Ha nincs ellenetekre akkor vállalnám a webmesteri funkciót ugyanis valahol ez a szakmám. Hozzám már jöttek emilen megkeresések amit továbbra is várok. Egyenlőre valami disájnon eszelek ha van ötlelt jöhet.
A frissítés naprakész lehet ugyanis online vagyok a neten.
Üdv mindenkinek és akkor várnám a fotókat és a cikkeket.
Megjegyzés:
Sajna még nem tudok sem fotókkal sem cikkekel szolgálni de a szervezést és a koordinálás szívesen vállalom.
Munkára fel...
Sziasztok!
Tisztelt (kedves) modellezo társak! Létrehoztam ma egy címet a magazinunknak. www.tar.hu/vasutazas Mostmár csak jelentkezzen az, aki a webmester akar lenni!! (Vagy közösen csináljuk és mindenki kap egy témát??) Ami fix témák, rovatok felmerültek: beszámoló (börzérol, kiállításokról), hírek a modell- ill. a nagyvasútak világából, praktikák, terepasztal-tervrajzok, kezdoknek. Van valakinek más ötlete??
Üdv: BoGár
Úraim akkor teljes egyetértés úgyérzem kezdhetjük is várom ajobbnál jobb ötleteket és várom a javaslatokat hogy smint kellene elkezdeni. Én személyszerint egy tar.hu-s webhelyet céloznék meg mint feület. Mi legyen a címe? A téma és, hogy mivel foglalkozzunk OK. Akkor várom a disájnra a terveket, várok cikkeket meg ami az eszetkeb jut. Várom a javaslatokat továbbá témákról ha van szponzor az is kell!!!! MINDENKI ÍRHAT, ha lehet emilben jó!!!
Na végre! Pontosan erről van szó! Sajnos én németül nem tudok, ezért az ollózásban sokat nem segíthetek. De lehetne pl. hírek rovat, rendszeres beszámoló a börzéről, kiállításokról, stb. Lehetne hirdetés rovat is.
Más:
OFF
Subject: TO: VIRUSRIADÓ! (fwd)
> > VIRUSRIADÓ!
> >
> > Wobbler nevü virus terjeng . Ami e-mailen terjed
> > California témával.
> > Azokat a leveleket nem szabad megnyitni aminek a
> > témája "win a holyday " vagy
> > "california". A virus gyakorlatilag halálos mivel
> a
> > mervlemez teljes
> > tartalmát megsemmisiti!
> > Kérlek titeket hogy adjátok tovább a hirt mert még
> > nincs hirben a dolog!
> > A hirt a Microsoft közölte!
> > Forrás: MTI
> >
Én mint kezdo vasútmodellezo ...
Ki tud segíteni abban hol találok magarul tervrajzokat H0-ás építési nagysághoz? Interneten már túrtam de eddig semmi érdemleges. Valójában nem utánozni akarok, hanem ötleteket meríteni!
THX!
Táp probléma: nem kellen 5V-al behálózni az asztal alját. Én inkább valami magasabb tápot vinnék végig és helyileg csinálnám meg az 5V-ot. Közös a föld?
A helyi táp pénzbe kerül, persze meg lehet oldani, de minden egyes ilyen PIC-hez kell akkor egy 7805, ami ugye pnzbe kerül...
És ha már egyszer odavitted a 12V-ot, akkor 5V-ot is oda vihetsz...
Persze, ha a zavar miatt aggódsz, akkor lehet egy Zener diódát is odatenni...
A soros illesztőt úgy képzeltem, hogy az egyik PIC mondjuk 2-es lábát rákötöm a másik PIC 4-es lábára és mivel TTL szintű jelek jönnek ki belőlük, és a PIC-ek megszakításokat is lekezelnek, igy egy egyszrű impulzusszélesség-modulációval szinte minden információt át lehet vinni...
