Keresés

Részletes keresés

luc72 Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1888
Hello mindenkinek

A mai börzén találtam egy számomra ismeretlen márkát, mégpedig a „KLEIN MODELLBAHN”. Nagyon szép MÁV-os vagonjai vannak gyárilag koszolva, van honlapja is. Mi a véleményetek a Fuggert jelzőkről? Ebből rendeltem 21 db-ot. Az épületeim nagy része már megvan úgyhogy beindult az asztal építés. Egyébként az AUHAGEN katalógusban van a sínek közé szórható zúzalék, erről mi a véleményetek?

Köszike Luc72

gyurmosz Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1887
A 2,1-es Roco rendszer tehát seemmiképpen sem használható?
Előzmény: by az ex bhv (1883)
gyurmosz Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1886
Az állomások vágányzata engem is érdekelne (Keszthely, Balatonakali-Dörgicse, Balatonalmádi).

És ha már Keszthely: nem tudja valaki, hogy hol és milyen áron lehet beszerezni MAGYAR rendszerű felsővezetéket? (Fontos, hogy az állomásokon keresztgerendás vezetéket lehessen építeni).

Előzmény: Mocsári Pokróc (1885)
Mocsári Pokróc Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1885
Navégre!
Hol is van az az oldal?
Tekintve a jelenlegi bérelt lakást, ahonnan a költözés idővel biztos, nekem is a modulrendszer jelenti a megoldást, ráadásul az 1x 2m es körbe körbe terepasztal nem szimpatikus, legyenek szép hosszú egyenes pályaszakaszok, közben egy két (magyar) állomással, fejpályaudvar stb.
Most a modulrendszer saját érdekeimet szolgálja, de ki tudja, pár év múlva beszállnék velük egy kiállításba...

Jut eszembe nincs valahol magyar állomások vágányrajzairól info? (Engem Eger érdekelne)

A Lángos modulokon mért nincsenek jelzők?

Előzmény: by az ex bhv (1883)
gyurmosz Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1884
Én használok 2 db fénysorompóhoz való villogtatót, úgy 1 éve. Tökéletesen működnek, csak az a fura, hogy az egyik úgy kétszergyorsabban villogtat, mint a másik :-)
Előzmény: sansan (1882)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1883
Szia Rézgaras !

Teljesen igazad van úgy néz ki , hogy jövő vagy két hét múlva fenn lesz az oldalunkon!
Bocsi de most van változás alatt a vill szabvány!
Pár szó:
200mm magas min. 500mm széles a modul a hossz teszőleges!
200mm-n van a sín alja a sín Roco 2,5 sín /régi Roco!/
A táp 12v a relé táp 16-22v !
Színek:
Kék + táp /Látogató felöli oldal/
Fehér :- oldal!
Szürke : Relé táp
Sárga: érintkező sín
Piros: Váltó kitérő, jelző vörösre állító vezeték
Zöld Váltó egyenes, jelző szabad
Egybként a az MSZ. vonatkozó szabályi alapján Pl:
MSZ.172, MSZ.170 stb!
A nyiltvonali modulnak nincs saját tápja, állomási modul-nak van!
A modulon van egy megkerülő vezeték / Lásd villamos vontatást a mávnál/
Így több trfó. áthídalható /Z kapcsolás/
Ja igen csak a nullával vezérlünk /lásd gk./
mert a nulla mindik marad nem mászkál el !

egyenlőre ennyi!
Zsolt

Előzmény: rezgaras (1880)
sansan Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1882
Sziasztok.Most jut eszembe,hogy hétfőn láttam a Deákéknál olyan Fuggerth-jelzőt,ami önmüködően visszavált a vonat elhaladása után.Hasonlit a régen volt keletnémet térközjelzőkhöz,csak kisebb a szerkezet.2000 huf alatti áron.Még van fénysorompó működtető ,kapcsolási rajzzal 700huf alatt (a Lurdyban 2000)Ha valaki kipróbálta ezeket ,írja meg a taapasztalatait.Köszi san
rezgaras Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1881
Yakshee írta:

> ...marad a minifúrógép vagy a csere. De ti milyen koronggal
> esnétek neki?

Hát ha jól értettem, két minifúrógép kell hozzá. Egy, amiben a kerék forog meg egy mésik, amiben a csiszolókorong.

Az elsôt szerintem feltétlen rögzíteni kell, satuba vagy más fix felerôsítéssel. Csiszolókorongnak pedig én mindig a pici vágókorongot használom. Nagyon finoman dolgozik. Az élével a durvább vágásokat lehet csinálni, a lapjával pedig, nagyon óvatosan a legfinomabb csiszolásokat. Mindenképpen, különösen az elején, hordjál védôszemüveget, mert a korongok rettenetesen könnyen törnek, és akkor szerteszét repülnek. Szerencsére huszasával lehet ôket kapni. (kevesebbel hozzá se fogj :-)

Előzmény: Yakshee (1870)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1880
by az ex bhv írta:

> Nálam lehet érdeklődni a szabványokról!

