Van-e különbség a sinfej méretben a Piko és a Roco között?
Ki kell-e cserélni a kerekeket, ha átállok az egyikről a másikra?
El tudná küldeni nekem vki a magyar H0-ás modulokra vonatkozó szabványokat?
Amúgy, hogy tetszett a kiállitás?
Szerintem király volt, leszámitva egy-két furcsaságot(felsővezeték nélküli villamosmozdony, cserepes virág az asztalon...).
Tudtok-e használt Roco-s sineket?
"Az, hogy egy-egy _kissebb_ részlet nem stimmel a magyar festésű gépeken, én tökélesen elnézem, megértem, mert abból indulok ki, hogy "Örüljünk, hogy legalább ez van!"
Kedves Matiz,
Pont ezert polemizalok, mert ha mar van egy magyar model, az ne csak nagyjabol hasonlitson az eredetire, hanem ha mar izmos az ara is, akkor tokeletesen!
Gondolj bele, mi lenne ha valaki tokeletes Szilit keszitene, akkor mennyit kerjen erte? 120 ezret? 200 ezret?
Velemenyem szerint en mint vasrlo/megrendelo kifizetem a mai minimalber 3-szorosat egy mozdonyert, azert szerintem joggal elvarhato, hogy minoseget kapjak!
Az ar es aminoseg nincs aranyban a piacra felkinalt hazi barkacsolasu jarmuveknel, keszuljon az gyantabol vagy fembol. Lehet, hogy fajo ezt kimondani, vagy egyeseket megbantok, de sajnos ez a helyzet.
A piac reszerol nincs igeny a minosegre!:-(((
DE! Ellenpeldakent tudnam mondani kamionmakettepito-mester baratomat, aki ha gyenge minoseget produkalna dragan, akor nem kapott volna megrendelest az osszes hazai szallitmanyozo cegtol, hogy lszi. csinald mar meg a mi kamionunkat is!:-)))
Vagy a repulos-military makettozok vilagat meg sem emlitve:-((
Szerintem Rézgarasnak tökéletesen igaza van.
Sajnos, a szakirodalom teljes hiánya is jellemző a magyar vasútmodellezésre.
Az árak meg olyanok, amilyenek; nem véletlenül barkácsoltam és is a magyar jelzőket a német jellegű asztalra..... (a másik ok, hogy számomra a német jelzésrendszer kínai.)
Az, hogy egy-egy _kissebb_ részlet nem stimmel a magyar festésű gépeken, én tökélesen elnézem, megértem, mert abból indulok ki, hogy "Örüljünk, hogy legalább ez van!"
rezgaras:
"Még meglévô modellek magyar színekre való festése sem lehet nagy üzlet, hiszen a Roco MÁV EC kocsikat is levették a listáról. "
Bocs, de a Roco MAV Gosa kocsijai limitalt kiadaskent jelentek meg, az Erkel str. biztatasara. Az osztrak Z1-es kocsik atfestesevel szulettek meg, igaz a 2.o. eloszor elbaltaztak, mert lehuzhato ablakkal keszultek.
1000 db-nal tobb nem is jott ki beloluk, az aruk anno 3000 HUF volt, de mar hallottam eleg zuzos mostani arrol is.
Az Y-kocsik is szinten kulonkiadasok voltak, errol az Erkel utcai bulletin irt.
Ket verzioja volt: egy Zabszemes, meg egy Nemeth Andor -fele szeria. Ez utobbi kicsit tobbe kerult.
Az azonban sajnalatos, hogy a talan a gyori -41-es kocsicsaladhoz hasonlo kocsik -80-as palyaszamcsoportkent jelentek meg:-(((
Masreszrol az erkeles atalakitasok is 5 szamjegyu arukhoz kepest nem fedik a valosagot (pl. podgyaszkocsi legbefuvoval, 7 db Kuckuck-szellozo az 1.o-on), de ha a vasutb. topicba bemutatjuk a modellek kepeit nemcsak a szemelykocsis, hanem a gepesz szakertok is rohogogorcsben fognak fetrengeni:-)))
Ezek a jarmuvek elsosorban nemcsak a magyar piacot celoztak meg, hanem a nemet es az osztrakot.
