Egyebkent, ha jol kapisgalom, akkor napjainkban a vasutmodellek gyartasara is egyre nagyobb mertekben jellemzo lesz, hogy nem a modellceg, hanem egy kulsos vallalkozo gyartja?
A Roco meg anno igy kezdhette?
Sajnos konnyebb kideriteni, hogy egy x ceg mobiltelefonjat melyik y ceggel gyartatja, mint egy-egy vasutmodell gyar hatteret kiszaglaszni:-)))
Az AHM meg az IHC nem modellbot az USA-ban?
En mondjuk tavaly beszereztem a negynyelvu nemzetkozi vasutmopdellalmanachot, csak sajna kimerul egy-ket soros gyarleirason, meg regebbi katallogusok kozleseben. (Roconal vicc volt, de hogy meg szerepelt a PIKO, a teljes cocialista cuccal:-)))
Hat, remeljuk, hogy a Rivarossi megdobja a fiukat, minosegileg, meg mondjuk remelhetoleg a parhuzamossagokat (Jouef-Lima TGV, francia kocsik) megszunteti.
En, mint kezdo olasz jarmu gyujto, leginkabb egy 303mm-es olasz etkezo kocsinak orulnek, a szurke vagy a mostani turkiz-feher szinekben:-)))
Ugyanis Rocoek csak 1. es 2. o. kocsikat gyartanak, de etkezot nem:-)))
Arrol nem is szolva, hogy a LIMA-hoz qva nehez hozzajutni, lsd pl. a www.limamodel.com-ot, csak olasz boltok szerepelnek:-)))
> Ha jol emlekszem, az USA-ban talan a LifeLike ceg is
> terjeszti a Rocso inyencsegeit (nincs keznel katalogus,
> hatso oldalon vannak a disztrubutorok kozott).
Azt hiszem, a Life-Like nem. A Roco mozdonyokat hosszú ideig Atlas forgalmazta saját néven - nekem is van egy Atlas-Roco SD-9-es sasszim. De szállítottak más cégeknek is, és tudomásom szerint szállítanak most is.
A Life-Like egy más tészta. Ôk már régóta Kínában gyártatnak. Eredetileg elég szemét modelleket - egy részét most is lehet még kapni, az N-es modellek pedig még (azt hiszem) mind ilyenek. Aztán, úgy tíz éve kihozták az elsô "Proto2000", bagy ahogy manapság hívják, P2K modelljüket, a BL2-est. Erre már mindenki felfigyelt, mert a minôsége sokkal jobb volt, mint azelôtt, mértékadó vélemények szerint kb. Athearn szintű. Állítólag nemcsak a minôség volt Athearn, de az egész mechanika olyannyira koppantás volt, hogy az alkatrészeket csereberélni lehetett. Aztán kihozták az Alco FA1-et, ami még jobb lett, és kicsivel késôbb az E8-at. Ez már egy igazi nagy dobás, úgy fut, mint egy álom, egy zacskó alkatrészt lehet a megvásárlás után ráragasztani és az ajtaja nyitható. (van nekem egy, megmutathatom Karácsonykor...) Ez már nem Athearn koppintás, Athearnnak nincs is E modellje, hanem saját fejlesztés volt, a mechanika egyértelműen jobb, mint az Athearn modellek. Azóta is hozzák ki a szebbnél szebb, jobbnél jobb modelleket. Mind Kínában készülnek, és kezdetben $50-60-ba kerülnek, de lehet késôbb $35-40-ért is kapni. Emellett árulnak amerikai teherkocsi-kiteket. A régebbieket már 5 dolcsiért meg lehetett venni, újabban 7-8-ba kerülnek. Az összeszerelésük nem egyszerű, én 5 napot elszórakoztam, amíg az összes (kb 28 db.) fél milliméter vastag (műanyag) lépcsôfokot felragasztottam a marhavagon négy sarkára. A kerekek szinterbôl készülnek, és olyan pontosak, hogy a belsô oldalukon el lehet nagyítóval olvasni a beleöntött feliratot: "Betlehem Steel Works".
A Rivarossi és Mehano cuccokat eredetileg az AHM, majd ennek eltűnése után az IHC árulta. Úgy tűnik, Rivarossi átadta a dízelmozdonyok és a kocsik gyártását a formákkal együtt a Mehanonak, és együtt léptek fel a piacon. Késôbb összevesztek, és most külön úton járnak. Rivarossi mindig is megtartotta a gôzmozdonyokat, most átdolgozva a saját neve alatt árulja ôket. IHC pedig részben Mehanotól, részben Kínában vásárol be.
> Ha jol emlekszem 95/96 kornyeken vot a szakitas. Az okat
> en sem tudom, de a Roco mar beharangozta az emeletes
> nemet kocsikat (zabszem gyartotta volna), aztan kapkodott
> fuhoz-fahoz, hogy neki is legyen emeletes kocsija.
>
> Sajnos a Zabszem arahoz kepest gyenge minosegu, es
> elkepzelhetonek tartom, hogy Rocoek ezert hagytak ott
> szaszokat.
