Keresés

Részletes keresés

joem Creative Commons License 2000.10.04 0 0 1386
"pályatervben szívesen hozzászólok, ha meghallgatsz"
Én pedig minden hozzászólást kiváncsian várok.
A tervet este felrakom.
Joe
Előzmény: Törölt nick (1382)
rezgaras Creative Commons License 2000.10.04 0 0 1385
Macibb írta:

> - az emlékezetemet felfrissítve megsúghatod, hogy a B23-7
> pontosan miféle szerzet is, netán hol lehet megnézni a típust
> egészben, hogy beugorjon.

General Electric B23-7, "legyengített" 2300 lóerôs változata a B30-asnak. A modell látható itt:

http://espee.railfan.net/spb23-7.html

A fotot küldöm, amint meglesz.

A forgóváz felfüggesztése sajnos pont olyan, mint amirôl valamikor részletesen kifejtettem, hogy milyen rossz. De szerintem át lehet pofozni. Egyébként 2mm-es tengelye van, úgyhogy elvileg ki lehet cserélni a kerekeket angol küllôs kerékre! (a négy pár küllôs kerék persze többe fog kerülni, mint $5, de szerintem nagyon tökösen néznek ki).

Előzmény: Törölt nick (1374)
vsanci Creative Commons License 2000.10.04 0 0 1384
Gyerekek baj van!!
Elvesztettem egy emilt ami a LÁVA kiállításról szolt arra sem emlékszem ki küldte segítsetek!!
Pontosan mikor, hol és mi is lesz pontosan, ki rendezi? Írájtok meg publikálni akarom!!!!
Üdv: Vsanci
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1383
Hello!

Nekem bevált az a bolt, mert rendesek az eladók mindíg. Kár hogy ilyen rossz helyen van.

Előzmény: John Howard (1381)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1382
"Ezért aztán érdekelne pályaterv. Paraméterek: H0 (lehetőleg ROCO), 2 vágányú fövonal állomással (kocsi tároló vágányok, vontatási telep) kiágazó mellékvonal, rajta állomás vagy ipartelep. Mindez kb.6x3 m-en.
Nekem személyszerint a PIKO pályaterv-füzet 42-es pályája tetszik a legjobban (régebben fent volt a honlapomon), de nincs rajta mellékvonal."
pályatervben szívesen hozzászólok, ha meghallgatsz - ha már a sajátomon nem sziporkázhatok :-(. A Piko 42-es tervét hol lehet megnézni? netán felrakod újra? a 6x3 méterért meg irigyellek.

Macibb

Előzmény: joem (1378)
John Howard Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1381
"...meg a Deak Hobby es Modellsportnal (Kullich Gyula ter)."

Brrrrrrr... Kálvária tér...

Előzmény: GEORGIE (1370)
division by zero Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1380
"Szívesen válalok modellek festését átépítését,"
Van egy TT-s zöld Nohabom (azt hiszem belga...), abből tudnál egy M61-est csinálni?
Előzmény: by az ex bhv (1377)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1379
Hi!

Mail ment az itt megadott címedre!

Előzmény: by az ex bhv (1377)
joem Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1378
Matiz, E69 MÉG nem fut, ahogy más sem. Ha minden jól megy (sok-sok HUF), akkor tavaszra megépül az a melléképület, ahol a terepasztal lesz. Ezért aztán érdekelne pályaterv. Paraméterek: H0 (lehetőleg ROCO), 2 vágányú fövonal állomással (kocsi tároló vágányok, vontatási telep) kiágazó mellékvonal, rajta állomás vagy ipartelep. Mindez kb.6x3 m-en.
Nekem személyszerint a PIKO pályaterv-füzet 42-es pályája tetszik a legjobban (régebben fent volt a honlapomon), de nincs rajta mellékvonal.
Thanx:
Joe
Előzmény: Törölt nick (1376)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1377
Szia Matiz!

