Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1646
Szerintem nem erdemes olyat gyartani, amit nagyobb, nevesebb cegek mar gyartanak. Aki Nohabot akar, az vehet, nem kell gyartani. Szili is van mar, es ha a Fugi tenyleg elkesziti a sajatjat, akkor lesz meg egy.
V63?
(meg mindig a Bz tunik a legegyszerubbnek)
Előzmény: vsanci (1645)
vsanci Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1645
Gondolj bele ilyen alapon az összes mozdonyt kizárhatjuk!
Szilit a fuggerth fog gyártani
Nohabot meg a Roco
Igaziból nekem mind a kettő a kedvencem így bármelyiket szívesen látnám az asztalomon.
De elgondolkodtató amit mondasz. Egyébként meg a modellezők általában nem csak egy mozdonyt vásárolnak!!!
Előzmény: GEORGIE (1644)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1644
Eegen, igy leirva jo otlet a BoBo, DE!

Mindenki nezze meg a sajat mozdonyparkjat. Megvan? Ok, akkor hany szazaleka lesz tolatomozdony es hany szazalek fovonali mozdony?

Leszamitva olyan versenyzoket, akik csak tolatomozdonyokra utaznak jo, ha 20%-ek lesz ez az arany. (En elfogult vagyok, mert nalam meg 0 db van:-(( )

Multkor valahol olyat hallottam, hogy a Csorgobol Fuggerth 5000 db-ot adott el. (Akinek pontosabb infoja van, lszi javitson ki.) En elkepzelhetetlennek tartom, hogy Bobobol ennyit el lehetne adni rovid idon belul.

A Bz:
Igen a csehek gyartjak, nalunk meg gyantabol ontik:-((

En vmi fovonali mozdonyra gondolnek, talan a Szilire vagy a Nohabra normalis kivitelben.

Előzmény: vsanci (1634)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1643
Igen ket 2,5 sinrendszere volt a Roconak.

Csak ugye mi kell ahhoz, hogy mi olcsobban allitsuk elo, mint a Mehano?:-((

Szemelykocsi ablakra van-e valamilyen tipped?

Mas. Azt irtad, hogy az oldalad privat, de szerintem olyan jo, szinvonalas dolgokat tartalmaz, amit fel kene rakni vsancihoz.

Előzmény: rezgaras (1639)
ferkopa Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1642
Szvsz, szkennelve is jó volna. (nem egy ilyet láttam, rádióamt?r site-okon ) Ugyan nem túl szép, de az információ akkor is használaható.

Előzmény: rezgaras (1641)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1641
ferkopa írta:

> Ha azt a kis cnc fúrógépet is Te konstruáltad, érdemes volna
> arról is leírást csinálni a honlapodra.

Én csináltam az utolsó szegig, a PC-be való kártyát is - az legalább a szakmámba vágott. :-)

Igen, már az angol nyelvű változattal kapcsolatban is többen kérdezték, lesz-e CNC leírás. Mindig azt mondom, persze lesz, csak nem tudom, mikor.

Ne felejtsed el, az egy elég komplikált szerkezet. Egyszer nagyjából leírtam egy amerikai barátom számára, vagy 10 oldal lett, de még így sem igazán tökéletes. A máasik probléma, hogy abban az idôben, amikor készítettem, meg nem számítógéppel készítettem a rajzait, hanem ceruzával kockás papíron. Ezt elvile be lehetne szkennelni, de nem hiszem, hogy jól mutatna. Meg tele is van firkálva számításokkal és vázlatokkal a készítés idejébôl.

Tehát - egyszer lesz, de nem tudom, mikor. Ha kell lyukminta, komoly embereknek szívesen készítek vele. A bemenete ASCII-file.

Előzmény: ferkopa (1632)
division by zero Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1640
a tar is megy ftp-vel...
az emlitett Nexus nem, meg allandoan le is hal, ezért is költözött el onnan a Nohab lap is...
Előzmény: rezgaras (1638)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1639
GEORGIE írta:

> javitsatok ki, ha tevedek, de a 2,5 mm-es sineit a Roco a
> mehanoval gyartatja:

Én úgy tudom, hogy két különbözô Roco 2,5mm-es sínrendszer van (volt?). Van ugyanis egy 10 éves Roco katalógusom, amiben benne van az akkor piacra dobott 2,1mm-es rendszer és az addig forgalmazott régi 2,5mm-es rendszer. Ezenkívül van egy magyar nyelvű prospektusom, ha jól emlékszem az Erkel utcából, amiben a "Hobby-line" nevezetű sínrendszer van leírva.

