Na ezt kipróbálom. Roco sínem ugyan nincs, de van egy pár Code 83-as Atlas, meg van egy megbuherált BN150-em is (a motorja átkerült oda, ahova való, a motorházba). Meglátjuk, megy-e a 83-as sínen.
> a rézmodellek majdnem 100% ban megrendelésre készülnek
Ez bizonyára igaz, de nekem úgy tűnik, hogy a megrendelôk egy jókora része kereskedô, aki aztán a boltjában eladja, valamivel drágábban, mint azok veszik, akik a nagykereskedônél elôre rendelik meg.
Most néztem meg a denveri Caboose Hobbies internetes listáját. Nem látszik olcsónak.
> ...egy oldal legalább 2 lemezböl készült, igy utolagosan az
> ablakokat is remekül be lehetett tolni a rétegek köze
Ezt nem egészen értem. Nekem úgy tünik, hogy egy belsô lemez pusztán az ablakok miatt egy kicsit túl nagy munka.
Jómagam kb. 6 évvel ezelött félbehagytam egy HO-ás PIKO sínekből épített terepasztalt. A dolog persze azóta piszkált. A munkám inkább a repülőgépekhez köt de most elkapott a láz és úgy döntöttem szétszedem és újraépítem az asztalt. Úgy gondoltam a vágányzaton nem illik spórolni. Vettem is egy ROCCO katalógust akárcsak Matiz. Gyönyörű. A Váci utcában láttam/vásároltam Fleischmann síneket is, kiváncsi lennék a szakértő véleményetekre a kettő összehasonlítását illetően. Melyiket szeressem?
A hazai modellgyártást illetően: mindenre vevő vagyok amit emberi áron osztanak.
A mester modell nem arra kell, hogy azt a formakészitö lemásolja, hanem arra, hogy azon nézze meg az egyes aproságokat, hogy azok hogyan is néznek ki a valoságban ( a modellen). Nem várhato el egy formakészitötöl, hogy annak fogalma legyen arrol, hogy pl. hogyan néz ki egy üzemanyagtartály, egy kürt, egy hütörács (ami ugye soha nincs tizstességesen megrajzolva) stb. Ha ezt nem tudja akkor igen nagy a valoszinüsége annak, hogy rosszul fogja megcsinálni, és egészen biztos, hogy restell minden problámáért téged zavarni.
Ideális, ha a mesterembernek van valami elképzelése a vasutrol, hogy legalább elmenjen esetleg megnézni a valos jármüvet és azon tanulmányozza , hogy mit, hogyan kell csinálni. Hidd el pont ezekért a tulajdonságokért vannak a jo modell formakészitök nagyon felkapva.
Sajnos pont ezeken a tulajdonságokon mulik sokszor a vásár (és emiatt szidjátok sokan ezt meg azt az egyes modelleken).
Én megépitettem már vagy 10 gözmozdonyt anélkül,. hogy valaha is láthattam öket a valoságban és nagyon keserves munka volt. Ugyanez lesz a mesterember problémája is, amit csak személyes beállással lehet kompenzálni, vagy egy mester modellel, vagy valaki aki ismeri a modellt állandoan a nyakán lesz. Sokszor azonban a marási folyamat elég hosszadalmas, és ha valami rosszul sikerül csak nagyon körülmányesen lehet javitani.
Ez probléma a nagyoknál is, ezért a modern formák szegmensekböl állnak, hogy hiba esetén csak az adott szegmenset kelljen ujra csinálni. Sajnos az ilyen forma sokkal drágább.
egyetértek veled amit írsz, de miután a rézmodellek majdnem 100% ban megrendelésre készülnek, alig lehet uj modellt a boltokban kapni. Ami ott szokott lenni az gyakorlatilag visszamondott megrendelés vagy ha bolt elég nagy akoor saját készlet. Ennek ellenére elég gyakran lehet relative olcso áron jo rézmozdonyt venni (ne hasonlitsuk össze a mozdonyok tipusát - mert ugy nem áll a vásár).
