Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2000.11.27 0 0 1811
A ROCO egészen jol kombinálhato a PILZcel (TILLIG), csak a váltomezöknél kell egy kicsit jobban odafigyelni, mert e két rendszer alapgeometriája nem azonos, tehát a ROCO meg a PILZ válto kapcsolata nem biztos, hogy passzolni fog. Ezen néha lehet segiten, ha kis sindarabokkal kitöltöd a megjelenö hézagokat.
Nézd meg a katalogusokban a különbségeket (a párhuzamos vágányok távolsága, az ivek, illetve a körszegvensek különböznek). Ha ilyen helyekre akarsz váltokat beépiteni, akkor egy cég termékeit használd.
Előzmény: Bender Oszi (1799)
etwg Creative Commons License 2000.11.27 0 0 1810
Szia rezgaras

"Azt nem tudom, hogy csináltak huzatot a füstszekrényben, ha egyszer a fáradt gôz nem ment ki a kéményen, talán ventillátorral ? "

Majdnem igy, a ventillátorokkal a hütöbordákat hütötték, hogy az átfujt göz lecsapodjon, és vizzé változzon. A mozdonyon voltak specialis csapok, amikkel szabályozni lehetett, hogy mennyi göz menjen a kéménybe és mennyi a párolgoba. Igy probálták fenntartani az egyensulyt. (hasonloan a kompaund gözgépek inditocsapjaihoz).

Előzmény: rezgaras (1809)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.27 0 0 1809
luc72 írta:

> Egyébként mi az a három ventilátor a szerkocsin?

Te nem a kondenzációs szerkocsis BR52-t vetted meg? A BR52-bôl egy párat kondenzációs szerkocsival gyártottak, hogy az elfoglalt Szovjetúnió sivatagos terűletein vízvételezés nélkül járhasson. Ezek a szerkocsik nagyobbak voltak, mint a szokásosak, és bennük a fáradt gôzt lecsapatták, hogy újra víz legyen. Azt nem tudom, hogy csináltak huzatot a füstszekrényben, ha egyszer a fáradt gôz nem ment ki a kéményen, talán ventillátorral ?

Ilyen BR52 nem volt Magyarországon, csak legfeljebb átutazóban. Ha jól tudom, a magyar 520-asok mind floridsdorfi "fürdôkád" szerkocsival voltak felszerelve.

Előzmény: luc72 (1804)
vsanci Creative Commons License 2000.11.27 0 0 1808
Nyugodjatok meg tényleg létezett ilyen szerkocsi ill. mozdony un. víz kondenzációs rendszer (remélem jól írtam a nevét...az elvet ismerem de a megnevezésben nem vagyok biztos) amely azt jelenzi, hogy a gőz nem párolog el felhasználás ustán, hanem visszaforgatva a szerkocsiba, lecsapódik és újra fel lehtett használni. A ventillátorok valószínűleg a rendszer hűtését szolgálja. Ezeket a mozdonyokat a vízben szegény területeken használták. A Német Birodalmi vasút szerette igazán mert elég strapabíró volt és ezzel a megoldással a vízvételezéseket lehetett csökkenteni.
Egyébként nekem is meg van ez a mozdony. Szerintem nagyon klassz!!! Bár egy kis tunning igazán ráfér:-))
De mint technikai érdekesség sem rossz, és jól mutat a gyűjteményben is.
Előzmény: Törölt nick (1805)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.27 0 0 1807

> Ezek a sinek nagyon nem jo kombinaciot adnak ugy a
> korrozio szempontjabol, mint az aramatvitel szempontjabol

Úgy tudom, a fô probléma az, hogy a sárgaréz korróziója folytán keletkezô réteg szigetelô tulajdonságú. Az alpakka (újezüst) is korrodálódik, de az oxidréteg vezetô. A fiamnak van egy pár sárgaréz váltója, nincs velük baj, de mindig a szobában tartjuk ôket, igy nem korrodálódnak úgy, mint egy pincében vagy fűtetlen helyiségben.

Az acélsinek is korrodálódnak sajnos. Pedig azok tapadnak a legjobban.

> ha a sargarezet, akkor rossz helyre fektetted be a penzedet

Ezzel nagyon egyetértek.

