Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1657
persze én csak kibicelek, hacsak nem indul be a TT gyártás is...
division by zero Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1656
villanymozdonnyal csak az a baj, hogy igazán felsővezetékkel mutat jól...
én ahogy gondolkodom, ideálisra az M41 jön ki, talán nem véletlenül választotta azt a Fuggerth?
gyurmosz Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1655
Szerintem a Gigant lenne a nyerő. Sokan ismerik, sokan szeretik és sokan vágynak a modelljére (én is :-)). Egyszer a már megszűnt kispesti modellboltban látam egy kegyetlen ronda eygedi V63 modellt, az abalkai csak oda voltak festve, semmi arányosság, PIKO BR 130 forgóvázak stb. stb. stb. A mozdony ára 18000 HUF volt (2-3 éve), és elvitték. Szóval szvsz lenne rá kereslet. Az is mellette szól, hogy nagyon egyszerű, könnyen legyártható formája van, ami nehézséget okozaht, az a tető (áramszedő, vezetékek stb.). Többféle pályaszámmal kellene gyártani (mondjuk egy dombóvári, egy nyíregyházi, egy fradi, meg egy magaspályaszámú jó lenne...). Természetesen profi módon (réz kapaszkodók, szép áramszedők, vezetékek, fehér-vörös színváltás, stb.). Ha ezt ki tudnánk hozni egy 20000 HUF alatti vagy körüli árból, szerintem úgy vinnék, mint a cukrot. Persze a Bz sem rosz ötlet, de egy mozdony csak jobban érdekelné a népet...
És még egy dolog: A Csörgőkhöz jó lenne kiadni egy tuningkészletet ( légbeömlők, réz korlátok, létra, szép homokládák, visszapillantó, stb.), esetleg nyers Fuggerth Csörgővel együtt.
Előzmény: BoGar (1653)
joem Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1654
Mostmár sajnálom, hogy nem jutottam le Kecskemétre. Vsanci, bomba jók a képek, ágyhogy Te csak ne kérj elnézést a minőségért, azt nekem kellene. Hiába, mindig is utáltam az autofókuszos kisgépeket, de digitben csak ez van, ez viszont gyors.
Előzmény: vsanci (1651)
BoGar Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1653
Sziasztok!
A börzén sokan körbeállták az MD és a Szergely öntvényeket, ezeket is lehetne gyártani. És Fuggerth úr mikor jön ki a Szilivel?? Még 2-3 év?? Addig a mienk is elkészülhet. :)) Kellene Bobo és hát milyen szép lenne az én asztalomon is egy Bz IP amint és az IC vonathoz viszi az utasokat. Tehát kellene Bz és IC vagonok is. Ja és hát ott van a Gigant, amit egyszerűen lehetetlen beszerezni.
És gyárthatnánk kiegészítőket a Fuggerth féle vagonokhoz. Pl: réz kapaszkodókat és belső szereléket is.
És hát a sínekről se feledkezzünk meg. Mondjuk én keresztváltót gyártanék Piko sínhez, mert ez nem is létezik, vagy csak én nem láttam még. És hát esetleg fordítókorongot.

OFF

Vsanci: Regisztrálj egy szavazógépet ahonnan a számláló van, és akkor tarthatnánk egy szavazást is. Így értelmesebb lenne. És akkor eredmény is lenne. Vagy tegyem fel az én honlapomra??

ON

BoGár

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1652
Olvasom itt, hogy merre járnak a gondolatok. Az én tételem a brainstormingban:
Időnként a sínrendszereken gondolkodtam. Szerintem az ősi PIKO-geometria nem olyan rossz kiindulási alap, csak bővíteni kellene a rendszert. Az ívsugarakat viszont növelném. A 440 mm mellett/helyett lehet 660 és 880 mm annak, akinek helye is van meg szép hosszú kocsijai. Szerintem pl. a 177 mm hosszú R440/15 fok váltót a legtöbb helyen minimális helyigénnyel pótolni lehetne egy 236 mm hosszú, R880/15 fok átmenőkörívessel. Tudom, ehhez viszont kétféle keresztezési darab kell, nem elég egyféle.

