van nehány alig lapozott (illetve ki sem csomagolt) Model Railroader ujságom, amit duplán kaptam, vagy vettem meg. Akit érdekel szivesen átadnám egy magyar vasuti-, vagy vasutmodellezési könyvért cserébe, vagy bármiért amit ajánlottok. A következö számok vannak meg lenyügözö (nem europai) képekkel és leirasokkal. Akit érdekel jelentkezzen.
98/7, 98/10, 99/5,6,7,9,10, 11.
A tartalomjegyzék a következö cimen találhato:
www2.modelrailroader.com
Kedves etwg!
Köszi az infot!
+ neked Novemberberben a LÁNG-ban lessz kiállítás!
nov10-13 a híres modul + külföldiek németek osztrákok angolok belgák /tehát nem MAVOE kiállítás lessz!
Még egyszer köszi az infot
Budapesten Hol van Conrád ahol az aláverőgépet megtudom rendelni?
a Conrad-nal lehet a volt Liliput modellt kapni, meghozza összerakhato valtozatban. A legnagyobb Conrad aruhaz a Becs melletti Shoping City-ben van (SCS), de lehet, hogy a Pesti boltban is megrendelhetö.
Pitecus!
Király ez a terepasztal. Az enyém is ebből a szetből indult, csak azóta már két vágányos fővonal, meg hegyipálya, meg minden egyéb került rá. :-))
Üdv, defiant
u.i.: Csak olvasgatom az archívumot. :-)
a legolcsobb forditokorogokat a Heljantol es a PECOtol lehet beszerezni. Mind a kettö kézi meghajtásu, de aránylag egyszerüen lehet motorizálni is. A Peco ilyesmit kinál is külön. Mind a PECO mint a HELJAN cégek termékei föleg a független modellboltokban találhatok.
Valaki keresett szimmetrikus Y váltot is. A PECO gyárt ilyesmit és jobb, valamint olcsobb is mint a ROCO kitéröi.
a Marklin csak saját magával es abban is csak részben kompatibilis. A Marklin a MOTOROLA formatumot használja a többiek meg a Lenz-et (van meg egy pár ütödött kivétel). A Motorola (a legujabb változat) már nagyon jo, legalábbis a nagyteljesitményü változatok. A Lenz már a kezdettöl fogva sokkal jobb és nyitottab rendszer volt, ezért lett ez pl. szabványositva az USA-ban is, de ezt használja a ROCO is, meg sokan mások. A MOTOROLA megmaradt a Marklinnek.
9 évvel ezelőtt egy kisebb összeg ütötte a markomat, gondoltam el kellene költeni valami hasznosra. Összefogtam egy hasonló cipőben járó haverommal, és feladtunk egy bőbeszédű apróhirdetést:
"vasútmodelleket vennék, telcsiszám"
(mondtam, "kisebb" összeg ütötte a markomat.)
Nem sokan jelentkeztek, mondhatni 2-en. Egyik egy játékboltos volt, akinek a nyakán maradt az áru, a másik meg egy lenti fickó. Aki tudja hol van lenti, az tudja, hogy oda csak valami nagyszerű dologért érdemes elutazni. Mondta a telefonba, hogy van vagy 6 mozdonya, meg 30 kocsija.
Előkaptuk az aktuális Piko katalógust a haverommal, és felosztottuk, hogy ki mit vesz meg belőle, ha van a fickónak. Neki eggyel több kiválasztott mozdonya volt, és ezért kicsit zavarban érezte magát, erre én mondtam, hogy ha Nohabja van a fickónak, akkor az az enyém lesz. Ennek vajmi kevés esélye volt, így ebben megállapodtunk. Mondanom sem kell, hogy így lett nekem bordó Nohabom 1000 forintért. (1991)
A fickónak voltak még jó kocsii: MÁV elsőosztályú gyorsvonati kocsi (4 db: 125ft/db), MÁV tartálykocsik 2 és 4 tengelyes (50, illetve 100 ft/db) BR130 (300 ft). Kizsákmányolók voltunk? :)))
Így lett nekem kétmotoros BR130-am, összedobtuk a haverral 2-ből. A szabadonfutó kasztnisnak meg befestettük a lámpáját pirosra és általában a vonat végére akasztottuk, mint dög gépet. Nagyon királyul nézett ki.
Nem mondom, megérte az a lenti kirándulás...
Elöször is nem jo a TT sineket radirozni, mert ha lekopik a felületröl a nikkel akkor nekiáll rozsdásodni. Ezért legjobb alkohollal (még a vodka is megteszi) lepucolni.
A TILLIG gyárt továbbra is TT -t nagyban, sok mas kisebb cég (ROCO, ARNOLD, JATT stb.) meg kicsiben. Az uj TT sinek sokkal jobbak a régiebbeknel, (vasmentes fehérfém) és sokkal szebbek is.
Nézd meg a www.tillig.de web oldalt.
A terepasztal vezérléshez ma mar hatalmas irodalom van, sajnos csak angol vagy német nyelven. Nézd meg a következö web oldalakot:
www.miba.de
www.nmra.org
Hogy miért nincsenek ilyen terepasztalok felétek annak egy oka van, két -három kitérö és vonat vezérlésére ez nem a legolcsobb megoldás, nagyobb terepasztalokat meg alig lehet cipelni.
Láttam egy kisebb amerikai asztalt (kb 4x2 m) amin remekül ment minden a PC vezérléssel.
