Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2000.10.04 0 0 1385
Macibb írta:

> - az emlékezetemet felfrissítve megsúghatod, hogy a B23-7
> pontosan miféle szerzet is, netán hol lehet megnézni a típust
> egészben, hogy beugorjon.

General Electric B23-7, "legyengített" 2300 lóerôs változata a B30-asnak. A modell látható itt:

http://espee.railfan.net/spb23-7.html

A fotot küldöm, amint meglesz.

A forgóváz felfüggesztése sajnos pont olyan, mint amirôl valamikor részletesen kifejtettem, hogy milyen rossz. De szerintem át lehet pofozni. Egyébként 2mm-es tengelye van, úgyhogy elvileg ki lehet cserélni a kerekeket angol küllôs kerékre! (a négy pár küllôs kerék persze többe fog kerülni, mint $5, de szerintem nagyon tökösen néznek ki).

Előzmény: Törölt nick (1374)
vsanci Creative Commons License 2000.10.04 0 0 1384
Gyerekek baj van!!
Elvesztettem egy emilt ami a LÁVA kiállításról szolt arra sem emlékszem ki küldte segítsetek!!
Pontosan mikor, hol és mi is lesz pontosan, ki rendezi? Írájtok meg publikálni akarom!!!!
Üdv: Vsanci
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1383
Hello!

Nekem bevált az a bolt, mert rendesek az eladók mindíg. Kár hogy ilyen rossz helyen van.

Előzmény: John Howard (1381)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1382
"Ezért aztán érdekelne pályaterv. Paraméterek: H0 (lehetőleg ROCO), 2 vágányú fövonal állomással (kocsi tároló vágányok, vontatási telep) kiágazó mellékvonal, rajta állomás vagy ipartelep. Mindez kb.6x3 m-en.
Nekem személyszerint a PIKO pályaterv-füzet 42-es pályája tetszik a legjobban (régebben fent volt a honlapomon), de nincs rajta mellékvonal."
pályatervben szívesen hozzászólok, ha meghallgatsz - ha már a sajátomon nem sziporkázhatok :-(. A Piko 42-es tervét hol lehet megnézni? netán felrakod újra? a 6x3 méterért meg irigyellek.

Macibb

Előzmény: joem (1378)
John Howard Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1381
"...meg a Deak Hobby es Modellsportnal (Kullich Gyula ter)."

Brrrrrrr... Kálvária tér...

Előzmény: GEORGIE (1370)
division by zero Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1380
"Szívesen válalok modellek festését átépítését,"
Van egy TT-s zöld Nohabom (azt hiszem belga...), abből tudnál egy M61-est csinálni?
Előzmény: by az ex bhv (1377)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1379
Hi!

Mail ment az itt megadott címedre!

Előzmény: by az ex bhv (1377)
joem Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1378
Matiz, E69 MÉG nem fut, ahogy más sem. Ha minden jól megy (sok-sok HUF), akkor tavaszra megépül az a melléképület, ahol a terepasztal lesz. Ezért aztán érdekelne pályaterv. Paraméterek: H0 (lehetőleg ROCO), 2 vágányú fövonal állomással (kocsi tároló vágányok, vontatási telep) kiágazó mellékvonal, rajta állomás vagy ipartelep. Mindez kb.6x3 m-en.
Nekem személyszerint a PIKO pályaterv-füzet 42-es pályája tetszik a legjobban (régebben fent volt a honlapomon), de nincs rajta mellékvonal.
Thanx:
Joe
Előzmény: Törölt nick (1376)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1377
Szia Matiz!

Mit kéne átfesteni?
Szívesen válalok modellek festését átépítését, de ha tanács kell abban is szívesen segítek!

Üdv: Zsolt

Előzmény: Törölt nick (1373)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1376
Hi!

Mennyiért vetted a 69-est? Én a PeCsában vettem egyet 3eFt-ért (hibátlan, doboz nélkül) és egy kollégámtól 2.5-ért dobozzal, gyári állapotban, még felrakatlan lépcsókkel-tartályokkal. Ha minden igaz, utóbbi most Joem-nél fut (tényleg, fut még?)