Macibb

vsanci Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1651
Megújult a webzin a LÁNG és a kecskeméti kiállításról vannak képek. Beindult az apró rovat is várom az eladókat és azokat akik keresnek valamit.
Üdv mindenkinek:
Vsanci
zakat Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1650
Üdv Mindenkinek!
Kb egy éve olvasom a cikkeiteket, nagyon jók! Csak így tovább! Végre eljutottam idáig, szeretnék én is (most elöszőr és remélhetőleg nem utoljára) hozzászolni a felvetett kérdésekhez.
A BZ bizonyára minden kis pályán elmenne, így biztosan el lehetne adni belőle többet is. A vidéken élő vasútmodellezők körében tuti siker lenne. Egy vagonos (kétrészes) váltazatban kéne előszőr kiadni profi ablakokkal, lámpákkal, hajtóművel. A világítást, a belső berendezést, a belső utastér világítást külön, kiegészítőcsomagban kéne árúsítani, hogy mindenki a pénztárcájának vastagsága függvényében előbb, vagy utóbb tékéletesre építhesse a kedvencét. Ez egyfajta logikusan, más tipusokra is alkalmazható "építőkocka-rendszer" kifejlesztését tenné lehetővé, ösztönözve mindenkit a járgányok építésére.
A szívem egyre inkább a kis erdei vasutak modellezése felé húz HOe méretben. Apránként érdemes lenne kiadni az összes Magyarországon létezett keskeny nyomtávú vasúti járművet. Szívesen látnám és bizonyosan meg is vásárolnám a C-50 -est, rönkfa-szállító szerelvénnyel. Ha, valakinek van esetleg használható rajza építés céljából, értesítsen legyenszives. A rövidített C-50 -es rajza is érdekel, festési tervek, fényképek minden mennyiségben. Előre is köszönöm a segítségeteket. Sziasztok !
Előzmény: Carpy (1648)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1649
Carpy kezdesz a szivemnek kedveseket mondani!:-))

Hat igen, szemelykocsi vonalon az Y-kocsik+IC-kocsik nagy durranas lenne!

A szemelykocsikat meg azert nem mertem megemliteni, mert ugye a kocsik hossza egy problema!
Ui. a Piko, Fleischmann, marklin 1/100-as hosszban, a Roco meg a Rivarossi csoport foleg 1/87 hosszban es mar kisebb reszben 1/100-ban gyart.

Sajna itt a hossz azert kulcskerdes, mert ez palyafuggo kerdes is: egy 440 mm-es iven rondan belognak az 1/87-es hosszu kocsik. Foleg a kedvenc Z1-es kocsikra igaz:-(((

Masik bibi meg, hogyha kulfoldre is exportalunk, akkor talan nem egy korabbi trendet kellene kovetni 1/100-as hosszal.

Vegulis, ha gyartanank olyan sineket is, amelyeket 30 centis szemelykocsikra van eleve tervezve, akkor duplan nyerhetunk.

Ahhoz meg kicsik vagyunk, hogy egy kocsit 1/87-es meg 1/100-as hosszban is legyartsunk.

Tehat ez is egy megfontalando kerdes!

Előzmény: Carpy (1648)
Carpy Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1648
En ugy vagyok a mozdonyokkal, hogy kocsik nelkul nem nyero, es magyar kocsikat csak a Fugi tomeggyart, es en azokbol nem veszek, mert rettenetesen csunyak es tul hosszuak. Akkor mar inkabb a jo kis Piko tavforgalmi kocsik.
A Bz-vel kocsigond sincs. :)

Nohabot pedig a kovetkezo generacio mar nem is fog latni...

Előzmény: GEORGIE (1647)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1647
Hadd jegyezzem mar meg, hogy az 1044-est a Roco mellett gyartja a Kleinbahn is:-))

A masik, mennyire tuti, hogy jon majd a Roco Nohab magyar szinben?

Nekunk olyan magyar mozdonyt kell gyartani, amit szinte mindenki ismer: V43, 63, 46, M 62, 61, 40, 44.

Meg mi az amit pl. az eddig legyartott kocsikhoz lehet pakolni?

Roco Gosak-Szili, Gigant
Y-kocsik, Szili, Gigant, Szergej, Nohab, kulonbozo festesi erakbol is!
teherkocsik: szili, gigant, szergej,

Tehat eddig a szili-gigant paros az, amit szinte mindenhez el lehet sutni.

