Azért a turbós autó nem varázslás, és nerm halnak annyira sokat, és ráadásul a sima tádiban is van változó geometriás meg nem és azokat olcsóbb javítani mint a változósat, de ugye itt az én volt autóm, amit már nem én használok, hanem kereskedésben áll, gariban cserélték a turbóját 120nál, mert atengely perselye elhalt és elengedte az olajat 30-40 másodperc alatt. De mindzekeről és a kocsiról ugye itt rengeteget írtunk, sőt foótk is vannka a volt kocsimról. De ezek a marketing dumák fájdalmasak, legfőképp, hogy a pd nem adagolós, így azt nem kell cserélni, de még a pd-elemeket sem szokták cserélni, csak max nagyobb nyomásúra..... A galaxy-nkban, ami sima tdi, gt12es turbóval, abban 400ezerkm van, feleségemet soha nem hagyta még cserben 10 éves, és a turbó 60ezerrel ezelőtt volt cserélve. Következő 200ban nem lessz vele gond :)
Ismerős 2002-es O1-es tádéja 2007 karácsonya előtt adta be a kulcsot, nem sokkal megvétele után. Turbó kuka, még a kipuffon is folyt az olaj.
Pedig vásárlás előtt engem is kérdezett hogy milyet vegyen, mondtam hogy benyásat. De nem lehetett vele beszélni, meg volt veszve hogy neki diesel kell, mert az kevesebbet fogyaszt. Úgyhogy a végén volt nagy örömbódogság, mert drágábban is vette mint egy benzinest, egy talicska pénzt is ráköltött, a karácsony is jól sikerült (örült ám nagyon az asszony az ünnepek előtti kiadásnak;). Szvsz azóta is spórolja a különbséget az üzemanyagon...
Persze utána piszkáltam egy kicsit, hogy ha már mindenképpen olajkályha kellett neki, miért nem vett egy SDI-t? Annak legalább nem romlik el a turbója :)
1.6:
Nincsen semmi baj azzal a motorral, a baj az, hogy hízik körülötte a kaszni. Ez a motor már lánykorában is 100 lovas volt a Golf3-ban, volt vagy 1000 kiló se az egész. Most meg hány kiló az Octavia? Ezek után nem értem, miért várnak csodát ettől a motortól...
Egy tök jó kis erőforrás, A-ból B-be elmenős, nem sokat kell szerelni. Az enyémen mióta nálam van, a kötelezőkön kívül egy jeladót kellett cserélni, de ennek hibája nem érintette az autó mozgásképességét. Nem nagy dolog, magam csináltam, a motorban ~180ekm van, ennyi belefér.
A belinkelt totálkáros íráson meg jót vigyorogtam, mert csupa olyan dolgot említ hátrányként, ami szerintem előny. A 8 szelep nemtom miért baj, ha hozzá kell nyúlni a vezérlés környékéhez, hidrotőkéből és szimmeringből is csak fele annyi kell hozzá, mint a 16V-nél ;) Az hogy öreg konstrukció nem hátrány, mert olcsó hozzá az alkatrész (van jó sok utángyártott), és akármelyik autószerelő becsukott szemmel, fél kezét hátrakötve megjavítja ha kell.
A cikkből sugárzó lóerő-fetisizmust végképp nem értem. Apám levezette az elmúlt 40 évet úgy, hogy 60 lovasnál erősebb autója nem volt, mégis mindenhová eljutott ahová akart.
Majd kiderűl mennyire elpusztíthatatlan!:-)) Nem áll szándékomban eladni! Elhatároztam,hajtom amíg bírja! Egy 1.6-os oII-es Ha valakit érdekel,akkor néha felirom,hogy mik a tapasztalataim!Hogyan áll a tartóssági teszt!:-) Julius 12.-én lesz három éves,most 158ezernél járok:-) Én is kiváncsi vagyok,hogy mi lesz a végeredmény:-)
Üdv! Értem,a lényegét,s persze logikus az a szempont,amit írsz! Bár a saját tapasztalatom az az,hogy ez is nagyrészt,vezetéstechnika! Ha németországba megyek,vagy jövök,akkor az autópályákon,relatíve biztonságosan lehet egy jó tempóval autózni! 1300 kilométer esetén,már lényeges az időnyereségünk is,ha nem cammogunk! De rövidebb távokon,sokszor nem látom értelmét,az állandóan bevállalósra kihegyezett előzéseknek!
A mi kis országunkon belűl,meg sokszor tleg feleslegesen sok a kockázat! Tegnap megjártam kétszer a debrecen-szombathely távot. cirka 470 kilométer. Délelőtt betartava a sebesség határokat,cammogva oda is értem majd hat óra alatt. este visszafelé,rendesen sietősen,öt óra húsz perc alatt vissza. bő fél órával hamarabb! Viszont bevállalva pár kockázatosabb előzést,s miegymást! Ilyenkor,megkérdem magamtól is,hogy az a kis félórácska,ténylegesen megéri e,a többletkockázatot!
