igy jart nekem a BR86 egy evig rudazat nelkul, mert -ahogy mondod- ha az egyik oldalon okes volt, akkor a masik oldalon kikonyokolt a hajtorud.
Ezt meg tovabb emeli ha kulso keretes a gep ....
jo szorakozast! Bar nekem kerek tengelyrol lebuhera nelkul is sikeralt osszejatszani asziszem. Bar a BR01 (TT) eseten mar gyarilag szorult, es nem is tudok rajonni mitol, es ugye az szerkocsihajtasu, igy eleg izgi, amikor allo kerekekkel kijar a mozdony az allomasrol, majd ugy full toltetnel beindulnak a kerekek.
A kiállítás ténleg lehangoló de a Kandó mozdony nagyon szép !
A modul meg igen érdekes állapotban van, de a legjobb a Veresegyház modul különállása !
Mndegy ez van egyébként a LÁVA kállítás jelentősebb lesz mind kivitelben mind minőségben!
Ma délután voltam a Petőfi Csarnokban. Hát lehangoló volt az összkép.
A jók: a fotókiállítás, a vitrinben kiállított modellek, a veresegyházi asztal, meg a számítógépvezérlésű (ez utóbbi kettő azonban már jól ismert), meg az, hogy végre megjelent az 1998-as (!!!) Vasúthistória Évkönyv.
A rossz: az összes többi "terepasztal" hihetetlenül minőségen aluli volt (szerintem, és bocs, ha valaki másként értékeli...).
Ráadásul a fotózásért leperkáltam a 300 Ft-ot, nem igazán érte meg.
Jónéhány év óta járok ezekre a kiállításokra, eddig mindig színvonalasabb volt!
A rudazat miatt tepem en is a hajam.... A BR65-nek negy kapcsolt kerekparja van... de hegyimozdony leven, ezek forgovazakban vannak! es nem egy nagy rud koti ossze ezeket, hanem harom, es csak a szomszedos kerekparokat... Ezzel nem is lenne baj, csakhogy a hajtorudak csapja nem csavarral van rogzitve a kerekbe, hanem a kerekbol kiall egy -a kerekbe ontott - muanyag csap, ahhoz csatlakozik a hajtodud, majd a csap vegere ragasztva van egy alatet!, ani a hajtorudat a helyen tartja... eddig nem is volna semmi gond, csak motorcsere kozben az egesz ugy ahogy van, szetesett :-)))
Gondoltam feljavitom, es a kerekekbol kiallo muanyag csapokat injekciosture (0.8mm) csereltem... Eddig jo is lenne... de hogyazandkinkabbnemiromle... szoval a kerekeken ha az egyik oldalon a csapok egy sikban vannak, a masikon nincsennek. Ezt csak osszerakas utan vettem eszre, mikor a mozdony a ket forgovazat osszekoto hajtorud mozgasaval szinkronban szinte szambazott menet kozben... Es nem azert, mert en rosszul raktam be a csapokat, hanem a kerekek mar gyarilag el vannak fordulva a tengelyen....
Szetszedes, es most a sakkozas allapota megy, hogy melyik kerek melyik mellett adja a legkisebb elterest...
Szivas ezerrel... Ezert szeretem en a dizelmozdonyokat :-)) nincs bonyolult rudazat!
Kihagytam, hogy gozosoknel fontos a rudazat ellenorzese, sokszor okozott gondot a tul szoros vagy laza rudazat csapolas, vagy volt hogy a lengoivet mozgato rud csapolasa a hajtorud vegere nem a megfelelo 90 fokra hatra fele allt, ez okozhatja, hogy egyik iranyba jol megy. A szorulast eszre lehet venni, ha oldalra kidomborodik, megfeszul a rudazat. Sot neha egyengetni kell valamelyik rudat, (pl. tolattyu) mert az okozta a szorulast mar gyarilag. Neha a muanyag vagy fem szegecsek maguktol kilazulhatnak. A BR86-ossal szenvedtem egy kort mire bejatszottam.
udv again
bs
Hali!
TT-t javitottam sokat (magamnak), a tapasztalatok kozt van az, hogy a motor forgoresz melegedesenek hatasara a komutator lemezeket (hengerpalast harmadok) tarto muanyag alap tulmelegszik es deformalodik, ezert a lemezek kimozdulnak az idealis helyzetbol, ez mar magaval hoz egy rakas uj ongerjeszto problemat (iv -> melegedes -> torzulas. kefekopas -> meg nagyobb iv, vonoero csokkenes). Sajna a motormelegedest nem lehet megszuntetni (nagy legres, kevesbe jo minosegu, olcso anyagok).
En azt vettem eszre, hogy nem jo, ha nagyon bekopott kefet hasznal az ember, bekopas utan a kefe nagyobb feluleten erintkezik, nagyobb atfedessel zarja rovidre a komutalaskor az egyes lemezeket, ezaltal egy polus zarlati arama is jobban melegit.