Nos ennek a rendszernek a 2,5mm-es sínprofilt leszámítva semmi köze nincs ahhoz, ami a régi Roco katalógusban van. Mások az ívsugarak, a váltógeometriák, a sínhosszak. Sôt mi több, a magyar prospektusban lévô "Hobby line" singeometriája tökéletesen egyezik az amerikai piacon szokásos geometriával (Atlas, Model Power, Model Reli). Azaz az ívsugár 457mm (18 coll), az egyenes hossza 228,6mm (9 coll), a váltókra pedig jellemzô. hogy az egyenes szakas sokkal hosszabb, mint az íves.

Tehát én úgy gondolom, a Magyarországon forgalmazott Hobby Line az nem más, mint az amerikai piacra gyártott sínrendszer, amit máshol Európában nem is lehetett kapni. És persze lehet, hogy ezt igazából Mehano gyártja, szintén az amerikai piacra.

Én egyébként az Atlas 22 collos (559mm) ívsugarat szeretem. Attól már nincs az embernek az a benyomása, hogy egy 56-os villamost lát a Moszkva téri fordulóban... :-)

Előzmény: GEORGIE (1631)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1638
joem írta:

> Ez viszont iszonyatos + meló, hiszen minden egyes
> módosításnál minden egyes hivatkozást át- ill. duplán kell
> írni.

Nem, nem, nem! Vannak olyanok - sajnos nem mind - akik megengedik az FTP-vel való töltést. Ez azt jelenti, hogy a másolat file-jait vagy akár directory-jait egyszerüen 1:1-ben át lehet küldeni. Kész.

Előzmény: joem (1622)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1637
Carpy írta:

> Szerintem a Bz-vel erdemes kezdeni.

Szerintem jó ötlet. De nem készítik már a Cseheknél?

Előzmény: Carpy (1624)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1636
Brainstorm á la Matiz:
A BZ megvalósíthatónak tűnik, egyszerűbben, mint a többi. A Modell Eisenbahnerben volt egy cikk a kis VT-ről. A bemutatott modell sokkal egszerűbb volt a PIKOénál. Belseje nem volt ennek sem, ráadásul az ablakai is átlátszóak voltak. A külsejével dobták fel, a feliratok és kissebb kiegészítők nagyon szépek voltak. A kasznival egyben volt a kerék felfüggesztése (rugók, fékek) a motor és a 2 tengely csak 2 csavarral volt felrakva. Szóval, nagyon minimalista volt a szerkezet (szerintem egy kis cég terméke lehetett).
Mindent nem tudnánk megcsinálni. Az öntőszerszámot talán, nagyobb darabszám előállítására nem igen lehetne olcsón berendezkedni, így "alvállalkozókat" kellene rá keresni.
Motort, fogaskerekeket, tengelyeket lehetne nagyobb tételben vásárolni. (A fent említett modellben Mashima motor dolgozott)
Feliratok, festés: ez tűnik a legkönnyebben megoldható dolognak, a feliratokhoz viszont be kell szerezni a lejjebb említett nyomtatót és kellékanyagait.

Scanneljek képeket a VT-ről?

crash__override Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1635
Es persze N-ben is !!!! :-)
Előzmény: vsanci (1634)
vsanci Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1634
Uraim látom beidult az agyalás!
Ennek örülök. Tényleg a marketing, a tervezés, az eladhatóság, az igény az első, és csak utána a pénz. Csak sajnos sokszor a pénzen illetve annak hiányában szoktak a projektek elcsúszni. De a pénz a legkevesebb...
Én úgy gondolom, hogy Bobo-val kellene kezdeni.
Több okom is van:
- Beszéltem a Domokos Bandival és ő már utána járt a Bobo sorozatgyártásnak, ő mondta, hogy kb. 4,5 Millióval el lehet kezdeni.
- "Megvehetnénk" tőle az alapot és nem baj, hogy ha egy profi is benne van a buliban ez jó reklám!!!
- Tolató mozdony mindenkinek kell. Minden terepasztalon van állomás, raktár, ipartelep ahol jól mutat egy dolgos Bobo.
- Mindenki ismeri, mindenhol van az országban (jó a neve BoBo)könnyen megnevezhető.
- Jól mutat a Csörgö mellet
- Több színben is készülhet (régi MÁV, új MÁV, Gysesv, MOL, HÉV stb.)
- Én még normál vontatási üzemben is láttam működni mentesítő mozdonyként ha éppen lerohadt egy mozdony valahol a nyílt pályán.
- Szerintem nem is lenne túl drága, nincs rajta pl. áramszedő (kivéve a HÉV-esen de persze ez megnyomná az árát), szerkocsi stb.
- Egyszerű a mechanika!!
Kb. ennyi érvev van a Bobo mellett
Vahren Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1633
Na és mit szólnátok a keskenynyomközű vonatokhoz? pl. MK48?
Készlet: Mk45 és hozzávaló kocsik, a magyar úttörő(ma gyermek)vasút szett. :-)
A BZ szerintem jó ötlet.
Esetleg MDMot hozzávaló kocsival, motorkocsival stb.