A motoros kocsikat megy kicsit bonyolultabban kell csinálni (nem ajánlatos egyetlen lemezböl maratni az egész oldalt). Az eddig a legjobb megoldás az volt mikor egy egy oldal legalább 2 lemezböl készült, igy utolagosan az ablakokat is remekül be lehetett tolni a rétegek köze. A harmadik külsö réteg lehet pl. a szegecselés (rámásan, hogy azt egyszerüen a helyére lehessel ragasztani stb. De ezek már aproságok, amit a gyártásnál kell elöre gondolni.
Lattatok az idei Tillig katalogust? En meg is vettem, es naponta meg kell neznem, ugyan sok regi cucc van benne es kivettek minden magyar vonatkozasu dolgot (Nohabot teljesen) viszont a vaganyrendszeruk nagyon szep es olvastam is rola jo kritikat (TT, H0 - code 100 es a profi 80-as, nagy angollal (!!!) meg flex valtoval, beton es vasalj, agyazat, H0e es H0m es vaganyfonodasok orrverzesig)
nem birtam magammal es vettem egy Roco BR80-ast, mert nagyon szep (es TT).
meg a vitrinemnek egy Deak Szilit.
Azota szarazkenyeren es vizen elek, asszonynak meg a fele arat se mertem bevallani, arcedula levakar, es mondtam, iden nem volt 13. havi :-)
huh
asziszem elnegyek allastvaltoztatni es bankrablo leszek
>A masodik a kapcsolomu, a 2.1mm-eshez van
>asztallap alatti kapcsolomu, az jo a 2.5-oshoz
>is? Ennek a cikkszama 10030, azt irja
>univerzalis kapcsolomu kapcsolorelevel - ez mit
>jelent? Vezerli a jelzoket is, szakaszolni lehet
>vele? Van benne visszajelzes?
Gyakorlatilag egy Roco reléről van szó mehanikus "kimenettel" a váltóállítás részére. Ebből pedig az következik, hogy van végálláskapcsoló és 4 áramkört tud vwzérelni.
Rézgaras 1763:
>Ezt Roco akkor is, azóta is cáfolja. A 2,1mm-es
>sineket úgy konstruálták, hogy a leszorító
>csavarok utánzata nagyon alacsony, így a max.
>1,2mm-es szabványos nyomkarimát simán lehet
>rajta járatni. Sajnos egyes régi Piko kocsikon
>még ennél is magasabb a nyomkarima, azok persze
>döcögnek a talpfákon.
Kocsija és mozdonya válogatja. Pl. Piko (Gützold) BN150 nem müxik. 01 tökéletes (kis íveken megszorul, rudazat törik, egyebek, de ennek semmi köze a 2,1 mm-hez). Jól ismert, hogy a FUGgERth vagonok eredeti kerekekkel nagyon döcögnek, stb. stb. Úgyhogy minden gurulóanyag próbát igényel. Kocsikhoz minden további nélkül beszerezhetőek kerekek, mozdonyok viszont problémások lehetnek.
Üdv:
Joe
> Ezt Roco akkor is, azóta is cáfolja. A 2,1mm-es sineket úgy konstruálták, hogy a leszorító
> csavarok utánzata nagyon alacsony, így a max. 1,2mm-es szabványos nyomkarimát simán
> lehet rajta járatni. Sajnos egyes régi Piko kocsikon még ennél is magasabb a nyomkarima,
> azok persze döcögnek a talpfákon.
Hat, nekem ezt a Roco szakuzletben mondtak, en hiszek nekik... A katalogushoz mellekeltek
nemi magyar nyelvu tajekoztatot, tobbek kozt a Hobby Line sinkeszletrol, abban is az all, hogy
ha vannak regi modelleink (nekem csak az van) akkor erdemesebb a 2.5-ost hasznalni.
> Asszem már tisztáztuk GEORGIE-val, hogy a 2,5mm-es rendszerbôl kétfajta volt, amibôl az
> egyik, amit Magyarországon is árultak, az feltehetôleg a szlovén Mehano-tól származik.