Előzmény: etwg (1789)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.11.27 0 0 1806
En ugy tudom a faradtgozt visszavezetik a viztartalyba es azt kell lehuteni a harom ventillatornak.(De ehet , hogy rosszul tudom.)
Fent vannak a villamos kepek is. ugyanott.
Előzmény: Törölt nick (1805)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.27 0 0 1805
Hello!

Szerintem az 52-esnek ez a változata olajszerkocsis. Próbáltam felkutatni képeket, vagy bármit erről a kivitelről, de nem találtam. Mindenütt a hagyományos szerkocsi van....volt egyáltalán a valóságban ilyen? Elmentem Hatvanba, ot van egy 520-as kidobva (szegény), az is szenes.
Ha jól gondolom, és olajszerkocsis, akkor a tartályok szellőzésére szolgálhatnak a nyílások.

Egyébként, az enyémet 5500-ért vettem, egyetlen kissebb hiányossága volt, de már pótoltam. A lentebb írt árakat olvasva kezdek elbizonytalanodni: csak én tudok ilyen pofátlanul alkudni?? :-))) (lásd még: BR130 és 118 esete..)

üdv!

Előzmény: luc72 (1804)
luc72 Creative Commons License 2000.11.26 0 0 1804
Hello

Dobozos volt.
Igen ki fúrtam a súlyban a led helyét és a fényvezetőt lefestetem feketére plusz még szigetelőszalagot is kapott így nem világit a kasztni. Elöl ugyan ezt csináltam, mert világításkor ragyogott az egész mozdony eleje.
Egyébként mi az a három ventilátor a szerkocsin?

Előzmény: Törölt nick (1800)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.11.26 0 0 1803
teszek fel ujjabb kepeket.
A vege fele vannak a se muzeumban levo asztalrol kepek.
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.11.26 0 0 1802
igen, de acsomagolasa mar nincs meg.
Előzmény: sansan (1796)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.11.26 0 0 1801
Szia Rézgaras!
A trafóval kapcsolatban a 4 kivezetés!
A hosszú /nem Lajos/ a nulla,
a maradék 3 különböző fesz. átételű tekercsek!
Nekem az új Liliput tr. szállító van meg, szép -szép de a csomagolása katasztrofálisan rossz töri az alkatrészeket!
Egyébként egy 120MVA -es tr., 220/120kv áttételű és egy fázisú tr.-t szállít.

üdv. Zsolt

Előzmény: rezgaras (1783)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.26 0 0 1800
Hello!

Hogyan csinaltad meg a szerkocsi-vilagitast? Amint nezegettem, "elo van keszitve", mert ki van furva es ott a vezeto, de a nagy suly utban lenne meg egy LED szamara is. Belefurtal netan?
Masik kerdes, milyen allapotban van, dobozzal vetted?

Mas:
Tovabb gondolkodva egy ujabb asztalon, felmerult az analog-digitalis kerdes is. Ha meg fogom epiteni az uj asztalt, egyenlore ugy gondolom, ismet a sima, analog valtozat mellett dontok. Vajon, ha meggondolnam magam, atepitheto lenne maga az asztal digitalissa; vagy annyi mindent kellene alakitani, hogy nem?

udv

Előzmény: luc72 (1798)
Bender Oszi Creative Commons License 2000.11.26 0 0 1799
Még a sinekre visszatérve. A ROCO és a PILZ kombinálása életképes megoldás szerintetek? Ahogy már említettem a ROCO-ból hiányzó kitérő típusokat (kettős vágánykapcsolat, Y kitérő, 15°-os angol váltó) lehetne megoldani belőle. A ROCO 42612 cikkszámú 2,5-2,1 mm-es sineket összekapcsoló papucsát lehet használni. A ROCO-nál különösen az igazi kettős vágánykapcsolat hiánya zavar, mert kétvágányú vonal állomási vágányához a helyszűke miatt nélkülözhetetlen. PILZ sínt egyébként a 1134 Bp. Váci út 47-ben a MODELL & HOBBY boltban lehet kapni(tel.: 329-06-06), vagy megrendelni. A fórum modell egyébként gyárthatna váltóállító reléket is, különösen, ha sikerülne a magyar váltójelzőt (az angol-váltóét is) megcsinálni. Szerentem nagy mennyiséget lehetne eladni, mert más cégek gyartmányai drágák, és nem olyanok, mint a Magyarországon használatosak. Nagy befektetést sem igényelne.

