Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BX_thomas Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9387
Azért a turbós autó nem varázslás, és nerm halnak annyira sokat, és ráadásul a sima tádiban is van változó geometriás meg nem és azokat olcsóbb javítani mint a változósat, de ugye itt az én volt autóm, amit már nem én használok, hanem kereskedésben áll, gariban cserélték a turbóját 120nál, mert atengely perselye elhalt és elengedte az olajat 30-40 másodperc alatt.
De mindzekeről és a kocsiról ugye itt rengeteget írtunk, sőt foótk is vannka a volt kocsimról. De ezek a marketing dumák fájdalmasak, legfőképp, hogy a pd nem adagolós, így azt nem kell cserélni, de még a pd-elemeket sem szokták cserélni, csak max nagyobb nyomásúra.....
A galaxy-nkban, ami sima tdi, gt12es turbóval, abban 400ezerkm van, feleségemet soha nem hagyta még cserben 10 éves, és a turbó 60ezerrel ezelőtt volt cserélve. Következő 200ban nem lessz vele gond :)
Előzmény: pacs_425 (9386)
pacs_425 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9386
5 vs. 10 liter:

Ismerős 2002-es O1-es tádéja 2007 karácsonya előtt adta be a kulcsot,
nem sokkal megvétele után. Turbó kuka, még a kipuffon is folyt az olaj.

Pedig vásárlás előtt engem is kérdezett hogy milyet vegyen, mondtam hogy
benyásat. De nem lehetett vele beszélni, meg volt veszve hogy neki diesel
kell, mert az kevesebbet fogyaszt.
Úgyhogy a végén volt nagy örömbódogság, mert drágábban is vette mint
egy benzinest, egy talicska pénzt is ráköltött, a karácsony is jól
sikerült (örült ám nagyon az asszony az ünnepek előtti kiadásnak;).
Szvsz azóta is spórolja a különbséget az üzemanyagon...

Persze utána piszkáltam egy kicsit, hogy ha már mindenképpen olajkályha
kellett neki, miért nem vett egy SDI-t? Annak legalább nem romlik el a
turbója :)



1.6:

Nincsen semmi baj azzal a motorral, a baj az, hogy hízik körülötte a
kaszni. Ez a motor már lánykorában is 100 lovas volt a Golf3-ban, volt
vagy 1000 kiló se az egész. Most meg hány kiló az Octavia?
Ezek után nem értem, miért várnak csodát ettől a motortól...

Egy tök jó kis erőforrás, A-ból B-be elmenős, nem sokat kell szerelni.
Az enyémen mióta nálam van, a kötelezőkön kívül egy jeladót kellett
cserélni, de ennek hibája nem érintette az autó mozgásképességét.
Nem nagy dolog, magam csináltam, a motorban ~180ekm van, ennyi
belefér.



A belinkelt totálkáros íráson meg jót vigyorogtam, mert csupa olyan
dolgot említ hátrányként, ami szerintem előny.
A 8 szelep nemtom miért baj, ha hozzá kell nyúlni a vezérlés környékéhez,
hidrotőkéből és szimmeringből is csak fele annyi kell hozzá, mint a
16V-nél ;)
Az hogy öreg konstrukció nem hátrány, mert olcsó hozzá az alkatrész
(van jó sok utángyártott), és akármelyik autószerelő becsukott szemmel,
fél kezét hátrakötve megjavítja ha kell.

A cikkből sugárzó lóerő-fetisizmust végképp nem értem. Apám levezette
az elmúlt 40 évet úgy, hogy 60 lovasnál erősebb autója nem volt, mégis
mindenhová eljutott ahová akart.


