Mi tavasszal voltunk ezen a hajóúton, csak a poesiával. Minden városban besétáltunk a központba, 20 percen belül mindenhol bennt voltunk, bár a taxi sem volt drága, mert a hajó programja azért elég drága volt, meg a kiszállásnál elég sokat kellett várni, ha magatoktól mentek, nem kell várni senkire. Térképet szinte mindenhol adtak, bár itthonról netről felkészültünk, hol mi a látnivaló. Malaga gyönyörű, Lisszabon nekünk csalódás volt, Cassablanca arab világ, tehát ott az ember fel van készülve, és Barcelona is gyönyörű, bár arra elég kevés az idő, abba nem sok minden fért bele nekünk.
A hajón mindennel meg voltunk elégedve, jó a kaja. Mi csak az önkiszolgáló étterembe mentünk, mert nem akartunk nagyon kiöltözni, bár azt sem kell túl komolyan venni, elég egy szövetnadrág és ing.
Minimális angol vagy német tudás azért kell, minden este kaptunk hírlevelet, amiben leírták a másnapi programot, milyen program van a hajón, hol milyen ital akció van.
Ami nem volt túl jó, az a végállomáson a kiszállás. 7-kor el kellett hagyni a kabint (éjjel kellett kitenni a bőröndöt a kabin elé), reggeli, aztán kb. még 3 órát várakoztattak a színházteremben tömegben. (főleg a másfél éves lányunkkal volt ez macerás)
A medencék jók voltak, fűtötték, bár a szél ugye a tengeren mindíg fúj, és tavasszal annyira nem volt meleg, de októberben biztos jobb.
Hát most így elsőre ennyi jutott eszembe, ha bármi kérdésed van nyugodtan írj.
Mi tavasszal voltunk ezen a hajóúton, csak a poesiával. Minden városban besétáltunk a központba, 20 percen belül mindenhol bennt voltunk, bár a taxi sem volt drága, mert a hajó programja azért elég drága volt, meg a kiszállásnál elég sokat kellett várni, ha magatoktól mentek, nem kell várni senkire. Térképet szinte mindenhol adtak, bár itthonról netről felkészültünk, hol mi a látnivaló. Malaga gyönyörű, Lisszabon nekünk csalódás volt, Cassablanca arab világ, tehát ott az ember fel van készülve, és Barcelona is gyönyörű, bár arra elég kevés az idő, abba nem sok minden fért bele nekünk.
A hajón mindennel meg voltunk elégedve, jó a kaja. Mi csak az önkiszolgáló étterembe mentünk, mert nem akartunk nagyon kiöltözni, bár azt sem kell túl komolyan venni, elég egy szövetnadrág és ing.
Minimális angol vagy német tudás azért kell, minden este kaptunk hírlevelet, amiben leírták a másnapi programot, milyen program van a hajón, hol milyen ital akció van.
Ami nem volt túl jó, az a végállomáson a kiszállás. 7-kor el kellett hagyni a kabint (éjjel kellett kitenni a bőröndöt a kabin elé), reggeli, aztán kb. még 3 órát várakoztattak a színházteremben tömegben. (főleg a másfél éves lányunkkal volt ez macerás)
A medencék jók voltak, fűtötték, bár a szél ugye a tengeren mindíg fúj, és tavasszal annyira nem volt meleg, de októberben biztos jobb.
Hát most így elsőre ennyi jutott eszembe, ha bármi kérdésed van nyugodtan írj.
Sajnálom, de nálunk ez volt, és nagy várakozással indultunk. A kaját írtam, hogy tényleg nagyon jó, de Velencében a ki- és beszállás katasztrófa, és ott mindig csak 3 ember van, hiszen a chekkolási szisztéma nem változik. Az MSC-nél 10-13 ember intézi ugyanezt, és ezt bárki aki utazott velük tudja. A kosz valószínűleg hajó függő, mint ahogy a szervezezés is. Itt is írtam, hogy valószínűleg a "latymatag" kapitány miatt lehet. A hajó kiképzése pedig, hogy oldalanként 2 ajtó vezet a mentőcsónakokhoz, igazolja a Concordia katasztrófáját. Mindenki higgye el, hogy ha az ember ennyi pénzt költ el egy útra, akkor nem szívesen érzi így magát, és nem lejáratásból ír ilyen véleményt.