Oszi

luc72 Creative Commons License 2000.11.26 0 0 1798
Matiz

Igen elsö világitása meg van a szerkocsist én csináltam meg este.

Törölt nick Creative Commons License 2000.11.26 0 0 1797
Hello!

Milyen 52-est vettel? PIKO-t azaz Gutzold-ot, aminek a szerkocsijaban van a motor (olajszerkocsis, szama:52 2006) vagy szenes, mint az igazi?

udv

Előzmény: luc72 (1794)
sansan Creative Commons License 2000.11.26 0 0 1796
Üdv mindenkinek.Szűcs Lajos.Tegnap a debreceni modellboltban láttam egy hasonló(vagy ugyanilyen?)tranzformátor szállító kocsit.Azt hiszem ez is lilliput gyártmányú volt,ára egy mozdony árával vetekedett,de nagyon szép volt.Ez van meg neked is?
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2000.11.25 0 0 1795
Miért, hol lesz?
Előzmény: luc72 (1794)
luc72 Creative Commons License 2000.11.25 0 0 1794
Hello

Fitt

Köszönöm az e-mailt meg kaptam frankok.

Kint voltam a mai börzén de későn mentem ki így addig nézelődtem míg vége lett, de azért sikerült vennem H0-ban egy M62 15000huf-ért és egy Br52 11000-ért, szép mind a kettő, de az M62-es az nagyon tetszik. Még szándékozok venni belőle egy párat. Vagonok is voltak jó áron de összepakoltak már. Hétfőn kezdem a terepasztalt építeni a szobámban körbe lesz egyenlőre, 4.20*3.10 méteres. Egyébként jövő héten máshol lesz a börze, de ti ezt úgyis tudjátok.

division by zero Creative Commons License 2000.11.25 0 0 1793
klassz!
Előzmény: Szucs Lajos (1792)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.11.25 0 0 1792
Egyszer Lattam KöKi-n alni.
Fenykepen is lattam ehez hasonlot.
Ez egy Liliput gyartmanyu kissorozatu mestermodell.
Nem en keszitettem.
20 eve vettem 3600HUF-ert amikor egy 1.oszt kocsi 70HUF volt.
Előzmény: rezgaras (1783)
Yakshee Creative Commons License 2000.11.25 0 0 1791
Huh,
Ez nem hangzik valami biztatóan. A Váci utcában vettem pár Fleischmann sínt próbaképpen.Sárgaréz. Az ára után az ember azt hinné valami minőségi dologot ruházott be. Azok alapján azonban amiket leírtál szinte gondolni sem szabad rá!?

Köszi etwg

Yakshee

Előzmény: etwg (1789)
Yakshee Creative Commons License 2000.11.25 0 0 1790
Utána kell néznem, mert sajna tényleg nem ismerem. Ez azért van mert az elöző vágányaimat még az NDK-ból kaptam, mikor kedves édesapámnak volt szerencséje a kele-gótoknál dolgozni.(Kiküldetés,lista lead,apu hozza,stb.)

Hol lehet ilyet találni?
Köszi
Yakshee

Előzmény: Gashpy (1786)
etwg Creative Commons License 2000.11.25 0 0 1789
Szia Yakshee,

nem tudom milyen Fleischmann sineket vettel, de ha a sargarezet, akkor rossz helyre fektetted be a penzedet. Ezek a sinek nagyon nem jo kombinaciot adnak ugy a korrozio szempontjabol, mint az aramatvitel szempontjabol. A kerekek gördülese folyaman keletkezö szikrak mely gödröket egetnek a sinbe, ahova kesöbb bejut a kosz, amit akar csak a nagyvasuton, lecsiszolassal lehet csak eltavolitani. Valamikor a klubban volt egy olyan szakaszunk, aminek mar teljesen lecsiszoltak a sinfejet, ugy hogy ki kellet dobni. Ilyen sargarez sinek elöfordulnak mas gyartoktol is - ha lehet kerülni kell öket.

