Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.21 0 0 1736
Hello!

A méreteket megtalálod a 3-as oldalon. Szerintem is rövid. A megoldások miatt tettem fel:
egyszerű meghajtás;
átlátszó ablakok - mégsincs berendezés;
a kasznival együtt van öntve szinte minden.

Hasonló koncepcióban kellene gondolkodnunk, ha olcsó mégis jó modellt szeretnénk. A modell gyártója a PMT nevű cég(?).

üdv.

Előzmény: vsanci (1730)
vsanci Creative Commons License 2000.11.21 0 0 1735
...hogy a többi méretarány képviselőit ne is említsem!!! Azok sem vásároltak h0-ás M41-est.
Előzmény: rezgaras (1734)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.21 0 0 1734
Ittse írta:

> Most 1680 hozzászólásnál is többetek van már, és ha
> végiggondoljuk, hogy sokan csak egy-két szöveget írtak
> be, akkor is járt már itt legalább 500-700 "modellörült" :-)

Moment mal.... Hány ember írta azt az 1700 hozzászólást? Összeszámolta valaki, hogy hány különbözô név forog itt? Én nem vagyok itt régen, de a résztvevôk számát nem becsülöm többre, mint 20-25! Naponta kb. 3-10 hozzászólás jön, rendszerint ugyanazoktól.

> Mondjuk nagyon mellé lövök kb. 3000-5000 emberrel?

Én országos szinten 1000-et becsültem. Igaz, az állítólag eladott 5000 Fuggerth M41 többet sejtet. De azokból külföldiek is vettek. Vannak ezenkívül magyarok is, akik egynél többet vettek. Ezzel szemben viszont esetleg vannak - tényleg, van ilyen? :-) - magyarok, akik nem vettek M41-et. De azok feltehetôleg Bz-t sem vesznek, mert vagy régi kort modelleznek, vagy német eredetiket.

Előzmény: Ittse (1692)
pg54 Creative Commons License 2000.11.21 0 0 1733
MODELL KIT 1001 KFT
1092 Budapest, Erkel u. 6.
Tel/fax: 06-1/218-13-20
H-P: 10 00 - 18 00
Szo: 9 30 - 13 00
Előzmény: fitt (1729)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.21 0 0 1732
etwg írta:

> Ahhoz, hogy valaki meg tudja neked csinálni a formát vagy
> rengeteg részletrajz kell, vagy egy nagyon jo mester modell

Nem egészen világos, hogy lesz a mester modellbôl fröccsöntô szerszám. A szerszám tudomásom szerint acélbôl van. A nagy modellgyártó cégek számítógép-vezérlésű szikraforgácsoló berendezéssel készítik. (egy ilyen olyan sokba kerül, hogy nem tudok itt annyi nullát írni...) Ha igaz, amit mondtak, hogy a Fuggerth M41 egy maratott rézbôl készült eredetirôl készült, jó lenne tudni, hogy lesz a rézmodellbôl acélforma. Esetleg precíziós öntéssel, mint ahogy a fogtechnikus készíti a koronát?

Előzmény: etwg (1717)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.21 0 0 1731
crash__override írta:

> Ha egy traforol, relerol tekerem le a huzalt, akkor nem serul
> a lakkszigeteles ?

Már tekercseltem egy pár motort, de manapság nem szívesen csinálom. Rengeteg meló és soha nem lesz olyan jó, mint egy gyári, mert senki sem tudja otthon a forgórészt dinamikusan kiegyensúlyozni.

12V-os motorhoz 0,12mm vagy 0,13mm-es zománcszigetelésű huzal kell. Ennél vékonyabb huzal csak nagyon kis áramot visel el, ennél vastagabból viszont nem lehet elég menetet rátekerni a forgórészre, így az nagyon gyorsan fog forogni és sok áramot fogyaszt.

Én készítettem egy kis befogót, amit a satuba fogva a forgórészt egy kurblival forgatni lehet. Jól jön egy mechanikus számláló is, pl. egy magnóból vagy kidobott villanyórából, mert az ember könnyen elfelejti, hol tart. Minden tekercsnek egyformának kell lenni. Az nem jó módszer, ha az ember az elsô horonyba beteker annyit, amennyi belefér, és aztán megpróbál a többibe is annyit tekerni. Ugyanis a többi horonyba mér nem fér annyi, mert az elsô tekercs elfoglalja a helyet.

