Keresés

Részletes keresés

GEORGIE Creative Commons License 2000.08.31 0 0 1115
Kedves 101!

Ezexerint vsancinak MAK-ja volt!!!

Tudnal egy listat felrakni ezekrol az akcios ROCO cuccokrol?
Engem elsosorban exakt Z1-es kocsik erdekelnenek...

Előzmény: 101 (1111)
bhv Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1114
Szia etwg!

Ismerős jelenség! DE szerintem nem kell vámot fizetni ha ata-carni-val hozzátok a modelleket az ata így is csak 100 E.ft kell mi is ata-val mentünk Belgiumba a kíállításra.
Merre vagytok pontosan?
Csak nem a Wiener-Linie-nél vagytok?

Üdv.: Zsolt

Előzmény: etwg (1098)
bhv Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1113
Szia BoGar!

Ha érdeke én talán megprobálkoznék az FZ1-esed javításával! /Erősáramú technikusként talán meg tudom javítani/

Üdv.: Zsolt

Ui.: Különben bárkinek szívesen javitok mozdonyt, trafot stb.

Előzmény: BoGar (1108)
101 Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1112
BoGár!

Pontosan kellene tudni a jelenséget, akkor tudok valamit mondani.
Leggyakoribb hibák:

A túláram védelmi kütyü kontakthibás.
Az irányváltó bakelitlap eltörött /ez a legrosszabb/
A túláram védelem értékhatára elmászott.
Eddig még mindegyiket meg lehetett javítani.
Üdv. mindenkinek

Előzmény: BoGar (1108)
101 Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1111
vsanci!

Ne keresgélj! A ROCO mozdony eredeti. Az aktuális ROCO akcióban volt benn. A mozdony egyébként Marklin rendszerű, de egyszerűen átalakítható. Az egyik forgóváza hajtott és gumizott, a másik szedi az áramot. Csak a 2.5 sinen megy el. Ha valakit érdekel írjon, az ára 8.500,- Ft

Előzmény: vsanci (1106)
pg54 Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1110
A Hársfa u.-ban van FZ1, talán 4 eFt-ért, de az árban nem vagyok biztos...
Előzmény: BoGar (1108)
joem Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1109
Szia, BoGar,
A Börzén szokott lenni FZ1 4-5-6 K HUF körüli áron. Egyébként az elson nagy valséggel nem tudok ott lenni :-((
Pontosabb tünetet tudsz-e mondani a hibáról? Megnézhetem, de semmit sem garantálhatok. Ha sürgos, tudok Neked kölcsön adni, akár hosszabb távra is, mert kevés az esély, hogy az idén hozzá tudok kezdeni a terepasztalhoz.
Joe
Előzmény: BoGar (1108)
BoGar Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1108
Sziasztok!!
Van valakinek eladó FZ1-es trafója?? Az enyém tönkrement, és nem tudom megcsinálni. Van valaki, aki esetleg ért hozzá és megcsinálná??
BoGár
crash__override Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1107
Sziasztok!

Ha mar az epeitesnel tartunk... Nincs valakinek N-es magyar mozdonykasznija ? Tipikusan Szergejre vagy Nohabra gondoltam.

Thx.

vsanci Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1106
Eredeti ROCO
Megvan minden leírás, origi dobozban van
Két sines
Minden kis felragasztandó mütyűr is ott van még a fröccsöntő kereten.
Egyébként én is csodálkoztam ezen...
Ja. Szétszedtem, belül is OK. volt a gép.
Iszonyú mázli nem? De azért nem adtam fel a hitetlenkedést és tovább keresem a hibákat de eddig nem sok sikerrel. Attól "félek" EREDETI!!!
Előzmény: GEORGIE (1104)
GEORGIE Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1105
Szia etwg!

Ezt nem akarod az MR-ben lekozoltetni nehany fotoval? Kiraly lenne...

Előzmény: etwg (1103)
GEORGIE Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1104
Reszvetem!
Ez valszeg Miki gyujtemenyebol valo darab.

Azert szerintem nem artana szetszedned es megnezned belulrol, hogy minden oke-e?
Minden kiegeszito megvan a gephez? Biztos, hogy ketsines?
Biztos, hogy Roco?

Mikinel sohase lehet tudni...

Volt mar ra precedens, hogy a regi vasarloit beeteti uj mozdonnyal, ami gyk hasznalt, vagy valamilyen hibaja van!

