Nyertél - de tudom, hogy ettôl nem vagy boldog ;-(
Nem tudok betonos váltóról. Bár azt hiszem, Magyarországon sokáig nem volt a vasúton betonaljas váltó. Én még jól emlékszem tiszta betonos sinekre, ahon a váltók talpfával készültek.
> Ha jol tevedek, akkor a Roco csak egyenes vaganyokhoz (?) gyart betonaljat?
Igen, azt hiszem. Az én Roco katalógusomban valóban csak flex van betonaljjal, de ez a katalógus elég régi.
> En egyebkent a legkondis kocsiknal hasznalt teleablakon
> vagyok megakadva.
Esetleg kivágni a Fuggeth ablakokból az üveget és beletenni teleüveget. Beismerem, 24 darabhoz nem kis adag mazochizmus kell :-(
> En ugy hallottam, hogy Deak finanszirozta Fuggerth
> kezdeset.
Érdekes. Ezek szerint Deák már 12 évvel ezelôtt is menô volt a szakmában?
Légyszi magyarázzatok meg egy különbséget!
Nekem van egy TT-s MY 1125-öm, barna. A forgóvázak megegyeznek a példaképpel, az M61-gyel. De múltkor az egyik rokonoméknál láttam egy másik TT MY 1125-öt, az piros volt, és más volt a forgóváza. Ha jól tudom, az igazi NoHAB-oknál is van Co' Co' és A1A A1A tengelyelrendezésű. Lehetséges, hogy egyazon modelltípusból is hasonló alapon 2 fajtát csináltak? Az enyémen minden kerék fölött van fékhenger, a másikon csak 2 van, és a forgóváz közepén valami keszekuszaság. Mi ez?
Bocs, hogy nem kulon-kulon valaszolgatok, csak egyuttesen jobban kezelheto a valaszom, talan:-))
1. 1673: Roc gyárt betonaljas sínt.
De ki gyart betonaljas valtot?
Ha jol tevedek, akkor a Roco csak egyenes vaganyokhoz (?) gyart betonaljat?
2. 1675: Ablak.
Na ezert nyavajogtam, mert mint szemelykocsibuzi, hiaba rendelkezek jellegrajzokkal, ha az ablakokkal nem sokat tudok kezdeni. Sajna egy szemelykocsihoz min 24 db ablak kell (termeszetesen a modernekhez).
En egyebkent a legkondis kocsiknal hasznalt teleablakon vagyok megakadva.
DE mondjuk a CAF kocsiknal meg nincs ezust szinu keret az ablakon:-))
Hogya manoba lehetne olcson, nagyobb tetelben hazilag legyartani?
A nagy modellgyarak hogyan fejtettek meg a kerdest?
lehet, hogy be kell vetni 007-et?:-)))
3. deak-Fuggerth.
En ugy hallottam, hogy Deak finanszirozta Fuggerth kezdeset.
4. Savszelleseg: Ez egy nagyon jo kerdes!!!
Ma magyarorszagon hol lehet egy normalis szolgaltatot talalni ebben a temaban?:-))
A Dom models Domokos Bandi cege es fokent a nemet piacra szallitja a BoBokat.
Uzlettarsa Naumann Fernc,aki a weboldal szerint Fuggerth, Deak es mas cseh modelleket is forogalmaz. A Csorgo 109DEM-be kerul.
Kotve hiszem, hogy Domokos csak ugy ideadna Bobot ontesre:-)))
Új vagyok a fórumban, így becsülettel végigolvastam az eddigi termést, és most kívánnék hozzászólni először. Kb. 20 éve gyűlnek a modelljeim, H0 méretben. Építettem is már 2 terepasztalt is, jelenleg hely hiányában nincs a modellek dobozban a szekrényben.
Én valahogy a régi idők vasútjához vonzódom inkább, ezért a mozdonyaim több mint fele gőzös. Ezzel kapcsolatos a problémám is: PIKO BR01 ill. BR41. A kanyarokban (440-es) a szerkocsi nem bírja eltolni a mozdony elejét még szerelvény nélkül sem. Gondolom, hogy ez konstrukciós hiba lehet. Tud-e valaki erre valamilyen ellenszert , hogyan kellene átalakítani, vagy feljavítani a szerkezetet?
