Sziasztok!
Ismét én. Most jövök a szegedi Brüsszeli krt.-i modell boltból és most jött Roco svájci RE4/4 "régi" festésű H0-ás modell, találjátok ki mennyiért??? 9 998 Ft.... ledöbbnetem, majd mondtam Mikinek (ő a tulaj) csomagolja. Nem gyüjtöm a svájci modelleket de kb. 8 éve egy német szaklapban reklámozták (pont ezt a típust és festést) és már akkor is iszonyúan tetszett, csak nem volt elérhető, azután elérhető volt már de iszonyú áron. Most...én nem hiszem el. Majd földobok a netre képet. No csak ezt a nagy örömömet akartam megosztani veletek. No sziasztok.
eddig igen ugy néz ki, hogy nem megyünk a modellekkel Budapestre, mert a vám nagyon körülményes mindkét oldalon.
Az hiszem jobb ha meghivunk mindenkit a sogorékhoz, ahol havonta egyszer látható az egész terepasztal a legujabb modellekkel
eddig igen ugy néz ki, hogy nem megyünk a modellekkel Budapestre, mert a vám nagyon körülményes mindkét oldalon.
Az hiszem jobb ha meghivunk mindenkit a sogorékhoz, ahol havonta egyszer látható az egész terepasztal a legujabb modellekkel
Fehér ledet kb. fél éve vettem utoljára, 199.- ért darabját. Azóta nem tudom, mennyit
változott. De ha már itt tartunk, ezeknek az erősfényű fehér ledeknek, amilyeneket
én is vettem a fogyasztásuk csak a tört része a sárga-, zöld- és piros LEDek fogyasz-
tásának!
Kicsit eltűntem, mint szürke szamár a ködben, közben pedig 1000
hozzászólás érkezett a digitális vezérléssel kapcsolatban. Legtöbb-
höz most mégsem szólok hozzá (ezentúl majd talán megteszem),
inkább a saját álláspontomat osztanám meg a tisztelt Fórummal.
Először is: engem pár éve kezdett el komolyabban érdekelni a modell-
vasút azon része, amely az ilyen extrákat foglalja magába, mint
jelzők, váltók, vágányfoglaltság, függések, vágányutak, biztosító-
berendezések.
Azóta szép kis pályát futottam be, kezdve persze a reléknél.
Ami viszont nem egy olcsó mulatság, eljutottam ugyan oda, hogy
12V-os relét 200 Ft-ért vásároljak, de még ez is igen drágának
számít.
Mára kidolgoztam egy digitális rendszert, ami szakaszosan (az eddig
megszokottakhoz hasonlóan) biztosítja a mozdony számára az áramot,
közben a szakaszok foglaltságát vizsgálja, váltók (pl. PIKO) állá--
sát vizsgálja, jelzőket vezérli, tiltott meneteket pedig emberi
beavatkozás nélkül megtiltja.
A MÁV ma használatos sebesség-jelzéses rendszerére épül az egész,
természetesen PC-vel irányítva, a megvalósítás azonban nem kíván
vastag pénztárcát.
Hogy is mondjam, maga a szükséges elektronika 2000-3000 Ft-ból kijön
egy két kisállomásos (3-4 vágány) terepasztal számára. A gondod igazá-
ból a sínek, jelzők váltók árai okozzák.
A rendszer digitális, és erre a célra vettem egy 486-ost, ami már
tökéletesen megfelel, fekete-fehér monitorral.
Ami még a dióhéjba belefér: a rendszer előnye, hogy nem címzéses
eljárással működik, ahol megvan, hogy max. hány bit lehet a cím hossza,
és ezzel meg van szabva a max. címezhető chipek száma, itt elméletileg
végtelen egység címezhető. Maga az egység konyhakész, jelző, váltó
vagy vágány köthető rá, ez utóbbi bővíthető vágányfoglaltság vizsgáló
elektronikával is (kb. mintha legóznál). Maga az egység kb. 3x3x0,75 cm
méretű+az egyik oldalon a kilógó tüskesor. A busz 8 bites +1 soros
bit.
Na tovább nem fárasztalak benneteket ezzel, csak ha
valamelyikőtöket érdekel.
PS: Szerintem is jó ötlet lenne, ha egyszer az őssze összedugnánk a
fejünket, négyen-öten akárhányan kiokosítanánk egymást, és egy
frankó (mindenttudó) terepasztalt is összerakhatnánk akár, ahol közös
tudásunkat csillogtathatnánk meg valamelyik kiállításon.
