Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1717
Szi Carpy,

a következö mondataid nagyon leegyszerüsitik a dolgot:

§Mibe kerul egy gyartosor vasutmodellekhez?"

Semmibe :)) Nem kell hozzajuk gyartosor. Meg sajat froccsonto gep sem kell, mert a muanyagiparban szokasos mennyisegekhez kepest nevetsegesen
keves darabot allitanank elo. §

Igy ez nem egészen igaz. Ahhoz, hogy valaki meg tudja neked csinálni a formát vagy rengeteg részletrajz kell, vagy egy nagyon jo mester modell, mert az alig várhato el a formakészitö uriembertöl, hogy valamilyen fogalma is legyen a vasutrol. (Én már végigcsináltam egy ilyen procedurát). Mindamellett állandoan ott kell lenni (legalább 2x hetenként) és ellenörizni a munkát. Még igy is nagyon gyakran olyan dolgok kerülnek ki amit nem olyan egyszerü megoldani, azaz kompromisszumot kell választani, ami csakis a Te (stb.) felelöséged. Sajnos azután jönnek a csavarszámlálok közülünk, akik az elsö pillantásra látják a kompromisszumok eredményét.
Ma már a fröccsöntö gépek többségére barmilyen szerszámot fel lehet fogni. A másik dolog meg a nyersanyag. Sajnos ez sem mindegy, minél finomabb a forma annál nagyobb nyomásra van szükség és ezt az anyagnak is ki kell birnia. Nagyon nehéz volt igazán jo szakembert találni, aki mind a öntögép tulajdonságait optimálisan ki tudta használni, mind pedig a modellt ugy volt képes leképezni, hogy az megfeleljen az elvárásoknak. (Nézz meg egy pár ház stb modellt különbözö cégektöl és láthatod a különbséget a "tarto fákon - sprue". Minél finomabbak ezek annál jobb a felhasznált anyag és a formamester is.

Most csak ennyit.

Előzmény: Carpy (1696)
joem Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1716
Szerintem meg kell próbálni olyan motort+hajtást beszerezni, amely elfér a beltéri berendezés alatt.
A Piko VT135-VT70 motorja nekem is tetszett, de egyrészt nem hinném, hogy beszerezhető, másrészt csak nem kéne fekete ablakos Bz-t gyártani.
Előzmény: Carpy (1714)
Carpy Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1715
Jesszum pepi! Ennyi elgepelest! :((

Szoval:
Belso berendezes
Locomo meg egyeb...
csak hogy a legfelreerthetobbeket emlitsem. 1000 kismaci!!

Előzmény: Carpy (1714)
Carpy Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1714
Hellosztok!

Orulok, hogy nagyjabol egyetertes alakult ki a Bz tekinteteben.
Hajtasra szerintem erdemes lenne utananezni, hogy beszerezheto-e meg a PIKO motorkocsi hajtasa. Realisan nezve nincs arra esely, hogy a motorkocsibe olyan kis motort tegyunk, hogy maradjon hely belos berendezesnek, es az a mototr ugyan nagy, de szerintem eleg jo.
A Forum Modell nekem tetszik, mint nev. Annakidejen Locomo mege geyeb neveken akartam modellt gyartani, de a Forum jobb, mert mutatja az internetes bazist.
En is kultag vagyok egy Bt-ben, nekem se artana a keresztfinanszirozashoz valami jo kis veszteseges tevekenyseg felvetele :)))))))

Előzmény: joem (1713)
joem Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1713
Ha a Csehek csinálják is, minket ez csak akkor zavarna, ha legalább a szakboltokban, meg a börzén lenne, de én speciel még nem találkoztam vele (pedig megnézném).
A Roco VT 98 hajtását talán valóban sikerülne felhasználni, csak attól félek, hogy nagyon megdrágítaná, nomeg korántsem biztos, hogy ide is adnák. Mindenesetre a múltkor láttam az Erkel strasszén, lehet, hogy majd veszek egyet tanulmányozás céljából.
Csak emlékeztetőül:
- cégnév?
- hajtásra további tippek?
- ablak?
- darabszám?
Üdv:
Joe
Előzmény: Gashpy (1712)
Gashpy Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1712
Ma voltam a Közlekedési Múzeumban. Megnéztem néhány skandináv Nohab képét. Ezek alapján helyesbítek és meg kell állapítanom, hogy a dán Nohab 2 dugattyús forgóváza megfelel a valóságnak.
Volt egy kép az Mx Nohabról is (könnyített válozat, ez a A1A A1A tengelyelrendezésű), amin 3 dugattyút véltem felfedezni. Viszont ez sem egyezett meg az itthoniakéval.
Tehát az újabb gépeknél marad a barkácsolás...