A nálam lévő kép "Archív felvétel Gyökér István gyűjteményéből". Kiadója a Sygnatura Kft. Budapest. A gépet egy körfűtőház 19. vágánya előtt ábrázolja. Van még egy fotó a Linzbauer-féle vasútmodellezés-könyvben (mérővonattal). Meg esetleg lehet próbálkozni Lányi Ernőnél ...
> Azt irtad, hogy az oldalad privat, ... ... fel kene rakni
> vsancihoz.
Errôl már társalogtunk vsancival. Egyrészt szerintem a Web-nek pont az a lényege, hogy nem kell mindent többször is elhelyezni, elég egy linket tenni rá, mindegy, hogy az eredeti tartalom hol van. Ezért "World Wide". A másik probléma, hogy én innen vsanci lapját gyakorlatilag nem érem el. Tehát semmilyen változtatást nem tudnék végrehajtani, csak legfeljebb úgy, hogy az egészet tokkal vonóval újra meg újra elküldöm E-Mailben vsancinak. Hát ez szerintem nem egy megoldás. Tehát inkább keresek neki egy helyet valami ingyenes szerveren.
Egyébként szerintem az elviselhetetlenül lassú elérési idôket nem a kis kábelkapacítás okozza Mo. és a Nyugat között. A budapesti - sôt a vidéki - egyetemek szervereit majdnem olyan gyorsan lehet elérni Nyugatról, mint bármelyik nyugati szervert. Inkább azt hiszem, hogy a magyar privát szolgáltatók csak kis kapacításokat bérelnek a külföldre menô vonalakból, hogy spóroljanak. És ezzel a "World Wide Web"-et egy "Hungary Wide Web"-bé változtatják.
> Itthon szerintem a Deáknak meg a Fuggerth-nek kéne egy
> kicsit jobban összeborulni.
Egyszer a Lángban egy srác (sajnos elfelejtettem a nevét) azt állította, hogy Fuggerthnak ô készítette az öntvénymintát rézlemezbôl maratással. Úgy tudom, Deákkal is kapcsolatban állt. Szóval lehet, hogy Deák meg Fuggerth nincsenek is olyan távol egymástól.
Azt csak remélni lehet, hogy a Fuggerth Szilihez nem a Deák modelljét használják fel az öntôminta készítéséhez.
> Egy kerdesem meg mindig van: a szemelykocsik ablakat
> hogyan lehet igenyesen megfejteni?
> Vagy gyart valaki kulon kocsiablakokat?
Hát igen, ez egy probléma. De milyen ablakokról beszélsz? A mai kocsikon aluminium keretes ablak van. Szerintem azt házi módszerekkel nem lehet szépen modellezni. De a Fuggertheket nem lehet külön is kapni? Mintha valamikor láttam volna a Tóthnál. Esetleg lehet egy öntômintát egy Fuggerth ablakról készíteni és az ablakot kerettel együtt víztiszta epoxiból kiönteni, aztán a keretet befesteni. De magam részérôl nem szívesen festenék 20-40 ablakot egy ültô helyemben...
Az egész régi kocsik ablakának belsô fakerete volt. Szerintem ilyet rézlemezbôl ki lehet maratni és befesteni. A '20-as években a kocsikon keret nélküli ablak volt, ezt a legkönnyebb modellezni. Sajnos valamikor a '20-as évek végén elrendelték, hogy az ablakokon fölül egy szellôzônek kell lenni. Ezek után ilyen rézöntvénnyel szerelték a kocsikat és a régebbieket is átépítették. Lásd a Csuka kocsit:
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/hu/car/96II-32.jpg
Azt hiszem, ezt az alkatrészt elég nehéz modellezni, de maratással talán lehet valanit csinálni. Nagyon pici lesz, kb. 1mm széles.
> Érdemes egyébként kipróbálni, ugyanaz a kocsi adott
> sebességgel milyen hosszan gurul ki műanyag és
> fémkerékpárral.