Hát ez eléggé gáz amit írtál, én tökéletesen meg voltam elégedve a Fortunával és a Viktóriával. Tisztaság, rend, finom kaják, ki-és beszállásnál tökéletes szervezettség, stb.......
októberben vágunk neki életünk első hajóútjának az MSC Musica fedélzetén. Örülnénk minden apró információnak, élménybeszámolónak a hajóról, az útvonalról (Velence-Bari-Olympia-Santorini-Mykonos-Athen-Corfu-Dubrovnik), októberi időjárásról, vagyis bármiról, ami az úttal kapcsolatos :)
októberben vágunk neki életünk első hajóútjának az MSC Musica fedélzetén. Örülnénk minden apró információnak, élménybeszámolónak a hajóról, az útvonalról (Velence-Bari-Olympia-Santorini-Mykonos-Athen-Corfu-Dubrovnik), októberi időjárásról, vagyis bármiról, ami az úttal kapcsolatos :)
Szia, azért gondoltam az izraeliekre, mert ilyen marcona képu noket ritkán látni, keményebbek voltak mint a férfiak, akkor nem tévedtem...
De nem irigyeltelek az útleveles helyzetért, tudom milyen kilátátástalan veluk vitatkozni, még jó, hogy a gyerek megmentette a szuloket :-) Sokat segített, hogy a mai gyerekeknek már természetes az angol, és nem oroszul kellett tanulniuk, mint nekunk, a 12 és 17 éves gyermekem már a második nap vidáman speak -elt, nagyon orultem neki.
Egyébként az MSC-n izraeli a biztonsági szolgálat. :) Olvasd le a nemzettségüket. Én mindenkit megállítok, és elolvasom a nevét, és az országot.
Más: azt nem is írtam, hogy miután bechekkoltunk, és láttuk, hogy bármennyi italt be lehet csempészni a Favolosára, kimentünk, és be akartunk vinni még 15 db. másfél literes italt, de nem vittünk magunkkal útlevelet, mert a hajón maradt. Emiatt nem engedtek vissza a hajóra! Útlevél nélkül nem szállhattunk be a hajóra, de az útlevél már a kabinban volt. Majdnem elment a hajó nélkülünk. Több mint egy órát álltunk a kikötői bizt szolgálatnál, mert lesza..ták a dolgot. Az mentett meg, hogy a lányom a hajón maradt, és kb. másfél óra után az induláskor felhívtuk telefonon, és kiszaladt az útlevelekkel. De az italokat bevittük. Viszont soha sehol nem kérték még az útleveleket, talán Tuniszban, de Törökország elvileg vízumos, viszont a hajókkal érkezőknek nem kell útlevél sem. Ugyanígy sem Horvátország, sem Marokkó, sem Montenegró. Soha sehol, de még Velencében az MSC-nél sem, mert mi mindig kimegyünk italokért. Hát most majdnem lemaradtunk, amíg a bizt. szolgálat ott röhögött, és nem szóltak a hajóra.
Hello Cruzos, megnevetettél a " Itt a végén volt már egy afférom a biztonságiakkal is, és kihívták rám a rendőrséget..." mondatoddal, feleségem szerint nálam nagyobb szamár még nem ment hajóra, ugyanis Genova-i felszálláskor az MSC-nél bennefelejtettem a táskámban a teleszkópos acélbotomat (csak az autóútra vittem volna...), a rontgen után korulálltak a MSC biztonsági emberei, a kikotoi rendorség és kihívták még az olasz rendorséget is, másfél óra várakoztatás és fél óra magyárázkodás után kivezettek rendori kísérettel (feleségem élénk fényképezése mellett, hogy legyen bizonyíték esztelenségemre...) egy nyitott mólóra, ahol sajátkezuleg kellett tengerbe hajítanom botot, ezúton is koszonom az olasz rendoroknek, hogy nem volt kedvuk egy hulye miatt jegyzokonyveket írni annak ellenére, hogy az MSC-s biztonságiak más véleményen voltak (érdekelne, milyen nemzetiséguek voltak, az izraeliek se keménnyebbek...), van mire legalább emlékezni :-)
Mindenesetre a Favolosa-s tapasztalataid elolvasása után maradunk azt hiszem továbbra is az MSC-nel...
Persze a kikötő bejáratánál a bódéban lehet olyan jegyet venni, azért nem így fogalmaztam, mert mi nem csak a hajóutakon mentünk így, és akkor máshonnan is érkeztünk Rómába.