Elvileg amirol en irtam, az a Roco gyartmanyu; a katalogusban is igy szerepel es az uzletben
is igy lattam, Roco fejlesztes es gyartmany (ma is ok gyartjak tehat).
> > Rmax=358mm;
> Mármint Rmin, ha jól sejtem, igaz?
Igen, igen, ezt elcsurtem...
> > Helyette lattam reed-reles kapcsolot, amit a talpfak koze lehet rejteni
> Hidd el, sokkal jobb, mint a kapcsolósín. Egyébként reed-kapcsolót nagyon olcsón lehet
> meztelenül is kapni, pl.Németországban Conrad-nál 50-60 Pfennigért 1,8mm átmérôjűt. Ez
> befér két talpfa közé. Ez csak egy üvegcsô, úgyhogy vigyázni kell rá, mert eltörik. Minden
> mozdonyra kell egy mágnes viszont. VIGYÁZAT! A reed relé akkor kapcsol, ha az erôvonalak
> PÁRHUZAMOSAK a csôvel! Tehát a mágnest nem lefelé, hanem a mozdony alján
> KERESZTBEN kell felerôsíteni.
Regebben irtunk itt is errol, itthon kiserleteztem is vele, de elvetettem, mert:
> > Ez alkalmas a jelzok (releik) kapcsolasara?
> NEM! Ezek a pici reed relék kb. 100-150mA-t bírnak, induktív terheléssel annyit sem! A
> megoldás az, hogy nem váltóáramot, hanem egyenáramot használsz a relékhez, váltókhoz
> és a reed reléhez egy jó nagy tranzisztort (2N3055 mond ez valamit?) kapcsolsz.
> Kipróbáltam, működik.
szoval ezert vetettem el, mert minden egyes reedhez kulon kis aramkort kell butykolni. A
mostani asztalom meg ugyis gagyi sinekbol epult, kar lett volna elpazarolni a draga alkatreszt
es idot erre. A kapcsolas megvan, sot, tovabbfejlesztett valtozata alkalmas arra, hogy szami-
togep parhuzamos portjan keresztul releket, valtokat kapcsoljon. Vedelemnek optocsatolot
hasznaltunk.
Szoval, ha elkezdem epiteni az uj asztalt (sajnos az sem holnap lesz :-(( ) egy komolyabb
sinrendszerhez mar erdemesebb elektronikat epiteni. Az egyenaram alkalmazasa a mostani
asztalomnal is ervenyes, bar mas okokbol.
> > azt irja univerzalis kapcsolomu kapcsolorelevel - ez mit
> > jelent?
> Nem tudom, de azt sejtem, hogy ebben tranzisztor helyett egy kapcsolórelé van.
Hat, az biztos, hogy nem tranzisztoros, mert az nehezen valtana at a kiterot :-) A kerdesem
arra vonatkozott, hogy ez tud -e olyat, hogy kitero kapcsolassal egyutt jelzot allit, megszakit,
van-e benne vegallas-kapcsolo. Csak a kerdest tettem fel rosszul mert kapcsolomu helyett
valtomuvet kellett volna irnom. Ma baratnom leforditotta nagyjabol, mik a jellemzoi, igy van valami homalyos kep a mukodeserol :-)
És még azt elfelejtettem, hogy a ROCO-féle 15°-os angol-váltót nem használják Magyarországon, csak azt a geometriát, amelyik a ROCO-nál a 10°-os angol-váltónál van, tehát a 15°-os angol-váltóként is a PILZ 2,5 mm-es angol-váltóját lehet használni.
