> - az emlékezetemet felfrissítve megsúghatod, hogy a B23-7
> pontosan miféle szerzet is, netán hol lehet megnézni a típust
> egészben, hogy beugorjon.
General Electric B23-7, "legyengített" 2300 lóerôs változata a B30-asnak. A modell látható itt:
http://espee.railfan.net/spb23-7.html
A fotot küldöm, amint meglesz.
A forgóváz felfüggesztése sajnos pont olyan, mint amirôl valamikor részletesen kifejtettem, hogy milyen rossz. De szerintem át lehet pofozni. Egyébként 2mm-es tengelye van, úgyhogy elvileg ki lehet cserélni a kerekeket angol küllôs kerékre! (a négy pár küllôs kerék persze többe fog kerülni, mint $5, de szerintem nagyon tökösen néznek ki).
Gyerekek baj van!!
Elvesztettem egy emilt ami a LÁVA kiállításról szolt arra sem emlékszem ki küldte segítsetek!!
Pontosan mikor, hol és mi is lesz pontosan, ki rendezi? Írájtok meg publikálni akarom!!!!
Üdv: Vsanci
"Ezért aztán érdekelne pályaterv. Paraméterek: H0 (lehetőleg ROCO), 2 vágányú fövonal állomással (kocsi tároló vágányok, vontatási telep) kiágazó mellékvonal, rajta állomás vagy ipartelep. Mindez kb.6x3 m-en.
Nekem személyszerint a PIKO pályaterv-füzet 42-es pályája tetszik a legjobban (régebben fent volt a honlapomon), de nincs rajta mellékvonal."
pályatervben szívesen hozzászólok, ha meghallgatsz - ha már a sajátomon nem sziporkázhatok :-(. A Piko 42-es tervét hol lehet megnézni? netán felrakod újra? a 6x3 méterért meg irigyellek.
Matiz, E69 MÉG nem fut, ahogy más sem. Ha minden jól megy (sok-sok HUF), akkor tavaszra megépül az a melléképület, ahol a terepasztal lesz. Ezért aztán érdekelne pályaterv. Paraméterek: H0 (lehetőleg ROCO), 2 vágányú fövonal állomással (kocsi tároló vágányok, vontatási telep) kiágazó mellékvonal, rajta állomás vagy ipartelep. Mindez kb.6x3 m-en.
Nekem személyszerint a PIKO pályaterv-füzet 42-es pályája tetszik a legjobban (régebben fent volt a honlapomon), de nincs rajta mellékvonal.
Thanx:
Joe
Mennyiért vetted a 69-est? Én a PeCsában vettem egyet 3eFt-ért (hibátlan, doboz nélkül) és egy kollégámtól 2.5-ért dobozzal, gyári állapotban, még felrakatlan lépcsókkel-tartályokkal. Ha minden igaz, utóbbi most Joem-nél fut (tényleg, fut még?)
Sziasztok!
Georgie -> Sajnos lengyel vagonra nem emléxem, de lehet, hogy volt. Igazság szerint most nem a vagonokat néztem, hanem a mozdonyokat, azért is mentem ki, hogy veszek egy E69-et, de elég sok más mozdony is volt. Azt hiszem én még valami gőzmozdonyt fogo még venni, ha lesz olcsón jó. :)
BoGár
Ha érdekel, elkérem a haverom digitális fényképezôgépét és berakom a képét a weblapra.
- érdekel! vagy elküldheted mailen is.
A B23-7-et 15 dolcsiért vettem, mint szuper akciós ajánlatot (az is, nem?).
- az emlékezetemet felfrissítve megsúghatod, hogy a B23-7 pontosan miféle szerzet is, netán hol lehet megnézni a típust egészben, hogy beugorjon.
Nekem a motor kellett belôle. Mondjuk azt, hogy 5-5-5 $-t ér a motor, a kaszni meg a két forgóváz. Lehet ez tárgyalási alap?
- Lehet ez tárgyalási alap.
Még mindíg a festésről...
