Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 2001.11.06 0 0 40
Matiz!

Ha megnéztétek az autót, írj pár sort, légy oly kedves.
Más. Pár régebbi e-mailos válaszom állólámpás iránt érdeklődőknek, összeszedve, hogy kicsit forogjon a topic:

Karosszériafelújítás (utángyártott elemekkel, mert az eredeti olyan drága, hogy ezekbe a kocsikba még nem érdemes beletenni, mert a piac nem fogadja el, sokan még mindig a nemzetiségi piacozókról ítélik meg ezt a Mercit)
- első sárvédő: 40000 Ft/db (Láng)
- küszöb: 8000 Ft/darab (Láng)
- motorháztető: 60000 Ft (Reitter Ferenc u.)
- padlólemez: 25000 Ft/oldal (Láng)
Aztán vannak különböző javítóivek pár ezer forintos áron. Karosszériában az USA változat a szélességjelzőknek kivágott lyukakban tér el az európaitól (ezt az eredeti elem után a lakatos rámásolja az új elemre), ha 73. 08. utáni (II. sorozat) a gép, akkor a hátsó és első lökhárítók felfogatásában is, (ezek a teleszkópos nagy lökhárítók) de ezt is meg tudja egy jó lakatos csinálni. USA változatban széria a klíma és a színes (zöld üveg), gyakori az automataváltó. A műszerek mérföldben, galllonban, psi-ben és Fahrenheit fokban mérnek (1 szárazföldi mérföld: 1609 méter). Eltér az első fényszóró az európaitól, de csereszabatos. 1 komplett USA fényszóró a Kárpát u-ban: 200 eFt! És kettő kell! Erre nagyon figyelj, hogy megvan-e és milyen állapotban! Mindezekkel együtt, még ha nagyon jónak is tűnik a karosszéria, rejtett helyeken biztos rohad (tűzfal a motor mögött, szélvédőív alsó része az ablaktörlő tengelyeknél, doblemez az első sárvédők mögött, tetőlemez hátsó része, ajtók alsó-belső széle a gumitömítés alatt, padlólmez eleje a szőnyegek alatt, csomagtartó padlója, hátsó sárvédők alsó része, doblemezek felső szegélye) ezeket eseti jelleggel kell a lakatosnak kijavítani, tehát véleményem szerint a lakatolás anyaggal együtt kb. 200-300 eFt, fényezés 250 eFt (de még a munkálatok megkezdése előtt érdemes neked teljesen szétszedni az autót, belsejét és külsejét, csak a motor-váltó, futómű maradjon benne, így láthatod hogy milyen állapotú, mi kell és a lakatos és fényező is szívesebben és olcsóbban foglalkozik az autóval, az elemeket is te vedd meg).
- tetőkárpit anyaggal, munkadíjjal kb. 60 eFt (ha igényes)
- belső kárpitozás munkadíja kb. 50 eFt, az anyagár a választásodtól függ.
A gépészeti dolgokról (motor-váltó, futómű, fék) azért nem nyilatkozom, mert ez erősen függ az autó elhasználtságától, de itt is számolhatsz min. 200 eFt költséggel, ha igényes vagy, bár szinte minden megvehető jó minőségű utángyártott alkatrészként. Végeredményben sok évig még nem fog az autó annyit érni, mint amennyit ráköltöttél, tehát üzletnek nagyon rossz. USA állólámpás jellemző ár: 300-600 eFt, efölött csak akkor, ha tényleg nagyon hibátlan az autó, vagy Coupe. Ekkor elérheti a 1,5 mFt-t.
USA verzió volt 200, 230, 220D, 240D (4 heng), 300D (5 heng), 250, 250E, 280, 280E (6 heng). A fabetét a 6 hengeresekben széria volt, viszont a műbőr csak a Dieselekhez járt, benzinesekhez szövet üléskárpit. Az alvázszám a zárhídon a menetirány szerinti jobb oldalon található, de USA verzióban a bal oldali B-oszlopra felszegecselt kis táblán és a bal oldali A-oszlopra felszegecselt kis táblán is látható (ez utóbbi kívülről is). Alvázszám: 4 heng + Dieselek 115-vel kezdődnek, 6 heng. 114-vel. A második 3 karakter a konkrét motorra utal, pl. 117: 240D.
Régi autóba úgy belemenni, hogy sem hely, sem idő, sem felszerelés nincs hozzá (a gyakorlat végülis megszerezhető) nagy merészség, mert ha mindent csináltatnod kell, akkor irdatlanul sokba kerül és még jól át is vernek, főleg ha megérzik, hogy nincs benne gyakorlatod. A régi autó pedig általában olyan, hogy nagyon kevés kivételtől eltekintve valamilyen szinten mindenképpen elhanyagolt, vagyis működik, de hogy jó legyen, költeni kell rá. Amikor már sok minden elhasználódott és sokat kellene az autóra fordítani, általában akkor adják el. Nehéz jó állapotú régi autót találni és akkor az ára is magas. Nagyon gyakran irreálisan magas. Mindenképpen vigyél magaddal egy olyan embert, aki a típust jól ismeri és megbízol benne, különben olyan sokat is lehet egy tizen-huszonéves autóra költeni, hogy abból pár éves újat (újabbat) is lehetne venni.