A betekercselt forgórészt ki kell egyensúlyozni. A lapos, nagy átmérôjű forgórészeket elég statikusan. Fogsz két borotvapengét, felállítod ôket, mint sineket, és a rotort hagyod gurulni rajtuk. Ahol a legnehezebb, abba a vasrészbe belefúrsz egy kicsit. Ezt addig kell ismételni, amíg teljesen egyenletesen gurul a pengéken. Hosszúkás forgórészt, amilyen a korszerű motorokban van, nem elég statikusan kiegyensúlyozni. Dinamikusan nagyon nehéz megfelelô szerszámok híján. Ha egy motor nincs kiegyensúlyozva, nem szabad hagyni, hogy üresjáratban, terhelés nélkül felfusson. Ugyanis a rezgéstôl a forgórész-tengely olyan hamar kitágítja a csapágyakat, mire hármat számolsz.

Letekert rézdrótot lehet használni, de csak olyat, ami nem volt lakkal rögzítve.

Előzmény: crash__override (1727)
vsanci Creative Commons License 2000.11.21 0 0 1730
Kedves Matiz!
Most töltöttem le a képeket a Vt-ről. Nagyon teccik de volna egy pár kérdésem.
- Annyira nem értek hozzá de nem túl rövid?
- Ki gyártja?
- Mennyibe kerül?
Most ennyi egyenlőre.
Üdv:
Vsanci
Előzmény: Törölt nick (1728)
fitt Creative Commons License 2000.11.21 0 0 1729
Üdv Mindenkinek!
Egy teljesen egyszerű dolgot szeretnék kérni. Mindenkitől lehet olvasni az Erkel utcáról. Ahogy kiveszem a szavaitokból, szinte zarándokhely. A pontos címét, telefonját, emailjét, pontos nevét a boltnak szeretném megtudni. Bármit, aminek segítségével vidékről fel tudom venni a kapcsolatot a bolttal. KÉRLEK segítsetek!
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.21 0 0 1728
Hello!

Az érdeklődők letölthetik a VT70/BR135 kéttengelyes motorkocsiról szóló anyagot (Modell Eisenbahner 10/2000) a http://www.extra.hu/csaba_t/tmp/vt70.zip címről, vagy ide kattintva. 4 teljes oldal, két kép külön kiemelve (az alváz a motorral), 1.8MB .

üdv

crash__override Creative Commons License 2000.11.21 0 0 1727
Kosz a tekeresiirany tippet, eddig nem tudtam, hogy erre is figyelni kell, biztos elb@ltaztam volna :-)

Ha egy traforol, relerol tekerem le a huzalt, akkor nem serul a lakkszigeteles ?

Thx : Crash_

Előzmény: zakat (1726)
zakat Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1726
Crash_Override !

A vékony zománcszigetelésű vezetéket árúsítják egyes villamossági boltokban, kilóra. Végszükség esetén valamilyen, megfelelő vastagságú huzalból tekercselt (ipari vagy más pl. autóban használt) kapcsolóreléről gombolyítsd le a kellő mennyiséget. Célszerűen a sérűlt tekercs menetszámát számold meg letekerés közben, vagy tekerj le egy ép tekercset,ha a beteg túlságossan összeégett. Esetleg tekerd újra mindegyiket egyszerre. Ügyelj a tekercselési irányra !
Csak vigyázz, a nagy tekerésbe bele ne gabalyodj!
Jó munkát!
Előzmény: crash__override (1709)
joem Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1725
Zsolt, nagy valséggel igazad van. A gond csak az, hogy itt sorozatgyártásról beszélünk.
Előzmény: by az ex bhv (1724)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1724
Sziasztok!

