Milyen paraméterekkel rendelkezik egy vibrátorakku-motor? Feszültsége? Fordulatszáma? Teljesítménye, nyomatéka?
Ami a beszerzést illeti, vannak telefonszervizek, ahol sok használt készülék megfordul és az elöregedett akkumulátorokat megbontva szerintem ésszerű áron be lehet szerezni. A vibrátoros akkuk viszont szerintem nincsenek olyan nagy számban, ezért problémákba ütközhet 6 egyforma motor összegyűjtése. A motor egyébként közvetlenül hajtja a kerékpárt vagy fogaskerék-áttétellel?
Nem a külföldiekkel van baj hanem a magyar Vasut and Modell újság érdekelne....
Egyébként előfizetője vagyok 3 hónapja MRR-nek.
Viszont kösz a NagyÁs tippet.
A Nagyaba bemegy es ahol van az elelmiszerosztaly meg a bufet a ketto kozott a kirakatban van a Hungaropress botja. Lassan mar egy eve uzemelnek...
Ezen kivul Keszthelyen a setaloutcan, vmint Bp-esten a Kalvin teren (a nehai modellbolt mellett, helyen) tudok ilyen botokrol.
Az ara 2K felett van.
Egyebkent jobban jarsz, ha elofizeted, mert ugy csak 80 USD/ev.
Újságok:
érdemes a "Press" feliratú üzleteket megnézni; ezek a HungaroPress üzletei. Itt minden külföldi lapot megtalálhatsz, ha nincs, meghozzák, elő is fizethetsz. Magyarországi újságok közül bármit meg tudnak szerezni, minden felár nélkül. (Mivel ők a terjesztők, nem gond nekik csak 1 darabot szerezni.) Nagyobb városokban, szállódák közelében szokott ilyen bolt lenni. A kecskeméti üzletük is nagyon jó, korrekt kiszolgálás.
Mondjuk én sem úgy gondoltam, hogy veszek 6 mobiltelefont, aztán szétszedem... - az nagyon durva lenne! Gondolom, a mobiltelefon árának csak törtrésze lehet a motor ára, de azért 6 db... és még az egyebek...
Ha mar a tuningnal tartunk... Ebbe szerintem a motorcsere is beletartozik. Esetlegesen bobb motor beepitese...
Olvasgatom az NN3 levlistat (N-es keskeny nyomkozu vasutmnodellezok), es itt talalkoztam egy otlettel : a vibras mobiltelefon akkumlatorokban allitolag 6 mm atmeroju motor van. Elmondasok szerint volt olyan ember, aki ebbol valodi Co'Co' tengelyelrendezesu mozdonyt epitett. Gondoljatok bele, egy hatmotoros Szerjely 15-20 kocsis tehervonattal a terepasztalon... gyonyoru -lehet :-)
Az semmi, hogy milyen konyveket reklamoznak.
A MR-ben lekozolt otnezeti jellegrajzok a kiralyok...
Meg termeszetesen a kinti konyvekben alapelvaras az igenyes jellegrajz, nem ugy mint nalunk...
masik: kint a vasutmodellezes elkepeszto szinten all! Az a normalis, ha valaki tuningolni akar egy mozdonyt, akkor emegy a botba es megveszi a rezbol keszult kiegeszitoket, a kivant feliratokat stb. Olyan ez, mint nalunk a repulomakettosok, akik a Verlinden kiegeszitokkel dobjak fel a makettot.
persze a jo munkat sok jo szakkonyv segiti...
Eladnám egy kétrészes, középen csuklós H0-ás motorvonatomat, száma: VT137154b alatta ABWR8. A teteje ezüst színű, az oldala pedig piros és vaj csíkozású. Mindkét vége világít menet közben. Ára kb 12ezer HUF. Érd:manci1@freemail.hu
Még más összehasonlítás: a MIBA és az Eisenbahn Magazin egyaránt 1670 Ft, de az árarányoknál sokszorosan gazdagabb a tartalmuk.
Lehet, hogy a Pályaőr is meg a Vasút&Modell is lényegesen olcsóbbá lehetne, ha jól felfutna a példányszám (többszörösére...).