A 200D-t nem javaslom, mert nagyon lomha és gyenge, valamint ezek a legleharcoltabbak tapasztalataim szerint. Mostani eszemmel egy 200 benzint vennék, mert az 105 Le-s és gyönyörűen megy, teljesen más világ, mint a diesel, ami zajos és rezonál és gyenge, de igaz hogy 8 litert fogyaszt gázolajból.

Üdv: Zoli

Előzmény: Törölt nick (39)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.05 0 0 39
Még megvan Szentmártonkátán az állólámpás; holnap megnézzük....130ezer Ft, nem várok valami sokat tőle, ráadásul ha az eladó komolyan gondolta, amit mondott/írt, akkor egy "buta mint a főőd" típusú emberke aki azt sem tudja milyen autóval jár...
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.28 0 0 38
Ha már állólámpás:



600 Pullman

Régen minden rendes diktátor ilyen autót használt

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.28 0 0 37

Kicsit régebbi, de azért király:-)))

Cikk itt

Törölt nick Creative Commons License 2001.09.28 0 0 36
atyaég. csak ennyi :)
Előzmény: vwlaca (35)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.10 0 0 27
A modell autó szalon a Victor Hugo utcában van, ott lehet a nagy Mercedes (Revell 1:18) után érdeklődni.
Előzmény: Stern (25)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.10 0 0 26
Hello!

Igazából a Matchbox az sokkal kissebb (1:87 de inkább 1:110 !) szóval ezek nagyobbak, nyitható ajtó, motortér, krómozás, fém kaszni. Az árukról nem tudok nyilatkozni.
A www.modell.hu címen található üzletekben forgalmaznak Faller cuccokat, rendelésre hoznak be.

üdv

Előzmény: Stern (25)
Stern Creative Commons License 2001.09.10 0 0 25
Hi Matiz!

Nem vagyok oda a Matchboxokért (1:43), régen szerettem, de az már jó régen volt.

Írhatnál valami telszámot, vagy egyéb elérhetőséget... engem mindez komolyan érdekel!

OFF: tegnap a Váci úton elkezdett tolni egy Matiz a belső sávban. Mit mondjak, meglepődtem. Azt gondoltam, meg akarja kostolni a vonóhorgomat, ezért bevillantottam a féklámpát, de nálam ilyenkor még nem fékez, csak annyira értem hozzá, hogy kigyulladjon. A következő pirosnál kihúzott mellém, mondom itt most balhé lesz! Átnézek, egy 60 körüli nyanya ült benne, és nem is tudott arról, hogy én létezem, vagy arról, hogy az előbb 20 centire jött mögöttem. Szimplán nem tudott vezetni :-)

Ja, ezt nem személyeskedésből mondom, Te nyilván sokkal jobban vigyázol az... a... Matizodra! :-)

Stern

Előzmény: Törölt nick (24)
Törölt nick Creative Commons License 2001.09.10 0 0 24
Hello!

A Modell Autó szalonban biztosan hozzásegítenek egy ilyen járgányhoz, kérdés, hogy amennyibe lesz, annyiért átíratod az igazit :-)

A Faller gyárt 1:43-ban ilyeneket, és W115-öst is!! Úgyhogy aki beéri kissebbel, annak tudok címet javasolni, ott hoznak minden Faller cuccot, "emberi" áron.

Előzmény: Stern (23)
Stern Creative Commons License 2001.09.09 0 0 23
Helló!

Sajna nálunk ilyen nincsen. Én hozattam Hollandiából egy ilyen W111-est, csak feketében, meg egy W107 Roadstert. Katalógusban sem láttam itthon, rendelésre sincs.
Nagyon-nagyon szeretnék még 1:18-as W123, W115 limuzin és kupé maketteket, W116, W126, W126 coupét, és -csak suttogva mondom ebben a topicban - ha minden Merci megvan, akkor egy E23 BMW-t... :-)

Ha bárki tud valamit, én tudok segíteni a behozatalban...

Stern

Előzmény: vwlaca (22)
vwlaca Creative Commons License 2001.09.07 0 0 22
Halihó!

Ha jól látom, ez egy modellautó. Lehet itthon kapni? Ha már nincs igazi, legyen egy mini.

Üdv

Előzmény: Törölt nick (21)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!