Abban a pillanatban, amint használt autókról kezdünk beszélni a vitánk már meddővé is vált!!
Miért: a benzinesek legalább 95 %-ban kevesebbet futnak, mint a dízelek.
7-8 éves dízel autónál már brutál (valós és nem óra szerinti!! ez nagyon fontos)futásteljesítmény lehet, aminél már bármi előfordulhat, míg egy benzinesnél ennél szinte biztos, hogy nagyságrendekkel kevesebb a futás.. A 2 motor megbízhatósága ebben a pillanatban már nem összehasonlítható!
(Már egy párszor leírtam a 11 hónapos 187000-et futott Sharan-t...)
Én csak új motorokat tudok hasonlítani egymáshoz, nem mindenféle németektől behurcolt 3 éves "95000-et" futott romokat az itthoni valós 95000-et futott benzinesekkel...
Szia, nekünk egy erősebb Octink van, 2-dologért vettük.Az első mert olcsóbb volt az 1.8-as 160 lovas,(akcióban) mint az 1.6-os 115-ös, a másik pedig , legyen meg a biztonságérzetem hogy van a motorban annyi erőtartalék arra, ha nagyon kell még kitudjak lőni vele és betudjam fejezni a már megkezdett előzésemet, jártam már majdnem pórul mikor az előzött kamion előtt még volt egy kisbusz amit nemláttam mert a kamionos úgy rámászott. Szemből pedig már jöttek, kicsit leizzadtam pedig akkor BMW-nk volt, igaz csak 1,6-os 116 lovas.
Nem igazán szeretnék ebbe a vitába résztvenni. Nem is véleményezem az itt elhangzott állításokat, csak egy dolgot szeretnék megérteni. Konkrétan azt a szerencsétlen sokat emlegetet intercoolert. Mi az úristen romolhat el egy darab levegővel töltött hűtőben?????? Kilukad?? Belecsavarok egy önmetsző csavart, és bumm. Esetleg mivel manapság az alu hegesztése sem túl nagy kihívás, legfeljebb behegesztem. Értem én hogy a felsorolásban szükség van rá, mint db. így növelve a sort, de felesleges ezt az alkatrészt, mint fő LEHETSÉGES hibaforrást felsorolni. Ja igen, az intercooler hibája miatt nem hinném, hogy az útszélén maradnék.
Ezt csak azért írtam le, hogy az esetleg hozzánemértők is átérezzék, hogy a szép ,számukra misztikus, értelmezhetetlen szavak, alkatrészek, amikről itt szóesik nem biztos, hogy akkora problémát okoznak egy mai autóban.
Aki a PD motorok megbízhatóságát szidja, annak halvány fogalma sincs ezekről a motorokról! Természetesen mindig vannak és lesznek egyedi esetek, de ezekből nagyon nem lehet általánosítani...
Uzleti kockazatelemzes, semmi mas :-)
A kockazat ket legfontosabb eleme: a bekovetkezes valoszinusege, illetve a bekovetkezte miatt elszenvedett kar nagysaga.
Azok az alkatreszek, amik egy szivo benzines autoban el tudnak romlani, sokkal kevesebben vannak. A turbo, intercooler, adagolo stb meghibasodasanak eselye 0, hiszen ilyenek nincsenek is benne.
En elhiszem, hogy a turbodizeleknel is kicsi a meghibasodas eselye, de nem 0, plane nem az egy hasznaltan vasarolt autonal (hiszen onnan indultunk). Raadasul a kar tetemes, hiszen 1) ezek hibaja az auto leallasahoz vezet, otthagy az ut szelen, ez nem is forintosithato veszteseg, 2) a javitas minden esetben draga.
Aki autot akar venni, annak ezt is bele kell kalkulalni, nem csak a dizel alacsonyabb fogyasztasat.
Csak azért fényezni a benzinest, mert "neked" az van eladó...
Te nem vagy normalis, oregem!
Nekem semmilyen elado Octaviam nincs. Egy ismerosom arulta a regi Octaviajat, arrol irtam egy jopar hete, hogy aki ilyen 7-8 eves elado autoban gondolkozik, es nem gond a magas futasteljesitmeny, az jol kar azzal a konkret autoval -- es ez egy igaz allitas, ennyi.
Amugy nekem volt dizel autom is, azota pedig a harmadik benzines.
Én ilyen MPI 1.6-ost hajtok,s meg vagyok vele elégedve! Csak egyet nem értek! Le lehet huzni,nem egy erőmű! De minek is? Mai zéró toleranciás kis hazánkba? 10-15 éve még,egy 100 lovas moci,nem hangzott rosszul! Ok, azota pár elektromos kütyü pluszban terheli! De a sebességhatárok,semmit sem változtak! Akkor meg miért is van ennyire szükség,erre a kihegyezett teljesítményhajhászásra? Szerintem,eléggé dinamikusan lehet vele közlekedni! Normál keretek között! Persze,akik állandó vérremenő előzésekben gondolkodnak,mert folytonos fusztráciot éreznek,ha valakinek a hátulsó részét kell nézniük 10másodpercnél tovább,nem biztos,hogy megfelelő ez a motorválasztás! Gondolkodtam erősebb motorral szerelt autón,de minek is? Én használom,nem villogni vettem! Használom arra,hogy el is jussak oda ahova indulok! Idén, már így is két 30ezres csekk boldog tulaja lehettem,gyorshajtásért. Mi lenne,ha erősebb lenne a motor??:-) Üdv:Luki!
