Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bálint1 Creative Commons License 2009.03.31 0 0 9601

Én kint voltam tavaly és tavaly előtt. Idén már nem megyek. Ez a rendezvény is egyre laposabb. Például tavaly a kint lévő autók nagy többségét már láttam 2 éve is.

A fő program az ivás. Lehetőleg a sárga földig. Ezt pedig itthon is meg tudom oldani, sokkal olcsóbban:-)))))

 

Ez is egy olyan összejövetel lesz, ahova 5 évente lesz érdemes kimenni.

Előzmény: John 19 (9599)
KOCZKY Creative Commons License 2009.03.31 0 0 9600
Halkan jegyzem meg, h a fólia szabályos biza, nekem is volt még tavaly, az más kérdés, h megszokás kérdése, ezt se mindenki szereti pl, még ha jól is néz ki ...
Előzmény: John 19 (9599)
John 19 Creative Commons License 2009.03.31 0 0 9599
Én csak azt próbálom ecsetelni neked,hogy én ET38-al hajtom az autót mégsem hullott szét.Ti meg 1-2mm.-en lovagoltok,hogy baja lesz.Gondolom a sötétítő fóliát is ellenzitek,mert nem szabályos.2009.május 20-23.-án lesz egy jó kis találkozó Wörthersee tó déli részén fekvő Reifnitz-ben érdemes lenne oda kimenni nektek...sok tuti jó autót láthatnátok kis ET-vel!!!!
Előzmény: joemaster (9598)
joemaster Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9598
Szerinted 1000 km-t megyek egy nyári szezonban?

"Szerintem az a lényeg,hogy jól nézzen ki az autó...." Na itt van köztünk alapvető különbség.
Én a műszakilag kifogástalan állapotot sokkal többre becsülöm, bár ettől még jól néz ki az autóm, mivel vigyázok rá és a műszaki kifogástalanság egyik eredménye, hogy jól néz ki.

A futómű alkatrészeket meg a saját pénzemből kell kicserélnem, tehát minél kevesebbet kell költeni rá, annál jobb.

A szabadpiacos felnikből nekem 25-ből kb. 2 db tetszik általában. Sajnos az a kb. 2 darab meg majdnem annyiba kerül, mint a gyári.
Előzmény: John 19 (9594)
John 19 Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9597

Hm.....a nyomtávszélesítőt akkor minek találták ki?
Volt plusz anyag az esztergályos műhelyben?
Előzmény: stevie wonder (9596)
stevie wonder Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9596

Vagy nem úgy kanyarodik az úton?

 

Bizony. Nagyon nem.

 

Diablo Corsa forumtars (igazabol Pasztoy Tamas, a legendas Pirelli-Pasztoy-bol a Pasztoy) kommentarja:

 

Az lenne az ideális, ha az ET értéke felni cserénél nem változna.


Kollégák által írt problémák, (elfér, nem fér) és gyártási okok miatt változik. A felni gyárak olyan alufelnit készítenek, mely lehet?leg több autóra feltehető. Ezért néhány méretü felni esetén pl. csak ET 38 -al készül. Ez lehet pontosan egyik autóra sem tökéletes, de sok autóra (alkalmas) engedélyezett a felszerelése. Ritkább tipusoknál létezik olyan, hogy a felni gyár adott tipushoz pontosan illeszkedő felnit gyárt. Pl. Peugeot-hoz ET15.


ET értéke nem a kerékcsapágyak terhelése miatt fontos, az "sokat" kibír, hanem a kormánygördülési sugár értéke miatt. Ennek értéke általában (minusz) -2 mm.
Jó lenne, ha ez nem változna át pozitív értékre, de ez ritkán valósul meg, un. után gyártott felni esetén. Ideálisnak tekinthető, ha az ET értéke nem változik többet mint 4 mm. Ha ettől nagyon eltér, akkor fékezéskor furcsa dolgok történhetnek. Ha kormánygördülési sugár pl. -2 ről +6 mm-re változik, fékezéskor a különböző mértékben fogó fék, illetve különböző mértékü tapadás az autó megpördülését okozhatja, akkor is, ha erősen szorítod a kormányt. Ennek ellensúlyozására készülnek az autók futóműve negatív kormánygördülési sugárral, mert ilyenkor az erősebben fékező kerék az autó középvonala felé fordul, tehát ellensúlyozza az autó félrehuzását, kifarolását fékezéskor.
Ha a kormánygördülési surár értéke pozitív, az erősebben fogó kerék kifelé fordul, és minden erőlködés ellenére az autó eltér az egyenes haladási iránytól, árok vagy szembejövő autók irányába.