ÍRJatok!
És még valami: H0-ban utazok, bár a rendszer bármelyik méretre jó.
A ledes világítással csak óvatosan nekem most ment szét a Szergelyem ledes végzár lámpája. És mért?
Mert Magyarországon csk 10%hibatűrésű Ellenállatot lehet kapni így az 1k-s ellenállás 780 ohm volt jó mi?/Most ujra kell ledeket venni!/
Apropo mennyiért lehet venni fehér ledet?
Kedves etwg!
Jöttök akkor a kiállításra Novemberben?
Üdv.: Zsolt
ui: Voltam Bécsben megvettem az aláverőgépet Az ablakok elég rossz minőségű műanyagból készül, de maga a modell egészen élethű.
Sziasztok!
Most kezdem az interneten Fórumon a csevegést. 15 éve vasútmodellezek kisebb, nagyobb megszakításokkal (tudjátok suli, csajok, stb.) most úgy néz ki, kicsit lassíthatok és visszatérhetek régi szenvedélyemhez a H0-ás vasútmodellek gyüjtéséhez valamint építéséhez. Terepasztalt is építek de sajnos kevés az időm és a helyem.
Ez úton kérek minden kedves modellező társamat, hogy segítsetek...van egy LIMA kéttengelyes csatlós mozdonyom aminek kifeküdt a motorja, egy ilyen motor vagy mozdony kellene, nem baj ha törött, kopott a lényeg a motorja. Ha tud valaki segíteni vagy BP.-en lehet ilyen mozdonyt kapni(akár újjonan is érdekel) kérem írjon a vsanci@freemail.hu-ra. Előre is köszönöm. Ha valaki akarna levelezni csak írjon hátha tudunk infót cserélni. Addig is Üdv mindenkinek....
Vannak a 2 vagy 4 tengelyes, rövid, szerkocsi nélküli gőzmozdonyok, amik a TT Start és egyéb készleteknek is részei voltak. Ezekre szerintem rá lehetne építeni a burkolatot. Persze kicsit meg kell őket buherálni, nem kellenek például a kerekeket összekötő rudazatok (nem tudom hogy hívják szaknyelven).
Ez a haverod egyébként hajlandó lenne-e készíteni egyet számomra is? És ha igen, akkor mennyit kérne el érte?
Elnézést félre értettelek. Igen a gyári modellekben van LED, csak ha jobban szemügyre vesszük öket, akkor láthato, hogy azok egy alacsonyfogyasztásu példányok (sajnos nem mindig lehet hozzájutni). Egy közönséges LED, kb. felire viszi az akku kapacitását (hiszen a beépitett motor is csak kb. 15-20 mA-t fogyaszt). Azaz a modell csak a fele távolságot teszi meg egy töltéssel.
A trafot aránylag könnyen ki lehet cserélni, mennyj el valamelyik elektronikus alkatrészeket árulo boltba, és ott biztos találnak neked valamilyen trafo. Ha jol emlékszem (már nincs meg a modellparkom), a trafok kb. 4-6 voltosak voltak.
Etwg! A LED gyari megoldas, van olyan kocsi is, amiben ketto is van gyarilag. Tudom, a kis telepeket gyorsan leszivja a LED, de ez jol ki van talalva. A buszt mar tobb, mint 1 eve nem toltottem fel; ugyanis tonkre ment az akksitoltoje, es nem tudom, hol lehetne ujat venni. Meg mindig megy, bar mar joval lassabban, de megy. A toltot nem tudom megjavitani, mivel a trafoja lett szakadasos.
udv!
ui:ha kell, bescannelem azt a Faller-katalogus oldalt, amin egy LED-es kocsi van szetszedve.
Ha jól olvastam az előzményeket Szűcs uram aki ez irányban szokott segíteni, de ha esetleg gondolod és Ő mostanában nem ér rá megnézném szívesen, valószínűleg meg tudjuk csinálni. Eddig mondjuk, csak 3 mozdonyt csináltam (szándékosan nem a javítottam szót használom), mert az egyiket pl. csak szétszedte egy kisgyerek és összerakáskor a kardántengelyt nem rakta a helyére (a mozdony zúgott+világított, de nem ment), a másik HO-gőzöst (BR55) meg csak darabjaiból kellett összerakni (ott csak a Heusinger vezérmű jelentett kihívást főleg, hogy nem láttam előtte összerakva.