Valaki betonaljas kitérőt akar H0-ban gyártani!
/Nevét elfelejtettem/
Miért nem készít egyet maga !
Nem nagy durranás!
Kell készíteni egy rajzot /csak a keresztaljak távolságát kell feltünteni /aulnézet/
majd a sínszálakat kell berajzolni !
A kersztaljak helyére a modell lécből 2x2mm készült elemeket ráragasztani, lefesteni matt szürkére
/Pilz gyárt GEO lekötéseket/
GEO aljakat leragsztani!
Régi váltó részeit fel,lehet használni, /csúcssínek, tősinek, váltószív/!
Nálam ez bevált!
Nézzd meg a 125 a MÁV c. könyvet !
Ott van egy kép a betokeresztaljas kitérőről!
Pardon helyesen váltó!

Üdv: Zsolt

etwg Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1723
Nagy sorozatban csak TTben gyártottak M152 (Bzmot). Ha jol tudom most valakik gyártanak H0-ban is de nem nagyon kaphato (valoszinüleg kis sorozat - gyantábol).

Előzmény: joem (1722)
joem Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1722
Csak TT-ben volt vagy H0-ban is?
Előzmény: etwg (1721)
etwg Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1721
Igen a Csehek (LPH) csináltak egy sorozatot (kb. 10000 db) de mint a LPH mint a partnere kiszálltak a bulibol, ugy hogy csak ez az egyetlen szeria maradt meg. Sok boltban (Csehorszagban) vannak meg maradékok, és Prágában még az alvázbol is akad itt ott valami (TT). A 90-es évek elején sok jutott el Magyarországra is a modellekböl.
Előzmény: joem (1713)
division by zero Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1720
"A MÁV-nál rengeteg motoros kocsi futott, amit tényleg nem nehéz rézböl maratással megcsinálni, tehát itt kellene keresni a gyártando modell példaképét."
ABmot és társai, ebben is van fantázia...
Előzmény: etwg (1719)
etwg Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1719
Szia rézgaras,

egy megállapitásoddal nem tudok teljhesen egyetérteni:

§
Azt hiszem, ez nem megy. Rézmodelleknek csak Amerikában van számottevô piacuk. Azokat a modelleket Koreában meg Kínában gyártják olyan bérért,
amibôl Amerikában még hideg vizet sem lehet kapni. Jóllehet Magyarországon az áltagos bérkülönbségek az amerikainál nagyobbak, nem tartom
lehetségesnek, hogy ilyen modelleket annyiárt elôállítsanak, hogy annak számottevô piaca legyen. Egy-két hóbortos milliomos még nem piac. Szerintem
rézmodellt mindenki magának gyárt, ára nincs. §

Amennyiben gözmozdonyokrol beszélsz akkor még majdnem igazad is van, habár ma már egy Rivarossi, egy ROCO (Life-Like) ugyanannyiba kerül mint egy olcso rézmodell. (Nézz be egy két amerikai e-commerce oldalba).
Mint már mondtam, Angliában elég sok gyárto ajánl egyszerü rézmodelleket hajtással is (azt hiszem már küldtem képet is), amik ára mág ma is 100 font alatt van. Természetesen egy ilyen modell összerakásához kézügyesség is kell (sajnos nem várhato el a vevötöl), ezért Amerikában is alig lehet kapni réz-kitet. Még mielött tönkre ment volna a bécsi GERARD cég gyártott ilyen modelleket - havi részletekben szállitotta, és kbv 5-20 honapig tartott mire ideért minden részlet és el is készült a masina - sajnos nem mindig volt olyan jo futo mind amilyen jo kinézésü - azt hiszem ezért is ment tönkre a cég, mert az emberek visszaküldték a modelleket miután azok nem nagyon müködtek. (Nekem is van kettö, az egyik ugy ahogy megy a másik alig).
Az angol kitek sokkal egyszerübbek - nem annyira vannak kifinomitva, de remekül futnak, és gyakorlatilag egy hét alatt fel lehet öket épiteni (már sikerült egy hétvégén is).
A MÁV-nál rengeteg motoros kocsi futott, amit tényleg nem nehéz rézböl maratással megcsinálni, tehát itt kellene keresni a gyártando modell példaképét.

A továbbiakban nagyon igazad van, nem vagyok gazdasági szakember, de van némi tapasztalatom, ezért nem tudom ajánlani Magyarországra a nagy sorozatgyártást (elég a Fuggerth, amennyiben ez siker, akkor ugyis gyártani fog). Sokkal inkább kis sorozatban kellene gondolkodni (maximum százas példányszámban a felfutáshoz). Nem biztos, hogy mindenki aki itt modellért könyörög azt meg is fogja venni....