Ami a gyártást illeti (Bzmot). Anno a csehszlovák LPH csinált egy kit-et TT-ben. A pótkocsit simán össze lehetett rakni, de benne voltak azok a jellegzetességek, amik a mothoz is kellenek. Csak hajtás nem volt benne, azt mindenkinek magának kellett kitalálnia. Volt előtte még egy műgyantás készlet is, de az csak a kasztni volt.
Biztos, hogy a Csehek nem csinálják?

Előzmény: Gashpy (1702)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1711
(Sajat hulye otletem annyira meglepett, hogy komolyan gondolkodni kezdtem elso sajat modellem megepitesen.)
Előzmény: Törölt nick (1710)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1710
Bar vannak ervek es ellenervek, a BZmot tartja magat :-)
Biztosan lattatok a kepet, BZmot 601-rol, ami nem mas, mint egy Ikarus-kaszni, sinre pakolva.
Hat, vegul is, Ikarus kasznit keszen lehet venni, a hajtas is megoldhato, epitsuk meg azt! :-)
crash__override Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1709
Sziasztok!

Nem tudtok veletlenul olyan szakembert, aki megfizetheto aron vallal motortekercselest?
(egy trafohiba miatt menetzarlatos lett 3 motorom)
Esetleg meg tudnam csinalni en is, de hol lehet hozzavalo lakkszigetelt huzalt venni ?

thx: Crash_

gyurmosz Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1708
Ha kész alvázat veszünk, hajtással, mindennel,érdemes lenne megnézni a VT 98-as német motorkocsi modelljeit, ezek hossza ugyanis 0.5 mm-rel térnek el a Bz hosszától (az eltérés kocsiszekrénnyel együtt értendő). A Roco és a Marklin biztos gyártja, de szerintem mások is.
Előzmény: vsanci (1705)
crash__override Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1707
N-ben is !!!!!

Az N-es kozonseg is rendes piac lenne ra....

Előzmény: vsanci (1705)
joem Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1706
Sziasztok!

Nemcsak Vsancinak, hanem az eddigi néhány hozzászóláshoz is válaszolva:
Köszi az ötletet a bérmunkában történő gyártásról. Már t.i., hogy pl. a Viesmannal gyártassuk le a formát (és akkor már szerintem a nyers kasznit is). Kérdésem, honnan lehet olyan részletes jellegrajzokat beszerezni, ami tárgyalási alap lehet.
Én is azt mondtam, hogy a hajtást beszállítótól kell beszerezni. Vannak Köztetek olyanok, akik ezt a piacot jól ismerik. Tehát a kérdés adódik: konkrétan honnan?
A következő, amihez szeretnék minél több véleményt olvasni, hogy milyen darabszámra tervezzünk, ami abból következik, hogy milyen mennyiséget szeretnénk, pontosabban tudunk eladni, és mekkora készlettel dolgozzunk.
Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban: a névre eddig 2 javaslat érkezett, várjuk a hozzászólásokat és a voksokat.
Üdv:
Joe

Előzmény: vsanci (1705)
vsanci Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1705
Kedves Barátaim!
Ezek szerint eldöntetett, modellt fogunk gyártani.
Az még viszont nem világos, hogyan gondoltátok. Abban benne vagyok, hogy alapítsunk egy klubot (első lépésként) és ez után kezdhetünk neki komolyan az érdemi munkának. Sajnos az én fantáziám elég szegényes, hogy valami farppáns nevet találjak ki ezt a rátok bízom. Aki viszont komolyan csatlakozni szertne arra kérem írjon egy emilt nekem, és talán egy személyes találkozót is megbeszélhetnénk.
Szóval maradjunk a Bz-nél? Nekem jó, csak milyen alvázon fog futni ez a szerencsétlen Bz?
A szett jó ötlet, hiány pótló lenne és megtámadhatnánk vele a játékboltokat és hipereket is.
Ha gondoljátok nekem van egy Bt.-m abba mint tevékenységet felvehetném és teljesen legálisan működhetne ez a modellgyártás. Tudnánk számlát adni, adó, TB, stb.
A dizájn, a név nagyon fontos, de előtte magát a modellt kéne megtervezni!!! hogyan, miből, mennyiért és főleg mit??!! Kik lennének beszállítók? Mit szállítanának be? Szóval kb. ilyen kérdéseim lennének. Ja majd elfelejtettem, hogy olyan modellt kéne választani és gyártani amely más (mondjuk TT) méretarányban is meg tudunk valósítani.
Üdv:
Vsanci
crash__override Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1704
Sziasztok!