Előzmény: vsanci (1101)
etwg Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1103
Szia gmarc

aránylag könnyen lemásolhato föleg egy ilyen egyszerü modell. Kell hozzá egy ugynevezett normális hömérsékleten vulkanizálodo kaucsukot szerezni (több néven árulják különbözö kereskedelmi házak). Ez egy nagyon sürü gumi alapanyag, amihez katalizátort kell adagolni, hogy elinduljuon a vulkanizácio.

Készits a modellhez egy kicsivel nagyobb, szép dobozt (a gumi elég drága, tehát nem árt sporolni a térrel). Ragaszd be a modell minden ablakát - belülröl, majd a doboz aljára kenyj egy nagyon vékony gyurmaréteget - simitsd el, hogy ne legyen magasabb 1-2 mm-nél. Erre nyomd rá ovatosan a szekrényt. Igy az biztosan ott marad, ahol kell lennie, és majd a gumi sem folyik alá.

Az igy elökészitett modellre öntsd rá a pontosan bekevert masszát - vigyázz a keverésre, mert ha aluladagolod a katalizátort, akkor a massza sosem köt meg, ha tul, akkor nagyon kemény lesz, és nem fogod tudni leválasztani szakadás nélkül. Ügyelj arra, is, hogy a keverés közben ne sok légbuborék kerüljön az anyagba, mert azokat aztán egyenként kell eltávolitani. Inkább lassan, de tovább keverd és nagyon vékony rétegekben öntsd a modellre (elég egy-két mm, hogy a buborékok láthatoak maradjanak. Egy tüvel hajtsd ki öket az anyagbol, és jöhet a következö adag massza.

A massza kb. 4-5 ora alatt köt meg - én a következö napon szoktam kivenni a modellt. Nagyon ovatosan kell dolgozni. A gumi igen pontosan képzi le az eredetit, tehát még a festési vonalak is láthatok, no meg persze az ujlehyomatok. Ezért ajánlatos a modellt beöntés elött rendesen megtisztitani (lemosni) és igy beformázni.

A kész forma kiöntése már nehezebb feladat. Kell hozzá egy un. öntöepoxy, vagy polyeszter. Ezek is két (söt 3) összetevöböl állnak a katalizátorbol meg az esetleges gyorsitobol.
Az egyetlen probléma a térbeli modellnél, hogy hogyan alakitsuk ki az un. magot, azaz az üres teret a szekrényben. Erre is két megoldás van (legalább). Kiöntsük a szekrény belsejét a fennt emlitett modon - (hogy anyagot takaritsunk meg, lehet egy fadarabot helyezni a modell belsejébe, majd a többi teret kiönteni, vagy az oldalakat egyenként öntjük, azaz eldöntjük a formát és beöntünk egy kis mennyiségü epoxyt, ami szépen betakarja az egész oldalt. Ha valahol kifolyik, azt meg kell akadályozni ragaszto szalaggal, stb. Ha megköt az anyag, akkor a következö oldal következik.
Az epoxyt szinezni is lehet finom olajfestékkel (tubusbol), vagy vannak speciális szinezö anyagok is. Ez szebbé teszi egy kissé a felületet - és nem lesz annyira törékeny.

Ha minden oldal megvan, akkor még vizsgáld meg a sarkakat, hogy jol fed-e az anyag, mert nincs annál nagyobb méreg, amikor a kész modellnek egy-két lyukas sarka van.

Utánna ovatosan vedd ki a modellt a formábol, és a szélek megmunkálása után az egész festhetö elöször egy alapfestékkel, majd a hagyományos modell festékekkel.

Sok sikert.

Előzmény: gmarc (1102)
gmarc Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1102
Sziasztok!
Bocs a közbeszólásért és a hülye kérdésért, de hogy tudnék otthon egy TT-s MY11-et "lemásolni"? Úgy értem, valami öntőforma, vagy ilyesmi. Megoldható?
GM.
vsanci Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1101
Sziasztok!
Ismét én. Most jövök a szegedi Brüsszeli krt.-i modell boltból és most jött Roco svájci RE4/4 "régi" festésű H0-ás modell, találjátok ki mennyiért??? 9 998 Ft.... ledöbbnetem, majd mondtam Mikinek (ő a tulaj) csomagolja. Nem gyüjtöm a svájci modelleket de kb. 8 éve egy német szaklapban reklámozták (pont ezt a típust és festést) és már akkor is iszonyúan tetszett, csak nem volt elérhető, azután elérhető volt már de iszonyú áron. Most...én nem hiszem el. Majd földobok a netre képet. No csak ezt a nagy örömömet akartam megosztani veletek. No sziasztok.
Albertus Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1100
Azt azért áruld el, hogy csak a vontatójármuveket érzékeled (vagy az összeset) a szakaszokon?
Előzmény: szvdom (1096)
etwg Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1099
Szia bhv

eddig igen ugy néz ki, hogy nem megyünk a modellekkel Budapestre, mert a vám nagyon körülményes mindkét oldalon.
Az hiszem jobb ha meghivunk mindenkit a sogorékhoz, ahol havonta egyszer látható az egész terepasztal a legujabb modellekkel