Mit kéne átfesteni?
Szívesen válalok modellek festését átépítését, de ha tanács kell abban is szívesen segítek!

Üdv: Zsolt

Előzmény: Törölt nick (1373)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1376
Hi!

Mennyiért vetted a 69-est? Én a PeCsában vettem egyet 3eFt-ért (hibátlan, doboz nélkül) és egy kollégámtól 2.5-ért dobozzal, gyári állapotban, még felrakatlan lépcsókkel-tartályokkal. Ha minden igaz, utóbbi most Joem-nél fut (tényleg, fut még?)

Előzmény: BoGar (1375)
BoGar Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1375
Sziasztok!
Georgie -> Sajnos lengyel vagonra nem emléxem, de lehet, hogy volt. Igazság szerint most nem a vagonokat néztem, hanem a mozdonyokat, azért is mentem ki, hogy veszek egy E69-et, de elég sok más mozdony is volt. Azt hiszem én még valami gőzmozdonyt fogo még venni, ha lesz olcsón jó. :)
BoGár
Előzmény: GEORGIE (1365)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1374
Ha érdekel, elkérem a haverom digitális fényképezôgépét és berakom a képét a weblapra.
- érdekel! vagy elküldheted mailen is.

A B23-7-et 15 dolcsiért vettem, mint szuper akciós ajánlatot (az is, nem?).
- az emlékezetemet felfrissítve megsúghatod, hogy a B23-7 pontosan miféle szerzet is, netán hol lehet megnézni a típust egészben, hogy beugorjon.

Nekem a motor kellett belôle. Mondjuk azt, hogy 5-5-5 $-t ér a motor, a kaszni meg a két forgóváz. Lehet ez tárgyalási alap?
- Lehet ez tárgyalási alap.

Macibb

Előzmény: rezgaras (1372)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1373
Hi!

Még mindíg a festésről...
Szeretnék tanácsokat kérni, hogyan festhetek át egy modellt. Milyen festékeket ajánlotok? Hogyan kezdjek hozzá? Egyszer csak meg kellene tanulnom... A tetejét szeretném kormosra festeni és az oldalára matt piros csíkot kellene varázsolni.

üdv!

rezgaras Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1372
Macibb írta:

>> "Van egy pár Bachmann "B" forgóvázam, fogaskerékkel, csigával, tokkal-vonóval,
>> de kardántengely nélkül. Nem érdekel valakit?"
>
> Hol lehet megnézni? Mit fizeccc annak, aki elviszi? ;-)

A szekrényemben (a postást elôbb zavard el) :-)

Karácsonykor hazaviszem. Ha érdekel, elkérem a haverom digitális fényképezôgépét és berakom a képét a weblapra.

A B23-7-et 15 dolcsiért vettem, mint szuper akciós ajánlatot (az is, nem?). Nekem a motor kellett belôle. Mondjuk azt, hogy 5-5-5 $-t ér a motor, a kaszni meg a két forgóváz. Lehet ez tárgyalási alap?

Előzmény: Törölt nick (1364)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1371
OFF

Ki tudna egy áramerősség-mérés erejéig egy multimétert a rendelkezésemre bocsátani?

Köszi előre is
Macibb

GEORGIE Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1370
Fuggerth cuccot a vaci utcai Fleischmann modelbotban lehet kapni, meg a Deak Hobby es Modellsportnal (Kullich Gyula ter).

Ezen kivul a Borzen van egy skac, aki majdnem termeloi aron porgeti a cuccokat.

Előzmény: Albertus (1367)
etwg Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1369
Szia raki

nezd meg a www.modelrailroader.com illetve az www.nmra.org oldalakat rengeteg LINK van rajtuk

Üdv.

etwg

Előzmény: Törölt nick (1350)
etwg Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1368
Szia raki!