A római városnézésre, egy napra többszörösen bevált tervünk van (több barátomat, és ismerősömet is így vittem), mert a buszjegy, amit most emeltek, csak úgy érvényes, hogy először metróra, majd a buszra, ezért a Termininél szoktuk kezdeni. Metróval a Colosseum, gyalog körbejárni, majd a domus aurea felőli oldalon a 117-es belvárosi elektromos buszra még érvényes marad a jegy (ennyi idő kevés a Colosseumra belülről).Azzal érdemes elmenni a spanyol lépcsőig. (előtte még elmegy a busz a Borghese parkba, utána van a végállomása, és csak visszafelé megy pont a spanyol lépcsőhöz). Ha a parkon nem szeretnél végigmenni, mert sietsz, akkor a Barberinniél át kell szállni a 116-os elektromos buszra, de az pont a spanyol lépcső előtt visszafordul, ezért figyelni kell. Onnan gyalog a Trevi, majd a Pantheon, és a Corso Victorio Emanuel II (az út, nem az emlékmű). Onnan 62-es busz a Vatikánba, gyalog az Angyalvár, majd 40-es busszal vissza a Terminihez. Ez összesen 2 buszjegyet igényel. A Vatikántól is lehet menni vonattal, de ott már nem lesz ülőhely, mert nagyon sokan ingáznak. Civitába. A vonat a Terminin nagyon a külső vágányról indul sietni kell. kb 10 perc gyalog, mert legutóbb nem működött a mozgó járda. A jegy vásárlásnál sokan vannak, használd az automatát. Gyors.
Tuniszt többször leírtam.
Messinában nem tudsz fürödni szerintem. A vasútállomás ipartelep, mert ott érkeznek komppal a vonatok. A másik irányban messzebb talán van hely, de ott megy egy csatorna a tengerbe. A google műholdas térképe alapján is úgy gondolom jól emlékszem.
De ha elmész Taorminára, ott a vasútállomásnál van strand, tiszta, és marad idő visszafelé fürödni.
A Pantheont ne hagyd ki szerintem. Ha a Spanyol lépcső és a Pantheon közül kellene választani, akkor mindenképpen az utóbbit választanám. Belül megnézni sem igényel sok időt, megéri! Gyalog menj, nem olyan nagy távolság, és közben még sok látnivaló esik útba: Piazza Navona, Vittorio Emmanuele "írógépe", Fórum stb-stb.
Persze ilyen rövid idő alatt nem sokat lehet látni Rómából, éppen csak arra elég, hogy elhatározd: visszatérsz később legalább egy hétre! :)
Városnézésekkel kapcsolatban tudtok nekem segíteni?7
Római tervem (mindent csak kívülről tervezek megnézni) Szent Péter Bazilika - Angelo kastély - Trevi kút - Colosseum (szerintetek belefér Spanyol lépcső és/vagy Pantheon vagy már az eredeti terv is sok?) vagy valami más ajánlotok és van amit inkább hagyjak ki? minden segítséget szívesen veszek.
google nem igazán segít a római tömegközlekedésben, nem is tudom, van-e értelme, bejárható ez így gyalog? Bazilikánál szállok majd le a vonatról, visszafelé a Colosseumnál tervezem befejezni a kirándulást és akkor Terminiből inulnék vissza vonattal.
ha 19-kor indul a hajó, akkor a 15.40-es vonattal, ami 16.30-ra van Civitavecchiában azzal elég óvatos visszaérkező vagyok, ugye? :)
Tunisztól egyelőre nagyon tartok, még semmi tervem sincsen :(
Messinában strandot keresek, van ötletetek? A kikötőtől balra a vasútállomásnál vagy jobbra a villamos végállomásánál érdemes inkább strandolni?
Kedves Cruzos az egyik kepen amit csinaltal valoszinu egy sziloplaszt nevu anyag van hogy ne jojon ki a viz a furdobol es attol nem kell felni.
Az en tapasztalatom a Costaval hogy meg mindig messze a legjobb tarsasag (pedig voltam egy kettovel).
A masik megjegyzej a HAJOSUTAKNAK leen.
A forumot ne hasznaljuk reklam celokra foleg ha nem is valos akciorol van szo mert szeptemberi utakat kulfoldi honlapokon 420 tol indulva lehet fogalani es nalatok meg atlag 600 tol indul .
AKKOR LENNE FEALAR HA AZ OTT TALALHATO UTAKAT MEG LEFEKEZNETEK!!!!