Előzmény: BoGar (1375)
BoGar Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1375
Sziasztok!
Georgie -> Sajnos lengyel vagonra nem emléxem, de lehet, hogy volt. Igazság szerint most nem a vagonokat néztem, hanem a mozdonyokat, azért is mentem ki, hogy veszek egy E69-et, de elég sok más mozdony is volt. Azt hiszem én még valami gőzmozdonyt fogo még venni, ha lesz olcsón jó. :)
BoGár
Előzmény: GEORGIE (1365)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1374
Ha érdekel, elkérem a haverom digitális fényképezôgépét és berakom a képét a weblapra.
- érdekel! vagy elküldheted mailen is.

A B23-7-et 15 dolcsiért vettem, mint szuper akciós ajánlatot (az is, nem?).
- az emlékezetemet felfrissítve megsúghatod, hogy a B23-7 pontosan miféle szerzet is, netán hol lehet megnézni a típust egészben, hogy beugorjon.

Nekem a motor kellett belôle. Mondjuk azt, hogy 5-5-5 $-t ér a motor, a kaszni meg a két forgóváz. Lehet ez tárgyalási alap?
- Lehet ez tárgyalási alap.

Macibb

Előzmény: rezgaras (1372)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1373
Hi!

Még mindíg a festésről...
Szeretnék tanácsokat kérni, hogyan festhetek át egy modellt. Milyen festékeket ajánlotok? Hogyan kezdjek hozzá? Egyszer csak meg kellene tanulnom... A tetejét szeretném kormosra festeni és az oldalára matt piros csíkot kellene varázsolni.

üdv!

rezgaras Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1372
Macibb írta:

>> "Van egy pár Bachmann "B" forgóvázam, fogaskerékkel, csigával, tokkal-vonóval,
>> de kardántengely nélkül. Nem érdekel valakit?"
>
> Hol lehet megnézni? Mit fizeccc annak, aki elviszi? ;-)

A szekrényemben (a postást elôbb zavard el) :-)

Karácsonykor hazaviszem. Ha érdekel, elkérem a haverom digitális fényképezôgépét és berakom a képét a weblapra.

A B23-7-et 15 dolcsiért vettem, mint szuper akciós ajánlatot (az is, nem?). Nekem a motor kellett belôle. Mondjuk azt, hogy 5-5-5 $-t ér a motor, a kaszni meg a két forgóváz. Lehet ez tárgyalási alap?

Előzmény: Törölt nick (1364)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1371
OFF

Ki tudna egy áramerősség-mérés erejéig egy multimétert a rendelkezésemre bocsátani?

Köszi előre is
Macibb

GEORGIE Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1370
Fuggerth cuccot a vaci utcai Fleischmann modelbotban lehet kapni, meg a Deak Hobby es Modellsportnal (Kullich Gyula ter).

Ezen kivul a Borzen van egy skac, aki majdnem termeloi aron porgeti a cuccokat.

Előzmény: Albertus (1367)
etwg Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1369
Szia raki

nezd meg a www.modelrailroader.com illetve az www.nmra.org oldalakat rengeteg LINK van rajtuk

Üdv.

etwg

Előzmény: Törölt nick (1350)
etwg Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1368
Szia raki!

En per pillanat meg egyes (I) nyomtavban dolgozok (mar nem sokaig mert marha nagy a mozdony). Minden mozdonyunk digitalizalt azzal a hülye Motorola szerkentyüvel (Märklin). En ezt utalom, de a haveroknak csak ez van. Azt hiszem a közeljövöben visszaterek a HO-ba es az ös PC-met is be akaromom majd vetni a DCC formatummal felszerelt vonatokba. Ez a terv, de sajnos most alig van idöm, de majd valamikor lesz (ezt gondoltam 10 evvel ezelött is).