En per pillanat meg egyes (I) nyomtavban dolgozok (mar nem sokaig mert marha nagy a mozdony). Minden mozdonyunk digitalizalt azzal a hülye Motorola szerkentyüvel (Märklin). En ezt utalom, de a haveroknak csak ez van. Azt hiszem a közeljövöben visszaterek a HO-ba es az ös PC-met is be akaromom majd vetni a DCC formatummal felszerelt vonatokba. Ez a terv, de sajnos most alig van idöm, de majd valamikor lesz (ezt gondoltam 10 evvel ezelött is).

Leporolom az elektron ikus rackot (20 kartya fer bele) meg a 6 foglalasjelzöt es befejezem a terepasztal vaganyhalozatat (a terv 2000/2001 re). Aztan majd meglatjuk hogy hogyan tovabb.

Üdv.

etwg

Előzmény: Törölt nick (1353)
Albertus Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1367
Van olyan üzlet Budapesten, ahol Fuggerth járműveket lehet vásárolni? Ahová elmegyünk, a gyereknek csurog a nyála, és megveszünk egy mozdonyt meg pár személykocsit. Levélben rendelni ugye egyrészt nem egy jó buli, másrészt ilyesmit nem adnék postára...

Szóval, hol lehet ilyet kapni üzletben?

GEORGIE Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1366
Sorry, de ezt el b...tam!
Előzmény: GEORGIE (1365)
GEORGIE Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1365
Szia BoGar!

nem lattal veletlenul a borseeen PIKO HO lengyel kocsikat, ugy mind WARS halokocsi, etkezokocsi, etc.?
**************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Mas. tegnap meglatogattam az erkel str. Igazat megvallva a szamomra ertektelen jarmuvek kozul sikerult egy FS Z1-es olasz kulonkiadasu 2.o. kocsira lecsapnom. Qva draga volt,de most mar az olasz szemelykocsi gyujtemenyemet gazdagitja. A katalogusban szereplo szurke-sarga csikos kocsitol palyaszamaban, valamint a sarga helyetti feher csikjaiban ter el.
Kar, hogy nincs terepasztalom!

Előzmény: BoGar (1346)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1364
rezgaras,

"Van egy pár Bachmann "B" forgóvázam, fogaskerékkel, csigával, tokkal-vonóval, de kardántengely nélkül. Nem érdekel valakit?"
Hol lehet megnézni? Mit fizeccc annak, aki elviszi? ;-)

mindenki,

mikor/hol lesz és meddig tart Bécsben a modellkiállítás? pótkérdés haladóknak: mennyi a beugró?

Macibb

Előzmény: rezgaras (1363)
rezgaras Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1363
Van egy pár Bachmann "B" forgóvázam, fogaskerékkel, csigával, tokkal-vonóval, de kardántengely nélkül. Nem érdekel valakit?

A Bachmann GE B23-7-es modell forgóváza volt. Sajnos a tengelytáv 31,3mm, ami 1,3mm-rel hosszabb, mint az M40 Puposé. Talán nem nagyon feltűnô a különbség. A kerékátmérô 12mm, profil RP25.

rezgaras Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1362
Macibb írta:

> Téééényleg :-) (hacsak nem teszel annyi ólmot alulra,
> hogy a súlypont a 6 mm magasság alá essen)

Azt nem mondtad, hogy Pendolinot akarsz építeni! :-)

> Mennyire lehet modellben megvalósítani az eredetiben
> alkalmazott ingás felfüggesztést? Pl. úgy, hogy a
> függesztőelemek oldalról nézve lefelé tartanak össze.

Azt hiszem, az van a dolog mögött, hogy a modellvasútaknak sokkal kisebb sugarú íveken kell járniuk, mint az igaziaknak (én megkaptam a magamét a MAVOE-tôl azért, mert a Kandó modell csak 550mm-es sugarú íven tud elmenni, különben a futókerék érinti belülrôl a légtartályt, ami már úgyis erôsen ki van könnyítve). Ha jól sejtem, a nagyvasúti himbák csak akkora elfordulásig működnek, amíg a ferdeségük még nem okoz rövidülést.

