Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
csak most volt idöm átnézni a képeket. Jó kis gépek lesznek, esetleg meglehet tudni többet is roluk? Vonószemeket hogy oldjátok meg? Én egyelöre maradok az eredeti megoldásnál, igaz a müködtetéséhez igy csipesz kell. Augusztusi kiállitásra készültök a modul asztallal?
A fröccsöntés az kemény dió... Én a Bbmot , és MDmot motorvonatok legyártására kaptam kaszninként olyan1,5-2 milliós ajánlatot. Igy maradt a mügyantaöntés.
Szia! Hát, azt sajnos nem láttam, elég pici börze volt a mienkhez képest, egy helyen árultak kerekeket, forgóvázakat, lépcsőket, táblákat (sajnos se 240-es, se 350-es nem volt), kasznikat. Volt még rengeteg gyári használt modell, és egyetlenegy H0-ás Bardotka képviselte a kiszériás modellek palettáját. Őszintén szólva csak alkatrészre és kisszériás gépekre éleztem a figyelmem, a többit csak futólag néztem meg. Amúgy nagyon hangulatos légkör fogadott, tetszett a hely. adok egy linket, itt megnézheted a következő börze idejét és helyét, persze nyugodt szívvel ajánlom kisvasutas kolléga segítségét is, nagyon szép munkái vannak. A link:http://burzy.sk/
Hello! Ha szabad kérdezni milyen érdekességek vannak a pozsonyi borzén? Lehet kapni kész laminatkat, ujabb festésu gorillát? Foleg a szlovák jellegu dolgok érdekelnének
Azóta ezt-azt megkapott a kicsike... a teton lévo "galambduc " alatt van az átkapcsoló felsovezeték ill standard uzemmódra.. nemsokára jon a tobbi kép is...
No, most akkor felvilágosítalak, mert nem érted a lényeget. Az a gond, hogy a BR 215-ôsnek (amit a laminátkához vettem donornak, mert olcsó) teli kerekei vannak, amiket kullôsre cserélek ( ma vettem a pozsonyi bôrzén). Ott a probléma, hogy az eredeti kerék 11,5mm, a kullôs 14,3. Ugyanannál a fordulatnál hosszabb utat tesz meg, viszont az áttétel NEM VÁLTOZIK. Félek, hogy nagyon "megszalad" a mozdony, ezzel a problémával nem számoltam. Nem akarom fullgázon járatni, de az se lenne jó, ha hirtelen meglódulna. Akkor nyugodtam meg, amikor a szilivel ôsszehasonlítva elôreláthatólag hasonló lesz a karakterisztikája és a menetdinamikája. Fontos, hogy kevés áramnál is lehessen lassan menni vele, aminek feltétele a hosszú áttétel, és hogy a motor már szép egyenletesen forogjon lassúmenetnél. Ezért is vettem figyelembe a végsebességét, kellett valami ôsszehasonlítási alap.
Bocs, hogy belevau, mozdonyversenyre akarod nevezni a gépet? Normál üzemben használva, terepasztalon mikor szoktak fullgázon, tartósan mozdonyt hajtani? Kinek van akkora asztala? Ha meg vitrinben áll, nem mindegy, mennyi a végsebessége?
Kösz a választ! Közben végeztem próbafutásokat, a szili lehagyja a roco alapot, közepes áramnál 1 méteren ~260mm előnyre tesz szert. Kiszámoltam, ha kicserélem a kerekeket, akkor az eredeti kerékhez képest 1 méteren ~180mm-el fog hosszabb utat befutni, az eredmény még mindig a szili mögé utasítja.
ezeknek - mármint a Szilinek meg a Laminátkának eredetiben is majdnem megegygezik a végsebességuk- Szili azthiszem max130- a Lami meg 120Km/h, de volt belole pár darab amit kisérleti jellegel áttételeztek140re..
Jaaaj, de szép lett! Én nem haladok, a kerékcserén vacillálok, talán a fuggerth szilinél nem lesz fürgébb (leteszteltem, sokkal rövidebb az áttétel a V43-nál, mint a laminátka-donor BR218 esetében. Kíváncsi vagyok, ha kicserélem a 11,5mm-es kerekeket 14mm-es küllősre, vajon alulmarad-e a szilinél-jó lenne...).