Tapasztalatim szerint Ausztriaban nagy erdeklodessel kiserik a magyar modelleket. Sajna ok nem ertenek hozza, es a sarga-zold festesu Gyesev csorgot ugy veszik, mint a cukrot, zold-sarga festesu vezerlokocsirol nem is beszelve! (tudtommal ilyen kocsija speciel nincs a Gyesevnek, dehat ha a piacon erre is van kereslet..:-((((
rezgaras:
"Szerintem elnézô mosollyal, sôt segítséggel kell minden elképzeléshez hozzáállni, ami a modellvasutakhoz kapcsolódik, még akkor is, ha az távol áll az elképzeléseinktôl, vagy mélyen alatta a saját igényszintünknek. Ugyanis egy rossz vasútmodellezôbôl még lehet jó vasútmodellezô, de egy repülô makettezôbôl, vagy egy Nintendózóból ritkán lesz akármilyen vasútmodellezô. Csak nem szabad a kedvüket elvenni.
(lejöttem az emelvényrôl :-)"
Tiszta Hyde Park, Speakers Corner:-))))
Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy egy repulomakettozonak, vagy egy nintendosnak megvannak az altalam hianyolt sajto es konyv hattere, hogy jo makettezo v. nintendos legyen:-))
(Off megj: szerintem mar nem a nintendo a meno abban a kategoriaban)
Masreszrol, ha elmesz egy repulo, vagy military makett kiallitasra, akkor ott nem latsz olyan dolgokat kiallitva, hogy szovjet festesu F-15-os, meg felig sem kesz dioramak:-)))
Szerintem a vasutmodellezotabor nagysagatol nem fugghet a minoseg.
Nem hiszem, hogy a luxemburgi, vagy a lichtensteni vasutmodellezok alacsony szamuk miatt engednenek a szinvonalbol!:-))
> Ma megnéztem közelebbről a Fuggerth marketing akcióját a
> Cora-ban. Azért írtam marketing akciót, mert pusztán arról
> van szó, hogy becsomagoltak egy dobozba egy sosemvolt
> készletet...
Mint az talán az elôzô hozzászólásomból kiderült, én az ilyen akciót nagyon tudom helyeselni. Ezt a piacot itt meg kell teremteni, és az áruházi akciók erre talán a legmegfelelôbbek. Az egyszerű átlagembereknek fogalmuk sincs arról, hogy magyar modellek léteznek, nem járnak modellboltba, de még ott sem a Fuggerth modellek állnak az elsô sorban a kirakatban. Ha viszont a Corában már ilyen "játékvasutat" vesznek, esetleg síneket meg váltókat fognak hozzá keresni, aztán újabb kocsikat, és ebbôl lehet egy újabb modelllezô.
Ez pedig igen fontos. Amennyien mi vagyunk, az olyan kevés, ami nem tart el egy piacot! Ennyiért nem érdemes (nagysorozatú) modelleket kifejleszteni és gyártani! Még meglévô modellek magyar színekre való festése sem lehet nagy üzlet, hiszen a Roco MÁV EC kocsikat is levették a listáról. Minden új vasútmodellezô szélesíti ezt a piacot, tehát nyereség valamennyiünknek.
Hát hogy is mondjam... Sok megújulást nem látok. Van a Blue Tiger, ami új. A Thalys már van egy pár éves. Az amerikai modellek pedig húszévesnél is öregebbek. Igaz, idôközben a dízelek kardános meghajtást kaptak, a gôzösök meg jobb zárt motort, de ez a változás is már több, mint 10 éve történt, de lehet, hogy 20.
Volt régen két európai modelljük is, a DB V160 (?) "Lollo" és a francia BB67000. Valószínöleg nem gyártják ôket. Szerintem nem lehetett elég nagy a piacuk. A Lollo eredetije egy prototípus volt, csak pár darab épült belôle, tehát a modell sem számíthat nagy piacra. A BB67000-et pedig úgy tudom, Jouef is kínálja.
> Tokeletesen tisztaban vagyok azzal amit leirtal!
>
> DE !
>
> A mondatom vegen volt egy ilyen jel:-).
Elnézést kérek, ha megbántottalak, nem volt szándékomban. Nem kell rögtön berágni.
Gondoljátok csak el. Hány vasútmodellezô lehet Magyarországon? Én nem járok sűrűn a Lángba a börzére, 4-5-ször évente, de már így is pofára ismerek szinte mindenkit, aki ott megfordul. Márpedig azt hiszem, az összes budapesti vasútmodellezô megfordul ott.. Azt hiszem, egész Magyarországon nincs belôlünk ezernél több.