Külföldiekél is esélyes: magyar M61 kétféle színezésben.

Nos? :-)

ferkopa Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1632
OFF

Ha azt a kis cnc fúrógépet is Te
konstruáltad, érdemes volna arról is
leírást csinálni a honlapodra.

ON

Előzmény: rezgaras (1616)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1631
Mert a mehanonal olcsobban, jobbat hogyan tudnal gyartani?

javitsatok ki, ha tevedek, de a 2,5 mm-es sineit a Roco a mehanoval gyartatja:-((

A sinekhez is kellenek gepek+penz.

Jo, lehetne mondjuk betontalpfaval megjelenni a piacon, mert az annyira nem divik.

(Ez nem igaz, mert lattam az MR-ben betonaljakat kinalo ceget, igaz Amerikaban)

Előzmény: joem (1630)
joem Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1630
Carpy, GEORGIE és mindenki, akki hozzászólt a témához:
Pontosan ilyen agyviharra gondoltam és kérem is, hogy mindenki írja le gondolatait, ötleteit, függetlenül attól, hogy megvalósítható vagy gazdaságos-e. A döntés előkészítésnek ez az ú.n. zöld lámpás fázisa. Ebből kell aztán kiegyelni azokat, melyek valamilyen okból nem állják ki a megvalósíthatóság próbáját, de ezt szerintem csak napok múlva kezdjük el, amikor már mindenki (majdnem) mindent elmondott, ami a témával kapcsolatban eszébe jutott. Addig szabad a vásár.
Én például megkérdezem, hogy miért eretnek gondolat a sinek (váltók, stb.) gyártása? Lehet, hogy triviális dolgot lérdezek, bánjatok velem az újszülötteknek kijáró kellő tisztelettel :-))
joem Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1629
A nexus csak 2 MB! Nekem már betelt, pedig nem is nagy a honlapom.
Előzmény: Törölt nick (1628)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1628
"Valami mindenhonnan elérhető és ingyenes és korlátlan nincs? "

A www.nexus.hu elég gyors külföldről is. Az lehetne egy kompromisszum. A www.tar.hu tényleg reménytelen.

Előzmény: joem (1622)
Carpy Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1627
Joem!
A VT 70 volt az, ami szineben leginkabb hasonlitott a BZ-re, en egy VT135-ossel nem ertem volna be.
Sineket gyartani pedig eleg maceras, en azt meghagynam a Jenonek. :) Viszont egy normalis kitero, az elkelne.

Georgie!

Nem olyan bonyolult a dolog, szerintem, hogy gepsort kellene beszerezni.
Egy idoben mar komolyan gondolkoztam ilyesmin (mozdonygyartas) es korbeneztem.
Az alvaz gyartasat erdemes megbizhato partnerre bizni. Azaz beszallitoval vegeztetni. Eleg korrekt arakat lehetne szerintem kapni egy 1000- darabos megrendeles esetere.
A kasztnit froccsonteni kell. Ehhez sem kell sajat gep, csak sajat szerszam. Ennek elkeszittetese tobbmillio forint. A gepberlet es foleg az anyagkoltseg ezekutan mar nevetseges.
A szinezeshez, feliratozashoz meg vannak itt nalam jobban ertok is.
Barcsak mar ott tartanank, hogy a dobozok dizajnjan gondolkozunk! :))

Hogy ki az az orult, aki belefeccol 5-6 milliot ebbe? Kockazatkezeles celjabol tobben kell csinalni. En beszallnek egy kis zsebpenzzel :))

Előzmény: GEORGIE (1626)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1626
Kedves joem,

"Láttál Te már Roco Hobby line-t vagy sínkészletet szakbolton kívül Mo-n? Mert én nem. Nekünk viszont kéne csinálni, mert az igényes modellek költségeit tömegigények kielégítésével lehet finanszírozni."

