Bocs egy buta kérdés meglátogattam a MIBA oldalát lenyűgöző csak nem tudom mi aza MIBA én ugyanis nem tudok németül de amit ott áttam igen klassz volt. Újdonságok tesztek meg egy 2001-es MIBA naptár amit potom 20 DEM-ért meg lehet rendelni. Megfogom... de mi aza MIBA???
Egy újság?
Rövidítés?
Mi?
Köszi várom a választ. Remélem találkozunk a kecskeméti kiállításokon mert mind a kettőn ott leszek. Mint látogató!!!
Üdv:
Vsanci
A modelleisenbahnerban volt egy reszletes test. (Valamikor Majus, Julius között). A MIBA szeptemberi számában volt egy másik teszt is. Itt a hangmodulos modellt tesztelték. Ezek is nagyon meg voltak elégedve.
Az ára csak a hangmodulos masinának "mennyei" a normális kivitel beleesik a hasonlo modelek árkategoriájába.
Igen, ez tűnik a legnormálisabbnak. A végén egy lukkal, amibe rendszeres idôközönként bemegy egy szerelvény, majd kis idô múlva kijön, ha a macska túloldalt el nem kapta. :-)
Igen, egy jó cikk, kösz. Egy tisztességes modell. A motornak csak az egyik oldalán van lendkerék, ez nem egy jó dolog. A forgóváz felfüggesztése (az én vesszôparipám :-)) ) elég mélyen van, ez jó. Ahogy írják, a vonóereje nem túl nagy, ennek valószínüleg az az oka, hogy a tankban súly helyett hangszóró van - erre mondják, hogy szűznek maradni meg paráználkodni nem lehet egyszerre... A leírás szerint a sebessége túl nagy, 186km/h 120 helyett. Ez meg valószínüleg amiatt van, hogy az áttétel csak 1:12 lehet, ami nem igazán menô. Nem írják, hogy a motor 5 pólusú-e, de azt hiszem, ez ma már minimálkövetelmény.
Az ára pedig szemmel láthatólag az európai piacra lett kikalkulálva: a szerkezet feltehetôleg ugyanaz, mint ami a Mehano amerikai modelljeiben van, de azokat odaát kb. 30-40 dolcsiért árulják. Pedig még az Óceánon is át kell vinni ôket. :-(
Amióta ezt olvastam, azon gondolkozom, ki a fene modellezik metrót. Ahhoz milyen terepasztalt lehet építeni? Olyat, mint a vakondketrec az állatkertben, hogy az alagút az üveggel félbe van vágva? :-)))
Eddig nem szoltam hozza a temakhoz, csak szep turelmesen - es hosszasan - vegigolvastam az eddigi termest. Most regisztraltam magam, elso lepeskent pedig - egesz roviden - bemutatkoznek.
25 eves vagyok. Jelenleg Pesten lakom es dolgozom. A vasut vilaga, illetve a vasutmodellezes mar eleg regota erdekel; ez valoszinu onnan szarmazik, hogy edesapam mozdonyvezeto (meg gozoson kezdte, az ev vegen megy nyugdijba). Szerencsere eleg sokat tudtam vele utazni.
A modellezes meg gyerekkoromban idult, TT-vel kezdtem. A lelkesedes mindvegig nagy volt, rajzoltam a terepasztal-terveket, gyujtogettem a sineket, valtokat, gorduloanyagot (BR56, BR130, magyar festesu Nohab, teherkocsik...), katalogusokat, etc. Aztan Szegedre mentem szakkozepiskolaba (ahol vasuti tavkozlestechnikai- es biztositoberendezesi muszereszkent vegeztem), majd Pecsre foiskolara, s a terepasztal megepitesenek lehetosege egyre tavolabb kerult. Ezert dontottem ugy, hogy tuladok a gyujtemenyen; a '90-es evek elejen kaptam erte 7000Ft-ot. Az elozo, majd' 1500 hozzaszolast atnezese utan jozzem csak ra, mit erhet ez most. Rossz belegondolni :-)
Meg annyit, hogy nagyon varom a jovo hetvegi kiallitast, a gyujtemenybol egyedul fennmaradt FZ1-et pedig szivesen eladnam vki.nek az olvasok kozul (mukodese kifogastalan, a kulsejen latszanak csak valamelyest az evek).