1970-es években elég volt az autóval blokkolóra fékezni, hogy eldöntsék pl. műzsaki vizsgán, hogy "jó-e" a fék. Ha az autó eltért az egyenestől, rossza fék, ha egyenesen csúszott jó a fék. Ez a módszer a negatív kormánygördülési sugárral megszünt, mert jelentős fékerő eltérés esetén is egyenesen halad a blokkolóra (álló kerékig) fékezet autó.

Előzmény: John 19 (9594)
Papka11 Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9595
Szerintem is előrébb van a biztonság, mint az esztétika. Az autó + jól néz ki gyárilag is, ellenkező esetben nem vettem volna octit.
Kinek a pap... (nekem a lánya) :-))
Előzmény: John 19 (9594)
John 19 Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9594
Futómű geometria szempontból jobban zavar.....



Mert?Szerinted 1000km. alatt csapágyas lesz?Vagy kitörik a kerék?Vagy nem úgy kanyarodik az úton?Szerintem az a lényeg,hogy jól nézzen ki az autó....csakhogy én max. télikeréknek vennék "gyári" felnit.(a gyári amúgy Ronal márkájú!)
A gyárit eleve drágán adják...

A futómű pedig úgyis széthullik a kátyús hazai utakon...
Előzmény: joemaster (9592)
luki-luk Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9593
Üdv!

Ezt még tavaly vettem rá,nem tudom mi az ET száma vagy mi,de konkrétan erre a kocsira lett megrendelve.
joemaster Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9592
Nnna, ha tudod, akkor meg végképp nem értelek. Csak nem arra a 10 mm-es ET eltérésre gondolsz (50-hez a 40), mint elcsúfító tényezőre? Számomra ez nem szempont, esztétikai szempontból nem oszt, nem szoroz, de amúgy észre sem veszem.

Futómű geometria szempontból jobban zavar.
Előzmény: John 19 (9591)
John 19 Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9591
Az ET-szám: az ún. besajtolási mélység, vagy eltolási távolság.
Ez nem más, mint a kerék függőleges felezési síkja és a felni kerékagyra való felfekvési síkja közötti távolság mm-ben
Előzmény: John 19 (9590)
John 19 Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9590
Nem keverem össze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Az ET rövidítés amúgy a német "einpress tiefe"-ből ered, angol nyelvterületen "wheel offset"-ként ismeretes.
A = ET érték
B = A felni szélessége (1 col = 25.4 mm)
C = A felni középvonala
D = Rögzítési felület


A fenigyártó cégek a felni mélységét ET szám alapján határozzák meg.
Ez az érték általában fel van tűntetve a felnin a gyártó által. Pl. a 911-es Porsche Fuchs felniken a felni belső oldalán található. Az Et szám nagyban függ a felni szélességétől és akár negatív értékű is lehet.

Az ET értéket milliméterben mérjük és a következőképpen határozzuk meg:

(B / 2) + A =
a felni szélessége a rögzítés helyétől, (D) az autó irányában mérve.
(E+A ..lásd az ábrán..)

(B / 2) - A =
a felni szélessége a rögzítés helyétől, (D) a felni külső részének irányában mérve.
(F ..lásd az ábrán..)

Példa:
Felni szélessége = 7" (azaz 7 "col")
ET érték = 43

B = 7 x 25.4 = 177.8 mm
A = 43 mm

(B / 2) + A =
(177.8 / 2) + 43 =
88.9 + 43 = 131.9 mm
(= a D értéke a belső oldalon, vagy E+A az ábrán)

továbbá..

(B / 2) - A =
(177.8 / 2) - 43 =
88.9 - 43 = 45.9 mm
(= a D értéke a külső oldalon, vagy az F érték az ábrán)

Hogy leellenőrizhessük számításunkat:

131.9 + 45.9 = 177.8 mm
177.8 / 25.4 = 7" (azaz 7 "col")
Előzmény: joemaster (9589)
joemaster Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9589
Már ne haragudj, de ezen a képen Te hol látod az ET hatását?
Ne keverd már össze a gumi perességével!

Tudod-e egyáltalán, mit jelöl az ET szám? Írd már le ide, hogy a Te fogalmaid szerint mi az ET, mert szerintem teljesen más dologra gondolsz, mint én.

A másik fotón meg nagyon úgy néz ki, hogy 195/65 R15-ös kerék van az autón, de a kép olyan, hogy nem is látszik rajta rendesen a felni. Mindenesetre én 205/55 R16-os felniken guruló Octavia képét raktam fel, tehát megint nem hasonlítható.
Előzmény: John 19 (9586)
stevie wonder Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9588

Ez pedig az ET30-40....
Szerintem van különbség.....