Ezért szerintem fontos, hogy ne veszekedjünk. Hála istennek, meg a szegénységünknek, mi meg vagyunk kímélve az AC-DC vitától, ami Németországban minden vita- és információs fórumot veszekedési fórummá változtat. Próbáljuk meg pozitívan folytatni ezen az alapon.
Szerintem elnézô mosollyal, sôt segítséggel kell minden elképzeléshez hozzáállni, ami a modellvasutakhoz kapcsolódik, még akkor is, ha az távol áll az elképzeléseinktôl, vagy mélyen alatta a saját igényszintünknek. Ugyanis egy rossz vasútmodellezôbôl még lehet jó vasútmodellezô, de egy repülô makettezôbôl, vagy egy Nintendózóból ritkán lesz akármilyen vasútmodellezô. Csak nem szabad a kedvüket elvenni.
(lejöttem az emelvényrôl :-)
Meg amikor betörnek a német földre, mint néhány magántársaság mozdonyai. Ha erre nem került volna sor, akkor most nem örvendezhetnénk ennyire ennyi Nohab modellnek, ill. tervnek. (Ld. Heljan, Roco, Union-TT, stb.). Hála és köszönet a DB AG-nak (:-)))
Van olyan By, aminek nem "behuzott" a vege, tehat nincs pereme. A keletiben rendszeresen latni ilyen kocsikat, arra kivancsi lennek, ilyen Bhv volt-e? Amikor a Bdt-t kihoztak modellben, az elsotol kezdve peremes volt a vege?
Az azonos palyaszam tenyleg gaz kicsit...de hat, junior-szett szinvonal rulez.
Sziasztok!
Ma megnéztem közelebbről a Fuggerth marketing akcióját a Cora-ban. Azért írtam marketing akciót, mert pusztán arról van szó, hogy becsomagoltak egy dobozba egy sosemvolt készletet, ráírták, hogy a Cora számára, betettek egy polcra 10-20-at, gondosan ügyelve, hogy mindig legyen is kinn annyi, és máris kész egy sohasem tapasztalt nagyságú eladás receptje. Persze, értem én, a lehetőség és a kísértés nagy és a Fuggerth-nek is meg kell élni valahogy, de innen kezdve teljesen mindegy, hogy apuka a 3 éves Pistikének egy amerikai, felirat nélküli dízelt vesz néhány blőd teherkocsival vagy Csörit személyvagonokkal, Pistike 2 hét alatt ráun, be a sarokba, jó esetben egyben, rosszabb esetben némileg meggyepálva. Persze csak akkor, ha apuci megveszi hozzá a trafót is, mert a reklámmal ellentétben az nincs a dobozban. Azt meg se néztem, hogy a helyszínen kapható-e valahol.
A dobozban egyébként a csörin kívül 2 régi Bhv található AZONOS PÁLYASZÁMMAL (JAAAAAJJJJJJ!!!!). Azért régi, mert az első verziónak a homlokfala - helytelenül és pl. a Bx-hez hasonlóan - egy síkban volt. Nekam már az újabb verzió van meg, ahol a oldalpalást és a tető peremet képez. A dobozban levő kocsik pályaszáma egyébként 27499-2.
Van még egy Ap. A sinek is Fuggerth-ek, R=440 mm ívek, ill. az 59 mm-es betáp vágány a párjával.
A dobozra rá van írva, hogy kiegészítő sinek is kaphatók, de megmondom az őszintét, hogy ezek után nem igen volt kedvem megnézni, hogy tényleg van-e, vagy ez is csak etetés.
Uraim, ennyi
GEORGIE válasz erre | adatok | e-mail 2000-11-09 17:23:21 (1561)
Csak azert kerdem, mert az ujabb sd-40-eseket sokan hasznaljak V63, M63 ,M61 gzantaszekrenyek ala:-)
[előzmény : DLala, 2000.11.09 15:56]
rezgaras:
...Már amennyiben egy tisztességes modellt akarsz készíteni.
Kedves rezgaras,
Tokeletesen tisztaban vagyok azzal amit leirtal!
DE !
A mondatom vegen volt egy ilyen jel:-).
