nem akarok vitatkozni, amit irsz az igaz, csak azért változott valami a Mehanonál is. A modell már félig zinköntvényböl készült, szombaton nézegettem a boltban, nagyon szépen van festve, söt olyan helyeken is, ami azért nem mindennapos a mai modell világban sem (sárga-fekete sávok, a tigris stb.)
Az alváz is egy remek konstrukcio, mégha nem is teljesen élethü (a festése). Járattam is a bolti asztalon, elég kultiváltan mozgott (nem lehet összehasonlitani a Bachmann olcsobb modelljeivel, illetve a régebbi Mehano mozdonyokkal sem). Nekem pillanatnyilag 4 Mehano mozdonyom van, ezek közül csak a Camelback megy igazán kifogástalanul, a tigris ettöl viszont jobb. Hogy a végsebessége nagyobb mint a megengedett az nem fontos, mert remekül mozog az also sebességnél is.
Ráadásul vedd figyelembe, hogy ez az egyetlen tigris modell (az eredeti is egyedi) amiért mindenki megkéri az árat.
Ami a minöséget illeti, azt hiszem az már elég közel van a nagy nevekhez, akik szintén sokat romlottak az utobbi idöben. A barátaimmal pl. elöfizettünk 6 db ROCO 310-esre (az aproság darabonként kb 1000 márkába kerül) amiket éppen pénteken küldtünk vissza a gyárba, mert a remek kinézéshez egy elenyészö szokás hiányzik, mégpedig az, hogy a mozdony a sinen maradjon. Sajnos a megszokott ROCO technologiába valami zür került, mert ezek a mozdonyok (egy sem a 6 közül) nem voltak képesek a ROCO által szállitott sineken egy tisztességes távolságot megtenni (amennyiben váltok is voltak arrafelé).
Tüzetes szemlélödés - több mint két hetig teszteltük hatan a masinákat - azt mutatta, hogy a futokerek nem a legszerencsésebben lettek felfüggesztve és a választott RP25-ös profilhoz a felfüggesztés igen merev, és ledobálja a mozdonyt a sinekröl. Kiváncsi vagyok, hogy mit tesz majd a ROCO. A hasonlo német mozdonyon, pl. a futokerekek NEM profilt kaptak, mig a hajtokerekek RP25-ek. Ebböl is látni, hogy nem egyszerü a mai világban valamit is rendesen összehozni, és le a kalappal a Mehano elött, hogy egy ilyen modellt választott, meg is épitett elég tisztességesen, és nem is kér érte mindjárt 500 vagy több márkát mint azt pl. a Maerklin tette volna.
A boltban ahol a mozdonnyal játszottam hajlandok voltak a 200 márkábol még engedni is. Ezért állitottam, hogy tisztességes árat kérnek a mozdonyért.
Kösz' a reklámot!
A helyzet az, hogy az a híd két asztalt fog összekötni, de annyira kicsúsztam az időből, hogy azokat még nem volt érdemes elvinni...
Sajnos 3-án csak a nyitáskor meg a záráskor voltam ott...
Jövő héten többnyire ott leszek!
Nagyon jól kiszúrtad a legjobb látnivalókat: az az "eldugott" H0-ás, a nagyméretű N-es a két leglátványosabb, valamint a 0m méretű vonatok csak úgy asztalra helyezett síneken. Ez utóbbi nagyon izgalmas: könnyű járművek baromi erős mágnessel a forgóvázakban: a mozdony fejjel lefelé is megy a "sínen" (alatta) és NEM ESIK LE!!!!!!! (Abban a teremben van a klubvezető, ha megkéritek, megmutatja...)
> Az ára csak a hangmodulos masinának "mennyei" a normális kivitel beleesik a hasonlo
> modelek árkategoriájába.
Ne haragudj, de hadd polemizáljak ezzel egy picit.
Igazad van, a 200 DEM, az valóban egy normális ár. Csakhogy ez az ára a Roco és Fleischmann jobb modelljeinek - sôt, elvileg a Roco dízelek olcsóbbak is. A villanymozdonyok drágábbak, nyilván az áramszedô meg a tetôszerelvények miatt.
Csakhogy szerintem Mehano az nem ugyanaz a kategória, mint Roco meg Fleischmann - újabban Gützold. Lehet, hogy ôk szeretnének ebbe a kategóriába bekerülni, de ma még nincsenek ott. Erre mutat az is, hogy az amerikai modelljeiket sem emlegetik Amerikában egy lapon a P2K vagy Atlas modellekkel, de még csak az Athearnokkal sem. Inkább a Bachmannokkal vannak egy dobozban.