Remelem nem voltam offtopic es nem untattam senkit.
Szerintem meg csapnivaloan van a PIKO BR 130-as kidolgozva:-)))
A nehai PIKO-nak egy normalisan kidolgozott gepe volt, a BR 120-as, amire mindjart mondhatot, hogy az Gutzold:-))))
Masreszrol meg az alapkerdestol elegge eltavolodtunk, mert szerintem a Deak rezvacakjai nem ernek 60 ezret.
Kidolgozottsagban, az eredetihez valo hasonlosagban meg nagyon sokat kell dolguzniuk ahhoz, hogy legalabb megkozelitsek Domokos Bandi Szilijet:-))))
Hat, az, hogy az alap modellbol mit hozol ki, csak rajtad mulik. Egy utkozo kicserelese, es led bepitese nem nagy gond, vagy megis? Megint mas dolog, hogy a kaszni szerintem jol van kidolgozva, es nem 25 (vagy 17) ezerbe kerul, mint egy TT-s 132, hanem 4500Ft ert megkapod tokkal-vonoval. Meg egy motoros forgovaz beepitesevel (kb. 2000Ft) turheto vonoerot kapunk.
(A szelvedot egyebkent nem ertem, azzal mi a gond?)
Ha mar 130...nem tudom, te lattad-e az eredeti 130-ast. Nekem van kepem rola, az Europai Vasuti Szerverrol szedtem le. Szerintem a festestol kezdve a tetoig minden a helyen van rajta, a szinek is pontosak - amennyire egy PIKO modell pontos lehet. Sajnos, sokan osszekeverik a 132 (232) sorozattal, ami rengeteg dologban elter a 130-astol. (Pl: elso ablakok kissebbek, elso oldal-ablakok mas formajuak, teto mas, forgovazon nehany dolog mas) A ket modell nem ugyanaz, tehat a PIKO 130-ast az eredeti, DR130 sorozathoz hasonlitsuk. Ha megtalalom a linket, beteszem ide (az eredeti gep kepet).
Es a forgovazak? Vagy irjak egy negyoldals listat? Olyan lenne, mint az a Skoda Favorit reklam, hogy mit valtoztattunk rajta es a kocsi tele volt pakolva kis zaszlocskakkal:-)))
Naaaaa, ez azért túlzás!
"Személyesen" ismerem a Szilit és a Szöcskét is, és egyiknél sincs komoly eltérés az eredetihez képest (V46-nál talán a lámpák "dobozai"nagyok egy kissé, meg az oldalsó járólemezeken nem pontos a beosztás, V43-nál pedig az áramszedő furcsa lehajtott állapotban). Egyébként nincs semmi gond.
> Ennyi penzert elvarhato, hogy ne csak nagyjabol, hanem
> profin hasonlitson az erdetire. (Pl. Blue Tiger)
Te Georgie, már annyit hivatkoztál erre a Kék Tigrisre. Hol lehet egy képet látni a hálón errôl az állatról? Nem az eredetirôl, azt ismerem, hanem a modellrôl!
Egyébként én csak a poliuretánból készült V43 és egyéb házakat ismerem, és eléggé kiábrándítónak találtam ôket. Nincs rajtuk két párhuzamos vonal. Egyenes sem sok. Pedig lehet ám poliuretánból szép dolgokat is készíteni! Kaptam Amerikából egy Westerfield kitet. Még nem volt érkezésem összeépíteni, de még így is gyönyörű! (és persze csak pillanatragasztóval lehet megépíteni.) Szóval nem a technológián múlik...
Az a baj a Deak-fele rezbol keszult gepeknek, hogy hiaba kezzel keszulnek, de az eredihez annyiban hasonlitanak, mint a PIKO BR 130-asa az eredetihez, vagy meg annyira sem:-))
Ennyi penzert elvarhato, hogy ne csak nagyjabol, hanem profin hasonlitson az erdetire. (Pl. Blue Tiger)
> HO-ban utazom de érdekel a HOe és a HOm is. Van egy
> 180*135-ös alapom de nincs leerősítve semmi rá, mert nem
> tudom állandó helyen felállítani.
