Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2000.11.07 0 0 1542
Bocsi, a :)) lemaradt! :)))
Előzmény: BoGar (1541)
BoGar Creative Commons License 2000.11.07 0 0 1541
Sziasztok!
OFF
Carpy! Miért bántod Georgie-t?? Én alig egy kilóval vagyok nehezebb!
ON
Előzmény: Carpy (1540)
Carpy Creative Commons License 2000.11.07 0 0 1540

"hat nem foglak utni, mert csak 54 kg vagyok vasaggyal egyutt:-)))"

??? Georgie koma, Te nem ettel semmit szeptember ota??? :)))

Előzmény: GEORGIE (1538)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.07 0 0 1539
A sasschenmodelle Roco fennhatosag alatt kb. 95 magassagaban gyartotta.
Beszerzesi hely: talan a LANG muvhazban a szombati borzen talalsz, vagy a bp-i boltokat kene korbejarni, hogy akad-e elfekvo keszletben...
Előzmény: Törölt nick (1537)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.07 0 0 1538
Szia joem,

hat nem foglak utni, mert csak 54 kg vagyok vasaggyal egyutt:-)))

Tehat:
A Deak-fele technologia az elmeletileg nagyon profi, nagyon jo, pontos modellek gyartasat tenne lehetove, ha kiindulaskent jo, lehetoleg gyari jellegrajzokat hasznalnanak!

Sajnos nem ertem, hogy egy ilyen strategiai fontossagu infot miert nem tudtak beszerezni?
A negyoldalas lista ennek a kovetkezmenye.
Mar elso ranezesre feltunik a mozdony aranytalansaga az eredithez kepest.
A teto a kabelekkel meg az aramszedokkel kriminalis, masreszrol neha olyan erzesem van, hogy itt es ervenyesult a gyantakiralyok elgondolasa, un. minel tobbet, minel nagyobb bevetelert, az nem szamit, hogy nem hasonlit az eredetihez, csak a penz a fontos...
Pl. hadd kerdezzem mar meg a t. topic lakokat, hogy hanyan tudnak arrol, hogy a Szilinek ket valtozata letezik: egy rovid fokeretu, meg egy hosszu fokeretu valtozat? es palyaszam szerint?
Festesben es feliratozasban is talalhatunk hibakat, pl. a regi festesu valtozaton a palyaszamtablak elegge specialis megoldasuak:-)))
A forgovaznal meg nezd meg egy eredeti Jaquilen (vagy mi) jellegrajzot, meg ezt...

Szerintem ennyi penzert elvarhato, ha a model melle rakunk egy eredetirol szolo fotot, ne egybol a kulonbsegek orditsanak, hanem az, hogy hm. azannya, ennyire elethure is lehet csinalni egy modelt?

Domokos mozdonyai Szorenyi Szabolcs megrendelesere keszultek, 3-4 db keszult, igen profi kivitelben. Termeszetesen a megrendelo kivansaganak megfeleloen az eredeti mozdonyokrol is minden info begyujtottek...
Masik meg az, hogy aranyaiban is ugy nezett ki az a mozdony, hogy aki latta elallt a lelegzete is!

Fotom meg sajna nincs rola:-)))
(Durvabb lenne, mint a Roco meg a Kleinbahn 1044-ese kozti kulonbseg)

Előzmény: joem (1510)
vsanci Creative Commons License 2000.11.07 0 0 1536
Ha megnézed az előzményt kiderül, hogy miért írtam. Nyugi tudom, hogy te tudod, meg rajtunk kívül még kb. 100-an tudjuk a webzin jelentését de van itt még más is, fiatalabb versenyzők, akiknek a tudás vágyát kikéne elégíteni ezért írtam. :-))) egyébként van akinek nem eléggé egyértelmű...
Tisztelettel:
Vsanci
Előzmény: rezgaras (1532)
BoGar Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1535
Szia!
Én Láttam már itt Mo-n is metrómodellt. Megvásárolható a Deákéknél a Német u. 10-ben, a Kálvária téren és Váci utca 74-ben (Azt hiszem, ezek a címek.), és az Emöki családi vállakozásnál, a XIII ker. Pannonia utca 112-ben. ŐK csak 14-18 között vannak nyítva és szerintem náluk olcsóbb lehet, a Deákéknál viszont lehet, hogy van villamos ill HÉV is. A mertó ára 10 000 Ft, és ez csak kocsi, ebben még nincs motor, azt neked kell belerakni. Nézd meg őket.
BoGár
Előzmény: Rabbi (1527)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1534
Szia Osztás Nullával!