A ROCO 2,1 mm-es rendszere geometriailag nagyon jó, mert sokféle ives kitérőt tartalmaz, és kétféle hajlású egyenes kitérőt, 15° és 10° hajlással, ami már majdnem megfelel a MÁV-nál használatos 6-20-25 hajlásszögű (6° 20' 25") szabványos kitérőnek. De nem tartalmaz Y kitérőt és nincs normális kettős vágánykapcsolata. Ez a két utóbbi a PILZ (Tillig) 2,5 mm-es vágányrendszernél van meg. Tehát, ha igazán jó vágánygeometriát akarsz, akkor a két rendszer kell variálnod és az átmenetnél 2,1-2,5 vágányösszekötő sarút kell használni. A 1738-ban feltett kérdésedre a válasz: HO méretarányban modellezek, csináltam egy 15 vágányos pályaudvart gurítódombbal, kétvágányos fővonallal, automatikus blokktérköz rendszerrel. Sajnos a terep nincs kidolgozva, csak a vasúti üzemet modellezi. Az állomás minimum 2,25 m szerelvényt tud fogadni (hasznos hossz). Most át szeretném alakítani digitálisra. Ezért jó lenne, ha a fórum vasút úgy lenne kialakítva, hogy digitális pályán is lehessen működtetni. Egyébként eredetileg vasútmérnökként végeztem, de gyakorlatilag soha nem dolgoztam a vasútas szakmában, csak megmaradt hobbynak.
> ...habár ma már egy Rivarossi, egy ROCO (Life-Like)
> ugyanannyiba kerül mint egy olcso rézmodell. (Nézz be egy
> két amerikai e-commerce oldalba).
Belenéztem ;-)
Szóval azért itt van egy trükk: te a _használt_ rézmodellek árát hasonlítod össze az _új_ műanyag modellekkel! :-)
Az utóbbi idôk egyik legolcsóbb réz-gôzmozdony-modellje a PRR H-sorozatú Consolidation-ja volt (Sunset?). Azt, ha jól emlékszem, $400 fölött árulták festetlenül is. Egy rézbôl készült PRR Duplexért vagy NYC Hudsonért $1000-nál többet kérnek! Az új Rivarossik $160 és $220 között vannak katalógusáron, jobb boltokban, vagy csomagküldôvel bô 20%-kal olcsóbban. Az én használt (igaz, a régi sorozatból - mecsoda kölömbség) Cab-Forward-om $70 volt. A Life-Like (Roco) Mallet egyelôre egy egyedi darab. Az IHC-k (Mehano) és az RDC-Roundhouse gôzösei sokkal olcsóbbak, $60-$80. Az Athearn Genesis Mikado-t is meg lehet már 110-120 dolcsiért kapni. Pedig az egy finom modell!
A réz kitekkel kapcsolatban teljesen egyetértek veled. Irigyellek a Gerard modellekért. Dehát azokat úgy hirdették, hogy "nem is modell, hanem miniatűr eredeti". Kár, hogy nem futottak jól, ennyi pénzért az is belefért volna.
A MÁV motoros kocsi már az én fejemben is megfordult. Tényleg igazi jelölt a rézmaratásos technológiára. Sajnos van egy probléma! Magyarországon a szegecselt kocsiszekrényeket másképp konstruálták, mint a britek és az amerikaiak. Nálunk az acélszalag, ami a szomszédos lemezeket összefogta, nem belülrôl, hanem kívülrôl volt felszegecselve. Ez megnehezíti a modell maratását, mert a szegecsek a szalag tetején vannak. Azaz nem lehet a szokásos utat követni, hogy egyik oldalról maratják a felületi struktúrát - mintát, másikról meg a nyílásokat (ablakokat). Ugyanis a szalagokon magukon két "lépcsô" van. Tehát a szegecses szalagokat külön kell kimaratni és a kivágott oldalfalra felragasztani.
Tiszta szerencse, hogy én a '30-as években utazom. Akkor még nem volt Ikarus ;-) Sajnos lovaskocsit csak egy német cég gyárt, és azok a lovak nem hasonlítanak a magyar igáslovakra. Aki látta már ôket, az tudja, mire gondolok.
> Roco Line sinkeszlet 2,1mm magas sinkoronaju, nem jo az
> 1991 elotti modellekhez...
Ezt Roco akkor is, azóta is cáfolja. A 2,1mm-es sineket úgy konstruálták, hogy a leszorító csavarok utánzata nagyon alacsony, így a max. 1,2mm-es szabványos nyomkarimát simán lehet rajta járatni. Sajnos egyes régi Piko kocsikon még ennél is magasabb a nyomkarima, azok persze döcögnek a talpfákon.