(Meg sokan meg vannak veszve a Nohabert, csak a sokat kellene szamszerusiteni: 10-100-1000? )

Meg egyszer megjegyzem, hogy ez az en raerzesem!
Nincs a kezemben egy piackutatasi eredmenytablazat, meg egy abbol kiindulo "forecast":-))

A masik meg: ha x, y, uzletlancba bevinnenk a jarmuveket, elofordulhat, hogy termeloi aron, vagy az alatt kellene szallitani.

Nem kell magyaraznom, hogy nekunk kell bebizonyitani a Cora, Metro, tesconak, hogy miert jo NEKIK, ha a mi termekunket forgalmazza.
Az ertekesites teruleten dolgozok tudnanak errol sztorikat meselni!:-((

DE azt se szabad elfelejteni, hogy a multivilagban is megtalalhato a patrionalista hajlam, csak eddig meg nem irt ide egyik lanc igazgatojanak a kisfia, v. kislanya sem, hogy majd lobbizok a faternal az erdeketekben:-))

Előzmény: vsanci (1645)
Carpy Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1646
Szerintem nem erdemes olyat gyartani, amit nagyobb, nevesebb cegek mar gyartanak. Aki Nohabot akar, az vehet, nem kell gyartani. Szili is van mar, es ha a Fugi tenyleg elkesziti a sajatjat, akkor lesz meg egy.
V63?
(meg mindig a Bz tunik a legegyszerubbnek)
Előzmény: vsanci (1645)
vsanci Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1645
Gondolj bele ilyen alapon az összes mozdonyt kizárhatjuk!
Szilit a fuggerth fog gyártani
Nohabot meg a Roco
Igaziból nekem mind a kettő a kedvencem így bármelyiket szívesen látnám az asztalomon.
De elgondolkodtató amit mondasz. Egyébként meg a modellezők általában nem csak egy mozdonyt vásárolnak!!!
Előzmény: GEORGIE (1644)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1644
Eegen, igy leirva jo otlet a BoBo, DE!

Mindenki nezze meg a sajat mozdonyparkjat. Megvan? Ok, akkor hany szazaleka lesz tolatomozdony es hany szazalek fovonali mozdony?

Leszamitva olyan versenyzoket, akik csak tolatomozdonyokra utaznak jo, ha 20%-ek lesz ez az arany. (En elfogult vagyok, mert nalam meg 0 db van:-(( )

Multkor valahol olyat hallottam, hogy a Csorgobol Fuggerth 5000 db-ot adott el. (Akinek pontosabb infoja van, lszi javitson ki.) En elkepzelhetetlennek tartom, hogy Bobobol ennyit el lehetne adni rovid idon belul.

A Bz:
Igen a csehek gyartjak, nalunk meg gyantabol ontik:-((

En vmi fovonali mozdonyra gondolnek, talan a Szilire vagy a Nohabra normalis kivitelben.

Előzmény: vsanci (1634)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1643
Igen ket 2,5 sinrendszere volt a Roconak.

Csak ugye mi kell ahhoz, hogy mi olcsobban allitsuk elo, mint a Mehano?:-((

Szemelykocsi ablakra van-e valamilyen tipped?

Mas. Azt irtad, hogy az oldalad privat, de szerintem olyan jo, szinvonalas dolgokat tartalmaz, amit fel kene rakni vsancihoz.

Előzmény: rezgaras (1639)
ferkopa Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1642
Szvsz, szkennelve is jó volna. (nem egy ilyet láttam, rádióamt?r site-okon ) Ugyan nem túl szép, de az információ akkor is használaható.

Előzmény: rezgaras (1641)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1641
ferkopa írta:

> Ha azt a kis cnc fúrógépet is Te konstruáltad, érdemes volna
> arról is leírást csinálni a honlapodra.

Én csináltam az utolsó szegig, a PC-be való kártyát is - az legalább a szakmámba vágott. :-)

Igen, már az angol nyelvű változattal kapcsolatban is többen kérdezték, lesz-e CNC leírás. Mindig azt mondom, persze lesz, csak nem tudom, mikor.

Ne felejtsed el, az egy elég komplikált szerkezet. Egyszer nagyjából leírtam egy amerikai barátom számára, vagy 10 oldal lett, de még így sem igazán tökéletes. A máasik probléma, hogy abban az idôben, amikor készítettem, meg nem számítógéppel készítettem a rajzait, hanem ceruzával kockás papíron. Ezt elvile be lehetne szkennelni, de nem hiszem, hogy jól mutatna. Meg tele is van firkálva számításokkal és vázlatokkal a készítés idejébôl.

