Mladá Boleslav-i gyár pontosan 50 évvel ezelőtt, 1959-ben készítette el az első koda 440-et. Ekkoriban a típusszámokat felváltották a konkrét elnevezések, így lett a koda 440-ből Octavia, a 445-ből Octavia Super és a 450-ből Felicia.
Az Octavia, a nevét arról kapta, hogy a nemzeti iparunk 8. képviselőjeként jelent meg a hazai piacon. A típusszám átnevezések mellett, módosították a személyautók első felfüggesztését illetve bevezették a teleszkópos lengéscsillapítókkal kiegészített spirálrugókat. A sok változtatás ellenére 1971-ben az Octavia eltűnt a piacról, majd a Volkswagen-csoport egyedi fejlesztésének és kialakításának köszönhetően 1996-ban ismét megmutatkozhatott a nagyközönség előtt. Két év múlva már kombi és négy kerék-meghajtásos változatban is lehetett kapni a koda Octavia-t.
A legnagyobb cseh autógyártó napjainkig világszerte több mint kétmillió példányt értékesített koda Octavia sorozatából. Magyarországon is az Octavia a gyár legsikeresebb modellje, 4779 darab kelt el belőle.
A most 50 éves modell méltón ünnepli születésnapját: igaz, egy régebbi karosszériával, de kihagyhatatlan áron vásárolhatja most meg ezt az autót.
Még a legutolsó "kütyümütyünek" a motorban is a gyártó által meghatározott nagyon hosszú kódszámból álló anyagfajtája/minősége van....Legyen bárhol a világon.... (Természetesen előfordulnak beszállítói és szerelési hibák is, de ezek száma nagyon minimális.... Nem több, mint bármelyik Japán gyártónál!!)
nyugi,gyerekek,mi folyik itt???Nekem van egy Favoritom,ami 45 litert eszik száz>www.feketemotorsport.hu ( nem reklám:)
Dizel VS benzin: örök vita marad,egy biztos:aki nem megy évi 50 ezret minimum,az csak akkor vegyen,ha szeret nyomatékból autózni,vagy tádé hangot hallgatni.
Erről felesleges oldalakat vitázni.Szerintem.
Én évi 20-at megyek utcán,így nem is volt kérdés,hogy milyen legyen. Nekem is tetszik a 200-300 közötti NM,de ezért nem tudok közel 1 millával többet fizetni érte.
Mondjuk néhány márkánál nincs ilyen gond ( pl.BMW) benzin-disel egy árban,néha a benzines még drágább is.
Jah, enyém 100hogy az és? 5000kmnél nyafogtam, hogy nem megy a kocsi, ráadásul fél liter olajat is bele kellett öntenem. Miért? Mert az intecooler csöve szét volt csúszva! Ha nem értenék a kocsikhoz kicsit, akkor kb meg is ölhettem volna a kocsit, de kérdem én, ha nincs megfelelő turbo nyomás, mert kifúj, a nyomást elméletileg emeli mert ugye csökken, ezt nem kéne jeleznie, hogy gáz van? Mert nem jelezte! Ha nem állok neki leskelődni, hogy hova a xarba került az olaj és mi a fene van akkor nem jövök rá. Akkor, most? Abba meg nem menjünk bele, hogy kinek mekkora gyára van és milyen precíz stb. Fogyasztói társadalom és ennek legnagyobb része az autó. Ebből van a cirkusz is a világban. Vegyél újabbat, jobbat, szebbet. Persze ennek vele járója, hogy a termék nem örök! Ezen kár vitatkozni, ez így van.
A győri motorgyár az egész konszern gyárait illetően (beleértve az autószereldéket is) mindig legelöl, vagy az elsők között foglal helyet, pedig van egypár gyár!! Emellett a világ 2. legnagyobb és egyben egyik legkorszerűbb motorgyára!!! Nagyon nagyon TOP!! Airbag-é is 99 %, hogy győri motor!!!!!
Úgyhogy mielőtt ilyeneket írsz, olvasgass, vagy kérdezz előbb!!!
26otdszor is leírom, a galaxynkban 400körül van, a sabomban 230ezer volt 6 évesen amikor rommá törték. Amondeómban 300ezer volt amikor taxinak megvették pestre és hüjének néztek, hogy miért mondok 300at mikor abban nincs annyi. Most akkor mit akarsz nekem megmagyarázni???? Őszintén???