Egy pelda a helyes sebesseg beallitasara (mindenfele fogaskerek buheralas nelkul)
PIKO M61 mozdony kerekeit BR120-asra (kisebb atmeroju kerek)csereled! Nagyon egyszeruen van egy helyes sebessegu geped!
(Mondjuk az is egy dolog, hogy a Nohab ketmotoros...)
Mas mozdony, hasonlo kerekatmero-valtoztatos atepiteserol nincs infom.
Fogaskerek-buheralas meg sajna nagy falat nekem es inkabb az egyszerubb megoldasokat favorizalom...
Legfeljebb egy C50-est tudsz egy olyan gőzmozdonyból csinálni.A haverom olcsó de borzasztóan lassú és lusta.Már fél éve kiadtam neki a megrendelésemet.És állítólag már csak össze kell ragasztani.Mellesleg profi a gyerek és 5000Ft-ért csinálja.Csak az idő!!
Ebben a tekintetben hagyományos a megoldás: mindent "lát", aminek fém kereke
van és a kerekek között az ellenállás kisebb 10k-nál (ez mozdonyoknál adott 20-50 ohm,
vontatott járműveknél, vagonoknál sósav hozzáadásával a két keréklap közé apró 10k-s
ellenállásokat kell forrasztani, ami túl nagy buherálást nem jelent.
Érdekel valakit a vágányfoglaltság visszajelző kapcsolási rajza? Írok hozzá magyarázatot
is, ha kéritek.
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a segítséget!! Valami kontakthiba lehet, de én nem tudom szétszedni. Akkor a "pontos" hiba: ha muködik, akkor is csak az egyik irányba megy, a másikba nem. Ha nem muködik akkor csak hosszas rázás és ütögetés után indul meg. Így már könnyebben tudtok segíteni. Na, ki vállalja a szervíz a leírtak alapján??
egy időben én is gondolkodtam azon, hogy a Fuggerth M41-es kardánjait fémmel pótlom és arra lendítőtömeget teszek. én attól féltem, hogy ha a kardán "csuklói" továbbra is műanyagból vannak, azokat hamar megeszi a nagyobb súlyú és keményebb fémtengely.
mennyire lehetséges egyébként egy modellmozdony végsebességének csökkentése és gépezeti vonóerejének növelése a fogaskerék-áttételek cseréjével? kinek van idevágó tapasztalata? az M41 esetében akartam a sebességet áttételcserével kb. 70 %-ára visszavenni, hogy közelebb kerüljön a valóságos 100 km/h-hoz, ezzel együtt a mozdony kb. 300 g-os tömegét pótsúlyokkal 480 g-ra növelni, hogy a tapadási vonóereje is meglegyen. végül ez is csak terv maradt.
az elmélet sem jo. Ahhoz, hogy egy lendkerék müködjön annak kitünö csapágyainak kell, hogy legyenek. A PIKO (GÜTZOLD) által használt eröátvitel ezt sehogyan sem garantálja, hiszen a kardánok mind a két végén majdnem a levegöben röpködnek.
Én azt ajánlom, hogy csináltassál minél nagyobb átméröjü lendkereket (csak férjen be a motorházba - esetleg itt-ott ki kell majd frézelni a müanyagot) a motor mindkét tengelyére (esetleg a közepét laposabbra kell venni), majd pedig utánna visszatenni a mütyüröket (perselyeket), vagy ha jo esztergályosod van, akkoz rá kell huzatni a lendkeret arra a müanyag mütyürre ami a motor tengelyén van, majd pedig pontosan visszanyomni a motorra. Igy a motor tovább fog forogni, meg jok a csapágyak is.
Ez sokkal jobb megoldás mint a kardánok átalakitása.
Ha ilyen melyen belepsz -a gondolom PIKO- 118-ba, akkor mar celszeru a kasztnihoz is hozzanzulni, min. a korlatokat rezre cserelni.
Vegul is Te dontod el, hogy mire akarod hasznalni a gepet.
Uj hajtasrendszert akarsz kitalalni, hogy megdobjad egy kicsit a DR-es flottat?
Vagy esetleg elofutara lenne a 119-esnek?
Arban vszeg olcsobb, mintha Gutzoldot vennel, de sok-sok idod elmegy ezzel a kiserletezessel.
A legjobb egy mashol bevalt rendszert alkalmazni.
Pl. ugy tudom, hogy a Mehano utobbi idoben kihozott "lendkerekes" 4 es 6 tengelyes dizeleket.