Mi csak 3-4 órát voltunk. Ez gyakorlatilag egy nagyobb sétára volt elég. A kikötőből elsétáltunk a metróig (6,5Shékel), onnan a félsziget csúcsáig, ott lementünk a libegővel (19s), aztán a parton vissza a kikötőbe. Útközben a bahai szentélyt tudtuk megnézni (csak a felső részébe engedtek be, vezetett bejárás naponta 11:30-12:00), egy templomot, a parttól nem messze lévő tengeralattjáró és hadihajót már csak menet közben, messziről tudtuk megnézni. A taxi a kikötőből a városig talán 20 EUR, de mások (angol) beszélgetéséből csíptem el, nem 100%. A partnak ezen a részén nem fürödtek (legalábbis hétköznap délelőtt), kicsit piszkosnak is tűnt, előző nap, Jeruzsálembe menet láttunk a parton fürdőzőket, kb 100 méterenként 2-4 főt. Városnéző buszt nem láttunk, csak helyijáratot.
Mi is a Costa Favolosával voltunk,de ezentúl is csak costával fogunk utazni,mivelhogy véleményem szerint,minden elsőosztályu volt.Tisztaság,ételek.,szervezés...stb.Igaz,hogy ez volt az első hajóutunk,nincs összehasonlítási alapunk,de rengeteget utaztunk a világban,és a hajós utazást, a Costa szerettette meg velünk.
A Costa Favolosával voltunk, a Divina útvonalán, és nagy MSC tapasztalattal, vártuk a drágább Costát. Az alap probléma az, hogy egy Splendida méretű hajóra kb. 800 emberrel kevesebb a személyzet a leírásuk alapján. A web-chekinnek semmi értelme. Minden embernek végig kell álnia a sort a beszállásnál, ahol 3 ember van a chek-in pultnál minden technika nélkül. Ők csak azért vannak, hogy ott tartsák fel a sort, ne később a hajón. Már ott több, mint a 1 órát álltunk sorba egy karámban. Szemre vételezték a jegyet, de mi elírtuk az útlevél számot, amit nem is vettek észre. (és minden ellenőrzésre ez a jellemző) Ezek után még 7-szer ellenőrizték az útleveleinket, és 2-szer a papírokat, így végül 2 óra volt a beszállás. Ami semmi az 5 óra 45 perces kiszálláshoz! Nekünk legalább délben elkezdték a beszállítást, míg mi egy középső csoporttal szálltunk ki 2-kor, így el tudom képzelni hogy mikor kezdhedték a beszállítást. akkor már 1700 ember várt a beszállásra, és a terminált be is zárták, mert már se a ki, se beszállásnál nem lehetett beférni. Igaz Velence le volt zárva, mert fesztivál volt, ezért Margherában kötöttünk ki, majd kis hajókkal vittek be Velencébe. De az MSC így is 2,5 óra alatt elvégezte a kiszállítást. Itt a végén volt már egy afférom a biztonságiakkal is, és kihívták rám a rendőrséget, de ők is mellénk álltak, de ez hosszú história lenne, 5 óra után már mindenkinél elszakadt a cérna.
Az egész hajóútra ugyanez a szervezetlenség volt a jellemző. Nem lehetett sem ki, sem beszállni a kikötőkben, mert nem szervezték meg a 3800 ember kiszállását. Persze mi rutinosak vagyunk és már a második kikötőben kitaláltuk, hogyan kell elsőnek kiszállni, hiszen ált. 15 perc alatt összeomlott a biztonsági szolgálat, így ha valaki a megfelelő időben, és helyen egy liftel lement a személyzeti szintre, már nem tudták visszatoloncolni.:) A legrosszabb Dubrovnik,ahol a Costa horgonyoz, és 11,30-kor köt ki, de csak 12-kor kezdik el kiosztani a jegyeket az egyéni kirándulóknak. Hamar rájöttünk, hogy azért hogy itt is így tartsák vissza a sort, nehogy mindenki egyszerre rohamozza meg a hajókat. De délben ezért több mint ezer ember tolongott egy 10 személyes szoba előtt, ahol egy ember tartotta a frontot, amíg a csoportok kiszállnak. De a liftes módszer itt is bevállt, és a 3. hajóval kiszálltunk, pedig csak a 30-astól osztottak sorszámot, és ők 1 óra múlva értek partra. Itt jegyezném meg, hogy mindent lefotóztam, nehogy letagadják.