Sokkal egyszerübb, ha valaki elkészit több rézmodellt, egyet-kettöt megépit majd kiteszi a modellboltok kirakatába és felveszi a megrendeléseket. A rézmodellt gyakorlatilag gyorsan lehet utánszállitani (nem összerakva). Igy sokkal jobban lehet az igényekhez alkalmazkodni, és mindennemü piackutatás költségei is megtakarithatok. Apropos hány modell bolt van Magyarországon? Jo volna feltenni a WEB-re egy listát is. Mert, ha azok meg tudnak élni, akkor az egy jo mutato arra, hogy milyen az igény. (Ne gondolkodjatok a Cora-ba stb. Azok ha bevesznek valamit a boltba, azon senki sem keres, söt..... Csak az az igazi vevö, aki a modellboltban vásárol -ezzel lehet számolni. Az áruházi piaccal csak a nagy sorozatban gyártott áruk számolhatnak, és csak olyan áron, amit a lánc diktál. Ott szoba sem jöhet, hogy ti fogtok majd ártárgyalást fojtatni.)

Előzmény: rezgaras (1617)
Rabbi Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1718
Vsanci,
a honlapodat (?) érintő észrevétel! Apróság, de rendkívül zavaró. A nyelvválasztást követő oldalon a német lobogó melletti felirat helyesen "Deutsch" és nem "Deuche" vagy mifene került oda. Persze csak ha nem a "szvisszedűcsre" gondoltatok (...)
Szívizomgörcsöm közepette üdvözlettel: R
etwg Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1717
Szi Carpy,

a következö mondataid nagyon leegyszerüsitik a dolgot:

§Mibe kerul egy gyartosor vasutmodellekhez?"

Semmibe :)) Nem kell hozzajuk gyartosor. Meg sajat froccsonto gep sem kell, mert a muanyagiparban szokasos mennyisegekhez kepest nevetsegesen
keves darabot allitanank elo. §

Igy ez nem egészen igaz. Ahhoz, hogy valaki meg tudja neked csinálni a formát vagy rengeteg részletrajz kell, vagy egy nagyon jo mester modell, mert az alig várhato el a formakészitö uriembertöl, hogy valamilyen fogalma is legyen a vasutrol. (Én már végigcsináltam egy ilyen procedurát). Mindamellett állandoan ott kell lenni (legalább 2x hetenként) és ellenörizni a munkát. Még igy is nagyon gyakran olyan dolgok kerülnek ki amit nem olyan egyszerü megoldani, azaz kompromisszumot kell választani, ami csakis a Te (stb.) felelöséged. Sajnos azután jönnek a csavarszámlálok közülünk, akik az elsö pillantásra látják a kompromisszumok eredményét.
Ma már a fröccsöntö gépek többségére barmilyen szerszámot fel lehet fogni. A másik dolog meg a nyersanyag. Sajnos ez sem mindegy, minél finomabb a forma annál nagyobb nyomásra van szükség és ezt az anyagnak is ki kell birnia. Nagyon nehéz volt igazán jo szakembert találni, aki mind a öntögép tulajdonságait optimálisan ki tudta használni, mind pedig a modellt ugy volt képes leképezni, hogy az megfeleljen az elvárásoknak. (Nézz meg egy pár ház stb modellt különbözö cégektöl és láthatod a különbséget a "tarto fákon - sprue". Minél finomabbak ezek annál jobb a felhasznált anyag és a formamester is.

Most csak ennyit.

Előzmény: Carpy (1696)
joem Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1716
Szerintem meg kell próbálni olyan motort+hajtást beszerezni, amely elfér a beltéri berendezés alatt.
A Piko VT135-VT70 motorja nekem is tetszett, de egyrészt nem hinném, hogy beszerezhető, másrészt csak nem kéne fekete ablakos Bz-t gyártani.
Előzmény: Carpy (1714)
Carpy Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1715
Jesszum pepi! Ennyi elgepelest! :((

Szoval:
Belso berendezes
Locomo meg egyeb...
csak hogy a legfelreerthetobbeket emlitsem. 1000 kismaci!!