Neminemu szininformaciora lenne szuksegem. Pontosabban : a magyar szemelykocsik milyen kekek (mert ugye a By nem olyan kek, mint az uj Bp, Bpmz).
Ezen kivul milyen szinuek (voltak) a narancssarga Nohabok ?

Szinkodok?

Ha valaki tud infot plz.

thx : Crash_

pg54 Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1703
A Deák-fivérek már 1970 táján profik voltak, amikor még csak beosztott eladóként dolgoztak a Váci utcai Marklin-boltban...
Előzmény: rezgaras (1687)
Gashpy Creative Commons License 2000.11.18 0 0 1702
Pontos választ nem tudok, csak sejtéseim vannak TT M61 futóval kapcsolatban:
Az első változat a 3 fékhengeres volt, ami a legjobban megközelítette az eredetit. (Ilyen van a gyári M61,001 gépemen. Az My os gépen viszont nekem is 2 fékhengeres van. Ez egy újabb példány.
Amit a BTTB Nohabgyártásáról tudni kell, hogy az nem a Storkower utcai gyárban történt, hanem egy másik VEB fabrikban. (ld számos katalógusban kooprodukció a VEB Plastspielwaren, Berlin céggel, illetve azok jele a gép alján).
Hogy honnan vették ezt a 2 fékes verziót, fogalmam sincs, mivel szegény NDKs muksókáim max csak nálunk láthattak Nohabot a valóságban... (ill. amikor átszállították őket anno domini. Egyébként a svédek keményen reklámozták, hogy a gépek Magyarországra mennek: Az oldalukra mindig az aktuális nyelven - német,cseh - kiirták. Azokat meg ette a sárga irigység...)
Lehet, hogy volt nekik elfekvőben egy minta, amit használni akartak egy másik mozdonyhoz és amikor az eredeti minta elkopott, egyszerűen vették ezt a polcról...

Mindenesetre ez elég nagy kiszúrás volt, mert igen nehéz ezeket az apró szkat szépen eltávolítani, majd átragasztani a megfelelő helyre és legyártani a hiányzó darabokat. Most éppen ezt csinálom, úgyhogy tudom...

Előzmény: csi-huhú (1690)
division by zero Creative Commons License 2000.11.18 0 0 1701
az nem túl vastag?
Előzmény: Gashpy (1700)
Gashpy Creative Commons License 2000.11.18 0 0 1700
CD tokhoz mit szóltok?
Előzmény: GEORGIE (1670)
BoGar Creative Commons License 2000.11.18 0 0 1699
Sziasztok!

Mi lenne, ha a gyáralapítás elött megalapítanánk egy klubot, és azok lépnének be, akik később részt akarnak venni a cégben, a gyártásban. Így könnyebb lenne elindulni, ha a tagok már meglennének. És könnyebb lenne kérdőíveket készíteni, és a felmérést készíteni. Várom a véleményeket.

BoGár

gyurmosz Creative Commons License 2000.11.18 0 0 1698
Formakészítést és fröccsöntést a Viessmann Modellgyátó Bt. is vállal. Ha már vasútmodellekről van szó :-)

www.extra.hu/vissmann/magyar.htm

Előzmény: Carpy (1696)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.18 0 0 1697
Hali!

Lenyegeben ugyanezeket irtam le, jo par hozzaszolassal lejjebb.....beszallitok, minel olcsobban.

Carpy Creative Commons License 2000.11.18 0 0 1696
"Mibe kerul egy gyartosor vasutmodellekhez?"

Semmibe :)) Nem kell hozzajuk gyartosor. Meg sajat froccsonto gep sem kell, mert a muanyagiparban szokasos mennyisegekhez kepest nevetsegesen keves darabot allitanank elo.

