Nekem ez is tetszik, de megnézném a 10 küllőssel is, én is sokat gondolkozok, hogy mit keressek rá. Szerintem az 5 küllős az olyan snassz, max. ha két színűre lenne festve. Nem Suzuki ez!! És is 16-ra gondoltam de félek, hogy nem fogom győzni a futómű javítást. Szar magyar utak.
Na most voltam kint, és megnéztem milyen a vezeték színe. 3 vezeték 1 fehér, 1 kék-fekete, 1 fehér-fekete. Nekem akkor több szál van benne, és azért lehet két fordulatú ?! És a tied is 1.9 JTD ? De miután mondtad a klímát, én ma voltam megnézetni. Na az pont jó, normálisan működik. Csak pollen szűrőt kellet cserélni. És a klímahűtőt kell még kimosni. Ki is lett fertőtlenítve.
Ha azt szeretnél ne is engedj belőle. Később biztos megbánnád. :) Én magamból indultam ki. Egy SW-re, ami főleg az agglomerációból munkába jövet-menet max. 90-100-al battyog, meg városban a nem kicsit kátyús Bp.-i utcákon, teljesen feleslegesnek tartottam még a 205/60 R15-öt is (gondolkodtam rajta :). Erre bőven elég a 195/65 R15. (meg a kátyúkat is jobban bírja) Valószínűleg más lenne a helyzet sok autópálya és jó kis hegyi utak esetén...
A jelenség az volt nálam is, hogy fűtött akkor is amikor hűtenie kellett. Remélhetőleg nálad is megoldja egy gáztöltés. Nekem ez a Norautónál DK.-n ~10K volt. Biztos, hogy jó lesz a 16-17"-os? Dögösen nézki, de a komfortosságból sokat veszítesz. Meg aztán ezekre a magyar utakra olyan "peres" gumit !?
A télen vett kocsi klimája nem működik, nahát az enyém se. :-) Melegebbet fúj be szintén. Remélem nálam is csak gáztöltés lesz ha nem akkor marad az ablakletekerés... egy ideig.
Az alufelni projekt eddig igy áll:
Bár ez csak próba volt, még nem döntöttem. Mit gondoltok ilyesmi felni illik alá, vagy inkább 5 küllős? Ez egyébként 16"-os és 4x100As lenne, lehet hétvégén még rápróbálok egy 10 küllős 17"-t
Nem bírtam ki hétvégéig... megnéztem. Ha lehúzom, szinta azonnal indul, de szerintem a magasabb fordulat. Nem tudom ugyan milyen lenne az alacsonyabb , de szerintem ez nem az. Erről a csatiról, ami a hőgombán van, két szál vezeték (kék és fehér) jön. Ez vajon hogyan vezérel két sebességet, két különböző állapotot. Két fokozatban változik az ellenállása, és ezek szerint rossz a jeladó (hőgomba)?
Elméletileg két fordulata van a ventilátornak. Klímázás közben, nem szabadna még ebben az időben, gyors fokozatra kapcsolnia. Elégnek kell lenni a lassabbnak is. A két fokozatot úgy tudod megnézni, hogy a termosztáton van egy csatlakozó. Ha lehúzod akkor 5-10mp belül bekapcsol a lassabb fokozat. Majd ugyancsak 5-10mp elteltével bekapcsol a gyorsabb is.
Most már biztos, hogy a klímára kapcsol be. Ha azt kikapcsolom akkor normálisan működik tehát valóban cca. 90 foknál kapcsol (legyen 88). Ha a klímát bekapcsolom, akkor néhány percen belül bekapcsol, teljes fordulaton. Ráadásul k...va hangos. Nem üt, de mintha a venti nem lenne jól kiegyensúlyozva, vagy mi. Mintha valami rögzítés hiányozna ami miatt berezonál.
Én ma cseréltem termosztátot. 1.9 JTD van. 88fok van a gombára írva. És ott be is kapcsolt. A termosztát típusa FACET 7.8563. És 14.500 vettem a Bárdinál. Ha jól tudom, akkor a klíma kompresszort nem hajtja direktbe, csak amikor szükség van rá. Nem lehet hogy a tiedet állandóan hajtja? Esetleg azért mert a klíma hűtő melegét a vízhűtőn keresztül hűti le, így szintem normális, hogy hamarabb melegszik. Valamennyit átvesz a vízhűtő a klíma melegéből. Nekem nem akart melegedni a vizem, mert mindig nyitva volt a termosztát. És ha bekapcsoltam a klímát, akkor gyorsabban felmelegedett a vizem nekem is. Ha kikapcsoltam akkor meg visszahűlt 60 fok körülire. Nem volt üzemi hőmérséklet.