Sachsenmodelle nem hallgatott Rocora, a saját útját akarta járni és simán tönkrement. Már kétszer támogatták fel, állítólag most van folyamatban a harmadik "tuti biztos" akció, de már senki sem hiszi, hogy valaha is talpra fog állni.
> A Mehano Blue Tiger-nek mi a tortenete?
Sajnos nem tudom.
> Hallottam olyat is, hogy Mehano a Limanak, meg a Jouefnek
> is gyartott jarmuveket.
Igen, de ezek ma mind Rivarossi cégek. Limát Rivarossi bekebelezte, Jouef tönkrement és a csôdtömeget Rivarossi megvette a névvel együtt. Én legalábbis így tudom a történetet.
Ha jol emlekszem, az USA-ban talan a LifeLike ceg is terjeszti a Rocso inyencsegeit (nincs keznel katalogus, hatso oldalon vannak a disztrubutorok kozott).
A Zabszemmel ugy 92-95 kozott mukodtek egyutt.
Ha jol emlekeszem a 91/92-es zabszemkatallogusban szerepeltek azok a klasszikus PIKO gyorsvonati kocsik, amelyeket vegre sikerult normalisan feliratozni (a nagypapa is lassa a feliratot szemuveg nelkul 5 meterrol c. stilus vege)
A 92-es (?)Roco fokatalllogus vegen reklamoztak a Zabszemkatallogust, majd a kovetkezo evben a cimlapon a kesobbi orosz halokocsi szerepelt, egy olyan rajz formajaban, hogy zold szinu fekvohelyes kocsi, MAV PALYASZAMMAL!!!:-)))))
Ha jol emlekszem 95/96 kornyeken vot a szakitas. Az okat en sem tudom, de a Roco mar beharangozta az emeletes nemet kocsikat (zabszem gyartotta volna), aztan kapkodott fuhoz-fahoz, hogy neki is legyen emeletes kocsija.
Sajnos a Zabszem arahoz kepest gyenge minosegu, es elkepzelhetonek tartom, hogy Rocoek ezert hagytak ott szaszokat.
A Mehano Blue Tiger-nek mi a tortenete?
Hallottam olyat is, hogy Mehano a Limanak, meg a Jouefnek is gyartott jarmuveket.
> Mint megtudtam /bizalmas körkből / a Roco is vásárolta a
> licenszet a Mehano-tól.
Biztos vagy ebben a Mehanoban? Roco sok - nem licenszet, az nem sokat ér, hanem kész öntôformát vásárolt. Tulajdonképpen így fogtak neki az európai modelleknek is. Roco ugyanis eredetileg kizárólag az amerikai piacra gyártott. Amikor azonban Röwa tönkrement, a formák egy része Roconál landolt. (a T3-as nem, abból egy modell kitet 20 Márkáért vettem Völknernél zacskóban. Most lett kész. Ha majd a lámpákat is fölszerelem, készítek egy-két képet róla.) Ha jól tudom, az Intermodell (?) formák egy részét is ôk vették meg, és Sachsenmodellel is volt megállapodásuk, de nem tudom, milyen eredménnyel.
Mehano azonban sem Európában sem Amerikában nem számít minôségi terméknek. Tôlük nehezen hiszem, hogy formákat vettek volna.
Mehano kapta a formáinak nagy részét Rivarossitól, nekik dolgozott be. Aztán amikor önállósodtak, Rivarossi beperelte ôket a formák további használata miatt. Nem tudom, mi lett az eredmény.
A 95 eloottiek igen, de ha a mostani katallogust finoman 3-szor, v. negyszer attanulmanyozod, elofordulhat, hogy egy ket lap a kezedben marad:-)))
Az ok egyszeru: a divatot kovetve a lapokat nem a hosszabbik oldaluknal fuzik, ragasztjak ossze, etc, hanem a rovidebb oldaluknal:-((
Egyebkent meg nem szoktam a kutya szajaban Roco katallogust tartani, mert:
a, nincs kutyam:-)))
b, a regi modellkatallogosokat is gyujtom, a Rocot speciel 1985-ota:-)))
Sziasztok!!
Vsanci, és mindenki!! Örülök, hogy ilyen látogatott az oldalunk!!
Vsanci, most kaptam egy flash progit, elég könnyen lehet vele szöveges efekteket csinálni. Teszünk-e az oldalra valami flasht, pl a kezdőoldara?? Ha valakit érdekel, mit is lehet vele csinálni, akkor megnézhetitek az oldalamon, bár ez itt nem a reklám helye!! :))
BoGár
Ha a katalógust évente adják ki, akkor a katalógus "időállósága" egy év kell, hogy legyen. Azt se a kutya szájában kell kibírnia. Ennek a követelménynek szerintem megfelel a ROCO katalógus is.
Azert batorkodtam itt kerdezni, mert qva sok pletyka van a Rocorol.
Plane ha az egyik "vezerkepviseleten" gerjesztik is:-)))
A Roconak irtam, de most nem valaszoltak. Ugy laccik nem birjak a kritikat:-)))
Jobban orulnek annak, ha a botswanai kulonkiadasukrol
Mondjuk elgondolkoztat az a kapkodas, amit az utobbi 2 evben Rocoek csinalnak.