Ami sokba kerul az az ontoforma, amit elegge felreerthetoen "szerszam"-nak hivnak. Ennek elkeszitese nem egy prototipus modell alapjan zajlik! Tehat nem kell semmilyen mar kesz modellrol mintat venni, hanem elo kell venni a jellegrajzot, azt - kicsit atdolgozva - odaadni a froccsonto-szerszam keszitonek, az meg megcsinalja. Persze azt is tudni kell, hogy milyen froccsonto gephez.

Ennyit a kasztnirol.

Az alvazat (motor+hajtas) erdemes nagy tetelben megrendelni valamilyen jelenleg is letezo gyartol, mert arra biztosan nincs forrasunk, hogy ezt s.k. kifejlesszuk. Ehhez viszont tudni kell, hogy hany darabot tervezunk belathato idon belul ertekesiteni.

Ehhez a piackutatassal kell kezdeni, ami annyira nem nehez. Szerencsere nem mosoporrol van szo, amit az egesz orszagnak terjesztenenk, hanem annal nagyobb erteku vasutmodellrol, ami egy eleg jol megtalalhato kornek terjesztendo. Ez a vevokor fellelheto a boltokban, borzeken, kiallitasokon, szaklapok vasarloi kozott.

Nagyon jonak tartom a jatekbolti szettes ertekesitest. A szettbe lehet rakni Roco, vagy akar fugert sineket is, visoznt nem artana egy jo trafot szerezni bele: nem gyartani azt sem.

Egyszoval szerintem egy dologra kell koncetralni, a tobbi legyen a beszallitok gondja.

Előzmény: GEORGIE (1689)
gyurmosz Creative Commons License 2000.11.17 0 0 1695
A névvel kapcsolatban szerintem fontos hogy:
-legyen könnyen megjegyezhető (magyaroknak és külföldieknek is)
-legyen modern, de nem sablonszerű
-legyen benne, hogy magyar a cég
-legyen benne, hogy az Internet segítségével jött létre.

Mit szólnátok ahhoz, hogy HuNetModel?

A Bz-vel tényleeg érdemes kezdeni, már csak a sokféle változat miatt is; MÁV 0-s, MÁV 200-as (vagy 300-as, esetleg is-is), kétféle MÁV InterPici, háromféle CD változat (kék-fehér-sárga, bordó-vaj, piros-fehér), na meg a szlovák gépek ( ha jól tudom kétféle van). A MÁV és a CD gépekről vannak képeim is.
Pályaszám szerint is szükséges a változatosság, tehát 3-4 féle szám szerintem futhat együtt (aztán 1-2 év múlva új számok jelenhetnek meg).

Szerintem előnyös lenne a többféle felszereltségi szint is (pl. alap: külsőleg tökéletes modell + fehér homlokjel; közép: ld. alap + belső berendezés; legfelső szint: ld. középső + belső világítás + hátsó vörös fény).

Előzmény: joem (1691)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.11.17 0 0 1694
Sziasztok!

Köszönöm nektek, hogy ennyien voltatok!
4000 látogató volt a 3 nap alatt!!!!!!!!!
Az osztrákok annyira jól érezték magukat , hogy a gumpolskirchen-i kiállítás itt lesz magyarországon, /0e,H0e,LGB,/

Zsolt
LÁVA Referens

joem Creative Commons License 2000.11.17 0 0 1693
Szívemnek kedveset mondtál :-))
Előzmény: Ittse (1692)
Ittse Creative Commons License 2000.11.17 0 0 1692
Hello Georgie és mindenki más!

Most nem futottam át a topikot, csak az utóbbi pár hozzászólást, ezért kérlek nézzétek el, ha lejárt lemezt pörgetnék újra!

Vasútmodell kérdésben 10 éve nem vagyok érintve, előtte TT-ből terepasztalkákat készítettem ennek-annak, pénzért. Sosem voltak kiállítva, sosem voltam klubtag.

Kicsit meglepett, hogy nem modell- és terepasztal-leírásokat találtam itt, hanem ötletbörzét modellgyártással kapcsolatban. Mindenesetre az ötlet (mármint hogy beszéljük meg, mit gyártsunk) kitűnő!

A kérdésed az volt, hogy mibe kerül egy piackutatást elvégezni.