Bocsi jól tudod nics Szergej a hévnél!
Bocsi mégegyszer!
Zsolt

Előzmény: division by zero (1516)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1533
etwg írta:

> Járattam is a bolti asztalon, elég kultiváltan mozgott

Félreértés ne essék, nem akartam a kedvedet elvenni tôle, csak filozofálgattam egy kicsit az ára kapcsán.

> elöfizettünk 6 db ROCO 310-esre (az aproság darabonként
> kb 1000 márkába kerül)

Látod ezért irigyellek. Nekem családom is van - feleség is tartozik hozzá...

> ..hogy a futokerek nem a legszerencsésebben lettek
> felfüggesztve és a választott RP25-ös profilhoz a
> felfüggesztés igen merev, és ledobálja a mozdonyt a
> sinekröl

Ez eléggé disznó dolog szerintem. Az az igazság, hogy ennyi pénzért már el lehetne várni egy tisztességes kompenzált futóművet. A futókerekeket pedig szerintem nem is kell kompenzálni, csak tisztességesen felfüggeszteni.

Ezek szerint ez valami olyasmi, amire a németek azt mondják: "Aussen hui, innen pfui." Nem az elsô ebben a kategóriában, bár ilyen árért szerintem már pofa kell hozzá.

Előzmény: etwg (1523)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1532
vsanci írta:

> a Web Magazin (mint újság) szavak összefésüléséből
> származik

Az ördögbe is kapitány! Ha nem írod, sohasem találtam volna ki. Tehát vagy az én fantáziám szegényes (mérnök lennék, instállom :-( ), vagy a név mégsem kézenfekvô eléggé...

Előzmény: vsanci (1531)
vsanci Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1531
Értem én a humort...egyébként én a Modell és Makett újság Sájt Tájoló rovatában olvastam előszőr onnan vettem. Egyébként ez egy angol illeteve amerikai kifejezés, a Web Magazin (mint újság) szavak összefésüléséből származik.
Előzmény: Albertus (1530)
Albertus Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1530
Mondtam én egy szóval is, hogy nem jó a webzin?
Csak ma nézelődtem erre-arra, és láttam több holland lapon, hogy "webzines". Kérdeztem, hogy innét való-e. Nem mondtam semmi egyebet.
Előzmény: vsanci (1528)
etwg Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1529
Vegyél alkalom adtán egy Modelleisenbahner nevü ujságot, ahol rendszeresen hirdet egy petervári (St, Petersburg, anno Leningrad) srác orosz modelleket. Én még nem vettem töle, de kaptam néhány orosz modellt amik nem is voltak nagyon rosszak - persze nem nyugati minöségü, de onnan mindennek örülni kell....

Villamos modelleket szintén az ujságban hirdetnek elég gyakran (A TATRA tipusokat lehet mindenütt látni).

Pozsonyban van egy modellezö bolt (RJMODELL) a Korház utcán nem messze a Tesco-tol, ahol majdnem minden Tatra villamos megvehetö.

Előzmény: Rabbi (1527)
vsanci Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1528
Nem, magyarul íródott minden lapja!!!
Vettem a poént, de szerinted mi lenne neki a jó megnevezés ha nem a webzin???
Előzmény: Albertus (1524)
Rabbi Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1527
Sziasztok, ha tudtok, segítsetek! (NDK, Bkv-zöld) Hév, (szovjet-orosz) metró és villamos (UV, Ganz ip. csuklós, Tatra T5C5) modelleket keresek! Ismertek eladókat, vagy bolt címet, esetleg gyártót, akinél rendelhető, stb?
Zárójelben: megértem ellenérzéseiteket (tisztelet a kivételnek), de polémia ide vagy oda, terveim szerint ezek is fognak futni a "nagyok" között!
Mert én ezt élvezném, nézzétek el.
Ha van jó tippetek, mailban is elküldhetitek!
Előre is köszönet, további sok sikert!!!
crash__override Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1526
Egyebkent Mo-on lehet valahol mechano vagy bachmann modelleket venni ? (of course, N). Arban Kb mennyibe kerulnek ?
Előzmény: etwg (1523)
fitt Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1525
Sziasztok!
Bocsi, ha szokatlan vagy lejart dolgot kerdezek, de most iratkoztam fel a forumra. A hálón nem találtam olyan oldalt, ahol néhány alapvető dolgot írna valaki a terepasztal készítésről - magyarul. Én nem vagyok profi, viszont nem akarom, hogy a gyerekkori készlet elvesszen. Nem akarok dombot, alagutat, hidat stb, csupán egy egyszerű sík terepet szeretnék kialakítani. Azt szeretném kérni, ha valaki tud olyan oldalt, ahhol a fenti témáról olvashatnék kérem válaszoljon! Szekszárdiak jelentkezését várom magánba is!
Üdv
Albertus Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1524
Ugye ez a webzin hollandul van? :-)
Előzmény: vsanci (1477)
etwg Creative Commons License 2000.11.06 0 0 1523
Szia rézgaras