A 6-tengelyeseket eleg tagan hasznaljak magyar 6-tengelyes jarmuvek ala is.)))))))
***********
Az ujdonsagokhoz:
A Mehano Blue Tigerre nagyon cool, csak ne lenne 240DM!
Veszek egy másik 118-ast, de előtte a mostanit át szeretném alakítani. Konkrétan az alvázat és a két hajtótengelyt érintené a dolog. Azt terveztem, hogy csináltatok két új hajtótengelyt, fémből (réz vagy valami hasonló) aminek a középső része vastagabb, így lendkerék-szerűen működne. Az alvázat is át kellene alakítani, hogy beférjen.
De az a baj, hogy ez csak elmélet, nincs még gyakorlat. Szerintetek megérné? Lenne valami haszna, meghosszabbodna a kifutása, vagy pedig annyira veszteséges a hajtás, hogy kár ilyennel kísérletezni? Bírná a motor? (Bár a Gützold motorok szerintem sokat kibírnak :-)) )
Amúgy is bontásra szántam ezt a gépet, legalábbis az újabb 118-asom alkatrészei lennének ebből, de gondoltam előtte kipróbálom ezt.
Vettem megint Modelleisenbahner-t. Van benne teszt a ROCO-Taurusáról; láttam reklámot a Maerklin digitális darujáról (kb.55cm hosszú), meg a Conrad modellvasutak www-címe. Továbbá, egy kis kép egy NOHAB-ról, felette a szöveg: "Az utólsó nyár?" :-((
Azt hiszem, hogy már mások valahol megirták - nem uj a technologia, a fogászok, szobrászok, kábelöntök, stb. már sok éve használják. Csak az anyagok változnak rendszeresen - merthát a kémia is fejlödik.
Ismerős jelenség! DE szerintem nem kell vámot fizetni ha ata-carni-val hozzátok a modelleket az ata így is csak 100 E.ft kell mi is ata-val mentünk Belgiumba a kíállításra.
Merre vagytok pontosan?
Csak nem a Wiener-Linie-nél vagytok?
Pontosan kellene tudni a jelenséget, akkor tudok valamit mondani.
Leggyakoribb hibák:
A túláram védelmi kütyü kontakthibás.
Az irányváltó bakelitlap eltörött /ez a legrosszabb/
A túláram védelem értékhatára elmászott.
Eddig még mindegyiket meg lehetett javítani.
Üdv. mindenkinek
Ne keresgélj! A ROCO mozdony eredeti. Az aktuális ROCO akcióban volt benn. A mozdony egyébként Marklin rendszerű, de egyszerűen átalakítható. Az egyik forgóváza hajtott és gumizott, a másik szedi az áramot. Csak a 2.5 sinen megy el. Ha valakit érdekel írjon, az ára 8.500,- Ft
Szia, BoGar,
A Börzén szokott lenni FZ1 4-5-6 K HUF körüli áron. Egyébként az elson nagy valséggel nem tudok ott lenni :-((
Pontosabb tünetet tudsz-e mondani a hibáról? Megnézhetem, de semmit sem garantálhatok. Ha sürgos, tudok Neked kölcsön adni, akár hosszabb távra is, mert kevés az esély, hogy az idén hozzá tudok kezdeni a terepasztalhoz.
Joe
Sziasztok!!
Van valakinek eladó FZ1-es trafója?? Az enyém tönkrement, és nem tudom megcsinálni. Van valaki, aki esetleg ért hozzá és megcsinálná??
BoGár
Eredeti ROCO
Megvan minden leírás, origi dobozban van
Két sines
Minden kis felragasztandó mütyűr is ott van még a fröccsöntő kereten.
Egyébként én is csodálkoztam ezen...
Ja. Szétszedtem, belül is OK. volt a gép.
Iszonyú mázli nem? De azért nem adtam fel a hitetlenkedést és tovább keresem a hibákat de eddig nem sok sikerrel. Attól "félek" EREDETI!!!
Reszvetem!
Ez valszeg Miki gyujtemenyebol valo darab.
Azert szerintem nem artana szetszedned es megnezned belulrol, hogy minden oke-e?
Minden kiegeszito megvan a gephez? Biztos, hogy ketsines?
Biztos, hogy Roco?
Mikinel sohase lehet tudni...