Előzmény: Törölt nick (1360)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.03 0 0 1361
Én egy kb 2*3 méterest tervezek, ha lesz. Ez az ellensúly nagyon jó ötlet.
Előzmény: Törölt nick (1357)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.02 0 0 1360
"A bronzrugó kialakítása olyan, hogy hosszanti irányban engedi billenni a forgóvázat, keresztben ellenben jobban megtartja. Ha ez nem lenne, a mozdony a két golyón oldalra billenne."
Téééényleg :-) (hacsak nem teszel annyi ólmot alulra, hogy a súlypont a 6 mm magasság alá essen)

Mennyire lehet modellben megvalósítani az eredetiben alkalmazott ingás felfüggesztést? Pl. úgy, hogy a függesztőelemek oldalról nézve lefelé tartanak össze. Igaz, ahhoz, hogy az elméleti forgáspont a sínkoronaszintre essen, nagyon össze kellene tartaniuk. Vagy mi van, ha nagyon alacsonyra kerül? Elölről nézve pedig felfelé tarthatnának össze, hogy a szekrény keresztirányban stabil legyen és ne akarjon eldőlni. Na most nagyon perverz voltam? A kivitelezésnél a függesztő elemek anyaga és szilárdsága lehet gond - 8 viszonylag vékony rúdon (huzalon) függ a mozdony.

Macibb

Előzmény: rezgaras (1359)
rezgaras Creative Commons License 2000.10.02 0 0 1359
Macibb irta:

> ha jól láttam, a bronzrugó szerepe a forgóváz tartása a
> mozdony felemelésekor.

Nem csak ez. A bronzrugó kialakítása olyan, hogy hosszanti irányban engedi billenni a forgóvázat, keresztben ellenben jobban megtartja. Ha ez nem lenne, a mozdony a két golyón oldalra billenne. Ha viszont nem rugózna, nem érne semmit a megvezetés.

> a csapágygolyó - gondolom - vagy a forgóváz
> fenéklapjához, vagy a hídhoz van forrasztva.

Nincs odaforrasztva. Mind a keresztirányú hídban, mind pedig a fenéklapban (mindkettô 1mm-es rézlemez) van egy-egy furat 90 fokban besüllyesztve. A két süllyesztés között levô térben van a golyó. Nagyon óvatosan kellett süllyeszteni, mert ez adja meg a felfekvés magasságát.

A fenéklemez két csavarral van a vázkerethez erôsítve. Amikor ezeket kicsavarják, ki lehet szedni a forgóvázakat (és közben a golyó kiesik és a szekrény alá gurul). Sajnos a szekrény levételéhez is ki kell az egyik csavart venni, mert a kapcsoló a szekrény résén át bújik ki, és emiatt le kell szedni, ha a szekrényt le akarjuk venni.

> nézelődés közben rátaláltam a 326-os mozdony
> modelljére is :-)

Az majd jövôre megy a Kiállításra :-)

Előzmény: Törölt nick (1358)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.02 0 0 1358
rezgaras,

köszönet a részletes leírásért. a rajzok sokat segítettek a megértésben. ha jól láttam, a bronzrugó szerepe a forgóváz tartása a mozdony felemelésekor. a csapágygolyó - gondolom - vagy a forgóváz fenéklapjához, vagy a hídhoz van forrasztva.
nézelődés közben rátaláltam a 326-os mozdony modelljére is :-)

Macibb

Előzmény: rezgaras (1354)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.02 0 0 1357
"... 3x1,5 m-es volt, ezért aztán túl nehéz ahhoz, hogy egy ponton lehessen leengedni-felhúzni, tehát 2 emberes volt. ... Csak kicsi, könnyü asztalhoz javaslom."
Szerintem ezen sokat segíthet a kötél másik végén függő ellensúly, ahogy a lifteknél és a garázsajtóknál szokásos.

Macibb

Előzmény: joem (1356)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!