--
pacs_425
luki-luk Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9385
Majd kiderűl mennyire elpusztíthatatlan!:-))
Nem áll szándékomban eladni!
Elhatároztam,hajtom amíg bírja!
Egy 1.6-os oII-es
Ha valakit érdekel,akkor néha felirom,hogy mik a tapasztalataim!Hogyan áll a tartóssági teszt!:-)
Julius 12.-én lesz három éves,most 158ezernél járok:-)
Én is kiváncsi vagyok,hogy mi lesz a végeredmény:-)
Előzmény: Törölt nick (9378)
luki-luk Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9384
Üdv!
Értem,a lényegét,s persze logikus az a szempont,amit írsz!
Bár a saját tapasztalatom az az,hogy ez is nagyrészt,vezetéstechnika!
Ha németországba megyek,vagy jövök,akkor az autópályákon,relatíve biztonságosan lehet egy jó tempóval autózni!
1300 kilométer esetén,már lényeges az időnyereségünk is,ha nem cammogunk!
De rövidebb távokon,sokszor nem látom értelmét,az állandóan bevállalósra kihegyezett előzéseknek!

A mi kis országunkon belűl,meg sokszor tleg feleslegesen sok a kockázat!
Tegnap megjártam kétszer a debrecen-szombathely távot.
cirka 470 kilométer.
Délelőtt betartava a sebesség határokat,cammogva oda is értem majd hat óra alatt.
este visszafelé,rendesen sietősen,öt óra húsz perc alatt vissza.
bő fél órával hamarabb!
Viszont bevállalva pár kockázatosabb előzést,s miegymást!
Ilyenkor,megkérdem magamtól is,hogy az a kis félórácska,ténylegesen megéri e,a többletkockázatot!
Előzmény: jopek13 (9382)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9383

Abban a pillanatban, amint használt autókról kezdünk beszélni a vitánk már meddővé is vált!!

Miért: a benzinesek legalább 95 %-ban kevesebbet futnak, mint a dízelek.

7-8 éves dízel autónál már brutál (valós és nem óra szerinti!! ez nagyon fontos)futásteljesítmény lehet, aminél már bármi előfordulhat, míg egy benzinesnél ennél szinte biztos, hogy nagyságrendekkel kevesebb a futás.. A 2 motor megbízhatósága ebben a pillanatban már nem összehasonlítható!

 

(Már egy párszor leírtam a 11 hónapos 187000-et futott Sharan-t...)

 

 

Én csak új motorokat tudok hasonlítani egymáshoz, nem mindenféle németektől behurcolt 3 éves "95000-et" futott romokat az itthoni valós 95000-et futott benzinesekkel...

Előzmény: stevie wonder (9380)
jopek13 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9382
Szia, nekünk egy erősebb Octink van, 2-dologért vettük.Az első mert olcsóbb volt az 1.8-as  160 lovas,(akcióban) mint az 1.6-os 115-ös, a másik pedig , legyen meg a biztonságérzetem  hogy van a motorban annyi erőtartalék arra, ha nagyon kell még kitudjak lőni vele és betudjam fejezni a már megkezdett előzésemet, jártam már majdnem pórul mikor az előzött kamion előtt még volt egy kisbusz amit nemláttam mert a kamionos úgy rámászott. Szemből pedig már jöttek, kicsit leizzadtam pedig akkor BMW-nk volt, igaz csak 1,6-os 116 lovas.  
Előzmény: luki-luk (9377)
TUZI Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9381
Hy.

Nem igazán szeretnék ebbe a vitába résztvenni. Nem is véleményezem az itt elhangzott állításokat, csak egy dolgot szeretnék megérteni. Konkrétan azt a szerencsétlen sokat emlegetet intercoolert. Mi az úristen romolhat el egy darab levegővel töltött hűtőben?????? Kilukad?? Belecsavarok egy önmetsző csavart, és bumm. Esetleg mivel manapság az alu hegesztése sem túl nagy kihívás, legfeljebb behegesztem.
Értem én hogy a felsorolásban szükség van rá, mint db. így növelve a sort, de felesleges ezt az alkatrészt, mint fő LEHETSÉGES hibaforrást felsorolni.
Ja igen, az intercooler hibája miatt nem hinném, hogy az útszélén maradnék.