nem akarok vitatkozni, amit irsz az igaz, csak azért változott valami a Mehanonál is. A modell már félig zinköntvényböl készült, szombaton nézegettem a boltban, nagyon szépen van festve, söt olyan helyeken is, ami azért nem mindennapos a mai modell világban sem (sárga-fekete sávok, a tigris stb.)
Az alváz is egy remek konstrukcio, mégha nem is teljesen élethü (a festése). Járattam is a bolti asztalon, elég kultiváltan mozgott (nem lehet összehasonlitani a Bachmann olcsobb modelljeivel, illetve a régebbi Mehano mozdonyokkal sem). Nekem pillanatnyilag 4 Mehano mozdonyom van, ezek közül csak a Camelback megy igazán kifogástalanul, a tigris ettöl viszont jobb. Hogy a végsebessége nagyobb mint a megengedett az nem fontos, mert remekül mozog az also sebességnél is.
Ráadásul vedd figyelembe, hogy ez az egyetlen tigris modell (az eredeti is egyedi) amiért mindenki megkéri az árat.
Ami a minöséget illeti, azt hiszem az már elég közel van a nagy nevekhez, akik szintén sokat romlottak az utobbi idöben. A barátaimmal pl. elöfizettünk 6 db ROCO 310-esre (az aproság darabonként kb 1000 márkába kerül) amiket éppen pénteken küldtünk vissza a gyárba, mert a remek kinézéshez egy elenyészö szokás hiányzik, mégpedig az, hogy a mozdony a sinen maradjon. Sajnos a megszokott ROCO technologiába valami zür került, mert ezek a mozdonyok (egy sem a 6 közül) nem voltak képesek a ROCO által szállitott sineken egy tisztességes távolságot megtenni (amennyiben váltok is voltak arrafelé).
Tüzetes szemlélödés - több mint két hetig teszteltük hatan a masinákat - azt mutatta, hogy a futokerek nem a legszerencsésebben lettek felfüggesztve és a választott RP25-ös profilhoz a felfüggesztés igen merev, és ledobálja a mozdonyt a sinekröl. Kiváncsi vagyok, hogy mit tesz majd a ROCO. A hasonlo német mozdonyon, pl. a futokerekek NEM profilt kaptak, mig a hajtokerekek RP25-ek. Ebböl is látni, hogy nem egyszerü a mai világban valamit is rendesen összehozni, és le a kalappal a Mehano elött, hogy egy ilyen modellt választott, meg is épitett elég tisztességesen, és nem is kér érte mindjárt 500 vagy több márkát mint azt pl. a Maerklin tette volna.
A boltban ahol a mozdonnyal játszottam hajlandok voltak a 200 márkábol még engedni is. Ezért állitottam, hogy tisztességes árat kérnek a mozdonyért.

Előzmény: rezgaras (1519)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.05 0 0 1522
"3-án csak a nyitáskor meg a záráskor voltam ott"
Én is zárás környékén jártam arra, kb. fél 5-től 3/4 6-ig, az oldalbordám kíséretében.