Tehát - egyszer lesz, de nem tudom, mikor. Ha kell lyukminta, komoly embereknek szívesen készítek vele. A bemenete ASCII-file.

Előzmény: ferkopa (1632)
division by zero Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1640
a tar is megy ftp-vel...
az emlitett Nexus nem, meg allandoan le is hal, ezért is költözött el onnan a Nohab lap is...
Előzmény: rezgaras (1638)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1639
GEORGIE írta:

> javitsatok ki, ha tevedek, de a 2,5 mm-es sineit a Roco a
> mehanoval gyartatja:

Én úgy tudom, hogy két különbözô Roco 2,5mm-es sínrendszer van (volt?). Van ugyanis egy 10 éves Roco katalógusom, amiben benne van az akkor piacra dobott 2,1mm-es rendszer és az addig forgalmazott régi 2,5mm-es rendszer. Ezenkívül van egy magyar nyelvű prospektusom, ha jól emlékszem az Erkel utcából, amiben a "Hobby-line" nevezetű sínrendszer van leírva.

Nos ennek a rendszernek a 2,5mm-es sínprofilt leszámítva semmi köze nincs ahhoz, ami a régi Roco katalógusban van. Mások az ívsugarak, a váltógeometriák, a sínhosszak. Sôt mi több, a magyar prospektusban lévô "Hobby line" singeometriája tökéletesen egyezik az amerikai piacon szokásos geometriával (Atlas, Model Power, Model Reli). Azaz az ívsugár 457mm (18 coll), az egyenes hossza 228,6mm (9 coll), a váltókra pedig jellemzô. hogy az egyenes szakas sokkal hosszabb, mint az íves.

Tehát én úgy gondolom, a Magyarországon forgalmazott Hobby Line az nem más, mint az amerikai piacra gyártott sínrendszer, amit máshol Európában nem is lehetett kapni. És persze lehet, hogy ezt igazából Mehano gyártja, szintén az amerikai piacra.

Én egyébként az Atlas 22 collos (559mm) ívsugarat szeretem. Attól már nincs az embernek az a benyomása, hogy egy 56-os villamost lát a Moszkva téri fordulóban... :-)

Előzmény: GEORGIE (1631)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1638
joem írta:

> Ez viszont iszonyatos + meló, hiszen minden egyes
> módosításnál minden egyes hivatkozást át- ill. duplán kell
> írni.

Nem, nem, nem! Vannak olyanok - sajnos nem mind - akik megengedik az FTP-vel való töltést. Ez azt jelenti, hogy a másolat file-jait vagy akár directory-jait egyszerüen 1:1-ben át lehet küldeni. Kész.

Előzmény: joem (1622)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1637
Carpy írta:

> Szerintem a Bz-vel erdemes kezdeni.

Szerintem jó ötlet. De nem készítik már a Cseheknél?

Előzmény: Carpy (1624)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1636
Brainstorm á la Matiz:
A BZ megvalósíthatónak tűnik, egyszerűbben, mint a többi. A Modell Eisenbahnerben volt egy cikk a kis VT-ről. A bemutatott modell sokkal egszerűbb volt a PIKOénál. Belseje nem volt ennek sem, ráadásul az ablakai is átlátszóak voltak. A külsejével dobták fel, a feliratok és kissebb kiegészítők nagyon szépek voltak. A kasznival egyben volt a kerék felfüggesztése (rugók, fékek) a motor és a 2 tengely csak 2 csavarral volt felrakva. Szóval, nagyon minimalista volt a szerkezet (szerintem egy kis cég terméke lehetett).
Mindent nem tudnánk megcsinálni. Az öntőszerszámot talán, nagyobb darabszám előállítására nem igen lehetne olcsón berendezkedni, így "alvállalkozókat" kellene rá keresni.
Motort, fogaskerekeket, tengelyeket lehetne nagyobb tételben vásárolni. (A fent említett modellben Mashima motor dolgozott)
Feliratok, festés: ez tűnik a legkönnyebben megoldható dolognak, a feliratokhoz viszont be kell szerezni a lejjebb említett nyomtatót és kellékanyagait.