Szerintem nem kell ezt túlbonyolítani:-))
A vírussal kapcsolatban:
Nem hiszem, hogy a gonosz Vírusiró bácsik olyan vírusokat irnak, amik az én saját magam által összeeszkábált PIC-vezérlésű áramköreimben bármilyen kárt tudna tenni...
H0-ban nem lehet gond szerintem egy 6mm atmeroju, es 12 mm hosszu motor beepitese tengelyenkent... Ahol hat motor van, ott mar nem kell nagy attetel, szerintem egy, kb 5:1 - 3:1 aranyu attetel eleg...
Ja, ismereteim szerint a motor 1.5 voltos.
Mindenesetre en meg csak a szimpla ketmotoros mozdony megoldasan gondolkozom N-ben(BvMot keszulodik nemet vezelokocsibol.. a kaszni mar kezd atalakulni, csak a hajtas problemas)...
Ha mar itt tartok... Ha valaki tud japanul, akkor nezze meg a Green Max honlapjat... ok keszitenek elore szerelt alvazakat...
Itt es itt van egy-egy kep egy Green Max N-es alvazrol.
A fogaskerekeket, motorokat be lehet szerezni az Ultrascale -tol. Csak azt nem tudom, hogy a 10 fontos csomag mennyivel fog tobbe kerulni, mikorra eler a postaladamig... Valakinek van tapasztalata, hogy angliabol mennyibe kerul a csomagkuldes, es mikorra er ide ?
Sziasztok!
Ezek szerint mindenki egyet ért, hogy kellene egy színvonalas újság a vasútmodellezőknek is (nagyon örülök, hogy a makettezőknek már kettő is van)de nekünk?
Itt teszek egy felajánlást csináljunk egyet mi. Én úgy gondoltam először internetes lapot kéne csinálni és ha bejön, együtt tudunk működni, akkor szerintem nyomtatva is megjelentethetnénk, lehet, hogy fél év lehet, hogy egy év múlva de az is lehet, hogy soha...Legalább megpróbálhatnánk. Szerintetek... várom a véleményeket.
Mellesleg lehet, hogy távlatokban pénz is hozna.
Üdv: Sanci
Még valami!
Aki a 2Megawattot úgy irja , hogy 2mW aki nem értené 2 miliwatt az ne nevezze magát szakembernek maximum zongarművésznek
2 Régebben a Sisi-ről irtak nos a Sisi nem Sissy az a Lochnessi szörny neve.
Automtizálassal kapcsolatban rendben van M61 igazad van valamiben de a műszerezés kerül igazán sok pénzbe, /ugyebár egy multiméterrel nem sok mindet lehet kezdni, főleg nem azoknak akik igazán azt sem tudják ,hogy mi az a visszahajló karakterisztikájú védelem.
Más:
Közületek sokan dicsérték az új Vasút@Modell-t
Nos a véleményem: Siralmas baromságok tömkelege főleg a Taurus cikk ráadásul a terve nem magyarul van ennyi pénzért már lehhetne magyarul.
A Vasútbarát sokkal olcsobb és nem egy zongoraművész a szerkesztője, azonkívűl mért a saját szerzőjével készít riportot az ic-s cikk-nél egy sort nem lehet elolvasni, azonkívűl tele van képzavarokkal.
Nem tudom egy zongara művész mért hiszi azt , hogy ért a vasúthoz attól ,hogy van két képe a 424-ről.
Siralmas
Bocsi mindenkitől de kissé kiakadtam rá
A vasútbarátban a következök lesznek:
Nohab
V43,2
és MODELLEZÉS nem Szili modell leirás hanem tényleg Modellezés
A 6 db 6 mm-es motorral szerelt Szergej N vagy H0? Szerintem H0-ban a 6 mm-es motor pont elfér a kerékpártengelyen. Igaz, hogy teszed rá? És az áttételhez szükséges fogaskerekeket hol szedi össze az ember? És mennyibe kerülnek?
