Vettem megint Modelleisenbahner-t. Van benne teszt a ROCO-Taurusáról; láttam reklámot a Maerklin digitális darujáról (kb.55cm hosszú), meg a Conrad modellvasutak www-címe. Továbbá, egy kis kép egy NOHAB-ról, felette a szöveg: "Az utólsó nyár?" :-((
Azt hiszem, hogy már mások valahol megirták - nem uj a technologia, a fogászok, szobrászok, kábelöntök, stb. már sok éve használják. Csak az anyagok változnak rendszeresen - merthát a kémia is fejlödik.
Ismerős jelenség! DE szerintem nem kell vámot fizetni ha ata-carni-val hozzátok a modelleket az ata így is csak 100 E.ft kell mi is ata-val mentünk Belgiumba a kíállításra.
Merre vagytok pontosan?
Csak nem a Wiener-Linie-nél vagytok?
Pontosan kellene tudni a jelenséget, akkor tudok valamit mondani.
Leggyakoribb hibák:
A túláram védelmi kütyü kontakthibás.
Az irányváltó bakelitlap eltörött /ez a legrosszabb/
A túláram védelem értékhatára elmászott.
Eddig még mindegyiket meg lehetett javítani.
Üdv. mindenkinek
Ne keresgélj! A ROCO mozdony eredeti. Az aktuális ROCO akcióban volt benn. A mozdony egyébként Marklin rendszerű, de egyszerűen átalakítható. Az egyik forgóváza hajtott és gumizott, a másik szedi az áramot. Csak a 2.5 sinen megy el. Ha valakit érdekel írjon, az ára 8.500,- Ft
Szia, BoGar,
A Börzén szokott lenni FZ1 4-5-6 K HUF körüli áron. Egyébként az elson nagy valséggel nem tudok ott lenni :-((
Pontosabb tünetet tudsz-e mondani a hibáról? Megnézhetem, de semmit sem garantálhatok. Ha sürgos, tudok Neked kölcsön adni, akár hosszabb távra is, mert kevés az esély, hogy az idén hozzá tudok kezdeni a terepasztalhoz.
Joe
Sziasztok!!
Van valakinek eladó FZ1-es trafója?? Az enyém tönkrement, és nem tudom megcsinálni. Van valaki, aki esetleg ért hozzá és megcsinálná??
BoGár
Eredeti ROCO
Megvan minden leírás, origi dobozban van
Két sines
Minden kis felragasztandó mütyűr is ott van még a fröccsöntő kereten.
Egyébként én is csodálkoztam ezen...
Ja. Szétszedtem, belül is OK. volt a gép.
Iszonyú mázli nem? De azért nem adtam fel a hitetlenkedést és tovább keresem a hibákat de eddig nem sok sikerrel. Attól "félek" EREDETI!!!
Reszvetem!
Ez valszeg Miki gyujtemenyebol valo darab.
Azert szerintem nem artana szetszedned es megnezned belulrol, hogy minden oke-e?
Minden kiegeszito megvan a gephez? Biztos, hogy ketsines?
Biztos, hogy Roco?
Mikinel sohase lehet tudni...
Volt mar ra precedens, hogy a regi vasarloit beeteti uj mozdonnyal, ami gyk hasznalt, vagy valamilyen hibaja van!
aránylag könnyen lemásolhato föleg egy ilyen egyszerü modell. Kell hozzá egy ugynevezett normális hömérsékleten vulkanizálodo kaucsukot szerezni (több néven árulják különbözö kereskedelmi házak). Ez egy nagyon sürü gumi alapanyag, amihez katalizátort kell adagolni, hogy elinduljuon a vulkanizácio.
Készits a modellhez egy kicsivel nagyobb, szép dobozt (a gumi elég drága, tehát nem árt sporolni a térrel). Ragaszd be a modell minden ablakát - belülröl, majd a doboz aljára kenyj egy nagyon vékony gyurmaréteget - simitsd el, hogy ne legyen magasabb 1-2 mm-nél. Erre nyomd rá ovatosan a szekrényt. Igy az biztosan ott marad, ahol kell lennie, és majd a gumi sem folyik alá.
Az igy elökészitett modellre öntsd rá a pontosan bekevert masszát - vigyázz a keverésre, mert ha aluladagolod a katalizátort, akkor a massza sosem köt meg, ha tul, akkor nagyon kemény lesz, és nem fogod tudni leválasztani szakadás nélkül. Ügyelj arra, is, hogy a keverés közben ne sok légbuborék kerüljön az anyagba, mert azokat aztán egyenként kell eltávolitani. Inkább lassan, de tovább keverd és nagyon vékony rétegekben öntsd a modellre (elég egy-két mm, hogy a buborékok láthatoak maradjanak. Egy tüvel hajtsd ki öket az anyagbol, és jöhet a következö adag massza.