Scanneljek képeket a VT-ről?

crash__override Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1635
Es persze N-ben is !!!! :-)
Előzmény: vsanci (1634)
vsanci Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1634
Uraim látom beidult az agyalás!
Ennek örülök. Tényleg a marketing, a tervezés, az eladhatóság, az igény az első, és csak utána a pénz. Csak sajnos sokszor a pénzen illetve annak hiányában szoktak a projektek elcsúszni. De a pénz a legkevesebb...
Én úgy gondolom, hogy Bobo-val kellene kezdeni.
Több okom is van:
- Beszéltem a Domokos Bandival és ő már utána járt a Bobo sorozatgyártásnak, ő mondta, hogy kb. 4,5 Millióval el lehet kezdeni.
- "Megvehetnénk" tőle az alapot és nem baj, hogy ha egy profi is benne van a buliban ez jó reklám!!!
- Tolató mozdony mindenkinek kell. Minden terepasztalon van állomás, raktár, ipartelep ahol jól mutat egy dolgos Bobo.
- Mindenki ismeri, mindenhol van az országban (jó a neve BoBo)könnyen megnevezhető.
- Jól mutat a Csörgö mellet
- Több színben is készülhet (régi MÁV, új MÁV, Gysesv, MOL, HÉV stb.)
- Én még normál vontatási üzemben is láttam működni mentesítő mozdonyként ha éppen lerohadt egy mozdony valahol a nyílt pályán.
- Szerintem nem is lenne túl drága, nincs rajta pl. áramszedő (kivéve a HÉV-esen de persze ez megnyomná az árát), szerkocsi stb.
- Egyszerű a mechanika!!
Kb. ennyi érvev van a Bobo mellett
Vahren Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1633
Na és mit szólnátok a keskenynyomközű vonatokhoz? pl. MK48?
Készlet: Mk45 és hozzávaló kocsik, a magyar úttörő(ma gyermek)vasút szett. :-)
A BZ szerintem jó ötlet.
Esetleg MDMot hozzávaló kocsival, motorkocsival stb.

Külföldiekél is esélyes: magyar M61 kétféle színezésben.

Nos? :-)

ferkopa Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1632
OFF

Ha azt a kis cnc fúrógépet is Te
konstruáltad, érdemes volna arról is
leírást csinálni a honlapodra.

ON

Előzmény: rezgaras (1616)
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1631
Mert a mehanonal olcsobban, jobbat hogyan tudnal gyartani?

javitsatok ki, ha tevedek, de a 2,5 mm-es sineit a Roco a mehanoval gyartatja:-((

A sinekhez is kellenek gepek+penz.

Jo, lehetne mondjuk betontalpfaval megjelenni a piacon, mert az annyira nem divik.

(Ez nem igaz, mert lattam az MR-ben betonaljakat kinalo ceget, igaz Amerikaban)

Előzmény: joem (1630)
joem Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1630
Carpy, GEORGIE és mindenki, akki hozzászólt a témához:
Pontosan ilyen agyviharra gondoltam és kérem is, hogy mindenki írja le gondolatait, ötleteit, függetlenül attól, hogy megvalósítható vagy gazdaságos-e. A döntés előkészítésnek ez az ú.n. zöld lámpás fázisa. Ebből kell aztán kiegyelni azokat, melyek valamilyen okból nem állják ki a megvalósíthatóság próbáját, de ezt szerintem csak napok múlva kezdjük el, amikor már mindenki (majdnem) mindent elmondott, ami a témával kapcsolatban eszébe jutott. Addig szabad a vásár.
Én például megkérdezem, hogy miért eretnek gondolat a sinek (váltók, stb.) gyártása? Lehet, hogy triviális dolgot lérdezek, bánjatok velem az újszülötteknek kijáró kellő tisztelettel :-))
joem Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1629
A nexus csak 2 MB! Nekem már betelt, pedig nem is nagy a honlapom.
Előzmény: Törölt nick (1628)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.15 0 0 1628
"Valami mindenhonnan elérhető és ingyenes és korlátlan nincs? "

A www.nexus.hu elég gyors külföldről is. Az lehetne egy kompromisszum. A www.tar.hu tényleg reménytelen.

Előzmény: joem (1622)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!