Még régebben egy német fórumon láttam ilyet, h. valaki átépítette az OII teljes műszerfal/középkonzol/rádió háttérmegvilágítását. Előkerestem neked, itt vannak fényképek a kész műről is: <a href="http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?f=17&t=23530&hilit=" target="_blank"></a>
Ugyanabból a topicból behivatkoznak egy leírást is csak az órák világításának átépítéséről: A leírás szerint ehhez "csak" 22 LED-et kell átforrasztani. A feliratok ugyan németül vannak, de a képek szinte önmagukért beszélnek. Az utolsó előtti alsó képen a kék pöttyök jelzik a led-ek test (-) oldalát.
Megmondom őszintén, nem igen figyeltem milyen gumi van rajta....lehet azzal volt a baj. Ha itt Fehérvár környékén találnánk egy 1. generácos Octaviát, szivesen mennék vele egy próbakört:)
Én meg vezettem régi Octavia-t (első generációs) 1.4-es motorral, teljesen elfogadható volt. Persze, nem gyorsulás bajnok. Az 1.6-osból két fajta van, az egyik a 75LE-s, a másik a 100 és 102 LE-s kivitel. Ez utóbbit válaszd, ha teheted, bár a 75LE-s sem sokkal marad el, talán egy hajszálnyival csak.
A rugózása meg tök jó, kicsit még túl puha is! Viszont a rossz utakon sokkal jobban elnyelte a hibákat, mint a következő generáció, az Octavia 2.
Annak már feszesebb futóműve van!
Szerintem az Octavia 1. kicsit még túl puha is talán, picit billegős pont ezért. Nem is értem, hogy tapasztalhattad, hogy kemény.
> A futómű tényleg sokkal "keményebb" vagyis inkább feszesebnek mondanám.
Renaultban régen ültem, halvány emlékeim szerint annál valóban feszesebb. Azonban remek vele az úttartása :)
Rossz úton azonban tényleg ráz. És most lehet reflexből mondani, hogy persze, kellett nekem a 225/45R17, viszont amikor feltettem ősszel a 205/55R16 téli bakancsot, meg is állapítottam, hogy nincs érezhető komfort javulás. Persze, a 15"-os szafaládé valószínűleg más kategória...
Bocsánat, ha félreérthető voltam, pontosítok. Első generációs 1998-1999 körüli 1.6-os (102 pacis) Octaviára utazok. Egy szintén 1. gen. csak 2001-es fapados 1.4-esben ültem, és kényelmetlen volt, rázott. Ha módom lesz rá, kipróbálnék egy másikat is hogy megbizonyosodjak ennek az ellenkezőjéröl.
> Az ülések kényelme, és a futómű hangolása ( keménysége) felszereltség függő e?
a ráncfelvarrás előtt garantáltan más ülés volt az "alap" Octavia II-ben, mint az nekem az Elegance-ban. pontosabban, nem tudom, hogy az Elegance-tól felfelé automatikus volt-e a változás, vagy külön kellett kérni. ha jól tudom, a cicaszemesítés óta az alap változatban is a gerinctámaszos ülés van.
a deréktámaszos ülés - az állítható deréktámaszon túl - lényegesen nagyobb oldaltartással rendelkezik, én 90 kiló vagyok 183 centihez, nekem határozottan kényelmesebb a másiknál. néhány utasom (a csípőben erősebb kategóriából) viszont panaszkodott, hogy szűk és nyom.
Csak nem hogy Te is csatlakozol az árulok táborához???:-)))) Az egyhatos motorról , nem igen tudok semmit mondani, ezt majd megteszik azok akik ilyen verdát hajtanak, de a kényelemmel nincs gond. Persze egész más mint amit eddig megszoktál. A futómű tényleg sokkal "keményebb" vagyis inkább feszesebnek mondanám. Tény, hogy nekem is jobban bejön a Rönyó fútómű hangolása, de azért ezzel is elég jól el lehet élni. Mondjuk én a II-es Octit ismerem, de ahogy eddig hallottam hasonló az I-es hangolása is. Hosszabb utak után is legalább olyan relatíve pihenten (ha nem pihentebben) száltam ki az autóból mint a Rönyónál. Maga az autó meg egy jó konstrukció, nincs annyi apró hiba mint a Rönyónál.
Szóval szerintem, ha csak nem nyúlsz bele valami leharcolt daraba, akkor nem fogsz csalódni a tipusban.
Az enyémben (Elegance) állítható deréktámaszosak, és magasságállítósak az első ülések. Ez szerintem nagyon kényelmes, nem is tudom mi van a fapadban. :) Magasabb felszereltségnél első és hátsó könyöktámasz is van. Az első könyöktámaszban külön jó, hogy nekem megfelelő magasságban van, ellentétben más autókkal, ahol ezzel a névvel valami lapos izét illetnek a kézifékkar magasságában.