A massza kb. 4-5 ora alatt köt meg - én a következö napon szoktam kivenni a modellt. Nagyon ovatosan kell dolgozni. A gumi igen pontosan képzi le az eredetit, tehát még a festési vonalak is láthatok, no meg persze az ujlehyomatok. Ezért ajánlatos a modellt beöntés elött rendesen megtisztitani (lemosni) és igy beformázni.
A kész forma kiöntése már nehezebb feladat. Kell hozzá egy un. öntöepoxy, vagy polyeszter. Ezek is két (söt 3) összetevöböl állnak a katalizátorbol meg az esetleges gyorsitobol.
Az egyetlen probléma a térbeli modellnél, hogy hogyan alakitsuk ki az un. magot, azaz az üres teret a szekrényben. Erre is két megoldás van (legalább). Kiöntsük a szekrény belsejét a fennt emlitett modon - (hogy anyagot takaritsunk meg, lehet egy fadarabot helyezni a modell belsejébe, majd a többi teret kiönteni, vagy az oldalakat egyenként öntjük, azaz eldöntjük a formát és beöntünk egy kis mennyiségü epoxyt, ami szépen betakarja az egész oldalt. Ha valahol kifolyik, azt meg kell akadályozni ragaszto szalaggal, stb. Ha megköt az anyag, akkor a következö oldal következik.
Az epoxyt szinezni is lehet finom olajfestékkel (tubusbol), vagy vannak speciális szinezö anyagok is. Ez szebbé teszi egy kissé a felületet - és nem lesz annyira törékeny.
Ha minden oldal megvan, akkor még vizsgáld meg a sarkakat, hogy jol fed-e az anyag, mert nincs annál nagyobb méreg, amikor a kész modellnek egy-két lyukas sarka van.
Utánna ovatosan vedd ki a modellt a formábol, és a szélek megmunkálása után az egész festhetö elöször egy alapfestékkel, majd a hagyományos modell festékekkel.
Sziasztok!
Bocs a közbeszólásért és a hülye kérdésért, de hogy tudnék otthon egy TT-s MY11-et "lemásolni"? Úgy értem, valami öntőforma, vagy ilyesmi. Megoldható?
GM.
Sziasztok!
Ismét én. Most jövök a szegedi Brüsszeli krt.-i modell boltból és most jött Roco svájci RE4/4 "régi" festésű H0-ás modell, találjátok ki mennyiért??? 9 998 Ft.... ledöbbnetem, majd mondtam Mikinek (ő a tulaj) csomagolja. Nem gyüjtöm a svájci modelleket de kb. 8 éve egy német szaklapban reklámozták (pont ezt a típust és festést) és már akkor is iszonyúan tetszett, csak nem volt elérhető, azután elérhető volt már de iszonyú áron. Most...én nem hiszem el. Majd földobok a netre képet. No csak ezt a nagy örömömet akartam megosztani veletek. No sziasztok.
eddig igen ugy néz ki, hogy nem megyünk a modellekkel Budapestre, mert a vám nagyon körülményes mindkét oldalon.
Az hiszem jobb ha meghivunk mindenkit a sogorékhoz, ahol havonta egyszer látható az egész terepasztal a legujabb modellekkel
eddig igen ugy néz ki, hogy nem megyünk a modellekkel Budapestre, mert a vám nagyon körülményes mindkét oldalon.
Az hiszem jobb ha meghivunk mindenkit a sogorékhoz, ahol havonta egyszer látható az egész terepasztal a legujabb modellekkel
Fehér ledet kb. fél éve vettem utoljára, 199.- ért darabját. Azóta nem tudom, mennyit
változott. De ha már itt tartunk, ezeknek az erősfényű fehér ledeknek, amilyeneket
én is vettem a fogyasztásuk csak a tört része a sárga-, zöld- és piros LEDek fogyasz-
tásának!
Kicsit eltűntem, mint szürke szamár a ködben, közben pedig 1000
hozzászólás érkezett a digitális vezérléssel kapcsolatban. Legtöbb-
höz most mégsem szólok hozzá (ezentúl majd talán megteszem),
inkább a saját álláspontomat osztanám meg a tisztelt Fórummal.
Először is: engem pár éve kezdett el komolyabban érdekelni a modell-
vasút azon része, amely az ilyen extrákat foglalja magába, mint
jelzők, váltók, vágányfoglaltság, függések, vágányutak, biztosító-
berendezések.