Ezt most hogyan gondolod, sineket is akarsz gyartani?:-((

Bz:

Nem tartom erdemesnek meg a vitat addig, amig nincs felterkepezve a piac igenye.

Pl. indirekt uton is meg lehet kozeliteni a kerdest:
Mit ne gyartsunk?
1.Azt amit eddig mar gyartottak
2. Aminek az eredetijebol ket darab letezett, vagy meg annyi se.

Mibol van most hiany?
1. Mozdonybol
2. szemelykocsibol
3. teherkocsibol.
(talan elfogadhato ez a sorrend)

Ha tomeggyartasban gondolkodunk, ugye akkor egy gepsort kell beszerezni.
Mibe kerul? Honnet hozzuk? Hol lesz a gyar?

Aztan meg milyen formaban kell mukodni? Mert ugye van TB meg ado Mo-on:-((

Meg a darabszam is marhara erdekes! Hany darabnal lesz nullszaldos a beruhazas? Mikortol nyereseges?

A darabszam fuggo is, hogy akkor pl. motort meg a hajtast egyszerre rendeljuk meg es hozzuk el egy gyartotol, vagy 10-20 darabonkent?

Aztan korunk vivmanyara a felelmetes ISO-ra szuksegunk lesz-e?

tehat igen jelentos elozetes, mondjuk talan pre-promocios tevekenyseget kell elvegezni ahhoz, hogy elinduljunk.

Ja es ha lenne egy uzleti tervunk, meg minden, ki lenne az az orult, aki 5-6 milliot befektetne egy szerintem ketes kimenetu beruhazasba?


Előzmény: joem (1625)
joem Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1625
Nem a szőrszálat akarom hasogatni, csak egy kiigazítás: nem VT70, hanem VT135.
Nem tudom mitől lenne olcsóbb, mint egy mozdony, ráadásul a hajtás is neuralgikus, lévén a motornak el kell férnie az utastér alatt. A PIKO fekete ablakos megoldása nem igazán profi. Egyébként nagyon sokunknak megvan.

Félreértés ne essék. Ezeken a hasábokon van helye az agyviharnak (brain storming), az ötletbörzének, és utálom magamat, amikor - teljesen emberi módon - a kifogásokat keresem, hogy ti. mi miért nem. A Bz-nek szerintem komoly piaca lenne. Hogy lehetne-e azonos az öntőforma, azt nem tudom, mindenesetre a Bz nálam is szerepelt a listán.

GEORGIE:
> csak gyartunk, vagy forgalmazunk is?

csak gyártani; ebben semmi ráció nincs. Mi dolgozzunk és más zsebelje be a hasznot? Gyártani ÉS forgalmazni.

> csak a sajat dolgainkat, vagy mas termeket is?

Ha piacunk lesz, elképzelhető, hogy a bejáratott kereskedelmi csatornáinkat más is szeretné használni, ami teljesen rendben van. A minőség azonban kritérium.

> dobozoknak egyseges arculatot kelle tukrozni

Igen, el kell gondolkozni egységes arculaton, sőt néven, logón, stb. Nagyon fontos dolgok.

> pl. a Limanak, Roconak is vannak hitvanyabb
> kezdo keszletei

Láttál Te már Roco Hobby line-t vagy sínkészletet szakbolton kívül Mo-n? Mert én nem. Nekünk viszont kéne csinálni, mert az igényes modellek költségeit tömegigények kielégítésével lehet finanszírozni.

Előzmény: Carpy (1624)
Carpy Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1624
Elerkezettnek latom az idot, hogy bedobjam a kozosbe azt az elkepzelesemet, hogy mit lenne erdemes gyartani, ugyanis magam sohasem tudnam egyedul, de kozosen meg mehetne.

Szerintem a Bz-vel erdemes kezdeni.

-A ket tengely viszonylag egyszeru muszaki megoldasokat tesz lehetove
-Motorkocsi es mellekkocsi-kasztni gyakorlatilag ugyanazzal a froccsonto-szerszammal mehet.
-Sokfele szinezesben gyarthato, (sima, csikos, IP, stb.), kulfoldre is. (Csehekhez)
-A PIKO hasonlo verzio vonata (pl VT70) csak nagyon keveseknek van meg.
-Konnyen ertekesitheto, mert eleve nem kerul annyiba, mint egy mozdony, es nyomban eladhato hozza a potkocsi is.
-Kis terepasztalokon is jol mutat.
-A ma forgalomban levo MAV jarmuvek kozul valoszinuleg ez a tipus fog legtovabb forgalomban maradni.