Macibb

Előzmény: pg54 (1521)
pg54 Creative Commons License 2000.11.04 0 0 1521
Kösz' a reklámot!
A helyzet az, hogy az a híd két asztalt fog összekötni, de annyira kicsúsztam az időből, hogy azokat még nem volt érdemes elvinni...
Sajnos 3-án csak a nyitáskor meg a záráskor voltam ott...
Jövő héten többnyire ott leszek!
Nagyon jól kiszúrtad a legjobb látnivalókat: az az "eldugott" H0-ás, a nagyméretű N-es a két leglátványosabb, valamint a 0m méretű vonatok csak úgy asztalra helyezett síneken. Ez utóbbi nagyon izgalmas: könnyű járművek baromi erős mágnessel a forgóvázakban: a mozdony fejjel lefelé is megy a "sínen" (alatta) és NEM ESIK LE!!!!!!! (Abban a teremben van a klubvezető, ha megkéritek, megmutatja...)
Előzmény: Törölt nick (1513)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.04 0 0 1520
by az ex bhv írta:

> Szerintem a Metro, BHÉV, stb.vonattal együtt ne fusson

Egyetértek.

Előzmény: by az ex bhv (1515)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.04 0 0 1519
etwg írta:

> Az ára csak a hangmodulos masinának "mennyei" a normális kivitel beleesik a hasonlo
> modelek árkategoriájába.

Ne haragudj, de hadd polemizáljak ezzel egy picit.

Igazad van, a 200 DEM, az valóban egy normális ár. Csakhogy ez az ára a Roco és Fleischmann jobb modelljeinek - sôt, elvileg a Roco dízelek olcsóbbak is. A villanymozdonyok drágábbak, nyilván az áramszedô meg a tetôszerelvények miatt.

Csakhogy szerintem Mehano az nem ugyanaz a kategória, mint Roco meg Fleischmann - újabban Gützold. Lehet, hogy ôk szeretnének ebbe a kategóriába bekerülni, de ma még nincsenek ott. Erre mutat az is, hogy az amerikai modelljeiket sem emlegetik Amerikában egy lapon a P2K vagy Atlas modellekkel, de még csak az Athearnokkal sem. Inkább a Bachmannokkal vannak egy dobozban.

Világos, hogy Mehano, mint szocialista nagyüzem megtehette azt, hogy olcsón kínált közepes minôségű modelleket a nyugati piacon, most meg kell valamit tennie, hogy a megemelkedett és konvertibilissé vált bérköltségeket valamibôl kigazdálkodja. Erre az egyik út, ha megpróbálnak minôségi modelleket minôségi áron kínálni. Be kell törniük arra a piacra, ahol már most is túl sok résztvevô követi ugyanezt a stratégiát. Kiváncsian leshetjük, hogy sikerül-e nekik ez. Nem vagyok nagyon optimista...

Előzmény: etwg (1502)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.04 0 0 1518
Pardon, nem 415-öst akartam írni. Mi is volt a 424-es alapra kigondolt 2-D-2 elôvárosi mozdony terve?
Előzmény: rezgaras (1517)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.04 0 0 1517
joem írta:

> 'szt mér? Ha egy kiállításon lehet egymás melletti vágányokon MÁV, HÉV és BKV BoGar
> fotóján, ráadásul madzag nélkül, akkor mi is a baj a metróval?

Félreértés ne essék: semmi bajom nincs azzal. hogy valaki olyan modellt épít, amilyet csak akar. Egy kicsit berzenkedem ugyan a gondolat ellen, ha nem létezô mozdonyok modelljeit nagy sorozatban árulják (lásd Marklin nagy háborús Malletja, aminek az eredetijét soha nem építették meg, de még a tervei is csak vázlat szintjén voltak meg). Persze egyedi darabok érdekesek lehetnek, mint mondjuk a soha meg nem épült 415-ös vagy 524-es. Az ilyen modellek is jók - de szerintem inkább csak vitrinmodellnek. Végülis amikor terepasztalt építünk, akkor valamilyen szinten a valóságot másoljuk, a nem létezô mozdonyok pedig nem tartoznak a valósághoz. Ezzel a fáradsággal akár StarWars járműveket is rakhatunk oda :-)

A metró is valahol itt van. Nagyon érdekes, mint járműmodell, de azt hiszem, legtöbben azt szeretjük ebben a hobbiban, ha a modellek egy terepasztalon futnak, valamiféle forgalmat utánoznak. Engem legalábbis kicsit szíven ütött, amikor egy bennfentes MAVOE-s a modellemrôl kijelentette: mivel nem tud 440mm-es sugarú íven elmenni, ez csak egy vitrinmodell!