Szeretnék tanácsokat kérni, hogyan festhetek át egy modellt. Milyen festékeket ajánlotok? Hogyan kezdjek hozzá? Egyszer csak meg kellene tanulnom... A tetejét szeretném kormosra festeni és az oldalára matt piros csíkot kellene varázsolni.
>> "Van egy pár Bachmann "B" forgóvázam, fogaskerékkel, csigával, tokkal-vonóval,
>> de kardántengely nélkül. Nem érdekel valakit?"
>
> Hol lehet megnézni? Mit fizeccc annak, aki elviszi? ;-)
A szekrényemben (a postást elôbb zavard el) :-)
Karácsonykor hazaviszem. Ha érdekel, elkérem a haverom digitális fényképezôgépét és berakom a képét a weblapra.
A B23-7-et 15 dolcsiért vettem, mint szuper akciós ajánlatot (az is, nem?). Nekem a motor kellett belôle. Mondjuk azt, hogy 5-5-5 $-t ér a motor, a kaszni meg a két forgóváz. Lehet ez tárgyalási alap?
En per pillanat meg egyes (I) nyomtavban dolgozok (mar nem sokaig mert marha nagy a mozdony). Minden mozdonyunk digitalizalt azzal a hülye Motorola szerkentyüvel (Märklin). En ezt utalom, de a haveroknak csak ez van. Azt hiszem a közeljövöben visszaterek a HO-ba es az ös PC-met is be akaromom majd vetni a DCC formatummal felszerelt vonatokba. Ez a terv, de sajnos most alig van idöm, de majd valamikor lesz (ezt gondoltam 10 evvel ezelött is).
Leporolom az elektron ikus rackot (20 kartya fer bele) meg a 6 foglalasjelzöt es befejezem a terepasztal vaganyhalozatat (a terv 2000/2001 re). Aztan majd meglatjuk hogy hogyan tovabb.
Van olyan üzlet Budapesten, ahol Fuggerth járműveket lehet vásárolni? Ahová elmegyünk, a gyereknek csurog a nyála, és megveszünk egy mozdonyt meg pár személykocsit. Levélben rendelni ugye egyrészt nem egy jó buli, másrészt ilyesmit nem adnék postára...
nem lattal veletlenul a borseeen PIKO HO lengyel kocsikat, ugy mind WARS halokocsi, etkezokocsi, etc.?
**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Mas. tegnap meglatogattam az erkel str. Igazat megvallva a szamomra ertektelen jarmuvek kozul sikerult egy FS Z1-es olasz kulonkiadasu 2.o. kocsira lecsapnom. Qva draga volt,de most mar az olasz szemelykocsi gyujtemenyemet gazdagitja. A katalogusban szereplo szurke-sarga csikos kocsitol palyaszamaban, valamint a sarga helyetti feher csikjaiban ter el.
Kar, hogy nincs terepasztalom!
"Van egy pár Bachmann "B" forgóvázam, fogaskerékkel, csigával, tokkal-vonóval, de kardántengely nélkül. Nem érdekel valakit?"
Hol lehet megnézni? Mit fizeccc annak, aki elviszi? ;-)
mindenki,
mikor/hol lesz és meddig tart Bécsben a modellkiállítás? pótkérdés haladóknak: mennyi a beugró?
Van egy pár Bachmann "B" forgóvázam, fogaskerékkel, csigával, tokkal-vonóval, de kardántengely nélkül. Nem érdekel valakit?
A Bachmann GE B23-7-es modell forgóváza volt. Sajnos a tengelytáv 31,3mm, ami 1,3mm-rel hosszabb, mint az M40 Puposé. Talán nem nagyon feltűnô a különbség. A kerékátmérô 12mm, profil RP25.
> Téééényleg :-) (hacsak nem teszel annyi ólmot alulra,
> hogy a súlypont a 6 mm magasság alá essen)
Azt nem mondtad, hogy Pendolinot akarsz építeni! :-)
> Mennyire lehet modellben megvalósítani az eredetiben
> alkalmazott ingás felfüggesztést? Pl. úgy, hogy a
> függesztőelemek oldalról nézve lefelé tartanak össze.