Velemeny?

Előzmény: GEORGIE (1623)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1623
Hat igen, joem ratapintott a prioritasok cimu alapkerdesre!

A masik pont meg az, hogy csak gyartunk, vagy forgalmazunk is? es ha forgalmazunk, akkor csak a sajat dolgainkat, vagy mas termeket is?

Tovabbi kerdesek: melyik piacra gyartanank, forgalmaznank?

Megprobalnank az osztrakokhoz is szallitani?

Akkor meg a nurnbergi vasaron is tiszteletet kell tenni kiallitokent!!!!

A piac meg meghataroz egy olyan nuanszi dolgot- amivel logisztikuskent naponta talalkozom- a CSOMAGOLAST!!

Gyarthatunk mi akarmilyen prifi dolgot, azert WC-papirba megse kellene csomagolni, a dobozoknak egyseges arculatot kelle tukrozni, egyseges dobozmerettel (raktarozas miatt), etc.

Vegul is egy kozvelemenykutatast kellene vegezni, hogy mi irant lenne kereslet, es kb. hany darabra?
A hazai modelboltokat is kellene ezzel zargatni, meg a nyugati modellezotarsadalomtol is megerdeklodni, "Ugye Onnek egetoen nagy szuksege van magyar modellekre? Igen, akkor kerem valasszon..."

A coras moka:
Nemcsak a mehano ad startkeszletet, hanem pl. a Limanak, Roconak is vannak hitvanyabb kezdo keszletei.
Az mas kerdes, hogy igazan ugy lenne moka, ha a startkeszlet utan a vasarlo a folytatast is be tudja szerezni a nagybotban:-((

Előzmény: joem (1621)
joem Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1622
>tehát ne költözés! legyen, hanem csak másolat!
Ez viszont iszonyatos + meló, hiszen minden egyes módosításnál minden egyes hivatkozást át- ill. duplán kell írni.
Valami mindenhonnan elérhető és ingyenes és korlátlan nincs?
Előzmény: division by zero (1620)
joem Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1621
Szerintem rossz a sorrend. Ha pl. akármilyen pályázatot, hitelkérelmet, stb. nyújtasz be, mellékelni kell egy komplett üzleti tervet, és ez nem véletlen. Nem úgy müxik, hogy ha szerzek x millát, akkor majd csak kezdek valamit... Ha elvárjuk a minőséget műszakilag, esztétikailag, prototipus hűségben, stb., akkor ugyanilyen joggal várhatunk profizmust üzleti téren. Ha ilyen profi technológiai megoldásokat tudunk belevinni a dologba, mint amilyenek rézgaras honlapján olvashatók és láthatók (bocs, hogy nem volt pontos a hivatkozásom az éjszaka, de lusta is voltam, meg offline), akkor én pedig profi üzleti megoldásokat tudok felajánlani, hiszen ezt csinálom főmunkaidőben. A honlapom természetesen nem erről szól, hiszen a modellvasút a hobbim, nem a marketing. Most csak annyit, hogy négy fő elemet kell figyelembe venni:
- termék
- ár
- terjesztési csatorna
- promóció
Pl. megpróbálok adatot keríteni arról, hogy mennyi a Mehano forgalma abból, hogy évek óta jelen van az áruház láncokban, ill. mennyit tudott eladni a FUGgERth a Corában. De ez már az eladás. Előbb termeljünk! Úgyhogy megismétlem: részletes megvalósíthatósági terv a termelésre, üzleti terv az eladásra (vállalom)és utána jöhet a forrás keresés.
Eddig a szigorú szabályok, most jönnek az emóciók:
Én mozdonyokból Daciát, Púpost, esetleg BoBot (tőlem akár DOM modellt is forgalmazhatunk), MD szerelvényeket, Bz-t, Szilit (ha addig a FUGgERth nem jön ki vele) Szöcsit, Gigantot, továbbá Hernyót és Selyemhernyót látnék szívesen.
Megint felébredek...
Bye:
Joe
Előzmény: vsanci (1618)
division by zero Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1620
"A tar külföldrôl gyakorlatilag elérhetetlen. Még szombat
hajnalban is 10-15 perc, míg egy-egy kép lejön. Azt ajánlottam, helyezzenek el egy másolatot az egészrôl egy ingyenes web-gazdánál Amerikában. Van
ilyen számtalan, sokkal jobb elérhetôséggel, mint a tar. "
csak azok meg innen nem nagyon elérhetőek, tehát ne költözés! legyen, hanem csak másolat!
Előzmény: rezgaras (1617)
vsanci Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1619
Igaza van rézgarasnak a rézmodellek ügyében, szerintem sem piacképesek itthon a rézmodellek. De egy olcsó magyar modellnek műanyagból van még ill. kell, hogy legyen piaca magyarországon. De az ár is döntő nem 40-50 000 Ft-okért kell árulni, és akkor bejön.
Nem igaz, hogy nem volna felvevő piaca ennek.
Bár én egy kicsit mindíg optimistább vagyok az átlagnál... :-)))
Előzmény: rezgaras (1617)
vsanci Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1618
Én mint már említettem benne vagyok.
Szerintem első lépésként tőkét kell szerezni!!!
Ha az megvan megkell tervezni és le kell gyártatni a gépsorokat illetve és az öntőformákat.
Persze az is fontos mit kéne modellezni?
Bobo
Szili
Gigant
valami mást esetleg...?
Szóval itt is mint mindenhol az első a pénz...
Szóval tőke kerestetik!!!
Köszi Joem az ötletet és a biztatást valamint az összefogást.