Világos, hogy Mehano, mint szocialista nagyüzem megtehette azt, hogy olcsón kínált közepes minôségű modelleket a nyugati piacon, most meg kell valamit tennie, hogy a megemelkedett és konvertibilissé vált bérköltségeket valamibôl kigazdálkodja. Erre az egyik út, ha megpróbálnak minôségi modelleket minôségi áron kínálni. Be kell törniük arra a piacra, ahol már most is túl sok résztvevô követi ugyanezt a stratégiát. Kiváncsian leshetjük, hogy sikerül-e nekik ez. Nem vagyok nagyon optimista...
> 'szt mér? Ha egy kiállításon lehet egymás melletti vágányokon MÁV, HÉV és BKV BoGar
> fotóján, ráadásul madzag nélkül, akkor mi is a baj a metróval?
Félreértés ne essék: semmi bajom nincs azzal. hogy valaki olyan modellt épít, amilyet csak akar. Egy kicsit berzenkedem ugyan a gondolat ellen, ha nem létezô mozdonyok modelljeit nagy sorozatban árulják (lásd Marklin nagy háborús Malletja, aminek az eredetijét soha nem építették meg, de még a tervei is csak vázlat szintjén voltak meg). Persze egyedi darabok érdekesek lehetnek, mint mondjuk a soha meg nem épült 415-ös vagy 524-es. Az ilyen modellek is jók - de szerintem inkább csak vitrinmodellnek. Végülis amikor terepasztalt építünk, akkor valamilyen szinten a valóságot másoljuk, a nem létezô mozdonyok pedig nem tartoznak a valósághoz. Ezzel a fáradsággal akár StarWars járműveket is rakhatunk oda :-)
A metró is valahol itt van. Nagyon érdekes, mint járműmodell, de azt hiszem, legtöbben azt szeretjük ebben a hobbiban, ha a modellek egy terepasztalon futnak, valamiféle forgalmat utánoznak. Engem legalábbis kicsit szíven ütött, amikor egy bennfentes MAVOE-s a modellemrôl kijelentette: mivel nem tud 440mm-es sugarú íven elmenni, ez csak egy vitrinmodell!
És tulajdonképpen ide címeztem a megjegyzésemet a metró terepasztaláról. Persze igaza van minden hozzászólónak, a felszíni metrót már lehet modellezni (bár fenntartom a véleményemet, hogy egy kicsit unalmas lehet), és a Kôbánya-Kispest (BoGar) szintén egy téma, de ebben a metró csak mint színfolt szerepelne. (maga az állomás meg óriási nagy lenne)
Szia Rézgaras!
Köszi a jó kivánságodat, szerencsére jobban vagyok!
Másik!
Szerintem a Metro, BHÉV, stb.vonattal együtt ne fusson /Csak ha a Szergej vontatja/!
Úgy jól néz ki, szerény véleményem szerint!
Üdv: Zsolt
" Honnan tudtad, hogy mikor érkezik a Záhonyi Metró??"
ha elolvasod a Városi és elővárosi... topic 2000.03.11-ei és elötti részét, akkor látod, hogy a topic már napok óta készült, egyes topictagok különböző MÁV alkalmazottakat nyagattak információkért...
hogy egy idevágó hozászólást idézzek:
"szerettem volna látni a vecsési forgalmista arcát, amikor délelött John Howard érdeklődve megkérdezte: "A záhonyi metró elment már?" :-)))"
(a dologhoz hozzátartozik, hogy a MÁV információs rendszerben nem látszik, hogy mi jön, csak annyi, hogy egy tehervonat Köbánya-Kispestre...)
aztán aznap délután 2-től ott fagyoskodtunk szemerkélő esőben...
Metrót modellezni éppenséggel a bécsi U4 és U6 alapján is lehet :-)
Ja, erről jut eszembe: múlt heti programom volt a bécsi modellvásár, ma pedig a kecskeméti kiállítást iktattam be. Kérdezzetek, amire kíváncsiak vagytok.
Bécs:
- a városba érkezve láttam városi buszként új Mercedest, a típusa nem megy fejből, de rajta van a cég honlapján (link a VÉEVK-ben).
- az U6-on nem láttam régi és új kocsikat is tartalmazó vegyes szerelvényt.
- volt Boeing 747 repülőképes modellje, sugárhajtóművel.
- vettem egy H0 méretű Mercedes nyerges szerelvényt 100 ATS-ért, a Henninger Bier színeiben pompázik.
(na itt mindenről volt szó, csak vasútról nem ...)
