" Honnan tudtad, hogy mikor érkezik a Záhonyi Metró??"
ha elolvasod a Városi és elővárosi... topic 2000.03.11-ei és elötti részét, akkor látod, hogy a topic már napok óta készült, egyes topictagok különböző MÁV alkalmazottakat nyagattak információkért...
hogy egy idevágó hozászólást idézzek:
"szerettem volna látni a vecsési forgalmista arcát, amikor délelött John Howard érdeklődve megkérdezte: "A záhonyi metró elment már?" :-)))"
(a dologhoz hozzátartozik, hogy a MÁV információs rendszerben nem látszik, hogy mi jön, csak annyi, hogy egy tehervonat Köbánya-Kispestre...)
aztán aznap délután 2-től ott fagyoskodtunk szemerkélő esőben...
Metrót modellezni éppenséggel a bécsi U4 és U6 alapján is lehet :-)
Ja, erről jut eszembe: múlt heti programom volt a bécsi modellvásár, ma pedig a kecskeméti kiállítást iktattam be. Kérdezzetek, amire kíváncsiak vagytok.
Bécs:
- a városba érkezve láttam városi buszként új Mercedest, a típusa nem megy fejből, de rajta van a cég honlapján (link a VÉEVK-ben).
- az U6-on nem láttam régi és új kocsikat is tartalmazó vegyes szerelvényt.
- volt Boeing 747 repülőképes modellje, sugárhajtóművel.
- vettem egy H0 méretű Mercedes nyerges szerelvényt 100 ATS-ért, a Henninger Bier színeiben pompázik.
(na itt mindenről volt szó, csak vasútról nem ...)
Kecskemét:
- az egyik teremben német-osztrák-svájci ihletésű pályák: kisméretű H0 asztal, szép kidolgozással, rajta egy német türkiz-fehér ikermotorkocsi és egy zöld krokodil vontatta személyvonat köröz felváltva. mellette N méretű nagy asztal, érdekes vonalvezetésű körökkel (sok jó buszmodell is van rajta, felhívom a figyelmet a 4-tengelyes Neoplan Megaliner buszokra). a hátsó fal mentén nagy (nem tudom, mekkora) svájci magánvasúti szerelvények: LSE, Rhaetische Bahn, ...
- egy eldugott helyiségben jól kidolgozott H0 asztal, rajta ICE3, Taurus, ... látványos éjszakai kivilágítás.
- megtekinthető a Pályi Gábor (ide is hozzászól néha) által kiállított nagy 0 ... méretű vasúti híd hozzáillő járművekkel.
Szasztok!
Sanci! Megkaptam az e-mailemet, amiben a Giga ára után érdelködtem?? Valami képet be lehetne szerzni róla?
A Köbánya-Kispesti MÁV állomás modellezéséhez tényleg elengedhetetlen egy Metró szerelvény. Divisin by zero -> Honnan tudtad, hogy mikor érkezik a Záhonyi Metró?? Érdekes képek, de azt nem hiszem el, hogy épp arra jártam! :)
BoGár
GEORGIE (1483):
szerintem is kicsit túlzol a Deák-féle Szili megítélésében. Egyébként nyugodtan írhatod a 4
oldalas listát, legalább segít dönteni, hogy t.i. venni vagy nem venni... Komolyan érdekel.
Az ára viszont tényleg borsos kissé, bár a "maszek" plasztik kasznikkal nem összehasonlítható
Matiz (1485):
A BR 130 szerintem is jó színvonalú, a kaszni üti akármelyik Roco Hobby line kasznit (nem minden gyári modellröl mondható el), a feliratozás + jobb is annál (a hajtásról nem beszélek)
GEORGIE (1490):
"Domokos Bandi Szilije" 1000 b0cs és 10 anyamedve, de azt hiszem, lemaradtam valamiröl. Részleteznéd, miröl is van szó (esetleg kép valahol?)
rezgaras (1494):
'szt mér? Ha egy kiállításon lehet egymás melletti vágányokon MÁV, HÉV és BKV BoGar fotóján, ráadásul madzag nélkül, akkor mi is a baj a metróval?
Bocs egy buta kérdés meglátogattam a MIBA oldalát lenyűgöző csak nem tudom mi aza MIBA én ugyanis nem tudok németül de amit ott áttam igen klassz volt. Újdonságok tesztek meg egy 2001-es MIBA naptár amit potom 20 DEM-ért meg lehet rendelni. Megfogom... de mi aza MIBA???
Egy újság?
Rövidítés?
Mi?
Köszi várom a választ. Remélem találkozunk a kecskeméti kiállításokon mert mind a kettőn ott leszek. Mint látogató!!!
Üdv:
Vsanci
A modelleisenbahnerban volt egy reszletes test. (Valamikor Majus, Julius között). A MIBA szeptemberi számában volt egy másik teszt is. Itt a hangmodulos modellt tesztelték. Ezek is nagyon meg voltak elégedve.
Az ára csak a hangmodulos masinának "mennyei" a normális kivitel beleesik a hasonlo modelek árkategoriájába.