Tartós szponzorálást nehezen tudok manapság elképzelni, legfeljebb - több és jobban fizető - hirdetéseket.
Én a minap kaptam meg a Modelrailroder amerikai vasutmodell magazint. Igazán az a top. Csak kár, hogy, az európai, pláne magyar vasutmodellekről szó sem esik benne (hazudok a mostani számban volt egy 1:87-es német úthenger). Én nem igazán csípem az amerikai vasútakat (olyan egy kaptafa az egész), de amilyen terepasztalokat meg tunningokat tudnak azok csinálni....leugrik a képről, megnem mondod, hogy igazi-e. Szóval az a csúcs, igaz ott van pénz, meg már megint amerika tutdom, de... azok igazi profik. Mondjuk iszonyú sajtó anyagjuk is van olyan könyveket katalógusokat reklámoznak, hogy
- Hogyan terepesítsünk 1-2 rész H0
- Hogyan terepesítsünk Z és N
- Vasút vonal melletti terepesítés
- Vonal vezetések, vonal tervezés
- Hogyan kezdjük 1-2-3 rész H0-ban
- Hogyan kezdjük Z és N-ben
stb. stb.
Az ár amiért megrendeled? 15 és 20 USA Dollár között van.
Szerintem itthon is jól jönnének ilyen szakkönyvek szaklapok sok képpel és leírásokkal, tanácsokkal stb.
(Tényleg jelent meg könyv 1985 óta? Én lemaradtam a Linczbauer Tamás féle könyvnél -remélem jól írtam a nevét- vagy azóta semmi? Kérlek írjatok ha lehet kapni valamit, nagyon érdekel!!!)
Addig is szép álom. Nos az ár???? Ki tudja, lehet hogy, ebben kéne először fejlődnünk?
Addig is amíg meggazdagodunk... ;-))
Üdv mindenkinek.
Top Gun 350 Ft, Aero 395, terjedelemeben vaskosak (holnap megnezem, hogy hany oldalasak) Nekem az Aero jobban tetszik, mert a katonai repules mellett a polgari repulessel is ugyanolyan reszletesen foglalkozik...
Én is a hétvégén jutottam hozzá a Vasút&Modell első számához. Teljesen egyetértek: nagyon jó!
Az ára? Hát sok, de pl. a Pályaőrhöz képest nem (színes!)...
Van egy progim, amivel viszonylag bonyolult terepasztalokat is ki lehet rakni, CaTrain a becsuletes neve, es el is mondanam, honnan toltottem le (ingyenes), csak most nincs nalam a cim. Tudod mit, irj egy mail szvdom@drotposta.hu-ra, es akkor nem felejtem el otthon megnezni!
Amugy meg: szerintem viszont nem gaz a szamitastechnikat bevetni, hiszen eddig is voltak logikai muveletek, amit valamilyen (szamito)gepnek el kellett vegeznie, meg ha az 1000 relebol allo szekrenyeket (nagyvasutnal) nem is szokas computernek neveznie. Sot: regen tenyleg nem volt szamitastechnika sem, relek sem, es akkor volt a legtobb baleset, mert az adott logikai feladatokat emberek vegeztek.
Azzal viszont 100%-ig egyetertek, hogy ezt a rendszert illdomos minel egyszerubben kirakni, eppen ezert vannak ketsegeim a PIC-ek felol, mert bar tenyleg egyszeru osszerakni belole a rendszert, de a hibak lehetosege is nagyobb.
Apropo, optocsatolo. Tud valaki ajanlani egy tuti bevalt tipust? (Konkretra gondolok, ami olcso, egyszeru, megbizhato, es csak bemegyek a fent emlegetett boltba, es adjak is.)
Draga baratnom minap meglepett egy Vasut&Modell ujsaggal, most volt eloszor a kezemben, es megmondom oszinten, nagyon tetszett, es nagyon halas voltam erte, sot ajanlom mindenkinek, hogy szoljon a baratnojenek, hogy ilyen ujsaggal lepje meg, ha van felesleges 765 (szzzzz...) Ft-juk rank! Volt benne Kemencerol, Fusti megnyitorol, V43-modell tesztelesrol, kerti vasutakrol, az uj Taurus mozdonyrol (muszakirajz plakat is) cikk, es meg sok erdekesrol.