Kecskemét:
- az egyik teremben német-osztrák-svájci ihletésű pályák: kisméretű H0 asztal, szép kidolgozással, rajta egy német türkiz-fehér ikermotorkocsi és egy zöld krokodil vontatta személyvonat köröz felváltva. mellette N méretű nagy asztal, érdekes vonalvezetésű körökkel (sok jó buszmodell is van rajta, felhívom a figyelmet a 4-tengelyes Neoplan Megaliner buszokra). a hátsó fal mentén nagy (nem tudom, mekkora) svájci magánvasúti szerelvények: LSE, Rhaetische Bahn, ...
- egy eldugott helyiségben jól kidolgozott H0 asztal, rajta ICE3, Taurus, ... látványos éjszakai kivilágítás.
- megtekinthető a Pályi Gábor (ide is hozzászól néha) által kiállított nagy 0 ... méretű vasúti híd hozzáillő járművekkel.
Szasztok!
Sanci! Megkaptam az e-mailemet, amiben a Giga ára után érdelködtem?? Valami képet be lehetne szerzni róla?
A Köbánya-Kispesti MÁV állomás modellezéséhez tényleg elengedhetetlen egy Metró szerelvény. Divisin by zero -> Honnan tudtad, hogy mikor érkezik a Záhonyi Metró?? Érdekes képek, de azt nem hiszem el, hogy épp arra jártam! :)
BoGár
GEORGIE (1483):
szerintem is kicsit túlzol a Deák-féle Szili megítélésében. Egyébként nyugodtan írhatod a 4
oldalas listát, legalább segít dönteni, hogy t.i. venni vagy nem venni... Komolyan érdekel.
Az ára viszont tényleg borsos kissé, bár a "maszek" plasztik kasznikkal nem összehasonlítható
Matiz (1485):
A BR 130 szerintem is jó színvonalú, a kaszni üti akármelyik Roco Hobby line kasznit (nem minden gyári modellröl mondható el), a feliratozás + jobb is annál (a hajtásról nem beszélek)
GEORGIE (1490):
"Domokos Bandi Szilije" 1000 b0cs és 10 anyamedve, de azt hiszem, lemaradtam valamiröl. Részleteznéd, miröl is van szó (esetleg kép valahol?)
rezgaras (1494):
'szt mér? Ha egy kiállításon lehet egymás melletti vágányokon MÁV, HÉV és BKV BoGar fotóján, ráadásul madzag nélkül, akkor mi is a baj a metróval?
Bocs egy buta kérdés meglátogattam a MIBA oldalát lenyűgöző csak nem tudom mi aza MIBA én ugyanis nem tudok németül de amit ott áttam igen klassz volt. Újdonságok tesztek meg egy 2001-es MIBA naptár amit potom 20 DEM-ért meg lehet rendelni. Megfogom... de mi aza MIBA???
Egy újság?
Rövidítés?
Mi?
Köszi várom a választ. Remélem találkozunk a kecskeméti kiállításokon mert mind a kettőn ott leszek. Mint látogató!!!
Üdv:
Vsanci
A modelleisenbahnerban volt egy reszletes test. (Valamikor Majus, Julius között). A MIBA szeptemberi számában volt egy másik teszt is. Itt a hangmodulos modellt tesztelték. Ezek is nagyon meg voltak elégedve.
Az ára csak a hangmodulos masinának "mennyei" a normális kivitel beleesik a hasonlo modelek árkategoriájába.
Igen, ez tűnik a legnormálisabbnak. A végén egy lukkal, amibe rendszeres idôközönként bemegy egy szerelvény, majd kis idô múlva kijön, ha a macska túloldalt el nem kapta. :-)
Igen, egy jó cikk, kösz. Egy tisztességes modell. A motornak csak az egyik oldalán van lendkerék, ez nem egy jó dolog. A forgóváz felfüggesztése (az én vesszôparipám :-)) ) elég mélyen van, ez jó. Ahogy írják, a vonóereje nem túl nagy, ennek valószínüleg az az oka, hogy a tankban súly helyett hangszóró van - erre mondják, hogy szűznek maradni meg paráználkodni nem lehet egyszerre... A leírás szerint a sebessége túl nagy, 186km/h 120 helyett. Ez meg valószínüleg amiatt van, hogy az áttétel csak 1:12 lehet, ami nem igazán menô. Nem írják, hogy a motor 5 pólusú-e, de azt hiszem, ez ma már minimálkövetelmény.
Az ára pedig szemmel láthatólag az európai piacra lett kikalkulálva: a szerkezet feltehetôleg ugyanaz, mint ami a Mehano amerikai modelljeiben van, de azokat odaát kb. 30-40 dolcsiért árulják. Pedig még az Óceánon is át kell vinni ôket. :-(
Amióta ezt olvastam, azon gondolkozom, ki a fene modellezik metrót. Ahhoz milyen terepasztalt lehet építeni? Olyat, mint a vakondketrec az állatkertben, hogy az alagút az üveggel félbe van vágva? :-)))