Azt hiszem, az van a dolog mögött, hogy a modellvasútaknak sokkal kisebb sugarú íveken kell járniuk, mint az igaziaknak (én megkaptam a magamét a MAVOE-tôl azért, mert a Kandó modell csak 550mm-es sugarú íven tud elmenni, különben a futókerék érinti belülrôl a légtartályt, ami már úgyis erôsen ki van könnyítve). Ha jól sejtem, a nagyvasúti himbák csak akkora elfordulásig működnek, amíg a ferdeségük még nem okoz rövidülést.
"A bronzrugó kialakítása olyan, hogy hosszanti irányban engedi billenni a forgóvázat, keresztben ellenben jobban megtartja. Ha ez nem lenne, a mozdony a két golyón oldalra billenne."
Téééényleg :-) (hacsak nem teszel annyi ólmot alulra, hogy a súlypont a 6 mm magasság alá essen)
Mennyire lehet modellben megvalósítani az eredetiben alkalmazott ingás felfüggesztést? Pl. úgy, hogy a függesztőelemek oldalról nézve lefelé tartanak össze. Igaz, ahhoz, hogy az elméleti forgáspont a sínkoronaszintre essen, nagyon össze kellene tartaniuk. Vagy mi van, ha nagyon alacsonyra kerül? Elölről nézve pedig felfelé tarthatnának össze, hogy a szekrény keresztirányban stabil legyen és ne akarjon eldőlni. Na most nagyon perverz voltam? A kivitelezésnél a függesztő elemek anyaga és szilárdsága lehet gond - 8 viszonylag vékony rúdon (huzalon) függ a mozdony.
> ha jól láttam, a bronzrugó szerepe a forgóváz tartása a
> mozdony felemelésekor.
Nem csak ez. A bronzrugó kialakítása olyan, hogy hosszanti irányban engedi billenni a forgóvázat, keresztben ellenben jobban megtartja. Ha ez nem lenne, a mozdony a két golyón oldalra billenne. Ha viszont nem rugózna, nem érne semmit a megvezetés.
> a csapágygolyó - gondolom - vagy a forgóváz
> fenéklapjához, vagy a hídhoz van forrasztva.
Nincs odaforrasztva. Mind a keresztirányú hídban, mind pedig a fenéklapban (mindkettô 1mm-es rézlemez) van egy-egy furat 90 fokban besüllyesztve. A két süllyesztés között levô térben van a golyó. Nagyon óvatosan kellett süllyeszteni, mert ez adja meg a felfekvés magasságát.
A fenéklemez két csavarral van a vázkerethez erôsítve. Amikor ezeket kicsavarják, ki lehet szedni a forgóvázakat (és közben a golyó kiesik és a szekrény alá gurul). Sajnos a szekrény levételéhez is ki kell az egyik csavart venni, mert a kapcsoló a szekrény résén át bújik ki, és emiatt le kell szedni, ha a szekrényt le akarjuk venni.
> nézelődés közben rátaláltam a 326-os mozdony
> modelljére is :-)
köszönet a részletes leírásért. a rajzok sokat segítettek a megértésben. ha jól láttam, a bronzrugó szerepe a forgóváz tartása a mozdony felemelésekor. a csapágygolyó - gondolom - vagy a forgóváz fenéklapjához, vagy a hídhoz van forrasztva.
nézelődés közben rátaláltam a 326-os mozdony modelljére is :-)
"... 3x1,5 m-es volt, ezért aztán túl nehéz ahhoz, hogy egy ponton lehessen leengedni-felhúzni, tehát 2 emberes volt. ... Csak kicsi, könnyü asztalhoz javaslom."
Szerintem ezen sokat segíthet a kötél másik végén függő ellensúly, ahogy a lifteknél és a garázsajtóknál szokásos.