Pl. limited editioniokat benyomjak akcioba (sajnos, vagy szerencsere az olasz szemelykocsik nem tartoznak ebbe a kategoriaba),
az ujdonsagokat ossze-vissza jelentetik meg, ja es arban is vannak erdekessegek (4 tengelyes transwaggon 4.9 K HUF-ert !!!)
Az meg mas kaposzta, hogy az idotallobb katallogusukrol ok is atalltak arra marklin/fleiscmann fele szethullos vacakra.
Ezt rossz helyen kérdezed. Próbáld itt: www.roco.co.at :-)
> A Roco is ugy jart mint a Lima?(Rivarossi jott es hamm!)
Nem. és még remélhetôleg hosszú ideig nem. Roco az egyik legerôsebb cég Európában. Fleischmannra viszont nem fogadnék hosszú távon (vagy megvették már?)
Uraim jó hír!
A vasútmodellező webzint eddig több mint 2000 azaz kettőezren látták!!!!! :-))))
Továbbra is várom a jobbnál jobb képeket, cikkeket, ötleteket stb.
Most készítem elő az új ingyenes apróhirdetés rovatot!!! Valamint sueretnék elő rukkolni egy pár képpel és írással is.
Lassan kellene szponzor is!!??? Ki tud olyan céget, boltot stb. aki reklámozna a webzinen?
Üdv mindenkinek
VSanci
Homajositsatok fel egy kicsit a kovetkezo kerdesekben:
Igaz-e, hogy a Marklin tulajdonaban van a Roco?
Miert ilyen sz... az uj Roco katallogus?
Allitolag a kedvenc E412-es gepem gyartasat(?) a Roco atpasszolta a Gieffecinek. Kinek jo ez? Egy biztos, hogy nem nekunk, mert anno a szeria gepert 34K HUF-ot kertek, akkor a Gieffecis digo kulonkiadas 48 K HUF-rol startolt!!!
A Roco is ugy jart mint a Lima?(Rivarossi jott es hamm!)
A Zabszemmodell letezik-e meg, vagy mar mult idoben beszelhetunk rola?
Szia Rézgaras megint!
Hát leht benne valami ,hogy a roco túladott a H0e-n. Mint megtudtam /bizalmas körkből / a Roco is vásárolta a licenszet a Mehano-tól.
Melyik Bécsi cég gyártja tovább? Dolischo?
üdv: Zsolt
Ja igen tegnap /Vasárnap / voltunk a tévében /Kemencei vasút/
üdv: Zsolt
ha eddig meg nem voltatok a Conradnal, akkor mar ne is menjetek. Sikerult megvennem az utolso ket V60-as mozdonyt. Ugy latszik, hogy rajottek a balhera (arra, hogy 1:1 ben szamoltak a nemet Markat). A Conrad szerint a modellek csak tevedesbol voltak ott, es nam kivannak a jovoben TT vel foglalkozni / annak ellenere, hogy legalabb ket masik vagon is volt a boltban -TT-ben-, igaz, hogy nem hasonlo arban.
Raadasul a szaksajtoban hatalmas dobveressel hirdetik a legujabb CONRAD modellvasut katalogust legalabb 5000 termekkel. Nem hiszem,hogy nem lesz TT benne. Szerintem most csak korrigalni kellett az arakat.
A CONRAD Becsben (Shopping City) potom aron (199.- ATS) veszteget eredeti JATT V60 (DR106) a Magyarorszagon is ismert 4 csatolt tengelyü diesel mozdonyt. Addig vegyetek meg van, mert lehet hogy elneztek az arakat.
Zol jovotalbol a VasutB-on landolt egy ebbe a topicsba is tartozo hivatkozas.
Ha mar valaki korabban feltette, akkor sorry, de ismetles a tudas anyja:-)))
palyjaterv
Ha túl OFF, szóljatok rám nyugodtan és megyünk magánba. Szóval... A 6x3 m total. Valóság-alap zérus, valamennyire kell hegynek lenni, ha 3 szintben gondolkodom. A gurulóanyag a régi PIKO választék, melyeket azért nem szeretnék kidobni + era V, elsősorban ROCO, ill. kisszériás MÁV anyaggal. Fővonalon 6 IC-EC kocsi a hossz, a mellékvonalon is szerteném ha elférne 5 Bhv+Csöri vagy komplett Md.
Hirtelen ennyi.
A pályaterven egyébként az alagútban rejtett állomás van, tudok róla bővebb anyagot (vágányterv, bekötési vázlat, szöveges leírás,stb.) küldeni, de azt már tényleg magánba.
Thanx:
Joe
Nézegetem és épp nyomtatgatom a 42. sz. pályát. Kérdésem, hogy a 6x3 méter teljes egészében felhasználható, vagy a terület egy része közlekedésre, hozzáférésre, akármire kell?
Milyen korszakra gondoltál? Milyen országra? Sík- vagy hegyvidéki jelleg? Valóságalapja mennyire legyen? Milyen hosszú vonatokat közlekedtetnél a fő- és a mellékvonalon? Stb. stb. stb.