Koszi, hogy szoltal, nem is tudtam, es megegyszer bocs, hogy teves infoval szolgaltam!
Kabel vasarlas ugyeben tudom ajanlani kedvenc elektronika boltomat, ahol ugyan nincs
minden, de sokkal kedvesebbek az emberhez, mint azt mas hasonlo boltokban tapasztaltam.
Cime: Kiraly u. 80, a 4-6-rol a Kiraly u.-nal kell leszallni, es onnan ket utca kifele gyalog.
Hi: Domi
MADve: "A PIC nem tudom miért bonyolult? Pl egy térközjelző egy bd, kb 500HUF árú, 8 lábú IC-ből meglenne, ami mindent meg tud csinálni...(na jó, ha vonatbefolyásolást is akarsz, akkor kell még vagy két ellenállás, meg egy tranyó, vagy egy FET). Asszem ennél olcsóbban nem nagyon lehet kihozni."
Igazad van, hogy olcsónak tekinthető, mert maga a jelző is 500 HUF körül van. Mármint ha venni kell, de inkább csinálni kellene, már csak a hívó és afogsor miatt is. Fajlagosan olcsóbb -talán- csak akkor lehet egy térköz, ha nagy és bonyolult vágányhálózatra csinálnál központi gépet. De ott már úgyis más szempontok vannak és jönnek a központosítás hátrányai is.
A költségekhez szorosan:
Táp probléma: nem kellen 5V-al behálózni az asztal alját. Én inkább valami magasabb tápot vinnék végig és helyileg csinálnám meg az 5V-ot. Közös a föld?
Valahogy kell, hogy beszélgessenek egymással a PIC-ek. A soros illesztő sem lesz ingyen.
bhv: "Szerintem nem kéne ennyire a számítástechnikát és az automatzálást a terepasztal vezérlésben nyomni, ....Szerintem a legjobb mindíg a legegyszerűbb megoldás."
Senki nem mondta, hogy nyomni kéne a számítástechnikát, mindenki maga dönti el, mit használ, egyáltalán akar-e automatikát és ha igen, milyet. Az szerintem biztos, hogy ha egy kb 250x125-ös asztalon több mint 20 váltó és 5 angol kereszt, valamint még keskeny vasút is van, muszáj automatikát használni. Hogy ezt valaki nem uP-vel akarja megcsinálni, szive joga, de a hatalmas helyigény és a kábelezés miatt én NEM-et mondok erre a megoldásra. Ha azonban mégis megépíteném és abban lenne hiba, biztos kicsit nehebb lenne kijavítani, mint egy sw. hibát (akármilyen hw-en). Ez persze nem jelenti azt, hogy ne adóznék tisztelettel azoknak, akik a modellvasútjukhoz relés automatikát építenek.
A vírus bekerülése a vezérlőbe elég elképzelhetetlen, ha nem PC alapú az automatika, hanem mondjuk PIC-es, vagy 8051-es, vagy 80196-os vagy valami más. Ha a vezérlőt összekötöm egy PC-vel, az utóbbi persze kaphat vírust, ha a gyerek valamilyen játékkal együtt hazahozza azt is és még a keresőt is sikerül kijátszania (mármint a vírusnak). Hát akkor ideiglenesen a saját konzoljával használom és kész. A meghibásodásról meg csak annyit, hogy nekem évekig hiba nélkül ment a digitális vezérlőm, IC-t soha nem kellett cserélnem a kb 6 éves fennállása alatt, kimenő tranyót is csak azért, mert én terveztem rosszul az áramellátást. A barátaimnak már jobbat csináltam (már csak azért is, mert időközben jelentősen csökkentek a félvezető árak).
A Gigantot csaknem Suveges Attila bacsi arulta? mennyiert?
Es egy kerdes a T. Topicolvasokhoz:
Ugy tudom, hogy a Rocso eksonben van valamilyen olasz szemelykocsi. NE a katalloguszamot aruljatok el (mert nincs katalogusom), hanem a kocsi szinet mondjatok meg!
Zoldfeher, szurke, vagy bordo? (remelem, hogy 4tengelyes. modernova)