> 2.5mm magas sinek Hobby Line neven futnak
Asszem már tisztáztuk GEORGIE-val, hogy a 2,5mm-es rendszerbôl kétfajta volt, amibôl az egyik, amit Magyarországon is árultak, az feltehetôleg a szlovén Mehano-tól származik.
> Rmax=358mm;
Mármint Rmin, ha jól sejtem, igaz?
> A flex-sineket lehet forrasztani
Szerintem minden sínt lehet forrasztani, én legalábbis forrasztottam acél (Model Reli) és sárgaréz (Model Power) sínt is. A mai sínek alpakkából (újezüst) vannak, azokat is jól lehet forrasztani. Ajánlatos azonban terepasztalon is sinösszekötôt használni, és azt mindkét sinhez odaforrasztani. Szerintem a csak végükön összeforrasztott sínek forrasztása igen hamar eltörik, még terepasztalon is.
Ha flex sínt kanyarba raksz, akkor a belsô sínszálból persze le kell vágni, hogy egy vonalban legyen a két sín vége.
> Az elso a jelzok es a szakaszolas.
Szakaszolósínt nem árulnak, de lehet kapni műanyagból készült sínösszekötôt. Ez elszigeteli a kérdéses sínt. Sajnos ez nem forrasztható ;-))
> Helyette lattam reed-reles kapcsolot, amit a talpfak koze
> lehet rejteni
Hidd el, sokkal jobb, mint a kapcsolósín. Egyébként reed-kapcsolót nagyon olcsón lehet meztelenül is kapni, pl. Németországban Conrad-nál 50-60 Pfennigért 1,8mm átmérôjűt. Ez befér két talpfa közé. Ez csak egy üvegcsô, úgyhogy vigyázni kell rá, mert eltörik. Minden mozdonyra kell egy mágnes viszont. VIGYÁZAT! A reed relé akkor kapcsol, ha az erôvonalak PÁRHUZAMOSAK a csôvel! Tehát a mágnest nem lefelé, hanem a mozdony alján KERESZTBEN kell felerôsíteni.
> Ez alkalmas a jelzok (releik) kapcsolasara?
NEM! Ezek a pici reed relék kb. 100-150mA-t bírnak, induktív terheléssel annyit sem! A megoldás az, hogy nem váltóáramot, hanem egyenáramot használsz a relékhez, váltókhoz és a reed reléhez egy jó nagy tranzisztort (2N3055 - mond ez valamit?) kapcsolsz. Kipróbáltam, működik.
> azt irja univerzalis kapcsolomu kapcsolorelevel - ez mit
> jelent?
Nem tudom, de azt sejtem, hogy ebben tranzisztor helyett egy kapcsolórelé van.
A Ferenciek terei gyalogaluljáróban van a bolt (nem a Metrolejáróéban, hanem amelyik a Jégbüfé elöl visz át a szemközti buszmegállóhoz). Ez egy használt/új játékkereskedés (vétel/eladás), ám ha kifejezetten vasútra szomjazol, sok sikert nem garantálok, ez nem erősségük. (én közúti járgányokat harácsolok össze, az viszont van minden mennyiségben, méretben, évjáratban, még II. Vháború időszakából is).
Egy oriási gond azért itt is van: a bolt nagyon profi, de a tulaj éhbérért olyan szőke lakkozott luvnyákat (bocs..) alkalmaz, hogy rossz nézni. Ez csak ott problem, ha kérdésed van, részletekről érdeklődnél, stb: mindig falakba ütközöl, nem ért hozzá, nem is érdekli. Én csak egyszer próbálkoztam, azóta minden alkalommal csak köszönök, azután 15-20 perc néma válogatás után fizetek mint a katonatiszt, és viszlát.
De azért nyugodt szívvel ajánlom.