Üdv

Előzmény: bhv (1095)
etwg Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1098
Szia bhv

eddig igen ugy néz ki, hogy nem megyünk a modellekkel Budapestre, mert a vám nagyon körülményes mindkét oldalon.
Az hiszem jobb ha meghivunk mindenkit a sogorékhoz, ahol havonta egyszer látható az egész terepasztal a legujabb modellekkel

Üdv

Előzmény: bhv (1095)
szvdom Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1097
Fehér ledet kb. fél éve vettem utoljára, 199.- ért darabját. Azóta nem tudom, mennyit
változott. De ha már itt tartunk, ezeknek az erősfényű fehér ledeknek, amilyeneket
én is vettem a fogyasztásuk csak a tört része a sárga-, zöld- és piros LEDek fogyasz-
tásának!

Domi

Előzmény: bhv (1094)
szvdom Creative Commons License 2000.08.30 0 0 1096
Sziasztok!

Kicsit eltűntem, mint szürke szamár a ködben, közben pedig 1000
hozzászólás érkezett a digitális vezérléssel kapcsolatban. Legtöbb-
höz most mégsem szólok hozzá (ezentúl majd talán megteszem),
inkább a saját álláspontomat osztanám meg a tisztelt Fórummal.

Először is: engem pár éve kezdett el komolyabban érdekelni a modell-
vasút azon része, amely az ilyen extrákat foglalja magába, mint
jelzők, váltók, vágányfoglaltság, függések, vágányutak, biztosító-
berendezések.
Azóta szép kis pályát futottam be, kezdve persze a reléknél.
Ami viszont nem egy olcsó mulatság, eljutottam ugyan oda, hogy
12V-os relét 200 Ft-ért vásároljak, de még ez is igen drágának
számít.

Mára kidolgoztam egy digitális rendszert, ami szakaszosan (az eddig
megszokottakhoz hasonlóan) biztosítja a mozdony számára az áramot,
közben a szakaszok foglaltságát vizsgálja, váltók (pl. PIKO) állá--
sát vizsgálja, jelzőket vezérli, tiltott meneteket pedig emberi
beavatkozás nélkül megtiltja.
A MÁV ma használatos sebesség-jelzéses rendszerére épül az egész,
természetesen PC-vel irányítva, a megvalósítás azonban nem kíván
vastag pénztárcát.
Hogy is mondjam, maga a szükséges elektronika 2000-3000 Ft-ból kijön
egy két kisállomásos (3-4 vágány) terepasztal számára. A gondod igazá-
ból a sínek, jelzők váltók árai okozzák.
A rendszer digitális, és erre a célra vettem egy 486-ost, ami már
tökéletesen megfelel, fekete-fehér monitorral.
Ami még a dióhéjba belefér: a rendszer előnye, hogy nem címzéses
eljárással működik, ahol megvan, hogy max. hány bit lehet a cím hossza,
és ezzel meg van szabva a max. címezhető chipek száma, itt elméletileg
végtelen egység címezhető. Maga az egység konyhakész, jelző, váltó
vagy vágány köthető rá, ez utóbbi bővíthető vágányfoglaltság vizsgáló
elektronikával is (kb. mintha legóznál). Maga az egység kb. 3x3x0,75 cm
méretű+az egyik oldalon a kilógó tüskesor. A busz 8 bites +1 soros
bit.

Na tovább nem fárasztalak benneteket ezzel, csak ha
valamelyikőtöket érdekel.

PS: Szerintem is jó ötlet lenne, ha egyszer az őssze összedugnánk a
fejünket, négyen-öten akárhányan kiokosítanánk egymást, és egy
frankó (mindenttudó) terepasztalt is összerakhatnánk akár, ahol közös
tudásunkat csillogtathatnánk meg valamelyik kiállításon.
ÍRJatok!
És még valami: H0-ban utazok, bár a rendszer bármelyik méretre jó.

Domi

bhv Creative Commons License 2000.08.29 0 0 1095
Sziasztok!