Azóta szép kis pályát futottam be, kezdve persze a reléknél.
Ami viszont nem egy olcsó mulatság, eljutottam ugyan oda, hogy
12V-os relét 200 Ft-ért vásároljak, de még ez is igen drágának
számít.
Mára kidolgoztam egy digitális rendszert, ami szakaszosan (az eddig
megszokottakhoz hasonlóan) biztosítja a mozdony számára az áramot,
közben a szakaszok foglaltságát vizsgálja, váltók (pl. PIKO) állá--
sát vizsgálja, jelzőket vezérli, tiltott meneteket pedig emberi
beavatkozás nélkül megtiltja.
A MÁV ma használatos sebesség-jelzéses rendszerére épül az egész,
természetesen PC-vel irányítva, a megvalósítás azonban nem kíván
vastag pénztárcát.
Hogy is mondjam, maga a szükséges elektronika 2000-3000 Ft-ból kijön
egy két kisállomásos (3-4 vágány) terepasztal számára. A gondod igazá-
ból a sínek, jelzők váltók árai okozzák.
A rendszer digitális, és erre a célra vettem egy 486-ost, ami már
tökéletesen megfelel, fekete-fehér monitorral.
Ami még a dióhéjba belefér: a rendszer előnye, hogy nem címzéses
eljárással működik, ahol megvan, hogy max. hány bit lehet a cím hossza,
és ezzel meg van szabva a max. címezhető chipek száma, itt elméletileg
végtelen egység címezhető. Maga az egység konyhakész, jelző, váltó
vagy vágány köthető rá, ez utóbbi bővíthető vágányfoglaltság vizsgáló
elektronikával is (kb. mintha legóznál). Maga az egység kb. 3x3x0,75 cm
méretű+az egyik oldalon a kilógó tüskesor. A busz 8 bites +1 soros
bit.
Na tovább nem fárasztalak benneteket ezzel, csak ha
valamelyikőtöket érdekel.
PS: Szerintem is jó ötlet lenne, ha egyszer az őssze összedugnánk a
fejünket, négyen-öten akárhányan kiokosítanánk egymást, és egy
frankó (mindenttudó) terepasztalt is összerakhatnánk akár, ahol közös
tudásunkat csillogtathatnánk meg valamelyik kiállításon.
ÍRJatok!
És még valami: H0-ban utazok, bár a rendszer bármelyik méretre jó.
A ledes világítással csak óvatosan nekem most ment szét a Szergelyem ledes végzár lámpája. És mért?
Mert Magyarországon csk 10%hibatűrésű Ellenállatot lehet kapni így az 1k-s ellenállás 780 ohm volt jó mi?/Most ujra kell ledeket venni!/
Apropo mennyiért lehet venni fehér ledet?
Kedves etwg!
Jöttök akkor a kiállításra Novemberben?
Üdv.: Zsolt
ui: Voltam Bécsben megvettem az aláverőgépet Az ablakok elég rossz minőségű műanyagból készül, de maga a modell egészen élethű.
Sziasztok!
Most kezdem az interneten Fórumon a csevegést. 15 éve vasútmodellezek kisebb, nagyobb megszakításokkal (tudjátok suli, csajok, stb.) most úgy néz ki, kicsit lassíthatok és visszatérhetek régi szenvedélyemhez a H0-ás vasútmodellek gyüjtéséhez valamint építéséhez. Terepasztalt is építek de sajnos kevés az időm és a helyem.
Ez úton kérek minden kedves modellező társamat, hogy segítsetek...van egy LIMA kéttengelyes csatlós mozdonyom aminek kifeküdt a motorja, egy ilyen motor vagy mozdony kellene, nem baj ha törött, kopott a lényeg a motorja. Ha tud valaki segíteni vagy BP.-en lehet ilyen mozdonyt kapni(akár újjonan is érdekel) kérem írjon a vsanci@freemail.hu-ra. Előre is köszönöm. Ha valaki akarna levelezni csak írjon hátha tudunk infót cserélni. Addig is Üdv mindenkinek....
Vannak a 2 vagy 4 tengelyes, rövid, szerkocsi nélküli gőzmozdonyok, amik a TT Start és egyéb készleteknek is részei voltak. Ezekre szerintem rá lehetne építeni a burkolatot. Persze kicsit meg kell őket buherálni, nem kellenek például a kerekeket összekötő rudazatok (nem tudom hogy hívják szaknyelven).
Ez a haverod egyébként hajlandó lenne-e készíteni egyet számomra is? És ha igen, akkor mennyit kérne el érte?