Előzmény: Yakshee (1777)
etwg Creative Commons License 2000.11.25 0 0 1788
A baj nem az aramforrassal van, hanem magukkal a REED kapcsolokkal. Ezek maximum 100-200 mA tudnak baj nelkül kapcsolni, mig a valtok kapcsolasahoz a legjob esetben is min. 500 mA-re van szükseg, söt vannak valtok amelyik 1 vagy több amperes impulzus igenyelnek. Az ilyen aram besüti a REED kapcsolot, es ki lehet dobni.
Előzmény: rezgaras (1781)
etwg Creative Commons License 2000.11.25 0 0 1787
Ehhez meg annyit, hogy a PILZ gyar a modellhu gyartas egyik uttoroje. Mar az otvenes evektol nagyon profi sinrendszeren faradozott, amit annak idejen Kurz professzor ur fejlesztett ki (vagy legallabb is publikalt - pontos geomeria, jo alkalmazhatosag nagyon hu kivitel). A 60-as evekben PILZ ur a rendszert tovabbfejlesztette, elektromos valtoallitok, meg nagyobb valasztek lett az eredmenye.
Azutan kovetkezett az allamositas, majd a sinek nagy reszenek az eltunese a piacrol. A 60-as evekben jelenik meg az NDK "nemesfem azaz rezezett acel" ami ugyan nagyon elethu volt, de sem elektromos tulajdonsagai sem a tartossaga nem volt jo. A 70-80 evekben itt-ott lehetett sinszalakat es talpfat külön kapni, es abbol epiteni. A mai napig nem tudta nagyon senki a PILZ geometriat lemasolni (megha szebb sineket is gyartott). Ennek többek között az is a következmenye, hogy egy-egy sinrendszeren belül nem lehet bizonyos kiterö kombinaciokat megepiteni.
A Pilz ur halala utan a ceget hala az Istennek tovabb fenntartottak, majd az örökösök a rendszervaltas utan jol alltak a dolgokhoz es több ceg összevasarlasa utan megalapitottak a TILLIGet, ami a termeszetes követöje a PILZ markanak. Ha majd egyszer atvaltanak az alacsonyabb sinekre akkor ismet majdnem konkurencia nelkül a legjobbak köze fognak tartozni.
Előzmény: Gashpy (1786)
Gashpy Creative Commons License 2000.11.24 0 0 1786
A PILZ nem új dolog a világban. Talán emlékszel rá (de ha nem, utánanézhetsz), hogy régebbi PIKO katalógusokban mutogatták a lemezből hajlított sinek mellett a rendes profilú (I) sineket is . Nos ez volt a PILZ (ill. a VEB Fabrik elődje, de ugyanúgy sebnitz-i székhellyel.)
Előzmény: Yakshee (1785)
Yakshee Creative Commons License 2000.11.24 0 0 1785
Köszi Oszi,
Számomra is a ROCO tűnik a nyerőnek. A PILZ márkáról itt topic-ban hallottam elöször. Hol lehet ehhez hozzájutni? A Fleischmann nagyon profinak tűnik, persze az ára sem gyenge. Ez már csak ínyenceknek való?

Yakshee

Előzmény: Bender Oszi (1784)
Bender Oszi Creative Commons License 2000.11.24 0 0 1784
Tisztelt Yakshee

Szerintem, ha korrekt vágányhálózatot akarsz, és 2,1 mm-es sínen is mennek a mozdonyaid, akkor a műanyag ágyazat nélküli ROCO code 83-as rendszert és a PILZ (TILLIG) code 100-as rendszert kombinálva kellene használnod. Amit lehet, azt ROCO-ból kell építeni, mert, ha jól tudom olcsóbb, mint a PILZ.

Előzmény: Yakshee (1777)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.24 0 0 1783
Szép munka. A trafót valami igaziról másoltad? Érdekes a négy (!) nagyfeszültségű kivezetés. (bocsánat, nem vagyok erôsáramú)

A kocsinak van Mo.-on eredetije?

Előzmény: Szucs Lajos (1773)
etwg Creative Commons License 2000.11.24 0 0 1782
Azt mondom hagyjuk az arakat. Csak ha megnezek egy Märklin mozdonyt vagy valami hasonlot jelentoesen felmegy a vernyomasom, akkor inkabb egy lehet hogy dragabb, de mindenkeppen ertekesebb rezmodellrol almodom.

A tobbreteges oldalfalnak tobb funkcioja is lehet, pl. jol lehet megcsinalni az ablakramat, fogantyukat. Ha pl. az ajto nem e kulso szintben van, akkor az a belso lemezen lehet kikepezve. stb.
Persze ezt atipus ismerete alapjan lehet csak eldonteni.

Előzmény: rezgaras (1778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!