Szerintem 6000 sok egy BR130-ért, 3500-4000 a jó ár érte (H0!); én gyári állapotú 118-ast vettem, dobozzal, szinte alig futott és 4000Ft volt. Szóval, 6000-ért már meg kell szólalnia annak a 130-asnak....
M62-est a Gützold gyárt/ott, modellboltokban ma is lehet venni használtan, vagy a börzén körülnézhetsz.
Új vagyok itt és én is olvasgatom a topicot. Jó ötletnek tartom a saját topicbahn gyártást több észrevételem is, van.
A CORA akcióról annyit, hogy az ára 15990 Ft Óbudán az eurocenterben van egy vasútmodell bolt és az M41 8700 Ft, a vagonok 1700/db Ft így eddig 13800 Ft plusz a sínek ami 1560 Ft az így 15360 Ft. Nem vészes a különbség de mégis, és ráadásul az élelmiszereknél és így szerintem más termékeknél is a cég fizet azért hogy ki kerüljön a terméke a hipermarketekbe.
Nem félő, hogy ha ennyire ki beszéljük ötleteinket akkor egy itthoni cég aki ilyennel foglalkozik meg csinálja előttünk, hiszen meg van mindene hozzá! Egyébiránt nagyon érdekel én eddig TT-ben utaztam fel is halmoztam egy jókora készletett amitől most úgy néz ki meg szabadulok így összegzem a listát. Viszont az tény hogy meg cáfoljam saját magam én is a CORÁ-ban döntöttem el hogy H0-ban fojtatom mert olyan méretes ami viszont hátránya is.
Senkit nem akarok meg sérteni mert szeretem a kis vonatokat de ha olcsón ki lehet hozni a saját készítést akkor vinni fogják, mert hiába szép és jó a deák ha ma Magyarországon egy átlag ember havi bérébe kerül. Egy kicsit kevésbé részletesen de 8-9000 Ft lenne vennék. A másik milyet szeretnétek gyártani a motorvonat jó ötlet de szerintem jó ötlet a tolató mozdony is mert szépek a nyílt szakaszok de azért én mindig is szeretem az állomáson és az iparvágányokon szerelvényeket rendezni persze ez az én véleményem ettől még más mást szerethet. Sok sikert nektek hozzá és ha nem zavarok egyszer egyszer be kotyognék ide.
Most pedig egy pár kérdés
Nagy kedvencem az M62 ki gyártja H0-ban és hol lehet kapni?
Vettem 6000-ért egy BR130-at szép állapotú ennyit meg ért?
Tudok még 8790-ért ez is jó ár érte?
Mikor lesz a lángban börze?
Kösz a válaszokat
Voltam az Erkel utcaban, nagyon rendes volt az elado; minden hulye kerdesemre valaszolt, amelyik eszkoz keznel volt, be is mutatta. Vettem 2000/2001-es katalogust (1600Ft).
Szoval, mint kiderult, a Roco Line sinkeszlet 2,1mm magas sinkoronaju, nem jo az 1991 elotti modellekhez. Vegul is, minden, ami jo, az ebben a keszletben van: rengeteg fele valto, keresztezodesek, betonaljas sin, agyazat eloregyartva; stb.
A regi fajta 2.5mm magas sinek Hobby Line neven futnak. Ehhez nincsen agyazat, beton-talp. Van hozza osszekotosin, ha felmerul az igeny, hogy regi PIKO U-profilu (vagy Fuggerth) lemezsinhez kapcsoljuk. Az elado azt tanacsolta, hogy amit csak lehet, flex-sinekbol epitsek meg, mindenki igy epit mostanaban es a leglehetetlenebb variaciok is letrehozhatok vele. 2 fele flex sin van 2.5mm-es magassagban:
(42200) teljesen hajlithato sin, 970mm hosszu, Rmax=358mm;
(42201) fel-flexibilis sin, 914,4mm hosszu, (ezt ajanljak hosszu egyenesekhez, mert merevebb)
A flex-sineket lehet forrasztani, viszont akkor ajanlott mindenfele sindarabolo eszkozok beszerzese. Ahogy a katalogusbol kideritettem, a valtokat valtomu nelkul adjak, azt kulon kell megvenni. Van a sinrendszerhez kocsiszetkapcsolo is, ami szerintem az egyik legfontosabb az elethu kozlekedeshez.