Tehat ebbol teves olyan elkepzelesket levonni, hogy en ilyesmiben torom a fejemet:-))
Sot, elarulom, hogy a Roco akcios 151-esre es epitettek magyar gepeket:-(((
Vegul is ratapintottal arra, hogy miert fordultam el a hazai jarmuvektol es megceloztam az olasz modelleket!:-)))
Az sajnos a hazai vasutmodellezo-vasutbarat kultura nem letere vezetheto vissza, hogy aki tud vmilyen modelt gyartani, legyen az tokeletes, vagy egy kalap sz@r megprobalja eladni, sot a minosegtol fuggetlenul sikerul is!
Es ez azert sajnalatos, mert a piac nem tud kulonbseget tenni a jo es a rossz kozott.
Es miert nem tud?
Mert ha jol emlekszem Linzbauer konyve ota (jo egy evtizede) nem jelent meg modellezesrol szolo konyv Magyarorszagon, ugyanakkor szinvonalas vasutbarat-modellezo magazint se lehet latni a standokon.
Pl. nem hiszem el, hogy tobben erdeklodnenek a repules, vagy az autok irant, mint a vasut irant.
Ha elmegy egy ujsagoshoz, akkor jo latlelet lehet venni errol a problemarol.
Erre lehet visszavezetni, hogy az olyan sulyos hibaval rendelkezo modellek is, mint pl. M61 023 (!!!), M41.2002 csorgoszekrennyen nagy penzekert gazdat cserelnek!!!
Sot, a kiallitasokon is meg mit lehet latni: egy-ket kiveteltol eltekintve olyan dolgokat, amelyek nem kiallitani valoak. Pl. a Pecsaba hogy a manoba lehetett egy natur asztalt bevinni, raadasul a vezetek nelkuli nagyvasuti palyan egy HEV es egy villamos is feltunt:-(((
es akkor az erkel utcai MAV podgyaszkocsirol se beszeljuk, ugye legbefuvoval mikor letezett egy MAV 92-47, vagy 95-41, 95-80-as kocsi? A valsz: SOHA!!!!
minden emlitett cég gyárt un. flex sint is, az egy kb. 1 méter hosszu komplett vagány (a ROCO-nal még a köágy is benne van), amit hajlitani is lehet. AMennyiben egyenes darabot akarsz, akkor egy kifeszitett cérna mellett rögzitsd a sineket, hogy azok igazán egyenesek legyenek. Tényleg nem szép, ha az egyenes vágány olyan mint egy gatyamadzag.
Azt meg, hogy szereted a kattanásokat (én is) azon baromi egyszerü segiteni. Egy háromszög alaku türeszelövel (vagy a nagyon jol használhato ROCO sinfürésszel - az EXACTO jobb, de nehezebben lehet beszerezni) rendszeres távolságokban egy kb. 0.5 mm-es "árkot" reszelsz, fürészelsz a sinekbe. A kerekek gyönyörüen kattognak majd, és a vágánygeometria is megmarad.
Egy házon belül a sinek probléma mentesen csatlakoztathatok egymással (már ha ugyanolyan méretüek), a különbözö meretü sinekhez szoktak lenni átmeneti darabok. Ha ez sincs akkor egy kicsit meg kell eröltetni a fantáziát, hogy hogyan lehet a különbözö vágányokat csatlakoztatni. Nem szokott nehéz feladat lenni.
> Csak azert kerdem, mert az ujabb sd-40-eseket sokan
> hasznaljak V63, M63 ,M61 gzantaszekrenyek ala.
Utánanéztem (mert én is egy Nohab újraélesztésben utazom).
Nem tudom, milyen SD40-est modellez a Mehano. A nagy könyv szerint (Kalmbach: Diesel Locomotive Encyclopedia) az SD40-eseket ugyanolyan hosszúra készítették, mint az SD45-t. Az SD45 pedig hosszabb volt, mint az addigi SD-k, mert 20 hengeres motor került beléjük. Az SD40-ben kisebb motor volt, de az alváz ugyanolyan hosszú volt, ezért volt rajtuk elöl és hátul egy-egy eléggé feltünô "balkon". Ez a mozdony - és feltehetôleg a modellje is - túl hosszú ahhoz, hogy bármelyik magyar mozdonyhoz direkt felhasználják a szerkezetét.