Maga a hajó most egy éves, de mi még ilyen koszos hajót nem láttunk. Sem a balkon, sem a kabin ablakon nem lehetett kilátni, mert annyira koszos volt, ezért nem volt érdemes kiülni. Egy hét alatt nem láttunk senki, aki közös helységet takarított volna. A kaninunk olyan koszos volt, hogy nem mertünk mezítláb járni, mert a takarítás után egy 100-as zsepis zacskót raktam tele szeméttel. Az ajtó rohadt a kosztól!! 2 kicsi pipere szappant adtak egész hétre, és nem akartak adni másikat, ua. a wc papírral. Törölközőt mindig kérni kellett, mert elvitték a koszosat, de nem adtak tisztát, mivel hogy nincs! Volt olyan éjszaka, hogy ha nem szerzek engedély nélkül egy másik takarító kocsijáról, akkor egész éjjel nincs mert a takarítónk azt mondta mindig, hogy 15 perc és hoz, de még másnap sem kaptunk! Habár ezt is nehéz volt megbeszélni, mert csak spanyolul tudott, és mutogatni. Az étterembe, ha reggel elsőként mentünk, akkor is tele volt a szőnyeg öklömnyi pizza darabokkal a szőnyeg, minden nap!
A fiam szerint a nemdohányzó részleg, olyan volt a hajón, mint a nem pisilős a medencében, így az egész hajó dohányszagú, és füstös volt. A legtöbb szinten 5 sorban vannak a kabinok, el lehet képzelni, mennyire zsúfolt. Ezért nagyon kevés a közös helység, ha nem a kaszinóban szeretnénk kártyázni. Ja a kártya szoba a 10 személyes szoba (Dubrovnik). Szerintünk a kapitány egy bohóc, és talán inne "bűzlik a hal". A nyitvatartásokat nem tartják be. 10 órakor zárt volna a medence, de volt, hogy fél 9-kor bezárt, míg reggel fél órával később nyitott. Persze minden panaszra a válasz, hogy sajnáljuk. A hajó mindenhonnan késett, ami nem lenne gond, ha lenne idő, de mivel ilyen messzire megy ezért kevés időt tölt a kikötőkben. Pl 3 órát Bariban, és fél órával előbb be kell szállni, mert pontosan indul. Fél órát késik, és legalább fél óra a kiszállás, akkor mennyi idő marad. Egyszer nem volt pontos!
A rosszakat még sorolhatnám, de ezzel szemben 2 dolog ami jobb az MSC-nél.
Az egyik az ételek minősége. Klasszissal jobb minden. Sokkal kevesebbet raknak ki egyszerre, de a minőség, és az íz sokkal jobb. Kisebb a választék, de sokkal kevesebb a tányéron hagyott étel, mert minden finomabb, kezdve a pizza, hamburger (isteni!) reggeli italok, juiceok, stb.
A másik, hogy minden kikötőről adnak térképet előző este, arról, hogy hol köt ki a hajó, hol a város, mivel lehet bemenni, még a környező városokról is pl. Katakolonnál Olympiáról. Az MSC-n már megszűnt, mert régen náluk is így volt.
Az interaktív TV is jobb lenne, mert bármikor online lehetne ellenőrizni a számlánkat is, de ez egy nap után tönkrement.
A városokról nem írok, hiszen már többször ki lettek tárgyalva, azok mind tetszettek és sikerült mindent profin megoldanunk.Ha mégis valakinek van kérdése akkor Bari, Katakolon, Izmír, Isztambul, Dubrovnik az útvonala.
Mi 2009-ben voltunk a Marinerrel 1 hetes mexikoi hajouton es nagyon jol ereztuk magunkat.Baromi jo,hogy a legtobb Royal hajon-az ujabbakon-van korcsolyapalya is ami amellett hogy alapbol jo program a vendegeknek meg profi korcsolyazok showmusorokat is eloadnak rajta.A masik ami szerintem egyedi az a az un. promanade vagyis setaloutca a hajo kozepen.Mi most oktoberben az NCL Epic-kel megyunk majd esetleg valakinek van tapasztalata veluk?
Mi a Costa Pacificával voltunk 1,5 éve egy úton( (Savona, Katakolon, Izmír. Athén, Izrael, Egyiptom, Civitavecchia), és nagyon meg voltunk elégedve. Csoda klassz út volt.:)