Szóval pénzedbe nem kerül remélem, ha eltörött valami meg lehet ragasztani (főleg ha nem volt porszívózás mostanában nálatok).
Megvettem a TT Kurier 99-2000 összes számát + 8/98, ha valakit valami érdekel belőle, szóljon!
Megbízható szervizt tudtok ajánlani? Van két TT-s mozdonyom, amelyek mechanikailag sérültek (az egyiknek lóg a forgózsámolya) és szeretném őket rendbeszedni. Ha nem szervizt ajánlotok, hanem van köztetek valaki, aki segítene megjavítani, az is jó. :-)
Ja és még, ha lehet -jómagam építész vagyok+ számítástechnika forgalmazásával foglalkozom ha valakinek kell valami minden nagykerben viszonteladó vagyok- pontosítanám Etwg által említett építési habot, ha valaki venni akar Purhabnak hívják és sok féle van, gondolom a legolcsóbb is megfelel. Csak azért írom, mert van kültéri ami jóval drágább, szóval ne szaladj be az első boltba és kérj egy ilyet. Mellesleg most a Metroban a legolcsóbb -és nem az építkezési áruházakban, vagy tüzépeken- 8XX,- Ft egy 500ml-es flakon, és ne felejtsd el ellenőrizni, hogy a fujókájára ráköthető cső meglegyen hozzá (10%-ban hiányzik, mert ez jelentősen megkönyíti preciziós munkádat. (És bocsánat, de még valami a régi Hungaro cég új neve a Nike ettől lett Nikecell úgy 10-en évvel ezelőtt. Ha meleg pengével dolgozol akkor lehet úgy vágni, hogy nem csak porladnak a szemcséi, ellenben jó büdös lesz tőle még dolgozol vele. Üdv. Mindenkinek.
Már 2 hete nyomon követem fórumotokat, de csak azért most szólok hozzá, mert türelmesen végigolvastam az egészet, hogy ne szóljak feleslegesen már elhangzott témákról.
Jómagam 1986-ig a Berliner TT Bahnent gyűjtöttem 50 mozdony és közel 300 vagonnyi parkom van, amit azért is írok, mert hál istennek nem tűnik nagyképűségnek a Ti hozzászólásotok alapján sem, mert (nem 30 szoros) az akkori ára 100-ad része a mostaninak! Ha nem untatok vele senkit nekem pontos vásárlási listám van akkorról és pl. egy mozdony 250-500 Ft-ig - most 20-50e Ft, pl. egy tartálykocsi 36,- Ft most 3680,- Ft és sorolhatnám, de ez már elhangzott előttem.
Hogy mégis miért írom: Akkor azért hagytam abba a gyűjtést, mert megszűntek a bolti források. Nekem később azt mondták, hogy a TT vasutat lebontották a Berlini nagyfallal (Váci u. 71-ben). Pár évvel ezelőtt mikor elkezdtem Netezni beírkáltam a BerlinerTTBahnen.de
és egyéb variációit, de nem találtam semmit! A fent említett 2 hete megtaláltam a Ti fórumotokat és lőn él még a TT vasút. Megtudtam a Tillig gyártja tovább+ gyárt még a Jatt, KPA, Roco, házakat az Auhagen (Régen Mamosnak+ Vero-nak hívták őket), Faller is beszállt a TT piacba!
Rengeteg bolti forrást találtam "Nálatok" stb.
Egyszóval köszönöm Nektek a sok okossággal együtt, bár kicsit haragszom is rátok, mert azóta 348.880,- Ft-ot elköltöttem Régi hobbymra! Egy általatok említett boltot "kirámoltam" (értsd. kivásároltam) koplett TT állományából. Egyszóval köszönöm. Üdvözlettel: én
Nekem az egyik haverom csinál egyet TT-re
a számomra de csak külső burkot és a motort és a belsejét nekem kell csinálnom!kapni sehol nem lehet én is próbálkoztam már több kisvasúti mozdony begyűjtésével is de nem ment.
A hab csak a növekvés idötartama alatt tüzveszélyes, tehát ne cigizz, ne gyujtogass, ha habbal dolgozol. Amikorra a hajtogáz kiszáll (1-2 nap) azután már inkább lángelnyomo hatásu. A hab mint épitési alapanyag nem lehet tüzveszélyes - ezt nagyjábol be is tartják a gyártok. Mindent be rakhatsz a hab alá, (söt ha elöre beteszel egy erös dobozt, akkor az már eleve rögzitve is lesz, tehát vigan épitkezhetsz alatta).
