Egy ilyen villát árul a német MOTEK 2600-2800 EURO-ért. Mivel ennyiért nem érdemes venni, az apámmal csináltuk ezt (én csak segítettem neki).
Az eredeti motornak az első kerék utánfutása 100 mm. Ez a kormány forgási tengely egyenesének a földdel való döféspontja és az első kerék földdel való érintési pontja közötti távolság.
Szóló motor esetében sarkon való bekanyarodáskor kell a kormányt forgatni, amikor egyébként kicsi a sebesség. Úton való közlekedéskor kanyarban bedől a motor, ekkor nem fordul a kormány, vagy kicsit fordul.
Oldalkocsi esetében mindig el kell fordítani a kormányt, ami nagy sebességnél 80 felett olyan erőt igényel, mintha egy villanyoszlopot kellene kitekerni. 130-nál már szinte nem lehet kanyarodni.
A megoldás, hogy le kell csökkenteni az utánfutást 20-30 mm-re. Ennek egyik lehetséges módja a képen látható első lengővilla. Nulla nem lehet, mert akkor a motor instabil lesz, kóvájogni fog az úton.
Oldalkocsi esetében fellép még a "wobbler" effektus. Beleng a kormány. Ezért kormánylengés csillapítót kell felszerelni rá. A régebbi motorokon eleve volt ilyen tekerőgomb a kormány közepén, amivel egy dörzskereket lehetett megszorítani.
MZ esetében eddig csak az eredeti villát láttam oldalkocsival is. Azért nem kellhet, mert lehet, hogy eleve kicsi a kerék utánfutás és nem mennek vele gyorsan.
Egy előző képen van egy szürke oldalkocsis BMW K100, ami 150km/h sebességnél is könnyen kormányozható. Ennél a sebességnél is stabil, köszönhető a futóműnek és az autó kerekeknek. A kis kerekeknek köszönhetően a 80-90-es tempó a kellemes vele.
Holnap lesz kész a teljes eleje, majd rakok fel képeket.
A fogat nagyon kezes, de problémát okoz kanyarodáskor a motor 100mm-es utánfutása. Mivel a kereket nem lehet előrébb vinni, csak egy ehhez a motorhoz gyártott első lengővilla (Earles) a megoldás. A szakirodalmak szerint 2-4 cm az oldalkocsis motorok utánfutása, így 7-8 cm-t előrébb kell vinni az első kereket.
Az eredeti állapotában 100km-es sebesség fölött, már olyan nagy erővel kell a kormányt tekerni, mintha egy villanypóznát akarnál kitépni a helyéről.
Nem tudom mi ez, de én is már egy csomószor láttam ilyet. Szerintem ezt valami szabvány világítótestként forgalmazhatták talán pont azért, hogy a házi tuning kistrakeszt az őstermelő elláthassa közútra alkalmas fényjelzéssel. De ez csak az én teóriám, koránt sem biztos.
Végre egy ilyen oldal!Nekem egy 650-esoldalkocsis dnyeperem van,bár még nincs kész,még csak a festék maratásnál tartok.A képet sajna nem tom feltölteni,tul nagy,de a darabokról ha érdekel valakit rahatok fel.