Keresés

Részletes keresés

sansan Creative Commons License 2000.11.03 0 0 1495
Üdv mindenkinek Vsanci a naracssárga bobo érdekelne, ha lehet írj vmit hogy vagy elérhető Köszi
Cratoni Creative Commons License 2000.11.03 0 0 1494
Sziasztok!

Eddig nem szoltam hozza a temakhoz, csak szep turelmesen - es hosszasan - vegigolvastam az eddigi termest. Most regisztraltam magam, elso lepeskent pedig - egesz roviden - bemutatkoznek.
25 eves vagyok. Jelenleg Pesten lakom es dolgozom. A vasut vilaga, illetve a vasutmodellezes mar eleg regota erdekel; ez valoszinu onnan szarmazik, hogy edesapam mozdonyvezeto (meg gozoson kezdte, az ev vegen megy nyugdijba). Szerencsere eleg sokat tudtam vele utazni.
A modellezes meg gyerekkoromban idult, TT-vel kezdtem. A lelkesedes mindvegig nagy volt, rajzoltam a terepasztal-terveket, gyujtogettem a sineket, valtokat, gorduloanyagot (BR56, BR130, magyar festesu Nohab, teherkocsik...), katalogusokat, etc. Aztan Szegedre mentem szakkozepiskolaba (ahol vasuti tavkozlestechnikai- es biztositoberendezesi muszereszkent vegeztem), majd Pecsre foiskolara, s a terepasztal megepitesenek lehetosege egyre tavolabb kerult. Ezert dontottem ugy, hogy tuladok a gyujtemenyen; a '90-es evek elejen kaptam erte 7000Ft-ot. Az elozo, majd' 1500 hozzaszolast atnezese utan jozzem csak ra, mit erhet ez most. Rossz belegondolni :-)
Meg annyit, hogy nagyon varom a jovo hetvegi kiallitast, a gyujtemenybol egyedul fennmaradt FZ1-et pedig szivesen eladnam vki.nek az olvasok kozul (mukodese kifogastalan, a kulsejen latszanak csak valamelyest az evek).

Remelem nem voltam offtopic es nem untattam senkit.

Brgds,
Baglyas Laszlo

GEORGIE Creative Commons License 2000.11.03 0 0 1493
Szerintem meg csapnivaloan van a PIKO BR 130-as kidolgozva:-)))
A nehai PIKO-nak egy normalisan kidolgozott gepe volt, a BR 120-as, amire mindjart mondhatot, hogy az Gutzold:-))))

Masreszrol meg az alapkerdestol elegge eltavolodtunk, mert szerintem a Deak rezvacakjai nem ernek 60 ezret.
Kidolgozottsagban, az eredetihez valo hasonlosagban meg nagyon sokat kell dolguzniuk ahhoz, hogy legalabb megkozelitsek Domokos Bandi Szilijet:-))))

Előzmény: Törölt nick (1492)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1492
Hi!

Hat, az, hogy az alap modellbol mit hozol ki, csak rajtad mulik. Egy utkozo kicserelese, es led bepitese nem nagy gond, vagy megis? Megint mas dolog, hogy a kaszni szerintem jol van kidolgozva, es nem 25 (vagy 17) ezerbe kerul, mint egy TT-s 132, hanem 4500Ft ert megkapod tokkal-vonoval. Meg egy motoros forgovaz beepitesevel (kb. 2000Ft) turheto vonoerot kapunk.
(A szelvedot egyebkent nem ertem, azzal mi a gond?)

udv!

Előzmény: GEORGIE (1491)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1491
"Ha ehhez hasonlitjuk a PIKO 130-at, szerintem nem is olyan rossz"

Gumiutkozok, kamu szinvaltos lampak, szelvedo...nuansznyi elteresek:-))))

Előzmény: Törölt nick (1489)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1490
Bocsanat a Flood-ert :-) megint en :-) A modellrol termeszetesen a tar-on az en konyvtaramban vannak kepek.
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1489
Itt a kep, amire en gondoltam. Ha ehhez hasonlitjuk a PIKO 130-at, szerintem nem is olyan rossz. Velemenyek?
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1488
Hello!