Az ülések kényelme, és a futómű hangolása ( keménysége) felszereltség függő e?
Nem. A kombiknak mas egy kicsit a felfuggesztese, a 4x4-eseknek, es persze az RS-nek :-)
Mi egy fapados 1,4 eset vezettünk, ezzel szemben egy jól felszerelt 1,6 os lehet kényelmesebb?
Nem valoszinu. A kenyelem fugg a kerektol is, minel kevesbe peres a gumi, elvileg annal kenyelmesebb a rugozas. Viszont az 1.4-es fapadosoknak van a legballonosabb kerekuk, 175/80R14, annal minden mas csak rosszabb lehet.
De ez mondjuk nem egy igazi problema, nekem mindegyik Octavian, még a cegesen is 205/55R16 volt fenn, es nem ereztem annyira sprodnek.
Azert nem hiszem, hogy az altalad vezetett auto felfuggesztese hibas lett volna, mert a lengescsillapitok, rugok ahogy faradnak egyre lagyabbak, bizonytalanabbak lesznek, magatol nem lesz kemenyebb soha -- kiveve ha orvul beraktak az auto ala egy sportfutomuvet, vagy vontatas, rendszeres nagy terheles miatt erosebb rugokra csereltek a gyariakat.
Ő azt mondta hogy hosszú úton is kényelmes volt, nem kellett megállnia kinyujtózni, ellenben a korábbi Vectrájával...
En az Octaviaimmal (csak I-es volt, igaz, abbol osszesen ot darab) hetente-kethetente jartam vagy Belgradba (akkoriban 5 ora volt), vagy Szofiaba (9-10 ora). Tenyleg az egyik legkenyelmesebb auto volt, a kicsit valoban kemeny ulesek sokkal jobbak ilyen hosszu utakon, mint a puha fotelek. Harom masik autoval jartam szinten rendszeresen (Mazda 6, Laguna II, Nubira II), ezek kozul siman az Octaviat valasztanam hosszu utakra.
Még 1 kérdés! Az ülések kényelme, és a futómű hangolása ( keménysége) felszereltség függő e? Mi egy fapados 1,4 eset vezettünk, ezzel szemben egy jól felszerelt 1,6 os lehet kényelmesebb?
Sziasztok! Autóvásárlás előtt állunk, és többféle tipust nézegettünk, köztük van az Octavia is a nagy csomagtere, jó pakolhatósága és az ára miatt. Használt autót vennénk vennénk, olyan 10-12 éveset, most ennyit tudunk rászánni.
Korábban már vezettem egyet, ( 2001- es évjárat, 1,4 75 LE) nagyon tetszett, kivéve egy dolgot! Nagyon kemény volt a futóműve, rázott, minden kicsi uthibán mintha szekéren utaztunk volna. Gyenge volt, alig ment jobban mint az 1.2 -es vw polonk.... Ha veszünk az 1.6 os benzines motorral szereltet vennénk, mert sokat autópályázunk)
Kérdés: Valóban ennyire kemény, vagy annak az autónak volt valami gondja a futóművével.
Mennyire kényelmes? Családi autónak hosszu utakra ( 3-5 óra ) mennyire ideális, aztán ha alkalmam lesz ki szeretnék próbálni még egyet, hogy megbizonyosodjak az ellenkezőjéről, amit korábban tapasztaltam. Egy kollégámnak volt Octaviája (igaz, nagyon német autó-párti) de ő kényelmesnek mondta, nagyon dicsérte,(már azóta más autója van de az Octavia a családban maradt). Ő azt mondta hogy hosszú úton is kényelmes volt, nem kellett megállnia kinyujtózni, ellenben a korábbi Vectrájával...
Kérném a véleményeteket, tanácsotokat! Előre is köszönöm. Péter
a sámli nyomja avagy este el is viszed? :-))))))))))))))))))))
jaja.. tudni illik nem minden ügyfél időmilliomos, és nem mindenkinek van ideje végig ülni a szerelést, és ilyenkor ugye azért be illetve ki is kell állni...
" Naponta ülök más más autóba, és tipuson belül is óriásiak a különbségek." Hogyis van ez? a kissámli megnyomja a fékpedált amig szereled? Vagy már nem csak szereled őket, hanem este el is viszed? :-))))))))))))))))))))
Szia! Ez a dolog nem igen kivitelezhető. Micropaneles megoldású és SMD ledek vannak beforrasztva. Még Weller pálkával is komoly feladat. Én a digit klímám közponi OFF gombja mögé tettembe egy sárga ledet de nem volt egyszerű. A műszer egységben legalább 30 db van .De ha türelmes vagy pár hónap alatt kész is. :-)))) Üdv: Zeusz
A fékeket mindenki máskép használja. Van aki több száz km keresztül mondjuk pályán, hozzá sem ér, van aki a Hungárián araszolva 10 méterenként fékez. Van aki hosszan kigurul, és van aki az utólsó pillanatig nyomja, a gázt és utána satú. Ezért nem lehet őket összehasonlítani. Arról nem is beszélve hogy a fékbetétek közt is van különbség. Naponta ülök más más autóba, és tipuson belül is óriásiak a különbségek. A mostani új autók, - és elnézést attól akinek most vásárolt új van- de szerintem sokkal silányabbak. Nem is fognak annyit elmenni ( fékre gondolván:) mint egy régebbi.