Melegedett egy kicsit az idő és rögtön kiderült, hogy a télen vett kocsi légkondija nem működik. Kicsit melegebb levegőt fújt be mint ami kinn volt :( Egy gáz töltés megoldotta, 0,3kg volt benne a 0,7 helyett. Viszont azóta meg a motor nagyon hamar felmelegszik és bekapcsol a venti (cca. 80 °C foknál, szerintem csak 90-nél kellene neki). Ez elég gáz, mert még csak 20 °C van. Milesz majd 40-nél? :( Van valami amit esetleg elzárhattak, átkapcsolhattak a klímatöltésnél. Vagy csak véletlen egybeesés. Remélem nem a termosztát adta meg magát, mert az húzós.
Hali mindenki! Tökéletes megoldás,én évekig használtam olasz autóimon 4x100-as felniket,olyan kicsi a külömbség,hogy semmi bajt nem fog okozni! A megfelelő tehermentesítés sokkal fontosabb!
Köszi. Már néztem ezeket vagyis nézem minden nap. De használtat venni méret állapot és még jól is nézzen ki, hát elég macerás dolog. A mozgókúpos csavarkészlet 9E forint lenne.
Úgy tűnik nehezebb lesz a felnibeszerzés mint gondoltam 4x98sehol sincs. Mi a véleményetek a 4x100 as felni mozgókúpos csavarral való rögzitéséről. Állítólag járható út. Ha más nem kénytelen leszek új felniket venni:-(
Köszi fil! Vannak még egyéb szépek is, de nem fogom itt rekámozni. Elmúlt és kész.
Nemtom mi van, de valahogy szórakozik velem a fórum. Nem tudok mindig belépni. Van,hogy a @ után nem tudom folytatni a bejelentkezést, mert eltűnnek az előtte beirtak. Nálatok minden OK ezzel?
Háááát...Is.Eleinte airbrush-sal kezdtem, aztán nem nagyon volt rá igény, igy elkezdtem motorokat fényezni.Sok moci fut nálatok, főleg Győr környékén, ami nálam kapott új "ruhát".Emellett elengedhetetlen volt, hogy itt-ott a szakik által észre nem vett repedéseket javitsam az idomokon.Igy ez is rajtam maradt, később már rám sózták a komplett hegesztéseket is. Persze közben egyre többen idegesitettek autók fényezésével is, igy ha nem volt motor ezt is bevállaltam. A Lybrám is igy készült. Az utóbbi években már inkább az aluminium, vas és rozsdamentes anyagok hegesztése van teritéken (anyagilag jobb és tisztább meló), de igy év elején, mig beindul a meló, közben bevállalok ezt-azt.
A lökháritó darabjai nagyjából megvannak?Ha igen, akkor nem nagy gond újra összeállitani.Ma pl. egy olyan Fiat Coupe lökit fejeztem be, aminek az egyik oldala (a jobb első sárvédő alatti rész kb. 1/3-a) hiányzott.Ezenkivül ezer felé volt repedve és törve.Volt mit vele szenvedni, 3 napom ment rá, de sikerült megmenteni.Igaz, nem olcsó ilyen volumenű meló, van mit vele szivni.De ha egyszer nem talált bontóban a tulaj, akkor nincs más megoldás.Holnap viszik fényezni, hétvégén fölszerelik.Szóval ha nem hiányzik a fele, akkor még menthető.Bowden ügyben nem tudom ki foglalkozik ilyen dolgokkal, de én biztos bepróbálnék valami gáz, fék vagy kuplung bowdent ha jó a hossza és az átmérője.Esetleg bicikli szaküzletekben is lehet venni bowdent méterre.Csak a végekkel kell kicsit eljátszani, de szerintem megoldható.
Esetleg vatera vagy hasonló oldalak (ebay).Én pl. a vaterán vettem tavaly komplett ablak emelő szerkezetet 10.000.- Ft-ért.
A helyzet az ,h. durván megtört az eleje, ki is lett javítva,csak a lökhárító apró darabokban. Ezért kellene bontóból,akárhonnan! Egy pár bontóból próbáltam,vagy nincs ,vagy 50-60e. A másik még mindíg az ablakfelhúzó mechanika, amit lehet vki tud javítani... De ki?? Tehát továbbra is fennál a problémám. Köszönöm...
Mi a gond a lökivel? Ha repedt vagy törött, akkor javitható.Bowden szerintem végső esetben pótolható valamilyen egyéb hasonló átmérőjű bowdennel, megfelelő hosszra alakitva.