Igen, ez tűnik a legnormálisabbnak. A végén egy lukkal, amibe rendszeres idôközönként bemegy egy szerelvény, majd kis idô múlva kijön, ha a macska túloldalt el nem kapta. :-)
Igen, egy jó cikk, kösz. Egy tisztességes modell. A motornak csak az egyik oldalán van lendkerék, ez nem egy jó dolog. A forgóváz felfüggesztése (az én vesszôparipám :-)) ) elég mélyen van, ez jó. Ahogy írják, a vonóereje nem túl nagy, ennek valószínüleg az az oka, hogy a tankban súly helyett hangszóró van - erre mondják, hogy szűznek maradni meg paráználkodni nem lehet egyszerre... A leírás szerint a sebessége túl nagy, 186km/h 120 helyett. Ez meg valószínüleg amiatt van, hogy az áttétel csak 1:12 lehet, ami nem igazán menô. Nem írják, hogy a motor 5 pólusú-e, de azt hiszem, ez ma már minimálkövetelmény.
Az ára pedig szemmel láthatólag az európai piacra lett kikalkulálva: a szerkezet feltehetôleg ugyanaz, mint ami a Mehano amerikai modelljeiben van, de azokat odaát kb. 30-40 dolcsiért árulják. Pedig még az Óceánon is át kell vinni ôket. :-(
Amióta ezt olvastam, azon gondolkozom, ki a fene modellezik metrót. Ahhoz milyen terepasztalt lehet építeni? Olyat, mint a vakondketrec az állatkertben, hogy az alagút az üveggel félbe van vágva? :-)))
Eddig nem szoltam hozza a temakhoz, csak szep turelmesen - es hosszasan - vegigolvastam az eddigi termest. Most regisztraltam magam, elso lepeskent pedig - egesz roviden - bemutatkoznek.
25 eves vagyok. Jelenleg Pesten lakom es dolgozom. A vasut vilaga, illetve a vasutmodellezes mar eleg regota erdekel; ez valoszinu onnan szarmazik, hogy edesapam mozdonyvezeto (meg gozoson kezdte, az ev vegen megy nyugdijba). Szerencsere eleg sokat tudtam vele utazni.
A modellezes meg gyerekkoromban idult, TT-vel kezdtem. A lelkesedes mindvegig nagy volt, rajzoltam a terepasztal-terveket, gyujtogettem a sineket, valtokat, gorduloanyagot (BR56, BR130, magyar festesu Nohab, teherkocsik...), katalogusokat, etc. Aztan Szegedre mentem szakkozepiskolaba (ahol vasuti tavkozlestechnikai- es biztositoberendezesi muszereszkent vegeztem), majd Pecsre foiskolara, s a terepasztal megepitesenek lehetosege egyre tavolabb kerult. Ezert dontottem ugy, hogy tuladok a gyujtemenyen; a '90-es evek elejen kaptam erte 7000Ft-ot. Az elozo, majd' 1500 hozzaszolast atnezese utan jozzem csak ra, mit erhet ez most. Rossz belegondolni :-)
Meg annyit, hogy nagyon varom a jovo hetvegi kiallitast, a gyujtemenybol egyedul fennmaradt FZ1-et pedig szivesen eladnam vki.nek az olvasok kozul (mukodese kifogastalan, a kulsejen latszanak csak valamelyest az evek).
Remelem nem voltam offtopic es nem untattam senkit.
Szerintem meg csapnivaloan van a PIKO BR 130-as kidolgozva:-)))
A nehai PIKO-nak egy normalisan kidolgozott gepe volt, a BR 120-as, amire mindjart mondhatot, hogy az Gutzold:-))))
Masreszrol meg az alapkerdestol elegge eltavolodtunk, mert szerintem a Deak rezvacakjai nem ernek 60 ezret.
Kidolgozottsagban, az eredetihez valo hasonlosagban meg nagyon sokat kell dolguzniuk ahhoz, hogy legalabb megkozelitsek Domokos Bandi Szilijet:-))))
Hat, az, hogy az alap modellbol mit hozol ki, csak rajtad mulik. Egy utkozo kicserelese, es led bepitese nem nagy gond, vagy megis? Megint mas dolog, hogy a kaszni szerintem jol van kidolgozva, es nem 25 (vagy 17) ezerbe kerul, mint egy TT-s 132, hanem 4500Ft ert megkapod tokkal-vonoval. Meg egy motoros forgovaz beepitesevel (kb. 2000Ft) turheto vonoerot kapunk.
(A szelvedot egyebkent nem ertem, azzal mi a gond?)
Ha mar 130...nem tudom, te lattad-e az eredeti 130-ast. Nekem van kepem rola, az Europai Vasuti Szerverrol szedtem le. Szerintem a festestol kezdve a tetoig minden a helyen van rajta, a szinek is pontosak - amennyire egy PIKO modell pontos lehet. Sajnos, sokan osszekeverik a 132 (232) sorozattal, ami rengeteg dologban elter a 130-astol. (Pl: elso ablakok kissebbek, elso oldal-ablakok mas formajuak, teto mas, forgovazon nehany dolog mas) A ket modell nem ugyanaz, tehat a PIKO 130-ast az eredeti, DR130 sorozathoz hasonlitsuk. Ha megtalalom a linket, beteszem ide (az eredeti gep kepet).
Es a forgovazak? Vagy irjak egy negyoldals listat? Olyan lenne, mint az a Skoda Favorit reklam, hogy mit valtoztattunk rajta es a kocsi tele volt pakolva kis zaszlocskakkal:-)))
Naaaaa, ez azért túlzás!
"Személyesen" ismerem a Szilit és a Szöcskét is, és egyiknél sincs komoly eltérés az eredetihez képest (V46-nál talán a lámpák "dobozai"nagyok egy kissé, meg az oldalsó járólemezeken nem pontos a beosztás, V43-nál pedig az áramszedő furcsa lehajtott állapotban). Egyébként nincs semmi gond.