Előzmény: Carpy (1714)
Carpy Creative Commons License 2000.11.20 0 0 1714
Hellosztok!

Orulok, hogy nagyjabol egyetertes alakult ki a Bz tekinteteben.
Hajtasra szerintem erdemes lenne utananezni, hogy beszerezheto-e meg a PIKO motorkocsi hajtasa. Realisan nezve nincs arra esely, hogy a motorkocsibe olyan kis motort tegyunk, hogy maradjon hely belos berendezesnek, es az a mototr ugyan nagy, de szerintem eleg jo.
A Forum Modell nekem tetszik, mint nev. Annakidejen Locomo mege geyeb neveken akartam modellt gyartani, de a Forum jobb, mert mutatja az internetes bazist.
En is kultag vagyok egy Bt-ben, nekem se artana a keresztfinanszirozashoz valami jo kis veszteseges tevekenyseg felvetele :)))))))

Előzmény: joem (1713)
joem Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1713
Ha a Csehek csinálják is, minket ez csak akkor zavarna, ha legalább a szakboltokban, meg a börzén lenne, de én speciel még nem találkoztam vele (pedig megnézném).
A Roco VT 98 hajtását talán valóban sikerülne felhasználni, csak attól félek, hogy nagyon megdrágítaná, nomeg korántsem biztos, hogy ide is adnák. Mindenesetre a múltkor láttam az Erkel strasszén, lehet, hogy majd veszek egyet tanulmányozás céljából.
Csak emlékeztetőül:
- cégnév?
- hajtásra további tippek?
- ablak?
- darabszám?
Üdv:
Joe
Előzmény: Gashpy (1712)
Gashpy Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1712
Ma voltam a Közlekedési Múzeumban. Megnéztem néhány skandináv Nohab képét. Ezek alapján helyesbítek és meg kell állapítanom, hogy a dán Nohab 2 dugattyús forgóváza megfelel a valóságnak.
Volt egy kép az Mx Nohabról is (könnyített válozat, ez a A1A A1A tengelyelrendezésű), amin 3 dugattyút véltem felfedezni. Viszont ez sem egyezett meg az itthoniakéval.
Tehát az újabb gépeknél marad a barkácsolás...

Ami a gyártást illeti (Bzmot). Anno a csehszlovák LPH csinált egy kit-et TT-ben. A pótkocsit simán össze lehetett rakni, de benne voltak azok a jellegzetességek, amik a mothoz is kellenek. Csak hajtás nem volt benne, azt mindenkinek magának kellett kitalálnia. Volt előtte még egy műgyantás készlet is, de az csak a kasztni volt.
Biztos, hogy a Csehek nem csinálják?

Előzmény: Gashpy (1702)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1711
(Sajat hulye otletem annyira meglepett, hogy komolyan gondolkodni kezdtem elso sajat modellem megepitesen.)
Előzmény: Törölt nick (1710)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1710
Bar vannak ervek es ellenervek, a BZmot tartja magat :-)
Biztosan lattatok a kepet, BZmot 601-rol, ami nem mas, mint egy Ikarus-kaszni, sinre pakolva.
Hat, vegul is, Ikarus kasznit keszen lehet venni, a hajtas is megoldhato, epitsuk meg azt! :-)
crash__override Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1709
Sziasztok!

Nem tudtok veletlenul olyan szakembert, aki megfizetheto aron vallal motortekercselest?
(egy trafohiba miatt menetzarlatos lett 3 motorom)
Esetleg meg tudnam csinalni en is, de hol lehet hozzavalo lakkszigetelt huzalt venni ?

thx: Crash_

gyurmosz Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1708
Ha kész alvázat veszünk, hajtással, mindennel,érdemes lenne megnézni a VT 98-as német motorkocsi modelljeit, ezek hossza ugyanis 0.5 mm-rel térnek el a Bz hosszától (az eltérés kocsiszekrénnyel együtt értendő). A Roco és a Marklin biztos gyártja, de szerintem mások is.
Előzmény: vsanci (1705)
crash__override Creative Commons License 2000.11.19 0 0 1707
N-ben is !!!!!

Az N-es kozonseg is rendes piac lenne ra....

Előzmény: vsanci (1705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!