Nekem van egy olyan beépítésre váró motoros forgóvázam (0-ás méretű!), amelyik valódi Bo szerkezetű, amiben a kisméretű motorok nem a tengelyre vannak rászerelve, hanem fordulatszámcsökkentő áttétellel. Persze, tudom, a két méretarány technikai követelményei alig összehasonlíthatóak...
Milyen paraméterekkel rendelkezik egy vibrátorakku-motor? Feszültsége? Fordulatszáma? Teljesítménye, nyomatéka?
Ami a beszerzést illeti, vannak telefonszervizek, ahol sok használt készülék megfordul és az elöregedett akkumulátorokat megbontva szerintem ésszerű áron be lehet szerezni. A vibrátoros akkuk viszont szerintem nincsenek olyan nagy számban, ezért problémákba ütközhet 6 egyforma motor összegyűjtése. A motor egyébként közvetlenül hajtja a kerékpárt vagy fogaskerék-áttétellel?
Nem a külföldiekkel van baj hanem a magyar Vasut and Modell újság érdekelne....
Egyébként előfizetője vagyok 3 hónapja MRR-nek.
Viszont kösz a NagyÁs tippet.
A Nagyaba bemegy es ahol van az elelmiszerosztaly meg a bufet a ketto kozott a kirakatban van a Hungaropress botja. Lassan mar egy eve uzemelnek...
Ezen kivul Keszthelyen a setaloutcan, vmint Bp-esten a Kalvin teren (a nehai modellbolt mellett, helyen) tudok ilyen botokrol.
Az ara 2K felett van.
Egyebkent jobban jarsz, ha elofizeted, mert ugy csak 80 USD/ev.
Újságok:
érdemes a "Press" feliratú üzleteket megnézni; ezek a HungaroPress üzletei. Itt minden külföldi lapot megtalálhatsz, ha nincs, meghozzák, elő is fizethetsz. Magyarországi újságok közül bármit meg tudnak szerezni, minden felár nélkül. (Mivel ők a terjesztők, nem gond nekik csak 1 darabot szerezni.) Nagyobb városokban, szállódák közelében szokott ilyen bolt lenni. A kecskeméti üzletük is nagyon jó, korrekt kiszolgálás.
Mondjuk én sem úgy gondoltam, hogy veszek 6 mobiltelefont, aztán szétszedem... - az nagyon durva lenne! Gondolom, a mobiltelefon árának csak törtrésze lehet a motor ára, de azért 6 db... és még az egyebek...
Ha mar a tuningnal tartunk... Ebbe szerintem a motorcsere is beletartozik. Esetlegesen bobb motor beepitese...
Olvasgatom az NN3 levlistat (N-es keskeny nyomkozu vasutmnodellezok), es itt talalkoztam egy otlettel : a vibras mobiltelefon akkumlatorokban allitolag 6 mm atmeroju motor van. Elmondasok szerint volt olyan ember, aki ebbol valodi Co'Co' tengelyelrendezesu mozdonyt epitett. Gondoljatok bele, egy hatmotoros Szerjely 15-20 kocsis tehervonattal a terepasztalon... gyonyoru -lehet :-)
Az semmi, hogy milyen konyveket reklamoznak.
A MR-ben lekozolt otnezeti jellegrajzok a kiralyok...
Meg termeszetesen a kinti konyvekben alapelvaras az igenyes jellegrajz, nem ugy mint nalunk...
masik: kint a vasutmodellezes elkepeszto szinten all! Az a normalis, ha valaki tuningolni akar egy mozdonyt, akkor emegy a botba es megveszi a rezbol keszult kiegeszitoket, a kivant feliratokat stb. Olyan ez, mint nalunk a repulomakettosok, akik a Verlinden kiegeszitokkel dobjak fel a makettot.
persze a jo munkat sok jo szakkonyv segiti...
Eladnám egy kétrészes, középen csuklós H0-ás motorvonatomat, száma: VT137154b alatta ABWR8. A teteje ezüst színű, az oldala pedig piros és vaj csíkozású. Mindkét vége világít menet közben. Ára kb 12ezer HUF. Érd:manci1@freemail.hu