Ha mar 130...nem tudom, te lattad-e az eredeti 130-ast. Nekem van kepem rola, az Europai Vasuti Szerverrol szedtem le. Szerintem a festestol kezdve a tetoig minden a helyen van rajta, a szinek is pontosak - amennyire egy PIKO modell pontos lehet. Sajnos, sokan osszekeverik a 132 (232) sorozattal, ami rengeteg dologban elter a 130-astol. (Pl: elso ablakok kissebbek, elso oldal-ablakok mas formajuak, teto mas, forgovazon nehany dolog mas) A ket modell nem ugyanaz, tehat a PIKO 130-ast az eredeti, DR130 sorozathoz hasonlitsuk. Ha megtalalom a linket, beteszem ide (az eredeti gep kepet).

udv

Előzmény: GEORGIE (1487)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1487
Előzmény: rezgaras (1484)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1486
Es a forgovazak? Vagy irjak egy negyoldals listat? Olyan lenne, mint az a Skoda Favorit reklam, hogy mit valtoztattunk rajta es a kocsi tele volt pakolva kis zaszlocskakkal:-)))

Előzmény: gyurmosz (1485)
gyurmosz Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1485
Naaaaa, ez azért túlzás!
"Személyesen" ismerem a Szilit és a Szöcskét is, és egyiknél sincs komoly eltérés az eredetihez képest (V46-nál talán a lámpák "dobozai"nagyok egy kissé, meg az oldalsó járólemezeken nem pontos a beosztás, V43-nál pedig az áramszedő furcsa lehajtott állapotban). Egyébként nincs semmi gond.
Előzmény: GEORGIE (1483)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1484
GEORGIE írta:

> Ennyi penzert elvarhato, hogy ne csak nagyjabol, hanem
> profin hasonlitson az erdetire. (Pl. Blue Tiger)

Te Georgie, már annyit hivatkoztál erre a Kék Tigrisre. Hol lehet egy képet látni a hálón errôl az állatról? Nem az eredetirôl, azt ismerem, hanem a modellrôl!

Egyébként én csak a poliuretánból készült V43 és egyéb házakat ismerem, és eléggé kiábrándítónak találtam ôket. Nincs rajtuk két párhuzamos vonal. Egyenes sem sok. Pedig lehet ám poliuretánból szép dolgokat is készíteni! Kaptam Amerikából egy Westerfield kitet. Még nem volt érkezésem összeépíteni, de még így is gyönyörű! (és persze csak pillanatragasztóval lehet megépíteni.) Szóval nem a technológián múlik...

http://users.multipro.com/westerfield/

Előzmény: GEORGIE (1483)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1483
Az a baj a Deak-fele rezbol keszult gepeknek, hogy hiaba kezzel keszulnek, de az eredihez annyiban hasonlitanak, mint a PIKO BR 130-asa az eredetihez, vagy meg annyira sem:-))
Ennyi penzert elvarhato, hogy ne csak nagyjabol, hanem profin hasonlitson az erdetire. (Pl. Blue Tiger)
Előzmény: vsanci (1477)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.02 0 0 1482
cst írta:

> HO-ban utazom de érdekel a HOe és a HOm is. Van egy
> 180*135-ös alapom de nincs leerősítve semmi rá, mert nem
> tudom állandó helyen felállítani.

Még mielôtt a szakértôk nekem esnek: nincs terepasztalom, de elég sokat olvastam ebben a tárgyban.

Amikor külföldi web-lapokban hasonló kérdés felmerül (Amerikában az emberek 4x8 láb nagyságú rétegelt lemezben gondolkoznak), szinte mindig ez a válasz: NE csinálj egy négyszögletes lapot! Hanem vágd 3 felé és készíts egy "kutyacsont" (dog-bone) formájú terepasztalt. Ennek a két végén lehet egy-egy hurok, középen, a keskeny részén pedig egy állomás. Innét mehet ki egy mellékvágány az egyik vagy másik vagy mindkét végdarabon építendô hegyre.

Emögött az a ráció, hogy egy négyszögletes terepasztal közepét általában nehéz kihasználni. Emellett, ha egy 135cm széles asztal egyik oldalával a fal mellett áll, a fal felôli részhez nem lehet hozzáférni. A kutyacsont forma mindkét problémára megoldást jelent. Ezenkívül a közepe modulokkal bôvíthetô.

De persze ez csak egy vélemény.

"There are many ways to skin a cat."