Ezt csak azért írtam le, hogy az esetleg hozzánemértők is átérezzék, hogy a szép ,számukra misztikus, értelmezhetetlen szavak, alkatrészek, amikről itt szóesik nem biztos, hogy akkora problémát okoznak egy mai autóban.
Előzmény: stevie wonder (9380)
stevie wonder Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9380

Aki a PD motorok megbízhatóságát szidja, annak halvány fogalma sincs ezekről a motorokról!  Természetesen mindig vannak és lesznek egyedi esetek, de ezekből nagyon nem lehet általánosítani...

 

 

Uzleti kockazatelemzes, semmi mas :-)

 

A kockazat ket legfontosabb eleme: a bekovetkezes valoszinusege, illetve a bekovetkezte miatt elszenvedett kar nagysaga.

 

Azok az alkatreszek, amik egy szivo benzines autoban el tudnak romlani, sokkal kevesebben vannak. A turbo, intercooler, adagolo stb meghibasodasanak eselye 0, hiszen ilyenek nincsenek is benne.

 

En elhiszem, hogy a turbodizeleknel is kicsi a meghibasodas eselye, de nem 0, plane nem az egy hasznaltan vasarolt autonal (hiszen onnan indultunk). Raadasul a kar tetemes, hiszen 1) ezek hibaja az auto leallasahoz vezet, otthagy az ut szelen,  ez nem is forintosithato veszteseg, 2) a javitas minden esetben draga.

 

Aki autot akar venni, annak ezt is bele kell kalkulalni, nem csak a dizel alacsonyabb fogyasztasat.

Előzmény: Törölt nick (9375)
stevie wonder Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9379

Csak azért fényezni a benzinest, mert "neked" az van eladó...

 

 

Te nem vagy normalis, oregem!

 

Nekem semmilyen elado Octaviam nincs. Egy ismerosom arulta a regi Octaviajat, arrol irtam egy jopar hete, hogy aki ilyen 7-8 eves elado autoban gondolkozik, es nem gond a magas futasteljesitmeny, az jol kar azzal a konkret autoval -- es ez egy igaz allitas, ennyi.

 

Amugy nekem volt dizel autom is, azota pedig a harmadik benzines.

 

Legalabb azt csinalom, amit mondok.

Előzmény: BX_thomas (9373)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9378

Tulajdonképpen alapmotornak gyártják még mindig, mert relatíve nagyon keresett..

Nem fejlesztgették különösebben már régóta, mert még mindig eladható...

 

2 dolog mondjuk tény:

1. nem egy erőmű, nem egy korszerű motor de normál használatra OK

2. "elpusztíthatatlan"...

Előzmény: luki-luk (9377)
luki-luk Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9377
Én ilyen MPI 1.6-ost hajtok,s meg vagyok vele elégedve!
Csak egyet nem értek!
Le lehet huzni,nem egy erőmű!
De minek is?
Mai zéró toleranciás kis hazánkba?
10-15 éve még,egy 100 lovas moci,nem hangzott rosszul!
Ok, azota pár elektromos kütyü pluszban terheli!
De a sebességhatárok,semmit sem változtak!
Akkor meg miért is van ennyire szükség,erre a kihegyezett teljesítményhajhászásra?
Szerintem,eléggé dinamikusan lehet vele közlekedni!
Normál keretek között!
Persze,akik állandó vérremenő előzésekben gondolkodnak,mert folytonos fusztráciot éreznek,ha valakinek a hátulsó részét kell nézniük 10másodpercnél tovább,nem biztos,hogy megfelelő ez a motorválasztás!
Gondolkodtam erősebb motorral szerelt autón,de minek is?
Én használom,nem villogni vettem!
Használom arra,hogy el is jussak oda ahova indulok!
Idén, már így is két 30ezres csekk boldog tulaja lehettem,gyorshajtásért.
Mi lenne,ha erősebb lenne a motor??:-)
Üdv:Luki!
Előzmény: hicky (9374)
hicky Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9376
Végre láttam faceliftes Octaviát.Egy ezüst színűt,tesztautóként.Nem annyira veszélyes kinézetre,mint ahogy többen azt állították.Igaz lehet vitatkozni,hogy szép lett,vagy szebb lett,vagy ne adj isten nem sikerült túl tetszetősre.Lehet,hogy szép lett,de szokni kell.
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9375

PD motorokat illetően extrém nem értek Veled egyet!!!