Végre láttam faceliftes Octaviát.Egy ezüst színűt,tesztautóként.Nem annyira veszélyes kinézetre,mint ahogy többen azt állították.Igaz lehet vitatkozni,hogy szép lett,vagy szebb lett,vagy ne adj isten nem sikerült túl tetszetősre.Lehet,hogy szép lett,de szokni kell.
PD motorokat illetően extrém nem értek Veled egyet!!!
Újonnan vásárolt és előírásszerűen karbantartott autók egyikénél sem találkoztam ezekkel a hibákkal!!! Pedig rengeteg dolgom volt ilyen PD motorokkal
Hülyeség ellen meg nincs orvosság!!
Tudod, ha leereszted a szakadékba az autódat, valszeg össze fog törni!!
Aki a PD motorok megbízhatóságát szidja, annak halvány fogalma sincs ezekről a motorokról! Természetesen mindig vannak és lesznek egyedi esetek, de ezekből nagyon nem lehet általánosítani...
Amúgy én is hallottam az általad felsorolt hibákról, csak én tovább is mentem a dologgal és kivétel nélkül mindegyiknél kiderült, hogy sántít valami (fent említett hülyeség)....
Tudod nagyon jól, már ha akarnád, hogy hogyan történt, mert itt írtam! De mesélhetnék az új dízel octról is mókás dolgot, meg biztos lessz még bőven kaland vele. Csak ez a lehúzós szöveg így nagyon nem korrekt. Csak azért fényezni a benzinest, mert "neked" az van eladó...
Peldaul felpuposodik, kilyukad, szetnyilik. Nem is ritkan.
Befecskendezőn mit akarsz cserélni????????
Csak ha elromlik. Egy rossz tankolas gyakran eleg lehet neki.
ÁÁÁÁ, ez szánalmas vagdalkózás.
A gazdasagi szamitasoknal a karbantartas, javitas koltsegeit is szamolni kell. A dizelmotorok kevesebb uzemanyagot fogyasztanak, de megfelelo karbantartasuk, javitasuk koltseges. Egy-egy komolyabb hiba tobb ev uzemanyagon elert megtakaritasat elviheti.
stivi, a pd-n mikor kell adagolót cserélni-javítani???? Ha azt akarod mondani, hogy az ismerősöd autója a fasza akkor tedd azt, de ilyen hüjeségeket ne írj lécci!!!!
Azért a 10 liter és az 5-6 literes fogyasztás nagy külömbség
Csak ezt szepen el is tudja vinni egy turbofelujitas, intercooler-javitas, befecskendezo- vagy adagolo csere, hogy a kuplungrol (kettos tomegu lendkerek) meg ilyenekrol ne is beszeljunk.
Ezeknek az elofrdulasi eselye 100-150 ezer kilometer utan jelentosen megno. (Es legyszi senki ne jojjon azzal, hogy o nismer olyan PDTDI-t, amivel elmentek 999 ezer kilometert javitas nelkul -- a Gauss-gorbe mar csak ilyen.)
Csak az egy használt ("lehasznált") kocsi, amit én írtam meg majdnem új. Azért van különbség. Remélem nem veszed rossz néven, bár a csengése kicsit arra sikerült, bocs.
2.8ért van kombi oct ambiante, dízel tökéletes állapotban szervizelve, vezérműcserén túl, stb. Koccanása volt, de csak elemcserés, nem kellett javítani. kihangosítóval stb. Az exem...
Jelenleg két autóm van, az egyiktől szabadulnom kell, mert nincs rá lóvé fenntartani, az asszony meg szül, úgyhogy a kocsit amúgy sem használja. Szóval a 2007/12 octavia II 1.6 MPI holiday dvd-s hifivel már 3 alatt van, nincs benne 20000 km és nincs rá egyetlen telefon sem. Egyszerűen nincs lóvé - nincs mögöttes indok. Csak a válság.
in meinem Octavia-FL-Prospekt steht:Dynamisches Radionavigationssystem Amundsenbestellbar ab 02/2009Abspielfunktion für MP3 MusikdateienLine-in Audioanschluss direkt am Gerät, dafür nicht in der Mittelarmlehnefür Ambiente inkl. Maxi Dot Display(Multimediaanschluss nicht erhältlich, Wechsler ist möglich)Aufpreise:Classic nicht erhältlichAmbiente 880€Elegance 660€L&K 390€
Ha nem menne a német, akkor is érthető a lényeg.
Az adatok a felárat(!) jelentik az egyes felszereltségeknél.
Alkatrészként megrendelve ennél magasabb összeggel kell számolni.