A korábbi mozdonyok, az SD7-tôl az SD38-ig (vagy talán az elsô SD40-ek is???) rövidebbek, de sajnos apró de lényeges méret-eltérések szerintem nem engedik meg, hogy magyar mozdonyokhoz változtatás nélkül felhasználjuk ôket.
Mind a forgócsap távolság, mind pedig a forgóvázban a tengelytáv nagyobb a Nohabénál. Az elôbbi 2-3mm, az utóbbi 1-2mm. Ez azt jelenti, ha egy ilyen szerkezetre felteszed a Piko Nohab házat (ami meglehetôsen pontos a fô méreteket illetôen), akkor a forgóvázak a végükön hozzáérnek a szoknyához. Ráadásul a Piko forgóváz-oldalkeret 2mm-rel rövidebb, ami eléggé feltünô, ha oldalról nézed a modellt: a csapágyfedél nem a kerék közepén van! Tehát Nohabhoz a forgóváz csapokat közelebbre kell tenni, ezzel együtt természetesen a kardántengelyeket meg kell rövidíteni, és új forgóváz-fedelet kell készíteni. (a Piko amúgy sem a magyar Nohabot modellezi, amint ezt nekem Bhv egyszer megmutatta)
A Szergejhez a forgóváz méretek elvileg jók (0,6mm eltérés), de annak a forgócsap távolsága az eredetiben több, mint 2 méterrel rövidebb!!
Az M63-hoz elvileg egész jól passzolnak a fent leírt méretek, 1mm alatt vannak az eltérések. Itt sak az a baj, hogy az SD-knek 40 collos kerekük volt (1016mm), azaz a modellekben 11 vagy 12mm ármérôjű kerék van, az M63-nak viszont 1250mm-es kereke volt, ami a modellen 14,3mm-nek felel meg. Ez azt jelenti, hogy a váz egész jól használható M63-hoz kerékcserével, de a többihez nagyobb buherálás kell!
Már amennyiben egy tisztességes modellt akarsz készíteni.
Sziasztok!
Ifju Indy akarta eladni, és én akartam megvenni, de az üzlet nem jött létre. (Mert az enyémet megjavította az egyik kollégám.) Szerintem még meg van neki. Egyébként érdekelne, hogy mennyi sín van a készletben és milyenek. Csak egy ovális, mennyi egyenes van benne??
BoGár
Ui. Legutoljára 3800 Ft-ért láttam a börzén FZ1-es trafót.
> a középső részre kellene kb. 3 méteres egyenes, amit egy darabban kellene megoldani
Úgy tudom, mindegyik gyártó árul 1m-es, vagy ahhoz közeli sineket. Általában flex sint, ami nem igazán ideális egyenesnek, mert nagyon tisztességesen kell felerôsítés elôtt elegyengetni, hogy tényleg egyenes legyen.
Roco a (majdnem) 1m-es flex mellett árul ún. G4-es egyenest is. Ez NEM flex, tehát könnyebb tényleg egyenesre lefektetni. Összeerôsítés után a sinösszekötôket rá kell forrasztani mindkét sinre, akkor többé nem jöhet szét.
Etwg, köszi a választ. Az asztal sajátos formájából adódóan, a középső részre kellene kb. 3 méteres egyenes, amit egy darabban kellene megoldani. Bár szeretem hallani a kerekek csattogását (az olyan, mint a nagyvasútnál...) ekkora szakasz kis egyenes darabokból csúnya lenne. Mivel ekkora egyenest tutira nem kapok sehol, gondolom magamnak kell majd megépítenem. Ezt, az "épített" sínt lehet kombinálni valamelyik vágányrendszerrel? Váltót, kereszteződést is szeretnék, és szerintem, ha azt is én gyártanám, nem sokáig működne :-))
Holnap elnézek az Erkel utcába, és veszek valamilyen katalógust...
En inkabb automodellel foglalkozom, de rendszeresen benezek ide. A coras szettet megneztem a fiamnak pont idealis kezdesnek. Viszont nincs benne trafo!!!! Egyebkent Fuggerth.
Velemeny??? Valaki emlitett 1 elado trafot, meg van meg?
GEORGIE,
nem tudom mi van az SD-40 mozdonyon belül, nem szedtem még szét. De ha lesz egy kis idom megnézem. Amúgy nem tunt nagyon különlegesnek csak megérte az árát.
A készletben azért tippeltem Mehanora, mert egyrészt a Cora árult Mehano szetteket, másrészt azokban tökugyanolyan trafó volt, mint a képen. Ettol persze még lehet más.