Én végeztem egyszer ilyen próbát (a fiam nagyon élvezte, azóta is mindig meg szeretné ismételni). Készítettünk egy lejtôt hosszú egyenes kifutóval, és minden kocsit elindítottunk rajta.
Röhögni fogsz: a gyôztes egy amerikai "MDC Roundhouse" teherkocsi volt _műanyag kerékkel_ !!!! A második egy P2K kocsi volt fémkerékkel. Általában az amerikai kocsik sokkal jobban futottak, mint az európaiak. Igaz, ez utóbbiak fôleg Pikotól és Limától származtak, ami nem egy pozitív elôjel.
> Fuggerthnél a By, Bhv hossza stimmel, csak kár, hogy az
> "Bx" és "Ax" is ugyanekkorára sikerült és az előzőektől csak
> a festésben különbözik.
Igen, ez egy szarvas hiba. A '96-os mozdonybemutatón kint volt egymás mellett egy Bhv és egy Ax (?). Sôt, a Bhv ugyanaz volt, mint a Fuggerth modell - a száma egyezett. Ha érdekel, nézzétek meg a képemet a Mercurion:
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/hu/car/96I-29.jpg
Az Ax képérôl viszont ordít a hiba: az eredetinek 9 ablaka van, a Fuggerthnek meg 10.
> Szerintem (is) sokat jelent a talpfák kidolgozása és
> egyéniesítése (betonalj,
Roc gyárt betonaljas sínt.
> A "termelési programot" egyébként szerintem célszerű lenne
> meglévő modellekhez kapcsolva azok tuningjával kezdeni.
Valami ilyesmit javasolt etwg is, ha jól emlékszem.
Egy német cég gyártja a Bobót és a C50-et. Honlapjuk is van: www.dom-models.de. A C50 ára (kapaszkodj meg) 485 DM.
Itthon szerintem a Deáknak meg a Fuggerth-nek kéne egy kicsit jobban összeborulni. Amit a Deák nagy munkával megtervez, a Fuggerth-nek kéne műanyagból legyártani. Nem ilyen egyedi darab réz-modelleket kéne csinálni, mert Magyarországon azoknak az embereknek, akik vasútmodelleznek, egyszerűen nincs ötvenezrük egy mozdony-modellre. Ha műanyagból csinálnák a Szilit meg a Szöcskét, az áruk húszezer körül mozoghatna itthon (nyugatra vihetnék dupla ennyiért, ott úgyis megvennék, akkora az ottani, elsősorban német piac), minden modellező megvenné. Be is pörögne az üzlet, jöhetne a Gigant, a Kandó, dízelből az M40, az M63... Később esetleg gőzös. Mondjuk a 424-es, később csúcsgépnek egy 601-es...
Álmodozzunk! :-)
Üdv mindenkinek.Vsanci:most látom levelem van:-))A jelzők ára (világítással):Azelőjelző ,ha jól emléxem úgy 6,5 KHUF A főjelző úgy 8 körül.De én azt aváltozatot kérdeztem, ami ,,mindent tud"De ha járok az Erkel utcában megnézem megint, mert már nyár ota nem voltam.Amúgy szerintem egész normálisak az eladók.Macibb:Én a Fuggerth kocsikat úgy veszem hogy vásárlok hozzá azonnal ROCO kerekeket.Igazad van, sokkal jobban futnak a fém kerékpárokkal.Tényleg a 601-es gőzmozdonyról van képed a monarchia idejéből?Ez már kincs!Egy másolatot elfogadnék.Javasolhatok egy találkozót?
"Érdemes egyébként kipróbálni, ugyanaz a kocsi adott sebességgel milyen hosszan gurul ki műanyag és fémkerékpárral. "
nagyon jól tudom! csak azt nem, hogy hol lehetne TT-s fémkerekeket kapni... :-(((
Kocsihossz:
Én a méretarányos hossz híve vagyok. Fuggerthnél a By, Bhv hossza stimmel, csak kár, hogy az "Bx" és "Ax" is ugyanekkorára sikerült és az előzőektől csak a festésben különbözik. Az én méreseim szerint a keletnémet Y-kocsik hossza és ablakkiosztása egyébként az Ax, Bx méretarányos mása. Csak a tetőt, a homlokfalakat stb stb stb kell átalakítani :-)
sansan:
Örülök, hogy valaki még tudja, mi is "a gőzmozdony". Nekem egy régi képeslapom van róla.