A ledes világítással csak óvatosan nekem most ment szét a Szergelyem ledes végzár lámpája. És mért?
Mert Magyarországon csk 10%hibatűrésű Ellenállatot lehet kapni így az 1k-s ellenállás 780 ohm volt jó mi?/Most ujra kell ledeket venni!/
Apropo mennyiért lehet venni fehér ledet?

Kedves etwg!

Jöttök akkor a kiállításra Novemberben?

Üdv.: Zsolt
ui: Voltam Bécsben megvettem az aláverőgépet Az ablakok elég rossz minőségű műanyagból készül, de maga a modell egészen élethű.

bhv Creative Commons License 2000.08.29 0 0 1094
Szia Minek!
Nos azért sajnos mert ilyen későn lessz a kiállítás!

Valószínű ,hogy szept.9-kén összefutunk a Lángban!

Üdv Zsolt

Előzmény: minek (1072)
vsanci Creative Commons License 2000.08.29 0 0 1093
Sziasztok!
Most kezdem az interneten Fórumon a csevegést. 15 éve vasútmodellezek kisebb, nagyobb megszakításokkal (tudjátok suli, csajok, stb.) most úgy néz ki, kicsit lassíthatok és visszatérhetek régi szenvedélyemhez a H0-ás vasútmodellek gyüjtéséhez valamint építéséhez. Terepasztalt is építek de sajnos kevés az időm és a helyem.
Ez úton kérek minden kedves modellező társamat, hogy segítsetek...van egy LIMA kéttengelyes csatlós mozdonyom aminek kifeküdt a motorja, egy ilyen motor vagy mozdony kellene, nem baj ha törött, kopott a lényeg a motorja. Ha tud valaki segíteni vagy BP.-en lehet ilyen mozdonyt kapni(akár újjonan is érdekel) kérem írjon a vsanci@freemail.hu-ra. Előre is köszönöm. Ha valaki akarna levelezni csak írjon hátha tudunk infót cserélni. Addig is Üdv mindenkinek....
Ajtófélfa Creative Commons License 2000.08.29 0 0 1092
Vannak a 2 vagy 4 tengelyes, rövid, szerkocsi nélküli gőzmozdonyok, amik a TT Start és egyéb készleteknek is részei voltak. Ezekre szerintem rá lehetne építeni a burkolatot. Persze kicsit meg kell őket buherálni, nem kellenek például a kerekeket összekötő rudazatok (nem tudom hogy hívják szaknyelven).

Ez a haverod egyébként hajlandó lenne-e készíteni egyet számomra is? És ha igen, akkor mennyit kérne el érte?

Előzmény: GV4500 (1085)
etwg Creative Commons License 2000.08.29 0 0 1091
Hello!

Elnézést félre értettelek. Igen a gyári modellekben van LED, csak ha jobban szemügyre vesszük öket, akkor láthato, hogy azok egy alacsonyfogyasztásu példányok (sajnos nem mindig lehet hozzájutni). Egy közönséges LED, kb. felire viszi az akku kapacitását (hiszen a beépitett motor is csak kb. 15-20 mA-t fogyaszt). Azaz a modell csak a fele távolságot teszi meg egy töltéssel.
A trafot aránylag könnyen ki lehet cserélni, mennyj el valamelyik elektronikus alkatrészeket árulo boltba, és ott biztos találnak neked valamilyen trafo. Ha jol emlékszem (már nincs meg a modellparkom), a trafok kb. 4-6 voltosak voltak.

Előzmény: Törölt nick (1090)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.29 0 0 1090
Hello!

Etwg! A LED gyari megoldas, van olyan kocsi is, amiben ketto is van gyarilag. Tudom, a kis telepeket gyorsan leszivja a LED, de ez jol ki van talalva. A buszt mar tobb, mint 1 eve nem toltottem fel; ugyanis tonkre ment az akksitoltoje, es nem tudom, hol lehetne ujat venni. Meg mindig megy, bar mar joval lassabban, de megy. A toltot nem tudom megjavitani, mivel a trafoja lett szakadasos.

udv!

ui:ha kell, bescannelem azt a Faller-katalogus oldalt, amin egy LED-es kocsi van szetszedve.

RolandTT Creative Commons License 2000.08.29 0 0 1089
Kedves Defiant!