Volt mar ra precedens, hogy a regi vasarloit beeteti uj mozdonnyal, ami gyk hasznalt, vagy valamilyen hibaja van!
aránylag könnyen lemásolhato föleg egy ilyen egyszerü modell. Kell hozzá egy ugynevezett normális hömérsékleten vulkanizálodo kaucsukot szerezni (több néven árulják különbözö kereskedelmi házak). Ez egy nagyon sürü gumi alapanyag, amihez katalizátort kell adagolni, hogy elinduljuon a vulkanizácio.
Készits a modellhez egy kicsivel nagyobb, szép dobozt (a gumi elég drága, tehát nem árt sporolni a térrel). Ragaszd be a modell minden ablakát - belülröl, majd a doboz aljára kenyj egy nagyon vékony gyurmaréteget - simitsd el, hogy ne legyen magasabb 1-2 mm-nél. Erre nyomd rá ovatosan a szekrényt. Igy az biztosan ott marad, ahol kell lennie, és majd a gumi sem folyik alá.
Az igy elökészitett modellre öntsd rá a pontosan bekevert masszát - vigyázz a keverésre, mert ha aluladagolod a katalizátort, akkor a massza sosem köt meg, ha tul, akkor nagyon kemény lesz, és nem fogod tudni leválasztani szakadás nélkül. Ügyelj arra, is, hogy a keverés közben ne sok légbuborék kerüljön az anyagba, mert azokat aztán egyenként kell eltávolitani. Inkább lassan, de tovább keverd és nagyon vékony rétegekben öntsd a modellre (elég egy-két mm, hogy a buborékok láthatoak maradjanak. Egy tüvel hajtsd ki öket az anyagbol, és jöhet a következö adag massza.
A massza kb. 4-5 ora alatt köt meg - én a következö napon szoktam kivenni a modellt. Nagyon ovatosan kell dolgozni. A gumi igen pontosan képzi le az eredetit, tehát még a festési vonalak is láthatok, no meg persze az ujlehyomatok. Ezért ajánlatos a modellt beöntés elött rendesen megtisztitani (lemosni) és igy beformázni.
A kész forma kiöntése már nehezebb feladat. Kell hozzá egy un. öntöepoxy, vagy polyeszter. Ezek is két (söt 3) összetevöböl állnak a katalizátorbol meg az esetleges gyorsitobol.
Az egyetlen probléma a térbeli modellnél, hogy hogyan alakitsuk ki az un. magot, azaz az üres teret a szekrényben. Erre is két megoldás van (legalább). Kiöntsük a szekrény belsejét a fennt emlitett modon - (hogy anyagot takaritsunk meg, lehet egy fadarabot helyezni a modell belsejébe, majd a többi teret kiönteni, vagy az oldalakat egyenként öntjük, azaz eldöntjük a formát és beöntünk egy kis mennyiségü epoxyt, ami szépen betakarja az egész oldalt. Ha valahol kifolyik, azt meg kell akadályozni ragaszto szalaggal, stb. Ha megköt az anyag, akkor a következö oldal következik.
Az epoxyt szinezni is lehet finom olajfestékkel (tubusbol), vagy vannak speciális szinezö anyagok is. Ez szebbé teszi egy kissé a felületet - és nem lesz annyira törékeny.
Ha minden oldal megvan, akkor még vizsgáld meg a sarkakat, hogy jol fed-e az anyag, mert nincs annál nagyobb méreg, amikor a kész modellnek egy-két lyukas sarka van.
Utánna ovatosan vedd ki a modellt a formábol, és a szélek megmunkálása után az egész festhetö elöször egy alapfestékkel, majd a hagyományos modell festékekkel.
Sziasztok!
Bocs a közbeszólásért és a hülye kérdésért, de hogy tudnék otthon egy TT-s MY11-et "lemásolni"? Úgy értem, valami öntőforma, vagy ilyesmi. Megoldható?
GM.
Sziasztok!
Ismét én. Most jövök a szegedi Brüsszeli krt.-i modell boltból és most jött Roco svájci RE4/4 "régi" festésű H0-ás modell, találjátok ki mennyiért??? 9 998 Ft.... ledöbbnetem, majd mondtam Mikinek (ő a tulaj) csomagolja. Nem gyüjtöm a svájci modelleket de kb. 8 éve egy német szaklapban reklámozták (pont ezt a típust és festést) és már akkor is iszonyúan tetszett, csak nem volt elérhető, azután elérhető volt már de iszonyú áron. Most...én nem hiszem el. Majd földobok a netre képet. No csak ezt a nagy örömömet akartam megosztani veletek. No sziasztok.