 

Újonnan vásárolt és előírásszerűen karbantartott autók egyikénél sem találkoztam ezekkel a hibákkal!!! Pedig rengeteg dolgom volt ilyen PD motorokkal

 

Hülyeség ellen meg nincs orvosság!!

Tudod, ha leereszted a szakadékba az autódat, valszeg össze fog törni!!

 

Aki a PD motorok megbízhatóságát szidja, annak halvány fogalma sincs ezekről a motorokról!  Természetesen mindig vannak és lesznek egyedi esetek, de ezekből nagyon nem lehet általánosítani...

 

 

Amúgy én is hallottam az általad felsorolt hibákról, csak én tovább is mentem a dologgal és kivétel nélkül mindegyiknél kiderült, hogy sántít valami (fent említett hülyeség)....

Előzmény: stevie wonder (9372)
hicky Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9374
Itt nem fényezik:

http://totalcar.hu/totalcar/tesztek/octavia16/
Előzmény: BX_thomas (9373)
BX_thomas Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9373
Tudod nagyon jól, már ha akarnád, hogy hogyan történt, mert itt írtam!
De mesélhetnék az új dízel octról is mókás dolgot, meg biztos lessz még bőven kaland vele.
Csak ez a lehúzós szöveg így nagyon nem korrekt.
Csak azért fényezni a benzinest, mert "neked" az van eladó...
Előzmény: stevie wonder (9372)
stevie wonder Creative Commons License 2009.03.15 0 0 9372

turbó cserélve volt 120nál

 

 

:-)))))

 

 

intercooleren mit akarsz javítani????

 

 

Peldaul felpuposodik, kilyukad, szetnyilik. Nem is ritkan.

 

 

Befecskendezőn mit akarsz cserélni????????

 

 

Csak ha elromlik. Egy rossz tankolas gyakran eleg lehet neki.

 

 

ÁÁÁÁ, ez szánalmas vagdalkózás.

 

 

A gazdasagi szamitasoknal a karbantartas, javitas koltsegeit is szamolni kell. A dizelmotorok kevesebb uzemanyagot fogyasztanak, de megfelelo karbantartasuk, javitasuk koltseges. Egy-egy komolyabb hiba tobb ev uzemanyagon elert megtakaritasat elviheti.

 

 


 

Előzmény: BX_thomas (9371)
BX_thomas Creative Commons License 2009.03.14 0 0 9371
turbó cserélve volt 120nál, intercooleren mit akarsz javítani???? Befecskendezőn mit akarsz cserélni????????
ÁÁÁÁ, ez szánalmas vagdalkózás.
Előzmény: stevie wonder (9369)
BX_thomas Creative Commons License 2009.03.14 0 0 9370
stivi, a pd-n mikor kell adagolót cserélni-javítani????
Ha azt akarod mondani, hogy az ismerősöd autója a fasza akkor tedd azt, de ilyen hüjeségeket ne írj lécci!!!!
Előzmény: stevie wonder (9369)
stevie wonder Creative Commons License 2009.03.14 0 0 9369

Azért a 10 liter és az 5-6 literes fogyasztás nagy külömbség

 

 

Csak ezt szepen el is tudja vinni egy turbofelujitas, intercooler-javitas, befecskendezo- vagy adagolo csere, hogy a kuplungrol (kettos tomegu lendkerek) meg ilyenekrol ne is beszeljunk.