div/0:
Szerintem (is) sokat jelent a talpfák kidolgozása és egyéniesítése (betonalj, ezeréves korhadó stb.). Ez utóbbi főleg látványos lenne :-)
A "termelési programot" egyébként szerintem célszerű lenne meglévő modellekhez kapcsolva azok tuningjával kezdeni. Kisebb tőkével is el lehet így kezdeni. Ezek ideális alanyai lehetnek a Fuggerth-kocsik és mozdonyok. Érdemes egyébként kipróbálni, ugyanaz a kocsi adott sebességgel milyen hosszan gurul ki műanyag és fémkerékpárral.
DWA 26.4m kocsijai:
Nos, ha a Zabszem kimult, akkor a nemet piacot is meg lehetne celozni:-)))
Igaz azt a minoseget csak a Roco ar alatt lehetne eladni, vagy a minosegen javitani!
CAF: MAV mellet RENFE szinekbe lehetne nyomatni. Csak attol tartok, hogy a LIma meg az Electrotren is errefele mozdul:-((
De a gororgoknek is CAF kocsijaik lesznek!
Üdv mindenkinek. Vsanci:A viesmann jelzőket nézegetve én is felfedeztem a hasonlóságot. Ezután amikor csak tudtam siettem,megnézni az Erkel utcai Roco boltban.Úgy láttam ,talán kis árnyalatnyi különbség van a színben.Amúgy ugyanazok a nálunk használtakkal.Az áruk elég húzós. A Monarchiára gondolva pedig jó helyen tapogatsz,mert 1867-től ez is a közös ügyek közé tartozott.A Láng is modellezett 601 gőzöst amit a monarchia vasútjain használtak. Tényleg:ha vki tud képet,infót a mallet gőzmozdonyról nagyon megköszönném. San
Igazad van kedves Rézgaras lehet, hogy először kicsiben kell elkezdeni személy vagy teherkocsi nekem mind 1.
A kit marha jó ötlet én vettem már 3 db ilyen kitet, kiválóak csak egy bibi van velük, hogy angol nemzetiségű. De iszonyú jól mutatnak csak hát ez se magyar.
> Lehetne a fuggerthnel szebb kocsikkal probalkozni, csak
> kerdes, hogy milyen aron tudnank kihozni.
Én inkább kocsiban gondolkoznék. Nem akarok ünneprontó lenni, de szerintem egy mozdony kifejlesztése és gyártása a lehetséges darabszámok miatt gyakorlatilag gazdaságilag nem életképes. A Bz még elmenne, de csak akkor, ha külföldön is lehetne forgalmazni. Ezért lenne fontos megtudni, hogy a csehek gyártják-e. Tudomásul kell venni, hogy ezen a területen Kelet-Európában egy terméket két gyártótól nem visel el a piac! Én Nyugaton azt tanultam meg, hogy ellentétben a szocialista termelési sikerjelentésekkel az üzletben a legfontosabb az eladás. Ugyanis ebbôl lesz a pénz. A gyártás csak utána jön.
Nem tudom, kik milyen korszakban modelleznek. A világon mindenütt legtöbben az éppen aktuális jelenkort modellezik, mert az van a szemük elôtt. De a régebbi korszakok modellezôi régebbi járműveket igényelnek. Magyarországon a '60-as évekig a kocsiállomány nagy részét 2 tengelyű kocsik alkották. Igen jellegzetes volt a Cmn ill. a továbbfejlesztése, a Cz tipus. Egy kocsit nem csak egészben, de kitben is lehet piacra hozni, így olcsóbb lenne. Még gyantából is szépen lehet gyártani, lásd Westerfield
http://users.multipro.com/westerfield/
> ha mar sinrendszerekben gondolkodunk, akkor MAV
> szabvany szerinti felsovezetekrendszeren meg
> jelzorendszeren is lehet agyalni.