A Faller gipszet meg meg kell várni, ha egy kicsit megköt, majd egy formára vágott vékony (max. 1mm) müanyaglappal le kell huzni, hogy megkapja a végleges alakot. A széleket meg utánna kell füvesiteni, vagy járdát épiteni.
Attila is gyárt Leot. A BR130-al az a baj, hogy a PIKO 1 motorral szállította, a másik forgóváz ugye üres. Így pedig elég gagyi. Attilánál láttam külön alacsony és magas pályaszámú Giganthoz való forgóváz külsőt.
Láttam már BR130 forgóvázzal is. Nem volt rossz, szerintem kicsit még emlékeztetett is a Gigant talpaira...
Az M63-as kasznihoz külön van UFC forgóváz (külső fele) így azt csak fel kell ragasztani. Láttam ugyanilyen Leo kasznit is; festve, forgóvázakkal.
(Az a nagyon szakállas ember árulja őket.)
Nem egészen értem, hogy kitől érkezett rendelés és hova, de a helyzet a következő. A börzén (nyáron szünetel) időről időre felbukkan egy-egy Gigant kaszni (festett/festetlen) ill. kész modell, változatos árakon 25-30 K HUF. Ami biztos, hogy Süveges Attila gyárt V63-t és Szegeden a körúti modellvasút boltban (talán Brüsszeli krt.) kapható is festetlen kaszni, nem tudom, milyen áron.
Hajtásnak általában a szlovén Mechano alvázait, jobb esetben a Roco BR151-t szoknak használni.
Benne van a siemens 152 902-3-as
Ha jol tudom ilyet vett a MÁV is? (vagy hasonlot?)
Hogy mi minden van azokban az ujsagokban!!
Megneztem a neten jo par cimet.
Az XTrkcad 3.0 pedig mar vonatokat is lehet rajzolni.
OFF:
Albertus:
Mert kell mindjart piszkalogni es a szalkat keresni valamiben?
Meg nem hasonlitottam ossze az araikat, de talan azzal kellene inkabb foglalkozni.
Mert ami M.O.-on arak vannak az valahol nem korrekt.
Es ha megjelenik (vegre) egy konkurens akkor nem a garancia erdekel engem. Azt, okos emberi szoval is el lehet intezni. Lasd ROCO bolt a Vaci utcaban.
Es ha olcsobb akkor lehet, hogy felszalok egy gepre es elmegyek szombathelyre inkabb vasarolni, vagy utanvet.
ON:
Sziasztok! Még régebben lehetett kapni vezetékek terepasztalra való felfogatását segítő kis műanyag akármit. Fekete színű volt és 24 vezetéket lehetett belepattintani (ha kevesebb kellett, akkor természetesen szétvágható volt). TT-s katalógusokban tűnt fel időnként, amúgy abban is utazom. Nagyon jól jönne valami ilyesmi, mert fogytán a készlet és tetszett az ötlet (főleg hogy nem egy kupacban mentek a kábelek, hanem egymás mellett rendezetten). Lehet még boltban vagy börzén látni ilyesmit? Amúgy érdekelne a véleményetek ez ügyben. Mi a mostanság használatos vezeték felfogatási módszer a terepasztalok alján?
Üdv: Perfect
Sziasztok!
A modellbolthoz szólnék hozzá. Már fel is figyeltek ránk. Engem már meg is keresett az egyik dolgozójuk, hogy van márkájú 30 cm-es fordídókorongja motor nélkül 8 ropiért. Szerintetek megéri?
A 3 nap tényleg a minőségi kifogásra vonatkozik, tehát nem kell aggodni.
Üdv : BoGár
Némi helyreigazítás az Internetes modellbolttal kapcsolatban.
A 6 hónap garancia elismerem kötelező. Ám ezt nem mindegyik modellbolt tartja be.
A 3 nap minőségi kifogás esetére vonatkozik. Pl.: elmosódott feliratok, hibás festés, alkatrész hiánya stb.
Morfondir, hol van az a szerelő? Megyek én is oda :-))
A web-es modellboltban én láttam kiírva, hogy 6 hónap garanciát vállalnak(még Fuggerth gépekre is!). A 3 nap az azonnali cserére vagy kp. visszafizetésre vonatkozik, nem?
Hétvégén volt szerencsém hazatérni, dolgoztam kicsit az asztalon. Elkészült pár dolog, és végre megcsináltam a vasúti átjárót is a rég emlegetett Formi-gyurmából.
"Minőségi kifogását az átvételető számított három munkanapon belül jelentheti be."
Ugye Szombathely még Magyarországhoz tartozik? Akkor rájuk miért nem vonatkozik a belkereskedelemről szóló törvény? Abban az ilyen árú termékekre hat hónap garanciát kell vállalni.
Sziasztok!
Most műszakizik a kocsim. Azaz a szerelő már késik egy hete vele - túl sok melója volt egyszerre. Pénteken bementem hozzá, hogy megérdeklődjem mi van - szerdán azt modta kész lesz. "Hát csak 19-én megy vizsgára :(((, de hoztam neked valamit, tudom, hogy érdekelenek a modellek. A gyerek leejtette és szétesett, de talán jó lesz valamire." És odaadott egy sütis dobozt. Nos T.asztaltársak egy belga Nohab volt benne!!! Igaz darabokban, de ez mit számít. Hétvégén összeraktam, kipucoltam. Kiprobáltam. Nos, szinte hibátlan (csak két lépcső + egy porvédő az egyik motor aljáról hiányzik, majd valahogy pótlom). A szerelő minden késedelmét elfelejtettem :)))) Üdv: Zsolt