Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
A fröccsöntés az kemény dió... Én a Bbmot , és MDmot motorvonatok legyártására kaptam kaszninként olyan1,5-2 milliós ajánlatot. Igy maradt a mügyantaöntés.
Szia! Hát, azt sajnos nem láttam, elég pici börze volt a mienkhez képest, egy helyen árultak kerekeket, forgóvázakat, lépcsőket, táblákat (sajnos se 240-es, se 350-es nem volt), kasznikat. Volt még rengeteg gyári használt modell, és egyetlenegy H0-ás Bardotka képviselte a kiszériás modellek palettáját. Őszintén szólva csak alkatrészre és kisszériás gépekre éleztem a figyelmem, a többit csak futólag néztem meg. Amúgy nagyon hangulatos légkör fogadott, tetszett a hely. adok egy linket, itt megnézheted a következő börze idejét és helyét, persze nyugodt szívvel ajánlom kisvasutas kolléga segítségét is, nagyon szép munkái vannak. A link:http://burzy.sk/
Hello! Ha szabad kérdezni milyen érdekességek vannak a pozsonyi borzén? Lehet kapni kész laminatkat, ujabb festésu gorillát? Foleg a szlovák jellegu dolgok érdekelnének
Azóta ezt-azt megkapott a kicsike... a teton lévo "galambduc " alatt van az átkapcsoló felsovezeték ill standard uzemmódra.. nemsokára jon a tobbi kép is...
No, most akkor felvilágosítalak, mert nem érted a lényeget. Az a gond, hogy a BR 215-ôsnek (amit a laminátkához vettem donornak, mert olcsó) teli kerekei vannak, amiket kullôsre cserélek ( ma vettem a pozsonyi bôrzén). Ott a probléma, hogy az eredeti kerék 11,5mm, a kullôs 14,3. Ugyanannál a fordulatnál hosszabb utat tesz meg, viszont az áttétel NEM VÁLTOZIK. Félek, hogy nagyon "megszalad" a mozdony, ezzel a problémával nem számoltam. Nem akarom fullgázon járatni, de az se lenne jó, ha hirtelen meglódulna. Akkor nyugodtam meg, amikor a szilivel ôsszehasonlítva elôreláthatólag hasonló lesz a karakterisztikája és a menetdinamikája. Fontos, hogy kevés áramnál is lehessen lassan menni vele, aminek feltétele a hosszú áttétel, és hogy a motor már szép egyenletesen forogjon lassúmenetnél. Ezért is vettem figyelembe a végsebességét, kellett valami ôsszehasonlítási alap.
Bocs, hogy belevau, mozdonyversenyre akarod nevezni a gépet? Normál üzemben használva, terepasztalon mikor szoktak fullgázon, tartósan mozdonyt hajtani? Kinek van akkora asztala? Ha meg vitrinben áll, nem mindegy, mennyi a végsebessége?
Kösz a választ! Közben végeztem próbafutásokat, a szili lehagyja a roco alapot, közepes áramnál 1 méteren ~260mm előnyre tesz szert. Kiszámoltam, ha kicserélem a kerekeket, akkor az eredeti kerékhez képest 1 méteren ~180mm-el fog hosszabb utat befutni, az eredmény még mindig a szili mögé utasítja.
ezeknek - mármint a Szilinek meg a Laminátkának eredetiben is majdnem megegygezik a végsebességuk- Szili azthiszem max130- a Lami meg 120Km/h, de volt belole pár darab amit kisérleti jellegel áttételeztek140re..
Jaaaj, de szép lett! Én nem haladok, a kerékcserén vacillálok, talán a fuggerth szilinél nem lesz fürgébb (leteszteltem, sokkal rövidebb az áttétel a V43-nál, mint a laminátka-donor BR218 esetében. Kíváncsi vagyok, ha kicserélem a 11,5mm-es kerekeket 14mm-es küllősre, vajon alulmarad-e a szilinél-jó lenne...).
Köszi Neked és M.VIII -nek is, a homlokfal dőléséről sajnos tudok, de ez az ami annyira nagy beavatkozás lenne, hogy nekem még sok, és így nem is lett volna szükség a donorra, hanem megcsinálhattam volna én egyedül is (majd a következöt :-P)
Ugyhogy sajnos ez az egyetlen szépséghibája mindenképpen megmarad.
Persze igyexem ezt is nem feltűnővé tenni valami alternatív módszerrel...
Nekem is tetszik a kocsi, nagyon ötletes! Minden tiszteletem érte, én még nem csináltam hasonlót se!
De azért egy kis kritika, ha nem sértelek ezzel meg!!! Nekem zavaros egy kicsit, hogy a kocsi vége hogyan is néz ki. Az eredeti kocsin 45 fokban van végig egy síkban. A modellen viszont van egy törés a 45 fokos síkban, mint egy homlokfalat létesítve ezzel a kocsi végén. Nekem sokadjára tűnt fel, szóval nem vészes, de így valahogy nem az igazi, már bocsánat. Esetleg megváltoztatni a dőlésszöget... :)
Tényleg nem sértésképpen mondtam, csak ez az észrevételem! További jó építkezést!
Köszi, örülök hogy tetszik, sajnos nagyon lassan haladok vele, de talán kész lesz valamikor. A legnagyobb gond vele az, hogy sok pici bonyolult "bizgentyű" van rajta, ráadásul nehezen elérhető helyen, de szerencsére közel élek egy hévállomáshoz ahol 4 darabot bármikor megnézhetek.
Az eredeti modell egy amcsi témájú Mehano teherkocsi, amit magyarosítani akartam, felfedeztem a borzalmasan kicsi és nem 100%-os pontosságú hasonlóságot a Faccpps típusú dozátoros tölcsérkocsival. Egyedül a forgóvázak egyeznek meg teljesen (egyelőre).
Nekiestem a felszeletelésnek, miután találtam egy főbb méretekkel ellátott jellegrajzot már nememléxem hogy hol...
Még néhány kép:
Az eredeti modell
A talált jellegrajz
Az eredeti Faccpps
Megöltem...
A kezdetek
Kezd hasonlítani messziről... Meglátogattuk a nagytesót