Ha jól olvastam az előzményeket Szűcs uram aki ez irányban szokott segíteni, de ha esetleg gondolod és Ő mostanában nem ér rá megnézném szívesen, valószínűleg meg tudjuk csinálni. Eddig mondjuk, csak 3 mozdonyt csináltam (szándékosan nem a javítottam szót használom), mert az egyiket pl. csak szétszedte egy kisgyerek és összerakáskor a kardántengelyt nem rakta a helyére (a mozdony zúgott+világított, de nem ment), a másik HO-gőzöst (BR55) meg csak darabjaiból kellett összerakni (ott csak a Heusinger vezérmű jelentett kihívást főleg, hogy nem láttam előtte összerakva.

Szóval pénzedbe nem kerül remélem, ha eltörött valami meg lehet ragasztani (főleg ha nem volt porszívózás mostanában nálatok).

Megvettem a TT Kurier 99-2000 összes számát + 8/98, ha valakit valami érdekel belőle, szóljon!

Előzmény: defiant (1088)
defiant Creative Commons License 2000.08.29 0 0 1088
Sziasztok!

Megbízható szervizt tudtok ajánlani? Van két TT-s mozdonyom, amelyek mechanikailag sérültek (az egyiknek lóg a forgózsámolya) és szeretném őket rendbeszedni. Ha nem szervizt ajánlotok, hanem van köztetek valaki, aki segítene megjavítani, az is jó. :-)

Köszi, defiant

RolandTT Creative Commons License 2000.08.29 0 0 1087
Ja és még, ha lehet -jómagam építész vagyok+ számítástechnika forgalmazásával foglalkozom ha valakinek kell valami minden nagykerben viszonteladó vagyok- pontosítanám Etwg által említett építési habot, ha valaki venni akar Purhabnak hívják és sok féle van, gondolom a legolcsóbb is megfelel. Csak azért írom, mert van kültéri ami jóval drágább, szóval ne szaladj be az első boltba és kérj egy ilyet. Mellesleg most a Metroban a legolcsóbb -és nem az építkezési áruházakban, vagy tüzépeken- 8XX,- Ft egy 500ml-es flakon, és ne felejtsd el ellenőrizni, hogy a fujókájára ráköthető cső meglegyen hozzá (10%-ban hiányzik, mert ez jelentősen megkönyíti preciziós munkádat. (És bocsánat, de még valami a régi Hungaro cég új neve a Nike ettől lett Nikecell úgy 10-en évvel ezelőtt. Ha meleg pengével dolgozol akkor lehet úgy vágni, hogy nem csak porladnak a szemcséi, ellenben jó büdös lesz tőle még dolgozol vele. Üdv. Mindenkinek.
RolandTT Creative Commons License 2000.08.29 0 0 1086
Üdvözlet Mindenkinek!

Már 2 hete nyomon követem fórumotokat, de csak azért most szólok hozzá, mert türelmesen végigolvastam az egészet, hogy ne szóljak feleslegesen már elhangzott témákról.
Jómagam 1986-ig a Berliner TT Bahnent gyűjtöttem 50 mozdony és közel 300 vagonnyi parkom van, amit azért is írok, mert hál istennek nem tűnik nagyképűségnek a Ti hozzászólásotok alapján sem, mert (nem 30 szoros) az akkori ára 100-ad része a mostaninak! Ha nem untatok vele senkit nekem pontos vásárlási listám van akkorról és pl. egy mozdony 250-500 Ft-ig - most 20-50e Ft, pl. egy tartálykocsi 36,- Ft most 3680,- Ft és sorolhatnám, de ez már elhangzott előttem.
Hogy mégis miért írom: Akkor azért hagytam abba a gyűjtést, mert megszűntek a bolti források. Nekem később azt mondták, hogy a TT vasutat lebontották a Berlini nagyfallal (Váci u. 71-ben). Pár évvel ezelőtt mikor elkezdtem Netezni beírkáltam a BerlinerTTBahnen.de
és egyéb variációit, de nem találtam semmit! A fent említett 2 hete megtaláltam a Ti fórumotokat és lőn él még a TT vasút. Megtudtam a Tillig gyártja tovább+ gyárt még a Jatt, KPA, Roco, házakat az Auhagen (Régen Mamosnak+ Vero-nak hívták őket), Faller is beszállt a TT piacba!
Rengeteg bolti forrást találtam "Nálatok" stb.
Egyszóval köszönöm Nektek a sok okossággal együtt, bár kicsit haragszom is rátok, mert azóta 348.880,- Ft-ot elköltöttem Régi hobbymra! Egy általatok említett boltot "kirámoltam" (értsd. kivásároltam) koplett TT állományából. Egyszóval köszönöm. Üdvözlettel: én

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!