Nincs más hátra, valakinek meg kell néznie.
mar fejtegettük a temat, es gyakorlatilag ha kesz gyari sinekre palyazol, akkor nincs sok igazan jo valasztasod.
A ROCO meg a TILLIG rendelkeznek komplettebb sinsrendszerrel. A PECO nagyon szep sineket gyart alacsonyabb profillal is (70) amit azonban jol meg kell nezni mielött beepited mert sok modell sajnos otromba kerekeken fut, es azok nem szeretik a 70 profilt (min a 80, de a a legtöbb csak a 100-es profilon fut = 2,5 mm sinmagassag).
A többi gyar altal szalitott sin vagy nem nagyon jo, vagy nem komplett, vagy mas balhe van vele. Pl. a Klein is gyart elsö ranezesre egeszen jo es nagyon olcso sineket, de sajnos a geometriaja nagyon jatekos, es komolyabb modellek nem tudnak ilyen kis ivekben futni.
A LIMA/RIVAROSSI sinek hajlamosak rosdasodni, es nem nagyon stabilak, tehat csakis terepasztalon fix beepitesnel hasznalhatok. A Maerklin sinek csunyak es föleg valtoaramra hasznalhatok, a Fleischmann nagyon draga es szinten nem a legjobb a felhasznalt anyag miatt.
Katalogusa a ROCO, a PECO, meg a TILLIGnek van meg applikacios katalogus nis van, ahol elöre ki van szamitva a komplex geometria es kapcs komplex listat hogy mi kell. A masik megoldas, hogy leveszel a WEB röl egy terepasztalrajzolo programot (sok van, pl. WINRAIL,ABRACADATA.RRTRACK stb) meg a demo verziok is sokszor jol hasznalhatok kisebb terepasztalhoz. Ezekben benne van a komplett sinkönyvtar a legtöbb gyartotol, igy ott valogathatsz a rendszerek között, melyik adja majd a legoptimalisabb megoldast.
Az igazi profik ugyis inkabb maguk epitik a sineket, tehat csak alapanyag kell a többit maguk csinaljak - sokszor bizony nem is rosszul. En is epitettem mar egy ket valtot amik egeszen jol müködnek. Ha sok penzed van akkor vehetsz a sinprofiktol (SHINOHARA, PECO, TILLIG stb) sin alapanyagot es utanna mar nincsenek hatarok. Olyan vonalvezetest csinalhatsz amilyet csak akarsz. (egyet nem lehet ilyen modon - penzt megtakaritani - az igy epitett vaganyok rendszerint többe kerülnek mint a keszen vett).
inkabb H0 normal nyomtavban dolgozgatok, habar van egy ket modellem keskeny nyomtavra is (H0e mert ahhoz könnyebb errefele sineket szerezni).
Kb 1920-50 evek erdekelnek, es ismerek rengeteg gyönyörü terepasztalt meg egy ket modellezöt is akik ilyenekkel dolgozgatnak. Meg Europaban is van egy ket barat akivel tartogatom a kapcsolatot mert egy nyomtavon futunk. Az egyik nemet baratom eppen a közelmultban nyert meg van negy versenyt egy kis dioramajaval, amelyeket az en fotojaim szerint ertekeltek. Remek kis takolmany, es csak kb 60 x 120 cm. De olyan aprosagok vannak rajta, hogy mindig amikor csak latom megall az eszem, hogy hogyan is csinalta meg azt, meg föleg mikor (közben ket aranylag nagy gyar -kb 120 ember dolgozik nala - tulajdonosa es az egyik igazgatoja is.) Nekem meg gyaram sincs meg sincs eleg idöm, hogy legalabb egy reszet megcsinaljam a dolognak.
Eddig mar all egy igazi fahid (trestle) kb 70 cm hosszu, ivben es max. 50 cm magas meg egy kisebb varoska a banyaval meg hasonlo dolgokkal, Sajnos meg nem fotogen, ugyhogy nincs nyilvanossagra hozhato foto rola. De majd egyszer lesz, csak közben be kell fejezni egyet es mast.
Figyusz csak, az SD-40-es milyen volt? marmint a regi sz. kivitel, negy hajtott tengellyel, vagy az ujabb, "osszkerek-hajtasu" 5 polusu villanymotorral?