Azt hiszem, a MÁV felsôvezeték nem nagyon tér el a német rendszertôl. Jelzôket nem gyárt az Alphamodell? (létezik az még?)
> A felsovezetek tutti, hogy draga lenne a szinesfem cuccok
> miatt. Itt nem lehet gyantazni:-((
Nem a színesfém miatt. Az sokkal olcsóbb, mint a gyanta! Csak azt nem lehet egyszerűen beleönteni valami formába. A profi ezen a téren Sommerfeldt. Az a rendszer szerintem a legjobb.
> Carpy kezdesz a szivemnek kedveseket mondani!:-))
Pedig én azt hittem, hogy attól, hogy hosszúnak találja a Fuggerth kocsikat, Te fel fogsz robbanni! :-))
> i. a Piko, Fleischmann, marklin 1/100-as hosszban, a Roco
> meg a Rivarossi csoport foleg 1/87 hosszban es mar kisebb
> reszben 1/100-ban gyart.
Én úgy látom, hogy az 1/100-as hossz Nyugaton már kiment a divatból. És ez jó így. Végülis ha az embernek olyan fontos a modellhűség, hogy munkát, fáradságot és pénzt nem kímélve az utolsó fogantyút meg szegecset is látni szeretne a modelljén, akkor nem elégedhet meg egy hosszban torzított modellel. Szerintem Fuggerth úr nagyon jól tette, hogy ebben nem ment kompromisszumokba bele. Végülis a tartozékokat pótolni lehet, ha valaki erre súlyt helyez, de egy torz modellen nem lehet segíteni.
Szerintem, ha valakinek hely-problémája van, akkor ne modellezzen fôvonalat.
Én úgy látom, hogy a Fuggerth kocsik egész jók. Lehet játszni velük és jó alapot adnak a szupereléshez is. A kerekeket nem árt kicserélni, mert némelyik excentrikus.
esetleg külön a Bz-s pályákhoz lehetne gyártani 138 mm hosszú vágánymezőket (kb 12 m valódi) amiben minden második-harmadik talpfa ki van rohadva :-)))
"Carpy kezdesz a szivemnek kedveseket mondani!:-))"
Igyexik az ember :)))
--------------
Szemaforokat regebben gyartott egy ceg, az erkel utcaban lehetett oket kapni.
Fuggerth urrol azt beszelik, hogy nem modellezo, hanem iparos. ennek ellenere valoban jol kitalalta, hogy M41-et erdemes gyartani.
De ennek 10 eve. Nekunk ezaltal valami masban kell gondolkodnunk.
Lehetne a fuggerthnel szebb kocsikkal probalkozni, csak kerdes, hogy milyen aron tudnank kihozni. Ami viszont igencsak hianypotlo lenne es hosszu tavon is szamithatunk ra, a BZ. Nem mintha szivesen utaznek vele, de a terepasztalomon lako emberek is hadd tudjak meg, milyen erzes 2 tengelyen docogni! (Raadasul fugert sineken :)))
Fiúk!
Olvastam a Veismann katalógusban (de nagyképű vagyok mintha tudnék olvasni németül) szóval láttam a Veismann katalógusban osztrák karos és előjelzőket (kat. szám ÖBB 4506, ÖBB 4508, ÖBB 4513, ÖBB 4514, ÖBB 4512), és összevetettem a Linzbauer féle vasútmodellezés c. könyvben leírt karosjelzővel és előjelzővel, eredmény: kiköpött az.
Létezik, hogy az osztrák vasutak karos és előjelzői megegyeznek a magyarral? (Ahogy leírtam, egyből eszembe jutott az Osztrák-Magyar Monarchia, de hülye vagyok:-) akkor viszont megvan a megoldás, a veismann gyárt magyar karos jelzőket és előjelzőket!!! De azért jó volna ha valaki okos rábólintana!!! :-)))
Mert akkor minden O.K. és legalább a karosjelző probléma megoldódott...
Persze egy profi M41-es sem lenne rossz (mondjuk hangkeltő elektronikával :-)). Esetleg a kész Fuggerth Csöri tuningolása (olcsóbb is lenne, mint egy új modell...). Kérdés, hogy lenne-e rá kereslet...