 

Eloszor is, az ET-t nem latjuk, csak a felni szelesseget.

 

Masreszt -- szerintem -- ez sem valami matyohimzes. Ekkora malomkerekben nem nez ki jol egy sima otkullos felni.

 

Harmadreszt, ugy tunik, ez  a felni egy kisse kilog a kerekiv alol. Vagy betonrugok vannak az autoban, vagy kifejezetten balesetveszelyes ez a fajta megoldas. Ha egy berugozas + bedőlés kovetkezteben a gumi es a sarvedoiv talalkoznak, abbol sok jo nem szokott kisulni...

Előzmény: John 19 (9586)
stevie wonder Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9587

Kérdésem az lenne, hogy van e rá esélyem, hogy bontott xenon szettet és hozzá fényszóró mosót beszerezzek?

 

 

Gyakorlatilag 0. Eleve ritka volt a xenon, ha meg egy Octi a bontoba kerul, akkor annak jo esellyel pont az eleje tort. Ha ezek utan megis lenne egy szett, azt masodpercek alatt elviszik.

 

 

Esetleg Szlovákiába újat? Milyen árban lehet?

 

 

Csak a lampatest parja olyan 150-200 korul van. KoBe-nak volt regebben, most nem tudom. Fel kellene hivnod.

Előzmény: rend-őre (9584)
John 19 Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9586

Ez pedig az ET30-40....
Szerintem van különbség.....
Nekem volt az Octavia előtt Golf 2,3,4,(mindegyiken kis ET-s alufelnivel),és nem volt gond a futóművükkel!!
De ha így félted az autód futóművét akkor miért nem vettél pl. Toyota Hiluxot?
Előzmény: John 19 (9585)
John 19 Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9585

A te "szép" gyári ET-s felnid.....
Előzmény: joemaster (9583)
rend-őre Creative Commons License 2009.03.30 0 0 9584

Sziasztok!

 

Ma megyek intézni a papírokat, hamarosan lehet I-es octi tulajdonos leszek. Kérdésem az lenne, hogy van e rá esélyem, hogy bontott xenon szettet és hozzá fényszóró mosót beszerezzek? Esetleg Szlovákiába újat? Milyen árban lehet?

 

üdv:Balázs

joemaster Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9583
Ebből a képből hol látszik, hogy az autóra felrakva mennyire lóg ki a kerék a sárvédő alól vagy mennyire lóg be a karosszéria felé?
Mert az ET szám a kinézetből kb. csak azt befolyásolja.

Nem kevered Te az ET számot valami teljesen mással?

Ja, a 7Jx17 ET45 meg nem gyári méret, az ugyanis a 7Jx17 ET 54!
Előzmény: John 19 (9578)
joemaster Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9582
Ezt bővebben kifejthetnéd, mert nem fogom, hogy az ET 50 vs ET 38 vagy ET akármi hogyan befolyásolja az autó kinézetét?

Az alábbi képeken mi a baj az autóval? (VEGA gyári 6.5x15 ET50 felnik)
A gyáriak ronda felniket fotóznak és azzal akarják népszerűsíteni az autót?


Előzmény: John 19 (9576)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9581
Szép az Airedale-ed.....:-)
Előzmény: T.S.A.N. (9580)
T.S.A.N. Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9580
Előzmény: T.S.A.N. (9579)
T.S.A.N. Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9579
Nekem ET 50 és nekem nem a 120-as jut eszembe róla.
Előzmény: John 19 (9576)
John 19 Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9578

Front...
Előzmény: John 19 (9577)
John 19 Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9577

Ilyen méretű felnit cseréltem le,mert nem mutatott a kis ET miatt!!!!
Előzmény: John 19 (9576)
John 19 Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9576
ET50-el úgy fog kinézni mint anno a Skoda 120-as!
De te tudod.....ha elakarod rontani az autód külsőjét!?
Előzmény: joemaster (9575)
joemaster Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9575
Mennyi egy ilyen közdarab?
Előzmény: stevie wonder (9569)
joemaster Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9574
Köszi!

Tényleg vannak ET50-esek, még olyanban is, ami tetszik.
Kár, hogy az már csak 2000 ft/db összeggel marad el a gyári felnik árától... :-(
Előzmény: elek72 (9570)
John 19 Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9573
Előzmény: John 19 (9572)
John 19 Creative Commons License 2009.03.29 0 0 9572
Így néz ki....
Előzmény: John 19 (9571)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!