Úgy látom, hogy az első nagy lépést meg is tettétek. Most 1680 hozzászólásnál is többetek van már, és ha végiggondoljuk, hogy sokan csak egy-két szöveget írtak be, akkor is járt már itt legalább 500-700 "modellörült" :-). Hányan modelleznek Magyarországon? Olyanokra gondolok, akik nem a kölöknek vesznek egységcsomagolt 3m sínt egy váltóval meg egy rövid vonattal, hanem gyűjtők, költenek rendszeresen, beszereznek, építenek? Mondjuk nagyon mellé lövök kb. 3000-5000 emberrel? Ez azt jelenti, hogy a fontos vevőkör kb. 10-25%-a már itt volt a fórumon! Az első lépés tehát az, hogy álljatok neki, és kivonatoljátok a fórum összes hozzászólását. Lehet majd látni, hogy ki mivel elégedetlen, mit venne, esetleg mennyit költene.
(Mellesleg az ímélcímek kiírásával megvan az első DM-adatbázisotok...)

A második lépésben meg kell találni azokat, akiknek nincs internet elérésük, vagy van, de nem tudnak az Indexről meg erről a topikról. Ez már komolyabb összegbe is kerülhet.
Fel kell venni a kapcsolatot a modell-boltokkal, játéküzletekkel, klubokkal. Kikérdezéses felmérést kell végezni börzéken, kiállításokon. Kérdőívet kell befűzni a szaklapokba. Kérdezőbiztosokat, hírdetést, DM-leveleket kell szponzorálni. Konkurencia vizsgálatot és forgalmazói piac-elemzést kell végezni. Szerintem szolíd alsó hangon 750K-1,5M között tisztességes piackutatást lehet tartani, persze nem egy világcég szervezésében. Esetleg ezeket ki lehet egészíteni egy országos modell/terepasztal/klubverseny meghírdetésével, támogatásával, mert erre jönnének el a legtöbben abból a vásárlóközönségből, akikre számítotok. Ez - bár nem vagyok rendezvény-szervező - szvsz nagyjából duplázná a költségeket.

Nem hiszem, hogy egy ilyen vállalkozás meg tudna élni csak a hazai piacból, ezért hasonló feladatokat el kell végezni olyan országokban is, ahol hagyományai vannak a vasút-modellezésnek.
Szintén ide tartozik, hogy meg kell jelennetek a nemzetközi játékkiállításokon, hogy a nemzetközi kereskedelmi láncok felfigyelhessenek a "kis magyarok" termékeire.

Ha már az értékesítésnél tartotok, ne feledkezzetek meg magáról az internetről! Millió dolgot lehet venni a neten, miért ne lehetne vasútmodellt is? Nagy földrajzi távolságok esetén sokkal jobban prosperálhat, mint bármilyen más értékesítési forma.

Végül egy megjegyzés a "más gyártók termékeit átcsomagoljuk"-kérdéshez. Én informatikus vagyok, ebben az iparban léteznek ún. OEM gyártók, akik nem forgalmazzák a termékeiket saját nevükön, hanem rászitázzák mondjuk azt, hogy Kukutyim Rt.,és e cég saját neve alatt eladja azokat. Van ilyen millió más területen is, legismertebb mondjuk a ruhaipar.
De van-e ilyen a vasútmodellezés piacán? Mert ha pl. megvesztek egy jónevű gyártótól egy klassz modellt, vigyázni fog rá, hogy ne adja olyan nagyon olcsón, hogy azon meggazdagodhassatok. Termékskála.kiegészítésnek jó lehet, de minél több saját terméket állítasz elő alapanyagokból, annál jobb árréseket lehet elérni, és végeredményben ezt az árrés finanszírozza - a megélhetés és gyarapodás mellett - a még újabb termékek kidolgozását, a marketinget, zponzorációt, stb.

Remélem adtam néhány jó ötletet és rávilágítottam néhány problémára. Ha valami ezekből elhangzott volna már, akkor elnézést az ismétlésért.

Néha majd visszanézek, de ha segíthetek ilyen és ehez hasonló üzleti kérdésekben, akkor dobjatok meg egy méllel, magánba.

Üdv és nagy kalappal!

i

(Vasútmodellezőknél hogy mondják? Akadjon össze a sínetek? :)))))))

Előzmény: GEORGIE (1689)
joem Creative Commons License 2000.11.17 0 0 1691
Uraim!