Igen ez igaz. Mondjuk én meglepődtem hogy DSG-s autó nem is igazán országuti használattal, most van benne 64 ezer körül, és még a betéteket sem kellet kicserélni. A tárcsáról nem is beszélve. Most néztem a kerékcsere alkalmával, és a nyarat simán kibírja még a betét is. Ősszel ugyis már 4 éves lesz megy vizsgára ,majd akor rendbe tesszük ezt az oldalt is.:-)))
Bocsánat, de itt láttam meg steviet és van egy kérdésem, leírom,mielőtt elfelejtem:
Új típusú, 1,2-es Honda Jazzben szeretnék olajat cserélni, mert 5.000 km-hez értünk (a csere feleslegességéről nem kell győzködni, nekem ennyit megér a kocsi motorjának hosszú élete).
A kézikönyvben csak annyi van, hogy ACEA A3/B3 legyen és 10-W30 vagy 10-W40.
Csak ha kell ;) Nálam szerintem a városi használat zabálja a féket. Régebben egyszer megszámoltam, ha jól emléxem valami 70 fölötti fékezés esett arra a 10 km-re, amíg beértem a munkahelyemre. Most majd jól megszámolom újra, egy 15 km-es szakaszon, át a városon.
Szvsz sokkal kisebb lenne az igénybevétel, ha a harmadik faluból járnék be egy közeli kisvárosba, és hasonló távolságon fékeznék kettőt-hármat. Akkor nekem is kitartana dupla annyit mint most ;)
> Nonszensz. Mindent el lehet koptatni, mondjuk versenykorulmenyek kozott, de normal > hasznalatban kizart, hogy egy eredeti Skoda fektarcsa elkopjon....
előző Skodámban pont 45 ezernél cseréltek fékbetétet, majd az új betéttel kb. 2 hét után elkezdett szitálni fékezésnél. megállapították, hogy a tárcsa kuka, és persze kinyírta a vadiúj betéteket, így cserélhettem azokat is újra...
Azt szeretném kérdezni, hogy tudja e közülletek valaki műszerfalon lévő órák (fordulaszámmérő,sebesség, vízhőfok, üzemanyag mutatókat) a gyári zöld ről hogyan lehet piros színűvé varázsolni?
Vagy ledek, vagy rizsszem izzok vannak ott, ha az utobbiak, akkor rajtuk zold szinu muanyag "bugyik" vannak. Mind a "bugyik," mind a ledek elvileg cserelhetoek, gyakorlatilag viszont alaposan szet kell szedni a muszeregyseget, hogy hozzajuk lehessen ferni.
Es mit ér a piros muszervilagitas, ha a klimapanel, kozepkonzol, ablakemelok kapcsoloi, tukorallito gomb, hifi stb maradnak zoldek? Ezeket mind ki lehet cserelgetni, de a raforditott munka nem biztos, hogy aranyban lesz az eredmennyel.
Lenne egy láma kérdésem: 2004-es Octavia II-ben akkut cseréltem, és nem indul el az új akksival, olyan mintha letiltana az immo, lehetséges, hogy akkucsere után újra kell tanítani a kulcsot?
pedig a 1.9-es diezelnel szinte nem is használja az ember a féket, klasszul lehet lassulni vele, gyakorlatilag az utolsó métereken fogja meg az ember a tárcsát, és el is engedi rögtön..
Apropó, létezik férfi vezetőben is olyan, h megállásnál nem engedi el a féket (és zökken az autó egyet)? A rosszul megtanított női vezetők privilégiuma volt régebben ez (gondolom a fékbetéteknek sem mind1 hosszú távon)
már öreg vagyok és nem látok jól a sorok között, de lakott területen (ahol 50km/h megengedett) még 14km/h sebesség tullépésnél nem büntetnek? Vagy pedig van 30e alatti büntetés is csak nem részletezték.. Mintha régebben 10% eltérésig nem büntettek volna, azaz 55km/h jelen esetben
Azt szeretném kérdezni, hogy tudja e közülletek valaki műszerfalon lévő órák (fordulaszámmérő,sebesség, vízhőfok, üzemanyag mutatókat) a gyári zöld ről hogyan lehet piros színűvé varázsolni?
Kemenyen nyomkodjatok azt a feket:-) Nekem az elsö betetek,elöször a hatvanezres szervizen lettek cserelve! A tarcsak meg kilencvennel. A hatsokat meg a 150 ezresen csereltek,kompletten. oII Üdv:Luki!