És tulajdonképpen ide címeztem a megjegyzésemet a metró terepasztaláról. Persze igaza van minden hozzászólónak, a felszíni metrót már lehet modellezni (bár fenntartom a véleményemet, hogy egy kicsit unalmas lehet), és a Kôbánya-Kispest (BoGar) szintén egy téma, de ebben a metró csak mint színfolt szerepelne. (maga az állomás meg óriási nagy lenne)

Előzmény: joem (1510)
division by zero Creative Commons License 2000.11.03 0 0 1516
hát HÉV-et inkább HÉV-es Bobo szokott hurcolászni, Szergejük nincs tudtommal :-)))
Előzmény: by az ex bhv (1515)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.11.03 0 0 1515
Szia Rézgaras!
Köszi a jó kivánságodat, szerencsére jobban vagyok!
Másik!
Szerintem a Metro, BHÉV, stb.vonattal együtt ne fusson /Csak ha a Szergej vontatja/!
Úgy jól néz ki, szerény véleményem szerint!
Üdv: Zsolt
division by zero Creative Commons License 2000.11.03 0 0 1514
" Honnan tudtad, hogy mikor érkezik a Záhonyi Metró??"
ha elolvasod a Városi és elővárosi... topic 2000.03.11-ei és elötti részét, akkor látod, hogy a topic már napok óta készült, egyes topictagok különböző MÁV alkalmazottakat nyagattak információkért...
hogy egy idevágó hozászólást idézzek:
"szerettem volna látni a vecsési forgalmista arcát, amikor délelött John Howard érdeklődve megkérdezte: "A záhonyi metró elment már?" :-)))"
(a dologhoz hozzátartozik, hogy a MÁV információs rendszerben nem látszik, hogy mi jön, csak annyi, hogy egy tehervonat Köbánya-Kispestre...)
aztán aznap délután 2-től ott fagyoskodtunk szemerkélő esőben...
Előzmény: BoGar (1512)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.03 0 0 1513
Metrót modellezni éppenséggel a bécsi U4 és U6 alapján is lehet :-)

Ja, erről jut eszembe: múlt heti programom volt a bécsi modellvásár, ma pedig a kecskeméti kiállítást iktattam be. Kérdezzetek, amire kíváncsiak vagytok.

Bécs:
- a városba érkezve láttam városi buszként új Mercedest, a típusa nem megy fejből, de rajta van a cég honlapján (link a VÉEVK-ben).
- az U6-on nem láttam régi és új kocsikat is tartalmazó vegyes szerelvényt.
- volt Boeing 747 repülőképes modellje, sugárhajtóművel.
- vettem egy H0 méretű Mercedes nyerges szerelvényt 100 ATS-ért, a Henninger Bier színeiben pompázik.

(na itt mindenről volt szó, csak vasútról nem ...)

Kecskemét:
- az egyik teremben német-osztrák-svájci ihletésű pályák: kisméretű H0 asztal, szép kidolgozással, rajta egy német türkiz-fehér ikermotorkocsi és egy zöld krokodil vontatta személyvonat köröz felváltva. mellette N méretű nagy asztal, érdekes vonalvezetésű körökkel (sok jó buszmodell is van rajta, felhívom a figyelmet a 4-tengelyes Neoplan Megaliner buszokra). a hátsó fal mentén nagy (nem tudom, mekkora) svájci magánvasúti szerelvények: LSE, Rhaetische Bahn, ...
- egy eldugott helyiségben jól kidolgozott H0 asztal, rajta ICE3, Taurus, ... látványos éjszakai kivilágítás.
- megtekinthető a Pályi Gábor (ide is hozzászól néha) által kiállított nagy 0 ... méretű vasúti híd hozzáillő járművekkel.

Macibb

Előzmény: rezgaras (1497)
BoGar Creative Commons License 2000.11.03 0 0 1512
Szasztok!
Sanci! Megkaptam az e-mailemet, amiben a Giga ára után érdelködtem?? Valami képet be lehetne szerzni róla?
A Köbánya-Kispesti MÁV állomás modellezéséhez tényleg elengedhetetlen egy Metró szerelvény. Divisin by zero -> Honnan tudtad, hogy mikor érkezik a Záhonyi Metró?? Érdekes képek, de azt nem hiszem el, hogy épp arra jártam! :)
BoGár

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!