Az utóbbi napokban nagyon sok mindent leírtunk ezen a helyen, ami egy modellvasút gyártással kapcsolatos cég ötletével kapcsolatban eszünkbe jutott.
Az ötleteket összefoglalva (pontos idézetek és hivatkozások nélkül) úgy látom, hogy sok egyéb mellett legtöbbször a Bz jött szóba, ill. személykocsik.
Több mozdony is felvetődött. Ezekről az én véleményem az, hogy amit nagy sorozatban gyártanak vagy gyártottak, azzal ne foglalkozzunk. Akkor, amikor nincs börze Piko-Nohab nélkül + lehet, hogy jön a Roco, + Maerklin kaszni is állandóan kapható, akkor ezt bátran elfelejthetjük. Ugyancsak nem gyártanék Csörit, mert nem akarok a FUGgERth-tel konkurálni. Nem gyártanék tuning kiegészítőket FUGgERth modellekhez, mert egyrészt gyártson ő, másrészt mi majd a sajátunkhoz gyártsunk, harmadrészt pedig ha csak olyan nagyságrendű forgalmat akarunk elérni, mint ő, akkor el se kezdjük!
Úgy gondolom, hogy mindenképpen kellene készlettel (is) foglalkoznunk, mert ez hozhat forgalmat (l.Cora). A kérdés számomra az, hogy milyen legyen a vágányanyag, figyelemmel arra, hogy fejleszthető legyen.
A javaslatokból az is világos, hogy személykocsikat kell gyártani. 1-2 alaptípust javasolnék kezdetnek több variációban (pl.A..., AB..., B...)
Nyilvánvaló, hogy kell egy csomó külső beszállító (alapanyag, motor-hajtás, vágányanyag, trafó, stb.) Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy akár komplett modelleket forgalmazzunk pl. DOM BoBo. Nem kell nekünk a klisé, gyártsa csak ő. mi majd eladjuk.
Olyanokkal, amelyek mások által gyártottak (jelzők, stb.) nem szívesen foglalkoznék, legfeljebb termelői áron beszerezném, átcsomagolnám saját névre és forgalmaznám. Az, hogy a Csehek gyártják a Bz-t, csak akkor aggasztana, ha a magyar játékboltok tömve lennének velük. Apropó, játékboltok. Régen minden játékbolt tartott PIKO-t. A Kálvin téren (Bp.) egészen a legutóbbi időkig látható volt a PIKO CC70 neonreklámnak a nyoma. Igenis vissza kell tenni a modellvasutat a játékboltba, hogy lássák a szülők (nosztalgia!) és a lurkók (attraktív csomagolás).
Kell piackutatás, kell profi marketing terv. Bármit el lehet adni!!! Amit mi akarunk, az ráadásul szép is, jó is, hiánypótló is.
Nem én fogom megoldani pl. az ablak-kérdést, mert nem értek hozzá. De ha más meg tudta csinálni, akkor létezik rá műszaki megoldás.
Ha van tehát pontos üzleti terv (mi kell a termeléshez (gépek, külső beszállítók, munkaerő, hely), mi kell a disztribúcióhoz (bérmunkában foglalkoztatott területi képviselők tisztán jutalékos formában) mi kell a promócióhoz (brosúra, tájékoztató, bolti display, sajtóreklám, stb.)). Mindezeknek a költségei kalkulálhatók. Ezekhez a fix és változó költségekhez hozzárendeljük a tervezett (megvalósítható)eladásokat, amelyek a bevételi oldalt képezik. Ha a költség, + az indulókészlet megfinanszírozása ill. a középtávon kalkulálható bevétel pozitív (úgy, hogy pl. hitelből is el lehessen kezdeni, és még annak törlesztésére is jusson, akkor VAN PÉNZ, amennyi csak kell!!!
Ennyit a mai agymenésemről.
Amit tehát MOST tudni szeretnék az az, hogy mi kell a Bz sorozatgyártásához és ezt honnan és mennyiért lehet beszerezni.
Jó lenne, ha néven is elkezdenénk gondolkozni. Gondolatébresztőnek és vitaindítónak az ötletem:
FORUM MODELL
Üdv:
Joe

csi-huhú Creative Commons License 2000.11.17 0 0 1690
Nekem is van két eredeti TT M61 és a forgógóvázak különbözőek. Azonkívul a MÁV lopgo az egyiknek a középső ajtótól jobbra a másikon balra van, más a lámpákhoz a fény vezetése is egyiknél minden lámpa nyílásba egy plexi henger van a másiknál egy Y alakú plexi viszi a fényt. Sebességük is jelentősen eltér, a motorok 12 V-ak. A katalógus képe szerint a 2532,2533,2531 katalógus számú modelleknél minden kerék fölött van fékhenger és C'C' elrendezésűek.
GEORGIE Creative Commons License 2000.11.17 0 0 1689
Figyu csak ket kerdesem van:

1. Mibe kerul egy gyartosor vasutmodellekhez?

Remelem nem annyiba, mint a munkahelyemen (Siemens, Philps szerszamgepek, darabja 10-15 millio EUR):-(((
Ja, ezek a legolcsobbak:-))

2. Mibe kerul egy normalis piackutatast megcsinalni?

Előzmény: rezgaras (1687)
zakat Creative Commons License 2000.11.17 0 0 1688
Macibb és BéPé !

Olvastam a vagongurítás próbáról és magam is elvégeztem, valamint kísérleteztem a a gördülési ellenállás csökkentése érdekében. BéPé a Te gőzmozdonyodnak is mechanikus szorulása van. Meg kell keresned, hogy melyik kerekénél. Ha megtaláltad, ott kell csökkenteni a surlódást, esetleg tengely beékelődést a csapágyazásba, akár a csapágyazás "lazábbra" reszelése és újra felpolírozása árán is. Ha, eddig eljutottál és mindent rendben találtál, nézd még meg óvatosan kézzel tekerve, vagy magában (szerkocsi nélkül) egy sínen kézzel gurítva, hogy szakaszosan nem jelentkezik-e a szorulás, mert, ha igen, a csatlórudak befeszülése okozza. Esetenként, ilyenkor valamelyik kerék egyik oldala elcsavarodott a tengelyen. Keresd meg melyik rudazat állt be, kövesd végig melyik kerékre csatlakozik, valahol, ott kell lennie a befeszülésnek is. Gyógyíthatod a csatlakozó alkatrészek kenésével, végső esetben sorjázással, felfúrással, mindkét oldali besűllyesztéssel.

A kísérlet:
Még 1990-ben az egyik vidéki boltban feltünően olcsón (1750Ft-ért/db) vásároltam egy szerelvényre való kéttengelyes rövid ROCO személyvagont (természetesen akciósan), csak otthon vettem észre, hogy miért. Nem akartak gurúlni, a kerekek belekoszoltak a vagonok aljába. Egy 1 méteres egyenes bútorlap csíkra felhelyeztem egy egyenes flexisínt, ráhelyeztem az egészet egy általam vízszintesnek ismert asztalra.A bútorlap egyik vége alá távtartókat pakoltam és csúsztattam az asztalon álló vége felé. Így folyamatosan emeltem a sín egyik végét. A bútorlap asztallap végének a távolságát centiméterbem mértem, ez közvetlenül a százalékos lejtésnek felelt meg. Ráhelyeztem a beteg vagont, a nyomorúlt 4,5cm emelésnél indúlt meg. Nem bírtam belenyugodni, szétszedtem mindegyiket. Úgy találtam, hogy a különállóan kiszerelhető tengelytücsapágyház vaslemezeket gyárilag rossz helyen hajlították meg. Mindegyiket újrahajlítottam, hogy lejjebb kerűljenek a kerekek. Beállítottam a szorítóeröt, úgy , hogy még éppen ne lötyögjenek a tengelyek tengelyirányban a két tűcsapágyház között. Tettem még egy próbát 1 és 1.5cm emelésmél már megindúlt mindegyik vagonom. Ekkor jutott eszembe, vajon mennyit javúlna a gördülés, ha megkenném valamivel. A zsírra és az olajra ragad a por, ezért, inkább kipróbáltam a 2B-s grafit ceruzát.
A tengelyvégeket és a csapágyházakat is besatíroztam, célszerűen "Rotring" ceruzával, hogy bárhová könnyűszerrel beférjek. Új próba és nem hittem a szememnek, 0.3 és 0.5cm között mindegyik elindúlt, sőt a vízszintesnek ismert asztallapra helyezés után elgurult a láthatatlan lejtés irányába. BéPé a rudazatnál is használhatod, csak közé kell kenni.
Bátran merem ajánlani mindenkinek próbálja ki a grafitot, mint bárhol használható szárazkenőanyagot. Az eredményeket majd írjátok meg, jó kísérletezést!

Előzmény: BéPé (1682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!