Előzmény: cst (1478)
pg54 Creative Commons License 2000.11.01 0 0 1481
KECSKEMÉTI KIÁLLÍTÁS!!!
Megnyitó: november 3. de.,
nyitva minden nap 10-18 óra,
utolsó nap (nov. 12.) 10-17 óra.
GYERTEK!!!
Cím: Lechner Ödön u. 3-5.
(Tiszti Klub a Városháza mögött)
joxy Creative Commons License 2000.10.31 0 0 1480
múltkor valaki keresgélt ikarus buszt, itt van egy. http://www.miba.de/neuheit/00/11/beka.htm
Előzmény: by az ex bhv (1479)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.10.31 0 0 1479
Szia Tamás!
A kérdésedre a válasz : Lessz!
Ha több is érdekel nézzd meg A honlapunkat!

Üdv : Zsolt

Előzmény: cst (1478)
cst Creative Commons License 2000.10.30 0 0 1478
Üdv mindenkinek!
16 éves, bajai srác vagyok. Régóta nézem a fórumot és már végig olvastam, így most már hozzászólok.
HO-ban utazom de érdekel a HOe és a HOm is. Van egy 180*135-ös alapom de nincs leerősítve semmi rá, mert nem tudom állandó helyen felállítani. Így érdekel a modulrendszer de erről nem sok konkrét dolgot tudok. légyszi ha tudtok Írjatok magyar homlapok címeit ahol modul-szabványok és méretek vannak.
Más. Lesz-e börze a Láng kiállításkor, nov 10-12.-ig?

Egyenlőre ennyi.

üdv:Tamás

vsanci Creative Commons License 2000.10.30 0 0 1477
Egy hozzászólás a V43 ügyben, én megkérdeztem egy szakértőt és azt mondta, reális az ára de, a méretarányok nem stimmelnek, kicsit nem pontos az áramszedő, mivel rézből van és gyakorlatilag kézzel készítik így az ára reális. Egyébként utolsó híreim szerint a Fuggerth már a finishbe ért a V43-al és kb. jövő karácsonyra fog kijönni (megjegyzem két éve is ezt mondták :-(( ). Most amit kézzel készült modellt meg lehet még vásárolni, és megéri az a Domokos féle M44 BoBo!!! A narancssárga változata kb. 25 000 HUF a zöld egyébként igen szép modellé 39 000 HUF körül mozog. Természetesen mind H0-ás. A zöld változaton a réztáblán ott a Magyar Címer amit nem tudom, hogy hogyan varázsoltak föl oda??!!!
Egyébként ha érdekel valakit a BoBo nálam lehet rendelni belőle. Szeretnék írni egy cikket a mai magyar jármű felhozatalról a webzinen és ott részletesen gorcső alá vonom a BoBo-kat is, www.tar.hu/vasutazas
Addig is üdvözlet mindenkinek.
Vsanci
crash__override Creative Commons License 2000.10.29 0 0 1476
Sziasztok!

Regebben targyalas folyt a topicban a hajtokereken levo gumigyuruk ugyeben.
En nem vagyok a gumigyuru hive, de az egyik mozdonyomnal szukseges volt, mert egy-egy hosszabb szerelvenynel menet kozben is megpordult a kereke, plussz sulyt pedig mar nem lehet bele rakni. Mindekozben a kerekmegporduleskor a mozdony berezonalt, es iszonyatos zavaro hangja volt. (A baratnom elso alkalommal kezdett lazadni a vasutmodellezoi mivoltom ellen :-) ) Ezert szereztem be gyumigyuruket, hogy a forgovazban az atellenes kerekekre rakjak egyet-egyet.
Nagyon szepen ment, csak a gumigyuru vastag volt, es emiatt a valtokon eleg sztohasztikusan viselkedett - gyakran siklott.

Erre kitalaltam, hogy gumioldatot (gumis boltokban kaphato, olyan mint a gumiragaszto) oldoszerrel kicsit megdolgoztam, es vekonyan felvittem a kerekekre. Megszaradt, es azota is vidaman rohangal a mozdony.