A kardanok sokszor eleg gyatran vannak ontve, kiegyensulyozatlanok, siman vezetnek megszorulashoz, ezert valogatni szoktam, es probapadon futtatom a mozdonyt (egy helyben, ugy hogy a hajto tengelyek ne erintkezzenek semmivel) es figyelem ut-e a kardan, ha nincs csere, akkor lesorjazom, az is sokat segit.
Sok hajto tengelyt is ki kellett cserelnem, mert a fogaskerek egszeruen excentrikus volt, utott, es a hajto csiga, vagy fogaskerek meg-megszorult, es ez mar eleg volt a melegedeshez.
Sokszor torottek voltak mar gyarilag is a keramia kondenzatorok, (sarka letorve) ami nem csak zavarszures szempontjabol kell, de a komutaciot is elonyosen befolyasolja (epp eyert zavarszur), kiprobaltam es nagyobbra csereltem oket.
Ezen kivul a rendszeres tisztitas es olajozas utan eleg jo allapotban tudtam megorizni a majd 30-as mozdonyparkomat. Annak ellenere, hogy sose raktam le (meg 3 evesen se) a szonyegre a vonatot, tiszta, parkettas szobaban vonatoztam, hatalmas mennyisegu szoszt es hajat tekergettem le a tengelyekrol.
Sajat tapasztalatom az, hogy egy nagy tomegu (pl BR130, NOHAB) mozdonynal a mozdony hajtomuvenek belso ellenallasa a motor teljesitmenyenek jelentos reszet elviszi (sacc per kb 1/3-at), igy pl az ujabb vasabroncsos, -tengelyes kocsikbol mindegy hogy 7 vagy 8 log a mozdonyon, nem befolyasolja jelentosen a menettulajdonsagait.
bocsesz, ha hosszu voltam...
udv
bs
Nekem egy TT-s DR130-asom csinált ilyet, marha jól ment, aztán amikor olyanja volt 1-2 óra szünet után egyáltalán nem vagy csak vánszorogva indult el...
amíg garanciális volt (vagy 15 éve...) kétszer járt szervizben, megcsinálták.
De ha nem vigyázott az ember akkor újra beállt...
most ebben az állapotban leledzik már pár éve...
ami érdekes, ha kiszedem a kardánokat, vagyis nem lesz leterhelve a motor, akkor egész jól pörög...
volt régen egy Nohabom (zöld, sárga csíkkal, ez melyik ország is?) az simán birta megállás nélkül egész nap.. sajnos ellopták :-((((
Van egy villanymozdonyom (E142?) az is simán birja az egész napos strapát, marha hosszú vonatokkal is...
Van még egy gözösöm is DR41 ha jól ismertem fel a Mercurion, annak meg az a baja, hogy elöre menetben a max sebesség kb 1/4-e a hátramenetének, és néha teljesen megáll, megszorul. Gondolom azért mert gözös lévén szinte mindig orral előre közlekedett, és nem egyenletesen kopott valami benne...
OKÉ nincs semmi baj!
Dolgozzunk együtt úgy az igazi. Egyébként szerintem is jobb a te dizájnod de annyi időm nem volt még rá, hogy ilyet produkáljak de már előkészületben van az új a tiédhez hasonló. Egyébként érdekel a kirándulás engem is...bár én szegedi vagyok. ;-))
Még valami: ha ez a dizánj kerül fel, akkor van egy alap.html-em. Úgy gondoltam, hogy aki írni akar vmit a honlapra, az letölené ezt, és neki csak a szöveget kéne megírnia, és átnevezve elküldené ezt Sancinak, aki ezt beilleszetné a lapba, így mindenki írhatná és szerkeszthetné a lapot. Persze, ha ezt az illető nem akarja, nem kell, csak elküldi a cikket és majd Sanci, vagy én beillesztenénk a lapba.
BoGár
Sziasztok!!
Bocs Sanci, ha megbántottalak, nem versenyre gondoltam!! Én azzal a céllal raktam fel ezt a honlapot, hogy megmutassam az ötletemet, hátha ez tetszik a többieknek is. Lényegében ez a dizájn jobban kezelhető mint a tied, ahol egy-egy lap elolvasása után mindig vissza kell menni az elejére, a menűhöz.
Ha szeretnétek, hogy ez a dizánj legyen fent, akkor szóljatok, felteszem, de elötte meg kell beszélni Sancival is. Viszont én a továbbiakban is csak a dizájnkészítést vállalom, mivel van 2-3 honlapom is, ami mellett ennek a szerkesztésére már nem jutna időm. Ezért nem is akartam elvállani a webmesterséget.
Sanci még1x, meg 1000x bocsi, ha megbánottalak!!! Szerintem dolgozhatnánk közösen is!!
BoGár
Szia Lajos!
Jól kereshettél abban az időben ha 3600Ft-ot megengedhettél magadnak akkor, mai értéken ez legalább 60-70eFt!!!! Egy képet nem tudsz fel rakni róla? Csak kiváncsiságból kérdezem.
Lassan kész az asztal 1.0-as verziója. Üdv: Zsolt
Egy kerdesem lenne : ti hogy oldjatok meg, hogy a mozdony ne melegedjen tul ?
