Nekem az egyik haverom csinál egyet TT-re
a számomra de csak külső burkot és a motort és a belsejét nekem kell csinálnom!kapni sehol nem lehet én is próbálkoztam már több kisvasúti mozdony begyűjtésével is de nem ment.
A hab csak a növekvés idötartama alatt tüzveszélyes, tehát ne cigizz, ne gyujtogass, ha habbal dolgozol. Amikorra a hajtogáz kiszáll (1-2 nap) azután már inkább lángelnyomo hatásu. A hab mint épitési alapanyag nem lehet tüzveszélyes - ezt nagyjábol be is tartják a gyártok. Mindent be rakhatsz a hab alá, (söt ha elöre beteszel egy erös dobozt, akkor az már eleve rögzitve is lesz, tehát vigan épitkezhetsz alatta).
Ha le kell valamilyen okbol a hegy egy részét választani, akkor azt el is lehet vágni, vagy, ha azt akarod, hogy a hab valamihez ne ragadjon hozzá (az ujjaidrol ugyis hetegig fogod majd kapargatni - lehet egy jo ismertetö jel pl. valamilyen modelvasutas találkozora), akkor azt a részt takard le két réteg élelmiszerfoliával, vagy alufoliával, és ügyelj, hogy a két réteg közé ne jusson hab.
Lehet, hogy elkezdek egy új hobbit - azaz inkább újrakezdem, amit 12 éve abbahagytam. Kicsit gázos lesz, mert azóta az árak 30-szorosai az akkoriaknak, de hát majd meglátjuk...
Szóval kérdésem az, hogy tudja-e valaki, készítettek-e az itt látható, keskeny nyomközű vonalakon használatos Rába/Ganz (?) mozdonyból H0/TT/N méretarányban modellt. Előzetes terveim szerint ugyanis a Lillafüredi ÁEV egy szakaszát szeretném megépíteni, valamikor az egyelőre be nem látható jövőben.
off:
Haat igen eleg erosen tud novekedni :-)) Nalunk az ablakparkanyt szedte szet :-(
on:
de lehet ugy is csinalni, hogy veszel Hungarocell (mostmar Nikecellnek hivjak...) tablakat, es azokbol faragod ki a tajat... szepen retegesen...
Csak vigyazni kell a faragassal, mert csataterre valhat a lakas :-)
Olvastam egy konyben, hogy az ilyen habbol keszult terep ala be lehet rakni a releket, valtoallitomuveket. Ezek ugyebar melegszenek a hasznalat kozben.. nem tuzveszelyes a dolog ?
Meg valamit a habrol. Amikor az érik (növekszik) hatalmas erö keletkezik az anyagban, tehát, ha pl. két fal közé akarod fujni, akkor azokat hátulrol nagyon ki kell támasztani, mert a hab szétnyomja öket. (Sajnos már elöfordult, hogy az ajtorámát is tönkre tette)
Egy hegyet marha könnyü épiteni. Veszel egy halom öreg ujságot, összegyüröd az oldalakat, Tixo szalaggal halomba kötöd, majd pedig betakarod a maradék ujságpapirokkal, ugy, hogy azokat kisebb darabokra téped (nem vágod) és egyenként egy nagyon hig gipszkásába mártod. A gipszkásáhopz adj valamilyen faragasztot (vizben oldodo ragaszto, amit pl. parkett ragasztáshoz árulnak). Miután a gipsz megköt, alulrol ki lehet szedni "papirgolyokat".
Ha többe pénz akarsz befektetni, akkor a gipszet Moltofillal helyettesitsd (jobb lesz a keménység).
Más megoldás ami most nagyon modern, veszel egy flakon épitési habot (spray doboz, kb. 500-800 ml), ezzel felfulyhatod a hegyeidet (takarj le minden alagutat akár a fent emlitett papirgolyokkal is). Ovatosan fujd a habot, mert az kb. a 10-szeresére nö majd néhány perc alatt. Várj kb. 1 napot, és késsel, ráspollyal stb. végleges formára alakithatod a hegyeidet, amik ráadásul még nagyon könnyüek is. Ezután várj 1-2 hetet, és a felületet kenyd be elöször egy latex alapu földszinü festékkel, majd ha ez megszáradt, akkor keverj a festékhez gipszet, vagy moltofilt, amivel ki lehet "gittelni" a felületet, majd pedig erre ujbol egy réteg latexot vigyél fel, amire még száradás elött szord rá az alapot (fü, fürészpor, Woodland Scenic, Noch stb. alappor, söt sok helyen az utcai por a legjobb-leghüebb - és ráadásul semmibe sem kerül).
Ezután jönnek a növények, fák, stb.
A habbal nagyon ovatosan bányj mert nagyon ragad, és semmiröl sem lehet nyomtalanul eltüntetni, sineknek, váltoknak meg igenis árt.
Van, amelyiknek mukodik, az enyemnek spec. nem. De mivel nem birtam magammal, egyszer szetkaptam; szerintem pillanatok alatt beszerelteho. (Mindossze ket forrasztas es benne van a LED)
Matiz!
Az előző Modelleisenbahner-ek is megvannak? Mert ez már az 5. rész...
Ha nincs és érdekel, másolatot tudok csigapostán küldeni.
btw előfizetője vagyok...
Szerintetek mit érdemes csinálni aolyan terepasztalt amin sok hegy meg domb van vagy olyat ami olyan siksagos?Én talány hegyes dombost fogok csinálni veszek még egy új állomást meg veszek még valami épületet.
Minek:
Nekem van ilyen autóm, a lapomon láthatsz képeket róla. Nagyon jó kis szerkezet; de így utólag meggondolva már nem ilyen buszt vennék, hanem mondjuk valami régebbit, vagy teherautót.
minek: ilyen autókat árulnak a "Roco-bolt"-ban, az Erkel utcában is (a Csarnok és a Lónyai utca között, a Kiskörút felőli oldalán, úgy félúton van a bolt)...
Szia!
A Láng Muvház az Forgács utcai metrómegállonál van, a Rozsnyai utcában. Ilyen autók nem hiszem hogy lesznek, de elofordulhat. Sajnos én nem tudom megmondani, hogy merre lehet kapni ezeket.
A FALLER cégnek vannak ilyen autói 1:87 méretben.
A belső részében motor, akkumulátor, és egy mágnes a kormányozható keréken. Az asztalra felfektetett vezető sint követi a mágnes. Lehetőség van az autó megállítására egy külső mágneses tekercs segítségével pl. sorompó előtt.
Lehet/ett/ kapni kezdőkészletet, amelyben a szükséges cuccok benn voltak, töltő, pálya, korlátok, festék, busz, megállító mágnes kb 12.000 Ft-ért.
A Deák megcsinálta a V60-ast! A Váci utcában ott forog a kirakatban a prototipus. Igen szép, de a cég ismét gondoskodott róla, hogy szinte senki ne vehesse meg: az ára 75000 Ft lesz :-(
Én neked minden képpen a Rocot ajánlom szerintem az a legjobb /régi/ annak 2,5 mm a sínkorona magassága! A Régi Piko kocsik is szépen futnak rajta!
Ha kell valami segítség az építéshez írj nekem szívesen segítek neked!
Én most fel fogok szedni mindent a terepasztalomról füvet meg mindent és újra elkezdem csinálni.Igaz nagyon kezdetleges volt ez a aztal és most nagyon szépre fogom megcsinálni.Amugy két mozdonyom van egy elektromos és egy dízeles.