Ha le kell valamilyen okbol a hegy egy részét választani, akkor azt el is lehet vágni, vagy, ha azt akarod, hogy a hab valamihez ne ragadjon hozzá (az ujjaidrol ugyis hetegig fogod majd kapargatni - lehet egy jo ismertetö jel pl. valamilyen modelvasutas találkozora), akkor azt a részt takard le két réteg élelmiszerfoliával, vagy alufoliával, és ügyelj, hogy a két réteg közé ne jusson hab.
Lehet, hogy elkezdek egy új hobbit - azaz inkább újrakezdem, amit 12 éve abbahagytam. Kicsit gázos lesz, mert azóta az árak 30-szorosai az akkoriaknak, de hát majd meglátjuk...
Szóval kérdésem az, hogy tudja-e valaki, készítettek-e az itt látható, keskeny nyomközű vonalakon használatos Rába/Ganz (?) mozdonyból H0/TT/N méretarányban modellt. Előzetes terveim szerint ugyanis a Lillafüredi ÁEV egy szakaszát szeretném megépíteni, valamikor az egyelőre be nem látható jövőben.
off:
Haat igen eleg erosen tud novekedni :-)) Nalunk az ablakparkanyt szedte szet :-(
on:
de lehet ugy is csinalni, hogy veszel Hungarocell (mostmar Nikecellnek hivjak...) tablakat, es azokbol faragod ki a tajat... szepen retegesen...
Csak vigyazni kell a faragassal, mert csataterre valhat a lakas :-)
Olvastam egy konyben, hogy az ilyen habbol keszult terep ala be lehet rakni a releket, valtoallitomuveket. Ezek ugyebar melegszenek a hasznalat kozben.. nem tuzveszelyes a dolog ?
Meg valamit a habrol. Amikor az érik (növekszik) hatalmas erö keletkezik az anyagban, tehát, ha pl. két fal közé akarod fujni, akkor azokat hátulrol nagyon ki kell támasztani, mert a hab szétnyomja öket. (Sajnos már elöfordult, hogy az ajtorámát is tönkre tette)
Egy hegyet marha könnyü épiteni. Veszel egy halom öreg ujságot, összegyüröd az oldalakat, Tixo szalaggal halomba kötöd, majd pedig betakarod a maradék ujságpapirokkal, ugy, hogy azokat kisebb darabokra téped (nem vágod) és egyenként egy nagyon hig gipszkásába mártod. A gipszkásáhopz adj valamilyen faragasztot (vizben oldodo ragaszto, amit pl. parkett ragasztáshoz árulnak). Miután a gipsz megköt, alulrol ki lehet szedni "papirgolyokat".
Ha többe pénz akarsz befektetni, akkor a gipszet Moltofillal helyettesitsd (jobb lesz a keménység).
Más megoldás ami most nagyon modern, veszel egy flakon épitési habot (spray doboz, kb. 500-800 ml), ezzel felfulyhatod a hegyeidet (takarj le minden alagutat akár a fent emlitett papirgolyokkal is). Ovatosan fujd a habot, mert az kb. a 10-szeresére nö majd néhány perc alatt. Várj kb. 1 napot, és késsel, ráspollyal stb. végleges formára alakithatod a hegyeidet, amik ráadásul még nagyon könnyüek is. Ezután várj 1-2 hetet, és a felületet kenyd be elöször egy latex alapu földszinü festékkel, majd ha ez megszáradt, akkor keverj a festékhez gipszet, vagy moltofilt, amivel ki lehet "gittelni" a felületet, majd pedig erre ujbol egy réteg latexot vigyél fel, amire még száradás elött szord rá az alapot (fü, fürészpor, Woodland Scenic, Noch stb. alappor, söt sok helyen az utcai por a legjobb-leghüebb - és ráadásul semmibe sem kerül).
Ezután jönnek a növények, fák, stb.
A habbal nagyon ovatosan bányj mert nagyon ragad, és semmiröl sem lehet nyomtalanul eltüntetni, sineknek, váltoknak meg igenis árt.
Van, amelyiknek mukodik, az enyemnek spec. nem. De mivel nem birtam magammal, egyszer szetkaptam; szerintem pillanatok alatt beszerelteho. (Mindossze ket forrasztas es benne van a LED)
Matiz!
Az előző Modelleisenbahner-ek is megvannak? Mert ez már az 5. rész...
Ha nincs és érdekel, másolatot tudok csigapostán küldeni.
btw előfizetője vagyok...