Tegnap otthon osszeallitgattam a felig-meddig mostmar allandoan a helyen levo palyat, es ezen felbuzdulva elkezdtem jaratni rajta kedvenc BR65-os Piko (N-es) mozdonyomat, ami kesobb megadta magat... "leegett a motor". Szerencsetlen eleg meleg volt, amikor vegleg megallt. Nem volt utanaakasztva csak kilenc negytengelyes teherkocsi, es nagyon jol vitte oket... Semmi sem utalt arra, hogy erolkodott volna, nem csusztak meg a kerekek (nincs gumi egyik kereken sem...), jol "gyorsult" a szerelvennyel.
Szerencsere general piko motor volt benne,ezert egy selejt sinbuszbol kioperalva uj szivet kapott...
De nem szeretnem, ha ez a motor is megadna magat... Egyedi hiba lehet a tulzott melegedes (esetleg zarlatos lehetett ?), vagy a jovoben inkabb ket-harom menet, es egy kis piheno ?
Anno meg gyerekkoromban a H0-as Piko mozdonyok jol birtak az egesz napos hajtast... Vagy az N-es cuccok nem birjak ? (meg csak 3/4 eve foglalkozom az N-nel, es eleg tapasztalatlan vagyok a dologban)
Velemenyek ?
Nem voltam 4 napig és máris beleszaladtunk egy tipikus magyar betegségbe. Ugyanis nem a "vsanci lapja" hanem az internetes vasútmodellezőké,nem azt kell nézni, hogy kié meg, hogy ki szerkeszti stb. hanem a tartalmat...
Ha pedig valakinek van jobb dizájna, ötlete stb. beszéljük meg!!! Nem a széthúzás, meg az egyéni ötletek volnának a legfontosabbak hanem az, hogy együtt mit tudunk kihozni és a kezdők és profik is tanuljanak egymástól. Nem pedig az, hogy web versenyt hirdessünk...
Annyira szűk körben mozog a vasútmodellezés és annyira kevesen vagyunk de annyira jó volna ezt a kevés embert összehozni és valami klassz dolgot létrhozni.
Bocsánatot kérek kedves Bogar lehet, hogy félre értettem a szándékodat de sajnos ezt lehetett érteni belőle. Egyébként ha gondoljátok lemodok és csinálja aki akarja én szívesen megadom a kódot annak aki tényleg komolyan gondolja ezt.
Egyébként technikailag tényleg jó az oldaldalad, tetszik, remélem egyszer én is tudok majd ilyet csinálni!
Mégegyszer bocsánatot kérek ha valakit megbántottam volna...
Üdv: Vsanci
Uraim!!!!!!!
Eladó:
1 Db. 14 tengelyes trafoszallitó eredeti minosegben.
1978-ban vettem 3600 HUF- ert. Most mennyit er?
Más:
Januarban szeretnem debütáltatni a railhu.hu vagy com cimen az uj most meg fejlesztes alatt allo uj linktaramat. Ott majd lehetoseget tudunk biztositani majd olyesmire amit joem felvetet.
Ezt, ha oda jutok, majd tovább fejtegetjük.
Egyenlore csak "titkot" arultam el.
Szigorúan személyes vélemény: én nem vagyok egy html guru, ez meg is látszik a honlapomon. Éppen ezért nekem teljesen mindegy, hogy a menü a frame, vagy a body részét képezi. Számomra a tartalom a lényeg. Vagyunk itt néhányan a netközelben. Valamelyikünk biztos elmegy a Börzére, kiállításra, stb. Lehetne a webzin az egyesületi, klubélet szócsöve is. Persze csak igény esetén. Hosszasan sorolhatnám a tartalmi ötleteket. DE!!! Egy számomra teljesen világos. Kell valaki, aki felvállalja a szerkesztést. FIGYELEM!! nem az írást, hanem a szerkesztést. írni - véleményem szerint - mindnyájunknak kell. A szerkesztés pedig akkor jó, ha aktuális. Hogy ez idöigényes?! Persze. Ezért csak olyan vállalja fel, aki tud is rá idöt szakitani, pusztán hobbiból. Én sajnos nem tudok.
Nagyon szeretném, ha lenne egy ilyen lapunk. A magam részéről az összes anyagot, amely a honlapomon van, beleértve a beszámolót a szombati börzéröl, felajánlom a lap számára
Sziasztok!
Megnéztem Vsanci honlapját, én nem ilyet vártam!! Én egy olyanra gondoltam, mint az én honlapjaim. példának csináltam egy vázlatot ehhez az újsághoz is: www.tar.hu/borbi/vasut. Nézzétek meg, és mondjátok meg melyik a jobb. Figyelem, ez csak egy kiinduló lap!!!!
BoGÁr
10-18 óra. (Az első nap azonban csak 1 óra utánra ígérte az ajtónálló néni... nem is tudtam akkor megnézni... hogy mit csináltak a három órányi megnyitó alatt???)