Leporolom az elektron ikus rackot (20 kartya fer bele) meg a 6 foglalasjelzöt es befejezem a terepasztal vaganyhalozatat (a terv 2000/2001 re). Aztan majd meglatjuk hogy hogyan tovabb.

Üdv.

etwg

Előzmény: Törölt nick (1353)
Albertus Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1367
Van olyan üzlet Budapesten, ahol Fuggerth járműveket lehet vásárolni? Ahová elmegyünk, a gyereknek csurog a nyála, és megveszünk egy mozdonyt meg pár személykocsit. Levélben rendelni ugye egyrészt nem egy jó buli, másrészt ilyesmit nem adnék postára...

Szóval, hol lehet ilyet kapni üzletben?

GEORGIE Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1366
Sorry, de ezt el b...tam!
Előzmény: GEORGIE (1365)
GEORGIE Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1365
Szia BoGar!

nem lattal veletlenul a borseeen PIKO HO lengyel kocsikat, ugy mind WARS halokocsi, etkezokocsi, etc.?
**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Mas. tegnap meglatogattam az erkel str. Igazat megvallva a szamomra ertektelen jarmuvek kozul sikerult egy FS Z1-es olasz kulonkiadasu 2.o. kocsira lecsapnom. Qva draga volt,de most mar az olasz szemelykocsi gyujtemenyemet gazdagitja. A katalogusban szereplo szurke-sarga csikos kocsitol palyaszamaban, valamint a sarga helyetti feher csikjaiban ter el.
Kar, hogy nincs terepasztalom!

Előzmény: BoGar (1346)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1364
rezgaras,

"Van egy pár Bachmann "B" forgóvázam, fogaskerékkel, csigával, tokkal-vonóval, de kardántengely nélkül. Nem érdekel valakit?"
Hol lehet megnézni? Mit fizeccc annak, aki elviszi? ;-)

mindenki,

mikor/hol lesz és meddig tart Bécsben a modellkiállítás? pótkérdés haladóknak: mennyi a beugró?

Macibb

Előzmény: rezgaras (1363)
rezgaras Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1363
Van egy pár Bachmann "B" forgóvázam, fogaskerékkel, csigával, tokkal-vonóval, de kardántengely nélkül. Nem érdekel valakit?

A Bachmann GE B23-7-es modell forgóváza volt. Sajnos a tengelytáv 31,3mm, ami 1,3mm-rel hosszabb, mint az M40 Puposé. Talán nem nagyon feltűnô a különbség. A kerékátmérô 12mm, profil RP25.

rezgaras Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1362
Macibb írta:

> Téééényleg :-) (hacsak nem teszel annyi ólmot alulra,
> hogy a súlypont a 6 mm magasság alá essen)

Azt nem mondtad, hogy Pendolinot akarsz építeni! :-)

> Mennyire lehet modellben megvalósítani az eredetiben
> alkalmazott ingás felfüggesztést? Pl. úgy, hogy a
> függesztőelemek oldalról nézve lefelé tartanak össze.

Azt hiszem, az van a dolog mögött, hogy a modellvasútaknak sokkal kisebb sugarú íveken kell járniuk, mint az igaziaknak (én megkaptam a magamét a MAVOE-tôl azért, mert a Kandó modell csak 550mm-es sugarú íven tud elmenni, különben a futókerék érinti belülrôl a légtartályt, ami már úgyis erôsen ki van könnyítve). Ha jól sejtem, a nagyvasúti himbák csak akkora elfordulásig működnek, amíg a ferdeségük még nem okoz rövidülést.