Még mielôtt a szakértôk nekem esnek: nincs terepasztalom, de elég sokat olvastam ebben a tárgyban.
Amikor külföldi web-lapokban hasonló kérdés felmerül (Amerikában az emberek 4x8 láb nagyságú rétegelt lemezben gondolkoznak), szinte mindig ez a válasz: NE csinálj egy négyszögletes lapot! Hanem vágd 3 felé és készíts egy "kutyacsont" (dog-bone) formájú terepasztalt. Ennek a két végén lehet egy-egy hurok, középen, a keskeny részén pedig egy állomás. Innét mehet ki egy mellékvágány az egyik vagy másik vagy mindkét végdarabon építendô hegyre.
Emögött az a ráció, hogy egy négyszögletes terepasztal közepét általában nehéz kihasználni. Emellett, ha egy 135cm széles asztal egyik oldalával a fal mellett áll, a fal felôli részhez nem lehet hozzáférni. A kutyacsont forma mindkét problémára megoldást jelent. Ezenkívül a közepe modulokkal bôvíthetô.
KECSKEMÉTI KIÁLLÍTÁS!!!
Megnyitó: november 3. de.,
nyitva minden nap 10-18 óra,
utolsó nap (nov. 12.) 10-17 óra.
GYERTEK!!!
Cím: Lechner Ödön u. 3-5.
(Tiszti Klub a Városháza mögött)
Üdv mindenkinek!
16 éves, bajai srác vagyok. Régóta nézem a fórumot és már végig olvastam, így most már hozzászólok.
HO-ban utazom de érdekel a HOe és a HOm is. Van egy 180*135-ös alapom de nincs leerősítve semmi rá, mert nem tudom állandó helyen felállítani. Így érdekel a modulrendszer de erről nem sok konkrét dolgot tudok. légyszi ha tudtok Írjatok magyar homlapok címeit ahol modul-szabványok és méretek vannak.
Más. Lesz-e börze a Láng kiállításkor, nov 10-12.-ig?
Egy hozzászólás a V43 ügyben, én megkérdeztem egy szakértőt és azt mondta, reális az ára de, a méretarányok nem stimmelnek, kicsit nem pontos az áramszedő, mivel rézből van és gyakorlatilag kézzel készítik így az ára reális. Egyébként utolsó híreim szerint a Fuggerth már a finishbe ért a V43-al és kb. jövő karácsonyra fog kijönni (megjegyzem két éve is ezt mondták :-(( ). Most amit kézzel készült modellt meg lehet még vásárolni, és megéri az a Domokos féle M44 BoBo!!! A narancssárga változata kb. 25 000 HUF a zöld egyébként igen szép modellé 39 000 HUF körül mozog. Természetesen mind H0-ás. A zöld változaton a réztáblán ott a Magyar Címer amit nem tudom, hogy hogyan varázsoltak föl oda??!!!
Egyébként ha érdekel valakit a BoBo nálam lehet rendelni belőle. Szeretnék írni egy cikket a mai magyar jármű felhozatalról a webzinen és ott részletesen gorcső alá vonom a BoBo-kat is, www.tar.hu/vasutazas
Addig is üdvözlet mindenkinek.
Vsanci
Regebben targyalas folyt a topicban a hajtokereken levo gumigyuruk ugyeben.
En nem vagyok a gumigyuru hive, de az egyik mozdonyomnal szukseges volt, mert egy-egy hosszabb szerelvenynel menet kozben is megpordult a kereke, plussz sulyt pedig mar nem lehet bele rakni. Mindekozben a kerekmegporduleskor a mozdony berezonalt, es iszonyatos zavaro hangja volt. (A baratnom elso alkalommal kezdett lazadni a vasutmodellezoi mivoltom ellen :-) ) Ezert szereztem be gyumigyuruket, hogy a forgovazban az atellenes kerekekre rakjak egyet-egyet.
Nagyon szepen ment, csak a gumigyuru vastag volt, es emiatt a valtokon eleg sztohasztikusan viselkedett - gyakran siklott.
Erre kitalaltam, hogy gumioldatot (gumis boltokban kaphato, olyan mint a gumiragaszto) oldoszerrel kicsit megdolgoztam, es vekonyan felvittem a kerekekre. Megszaradt, es azota is vidaman rohangal a mozdony.