Crash_

gyurmosz Creative Commons License 2000.10.28 0 0 1475
A V43-as nagyon jó.
Nekem ugyan H0-s van, de gondolom a TT is hasonló minőségű lehet. Kultúrált, finom járás, erős motor, nagy vonóerő, gyönyörű külső. A festett áramszedőt nehogy lekapard! Kipróbáltam, és így, festetten is jól szedi az áramot. Szerintem megéri.
Előzmény: Perfect (1474)
Perfect Creative Commons License 2000.10.28 0 0 1474
Sziasztok!
Szombaton voltam a börzén, vettem egy TT-s GYSEV gyorsvonati kocsit. Kicsit borsos ára volt (5500), de a szép festés miatt nem hagyhattam ott. Hogy mit kezdek vele önmagában azt még nem tudom. Utána kiugrottam a Hungaromodell 2000 kiállításra. Hát a 2 db terepasztaltól nem ájultam össze magamat, de hát nem csak a vasúté volt a főszerep ott. Láttam TT-s MÁV NOHAB-ot, ill. InterPicy-t is. Utóbbi 31000-ért kelt volna el. Nagyon szemeztem a Deák féle V43-sal. De nem tudom mitévő legyek! Van esetleg vkinek ilyesmi a birtokában? Hogy műxik meg ilyenek? Azért csak 45000 forint. A készülő terepasztalom felsővezetékes rendszerű lesz, úgyhogy kimondottan jól mutatna rajta. Az áramszedő felső része festve van. Úgy hogy kap áramot? Kicsit kapargászom amíg el nem indul róla? Várom a véleményeteket, akár a H0-ás kiviterlől is!
Üdvözlettel: Perfect
BoGar Creative Commons License 2000.10.28 0 0 1473
Sziasztok!
Voltam a kiállításon. Hát nem nagyon érdemes elmenni, hacsak nem csak vasutazol(, úgy mint én.) Viszont tudok új árakat mondani Ikarusra: 6000 Ft bármelyik (mozgó csuklós is!), festve, kivéve a piros 7-173 mert "ahhoz több festék kell" (eladó), ami 6800 pénz. Jó-jó, a csuklósnak tényleg lehet ez az ára, de a sima rövid miért kerül ennyibe?? Más, volt kint H0-s Metro is 10000-ért, és még nincs is benne motor, csak vitrindarab.
Volt kint egy H0-s Marklin terepasztal és egy Tillig TT-s amin még keskenynyomtávú üzemi pályarész is volt. Azt hiszem 4 vasutas cég volt kint.
BoGár
gyurmosz Creative Commons License 2000.10.28 0 0 1472
A 0-t valóban leállította (legalábbis Európában biztosan), de a 0e-t (Alpin Line) szerintem továbbra is gyártja (tavaly jelentek meg újdonságok). A 0-s sínek valószínűleg még készülnek.
Előzmény: rezgaras (1471)
rezgaras Creative Commons License 2000.10.28 0 0 1471
Albertus írta:

> Nekem úgy tűnik, a Roco nem a HOe-t, hanem a O-t
> fejezte be. Még jó, hogy olyan drága volt, hogy le kellett
> mondani még az álmodozásról is...

Én úgy tudom, azt már régebben leállította, csak az O-s síneket gyártotta tovább, a járműveket nem. De tudomásom szerint ebben a nagyságban csak az amerikai piacra gyártottak. Vagy tud valaki európai O-s Roco modellekrôl?

A HOe-t pedig, úgy tudom, idén állították le. Konkrétan a "Mariazellerbahnt", mert bhv (az ex. bv) úgy írta, hogy a "Feldbahn"-t továbbra is gyártják.

Előzmény: Albertus (1469)
BoGar Creative Commons License 2000.10.27 0 0 1470
Sziasztok!!
Tudtok a legújabb kiállításról?? Helye a Park Hotel Flamenco XI. ker. Tas vezér u. 7. Autó- hajó- repülő vasútmodellek és -makettek Vasútterepasztalok.
Albertus Creative Commons License 2000.10.27 0 0 1469
Nekem úgy tűnik, a Roco nem a HOe-t, hanem a O-t fejezte be. Még jó, hogy olyan drága volt, hogy le kellett mondani még az álmodozásról is...
Pezo Creative Commons License 2000.10.27 0 0 1468
Az elsők !!

http://www.dbmuseum.de/bahn/sonder/piko/piko2_e.htm

lelketlen Creative Commons License 2000.10.27 0 0 1467
Lányos zavaromban megint elgépeltem!

http://www.ete.org

1000 kismackó!!!

Előzmény: vsanci (1465)
lelketlen Creative Commons License 2000.10.27 0 0 1466
Bocsi!!!

Csak http.ete.org

Üdv.!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!