Előzmény: joem (1615)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1617
joem írta:

> (A tar szerintem...
> itthonról (Datanet) elfogadható, cégtől (svájci
> proxyn keresztül) gyakorlatilag nem müxik, megnyugtatásul:
> ugyanez igaz pl. az extrára is)

Már írtam ezt vsancinak. Ô is valami proxyt emlegetett, de sajnos ez engem nem nyugtat meg. A tar külföldrôl gyakorlatilag elérhetetlen. Még szombat hajnalban is 10-15 perc, míg egy-egy kép lejön. Azt ajánlottam, helyezzenek el egy másolatot az egészrôl egy ingyenes web-gazdánál Amerikában. Van ilyen számtalan, sokkal jobb elérhetôséggel, mint a tar.

> Nincs kézügyességem, ezért is nem mentem sebésznek

Ez nem kifogás! Itt végülis csak a pénztárcádnak árthatsz, ha elfuserálsz valamit! El kell kezdeni kisebb változtatásokkal, "szupereléssel", és megjön a kézügyesség is.

> Nem tudom, milyen technológiák és gépsorok kellenek egy
> rézmodell gyártásához.

Akkor olvasd el a weboldalamon. Lásd az elôzô küldeményemet.

> Most már csak az a kérdés, hogy mit és mennyért tudnánk
> kihozni, hogy piacképes is legyen

Azt hiszem, ez nem megy. Rézmodelleknek csak Amerikában van számottevô piacuk. Azokat a modelleket Koreában meg Kínában gyártják olyan bérért, amibôl Amerikában még hideg vizet sem lehet kapni. Jóllehet Magyarországon az áltagos bérkülönbségek az amerikainál nagyobbak, nem tartom lehetségesnek, hogy ilyen modelleket annyiárt elôállítsanak, hogy annak számottevô piaca legyen. Egy-két hóbortos milliomos még nem piac. Szerintem rézmodellt mindenki magának gyárt, ára nincs.

Úgy vélem, etwg ötlete a kiegészítôket gyártó iparról már életképesebb. Nem vagyok azonban optimista a magyar gazdasági lehetôségeket illetôen. Azt figyeltem meg, hogy Amerikában valaki azért vállalkozik, mert meg akar élni. Európában azért, mert jól akar élni. Magyarországon meg azért, mert meg akar gazdagodni. Lehetôleg gyorsan. Ebbe a képbe a modellezés nem nagyon illik bele.

> Ha össze tudunk hozni egy műszakilag megvalósítható,
> minőségileg és árban piacképes terméksort (választéknak is
> lennie kell), akkor a dolog már csak üzleti megfontolás
> tárgyát képezi.

Fuggerthnak volt elképzelése, ami még szerintem jó is volt. Mégis a gazdaságosság határán bukdácsol. Ha jól tudom, külföldi megrendelései vannak, azokból él, nem a Csörgôbôl meg a Bhv-ból. Nem tudom, mit lehetne jobban csinálni. A piac egyszerűen túl kicsi.

Előzmény: joem (1615)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!