Meg ket dolog, ami nem vilagos. Az elso a jelzok es a szakaszolas. Ha jol lattam, vannak relek ehhez, de nincs kapcsolosin. Helyette lattam reed-reles kapcsolot, amit a talpfak koze lehet rejteni. Ez alkalmas a jelzok (releik) kapcsolasara? (cikkszama 42605 es 42256)
A masodik a kapcsolomu, a 2.1mm-eshez van asztallap alatti kapcsolomu, az jo a 2.5-oshoz is? Ennek a cikkszama 10030, azt irja univerzalis kapcsolomu kapcsolorelevel - ez mit jelent? Vezerli a jelzoket is, szakaszolni lehet vele? Van benne visszajelzes?
Hi, Georgie!
Nem t'om pontosan mire gondolsz, éveken át nap mint nap átmentem a Széna tére (a Moszkva tér mögött dolgoztam), de azon a környéken nem tudok modellautókkal foglalkozó üzletről. Amennyiben mégis van vagy volt, máris a kardomba dőlök.
Más.
Én is hasonló vagyok Bender Oszihoz. Nap mint nap nézem a topicot, a webzint (üdv vsanci!), szombatonként "kötelező" programom a Láng börze.
H0-ban "utazom" apai indíttatásból, javarészt PIKO eszközökkel (mea culpa, nézzétek el nekem de csak erre futja), korábban apámmal építettünk közösen kötött modulos terepasztalt a Vasútmodellezés MAVOE kiadvány ihletése alapján(még megvan nála és műxik). Sajna otthon mint sok más sorstárs helyhiánnyal és nagy családdal küzdök, ezért csak egy 190x100-as asztalom van (időhiány miatt csak félig kész). Nagyjából hasonló a Matiz-éhoz.
Korábban főleg maketteztem (még most is), de az igazi az a vasút. Nagy eredményem, hogy fiamat is sikerült "beoltani", igaz neki a TT méret tetszik, így most TT-s anyagokat is gyűjtünk az ő leendő asztalához.
"Röviden" ennyi, bocs ha túl hosszú voltam.
Hi, Rabbi!
A Modell Autó Szalon pontos címe:1132Bp Victor Hugó utca 24.
Megközelíthetőség:Lehel tértől 5 perc séta a Duna felé, vagy 76-os trolival 1 megállót mész.
Üdv
Egyszer voltam ott, talán két éve, de már el is felejtettem az utcát... A legolcsóbb 1:43 modell akkor 3000 Ft volt. (Nekem meg a Bburago árszintje a plafon... - amúgy is csak kiegészítőnek kell a vasúthoz!)
A H0-ás Ikarus modelleket eddig kétféle kivitelben láttam: összerakós, darabokban és összerakott, átlátszó dobozban. A gyári alatt azt értettem, hogy ezek az összerakott fajtából vannak. És az összerakottaknak pedig borzasztó csúnya a csuklójuk, mert legalább 2x olyan hosszú mint az igazié. Viszont működik, lehet hajtogani :-) bár egy terepasztalon erre nemigen van szükség.
Lehet orvosolni a dolgot, az alján a középső részből le kell vágni, a gumit is megfelelő hosszúságúra kell vágni, a teteje viszont gázosabb, mert az eredeti "pántot" (nem tudom, hogy hívják az igazi buszont, mindenestre olyan mint egy pánt, keresztbe a csukló felett) nem tudod visszatenni, ki kell vágni ebből is.
A Csepelek nagyon régi fajtájúak, nem a honvédségi (344D?) típusúak, régebbinek tűnnek. Tényleg sokféle kivitelben van. A honvédségit is gyártják. Platós, dobozos kivitelben, 1:43-as az is; ha érdekel megkérdezem hol kapni. (Tuti tipp: Modell Autó Szalon - ott minden van.)