 

Ezeknek az elofrdulasi eselye 100-150 ezer kilometer utan jelentosen megno.  (Es legyszi senki ne jojjon azzal, hogy o nismer olyan PDTDI-t, amivel elmentek 999 ezer kilometert javitas nelkul -- a Gauss-gorbe mar csak ilyen.)

Előzmény: BX_thomas (9368)
BX_thomas Creative Commons License 2009.03.14 0 0 9368
nem lehasznált, hanem dízel és tökéletes állapotban van.
Azért a 10 liter és az 5-6 literes fogyasztás nagy külömbség
Előzmény: KissBaa (9366)
ottar Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9367
Hát azért ne tessen haragudni, a vezérműcserén dízelben asszem több van mint 20000.
A srácnak nem kombi kellene.
Előzmény: BX_thomas (9364)
KissBaa Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9366
Csak az egy használt ("lehasznált") kocsi, amit én írtam meg majdnem új. Azért van különbség. Remélem nem veszed rossz néven, bár a csengése kicsit arra sikerült, bocs.
Előzmény: BX_thomas (9364)
KissBaa Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9365
Győr - Vanos autószalon. Lejjebb az árral? Azt mondják, hogy "biztos valami nem stimmel" - lásd lejjebb... most akkor mit? :(
Előzmény: ottar (9362)
BX_thomas Creative Commons License 2009.03.13 0 0 9364
2.8ért van kombi oct ambiante, dízel tökéletes állapotban szervizelve, vezérműcserén túl, stb.
Koccanása volt, de csak elemcserés, nem kellett javítani.
kihangosítóval stb.
Az exem...
Előzmény: ottar (9362)
Bálint1 Creative Commons License 2009.03.12 0 0 9363

Üdv all!

 

Eladó lett az octávról:  Keskin KT9

ottar Creative Commons License 2009.03.12 0 0 9362

Szia!

Hol lehet megnézni a kocsit? Egy kollégám nagyon OII-t akar most, kb. ilyen paraméterekkel.. :-)

 

Előzmény: KissBaa (9360)
bakibaby Creative Commons License 2009.03.12 0 0 9361

1.6 MPI - szalonban 3.2 - 3.3. Szerintem menj lejjebb az árral, főleg ha most szeretnéd eladni.

 

bb

Előzmény: KissBaa (9360)
KissBaa Creative Commons License 2009.03.12 0 0 9360

Jelenleg két autóm van, az egyiktől szabadulnom kell, mert nincs rá lóvé fenntartani, az asszony meg szül, úgyhogy a kocsit amúgy sem használja. Szóval a 2007/12 octavia II 1.6 MPI holiday dvd-s hifivel már 3 alatt van, nincs benne 20000 km és nincs rá egyetlen telefon sem. Egyszerűen nincs lóvé - nincs mögöttes indok. Csak a válság.

 

Üdv,

Balázs

Előzmény: stevie wonder (9348)
ckerti Creative Commons License 2009.03.12 0 0 9359

Pardon, kicsit széttördelte az index.

 

A lényeg, hogy a felár:

Ambiente-nél 880 Euro

Elegance-nál 660 Euro

L&K-nál 390 Euro

Előzmény: ckerti (9358)
ckerti Creative Commons License 2009.03.12 0 0 9358
Aufpreise Amundsen

in meinem Octavia-FL-Prospekt steht:Dynamisches Radionavigationssystem Amundsenbestellbar ab 02/2009Abspielfunktion für MP3 MusikdateienLine-in Audioanschluss direkt am Gerät, dafür nicht in der Mittelarmlehnefür Ambiente inkl. Maxi Dot Display(Multimediaanschluss nicht erhältlich, Wechsler ist möglich)Aufpreise:Classic nicht erhältlichAmbiente 880€Elegance 660€L&K 390€

 

 

Ha nem menne a német, akkor is érthető a lényeg.

 

Az adatok a  felárat(!) jelentik az egyes felszereltségeknél.

Alkatrészként megrendelve ennél magasabb összeggel kell számolni.

Alternativ forrás még nincsen.

Előzmény: ckerti (9357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!