Előzmény: Törölt nick (1360)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1361
Én egy kb 2*3 méterest tervezek, ha lesz. Ez az ellensúly nagyon jó ötlet.
Előzmény: Törölt nick (1357)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.02 0 0 1360
"A bronzrugó kialakítása olyan, hogy hosszanti irányban engedi billenni a forgóvázat, keresztben ellenben jobban megtartja. Ha ez nem lenne, a mozdony a két golyón oldalra billenne."
Téééényleg :-) (hacsak nem teszel annyi ólmot alulra, hogy a súlypont a 6 mm magasság alá essen)

Mennyire lehet modellben megvalósítani az eredetiben alkalmazott ingás felfüggesztést? Pl. úgy, hogy a függesztőelemek oldalról nézve lefelé tartanak össze. Igaz, ahhoz, hogy az elméleti forgáspont a sínkoronaszintre essen, nagyon össze kellene tartaniuk. Vagy mi van, ha nagyon alacsonyra kerül? Elölről nézve pedig felfelé tarthatnának össze, hogy a szekrény keresztirányban stabil legyen és ne akarjon eldőlni. Na most nagyon perverz voltam? A kivitelezésnél a függesztő elemek anyaga és szilárdsága lehet gond - 8 viszonylag vékony rúdon (huzalon) függ a mozdony.

Macibb

Előzmény: rezgaras (1359)
rezgaras Creative Commons License 2000.10.02 0 0 1359
Macibb irta:

> ha jól láttam, a bronzrugó szerepe a forgóváz tartása a
> mozdony felemelésekor.

Nem csak ez. A bronzrugó kialakítása olyan, hogy hosszanti irányban engedi billenni a forgóvázat, keresztben ellenben jobban megtartja. Ha ez nem lenne, a mozdony a két golyón oldalra billenne. Ha viszont nem rugózna, nem érne semmit a megvezetés.

> a csapágygolyó - gondolom - vagy a forgóváz
> fenéklapjához, vagy a hídhoz van forrasztva.

Nincs odaforrasztva. Mind a keresztirányú hídban, mind pedig a fenéklapban (mindkettô 1mm-es rézlemez) van egy-egy furat 90 fokban besüllyesztve. A két süllyesztés között levô térben van a golyó. Nagyon óvatosan kellett süllyeszteni, mert ez adja meg a felfekvés magasságát.

A fenéklemez két csavarral van a vázkerethez erôsítve. Amikor ezeket kicsavarják, ki lehet szedni a forgóvázakat (és közben a golyó kiesik és a szekrény alá gurul). Sajnos a szekrény levételéhez is ki kell az egyik csavart venni, mert a kapcsoló a szekrény résén át bújik ki, és emiatt le kell szedni, ha a szekrényt le akarjuk venni.

> nézelődés közben rátaláltam a 326-os mozdony
> modelljére is :-)

Az majd jövôre megy a Kiállításra :-)

Előzmény: Törölt nick (1358)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.02 0 0 1358
rezgaras,

köszönet a részletes leírásért. a rajzok sokat segítettek a megértésben. ha jól láttam, a bronzrugó szerepe a forgóváz tartása a mozdony felemelésekor. a csapágygolyó - gondolom - vagy a forgóváz fenéklapjához, vagy a hídhoz van forrasztva.
nézelődés közben rátaláltam a 326-os mozdony modelljére is :-)

Macibb

Előzmény: rezgaras (1354)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.02 0 0 1357
"... 3x1,5 m-es volt, ezért aztán túl nehéz ahhoz, hogy egy ponton lehessen leengedni-felhúzni, tehát 2 emberes volt. ... Csak kicsi, könnyü asztalhoz javaslom."
Szerintem ezen sokat segíthet a kötél másik végén függő ellensúly, ahogy a lifteknél és a garázsajtóknál szokásos.

Macibb

Előzmény: joem (1356)
joem Creative Commons License 2000.10.02 0 0 1356
Nekem gyerekkoromban volt egy fel-leereszthetö terepasztal. 3x1,5 m-es volt, ezért aztán túl nehéz ahhoz, hogy egy ponton lehessen leengedni-felhúzni, tehát 2 emberes volt. A leengedés csak akkor volt idöben gazdaságos, ha egész napra történt, ilyenkor nem volt konyhánk. Gurulóanyagot nem lehetett rajta tartani, úgyhogy végül is elég macerás volt. Csak kicsi, könnyü asztalhoz javaslom.
Előzmény: Törölt nick (1355)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!