Zsolt, a mindenségét, már legalább öten kértük, hogy publikáljátok a modulszabványokat. Semmit nem ér az olyan szabvány, amit csak egy pár bennfentes ismer. A többiek meg kérdezôsködnek, nem találnak információt, de amikor felmerül, hogy egy másik szabványt használnának, akkor mindig akad, aki rájukdörög, hogy az nem érvényes.

Manapság pedig a publikációhoz hozzátartozik az Interneten való publikáció is!

Ez lenne az én magánvéleményem az ügyben.

Előzmény: by az ex bhv (1878)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1879
Szia Sansan!

Nos igazán az lenne a legjobb ha Pénteken vagy Szombaton a börzén engem keresnél!
Üdv: Zsolt

Előzmény: sansan (1875)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1878
Szia cst!

Nálam lehet érdeklődni a szabványokról!
A villamos szabvány most van átdolgozás alatt így még az nem él!
Üdv: Zsolt

Előzmény: cst (1871)
sansan Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1877
Sziasztok.Gyuri, de kicsi a világ...:-)A fuggerth kocsinak az oldalát probáld huúzni kifelé óvatosan.A kék(vagy piros)ház elég rugalmas nem pattan el olyan könnyen.Bár mikor én probálkoztam már úgy volt ,hogy feláldozom az egyik kocsimat a tudomány oltárán,de végül simán ment :-)Szétszedés elött ajánlatos a forgóvázakat kivenni,csak húzni kell lefelé.Én Roco fém kerekeket használok ezekhez a kocsikhoz.Bp Erkel utca,Modell&Hobby kft Lurdy- ház,Váci út 47/b,Vagy ha arra járok a debreceni boltjukban.500 huf körül van az ára(2 kerék-pár)Tehát a személykocsihoz 2 csomag kell.Ez az állando erősségű világítás szuper ötlet kár ,hogy én hülye vagyok a magasabb szintü elektronikához.:-)Most már megjött az emiled,csak a Gyalogló postagalambjai lassúk.:-)De lehet Hogy nem is vagy te olyan messze...? Egyenlőre ennyi most sietek. San
NGyuri Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1876
Hello mindenkinek.
Kicsit OFF topic:
Sansan legyélszives meg adni az E-mail cimedet mert a sansan@egon.gyaloglo.hu
cimröl hibával vissza jön a levél.
Régebben modelleztem HO meretben (BR 130 110) Egy tüz alkalmával megsemmisultek.
Most kezdtem ujra jelenleg egy CORA Fuggerth alapkeszlet van meg nemi sin.
A fuggerth kocsik kivilágitása engemet is erdekel.
Sziasztok
Előzmény: sansan (1875)
sansan Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1875
Hello By . Ha még akkor olvasom a z irásod, már valószínű,nálad lenne az egyik By kocsim.Hozzászólásodból látom ,hogy a Láng mv kőzpontban előfordulsz.Én sajna vidéken lakom,de hetente többször is járok a fővárosban.Ebben csak az a baj,hogy a leglehetetlenebb időpontokban.Esetleg,ha a Lángban a portásnak odaadnám? Persze ha éjjel és hajnalban is ott vannak.Szerintem így eljutna hozzád,hiszen nem 10kg aranyat bízik rá, "csak" egy Fuggerth- kocsit:-)Esetleg van más ötleted?Ha ez sikerül,javaslom tegyünk fel egy képet az így elkészült kocsiról.Szerintem mindenkit érdekelne :Fuggerth kocsi világítással és berendezéssel!(étkező,vezérlő stb.)Jó ötlet? Üdv san
Yakshee Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1874
Szia etwg,

Valóban nem lesz egyszerű. Cserekereket mindenféleképpen keresek, mert - mivel ilyet még sosem csináltam - lehet, hogy tönkrevágom az egészet és akkor muszáj kicserélni. Szóval asszem elugrok Vsanci webzinjére és feladok egy aprót.
Üdv

Előzmény: etwg (1873)
etwg Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1873
Szia Yakshee

esztergapad nélkül veszélyes munka lesz. Akkor inkább keress cserekereket, vagy lehet, hogy van valaki a topikban, aki ezt neked meg tudná tenni.
A Csörgö fut a ROCO sineken.

Előzmény: Yakshee (1870)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1872
Most az előbb láttam először I profilú sínt. Sokkal jobb, mint az U profil. Gondolom, drágább is...
cst Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1871
Üdv!

KI tudna nekem felvilágosítást adni a magyar H0-ás modulszabványról/méretek,csatl. felületek kialakítása, villamos kapcsolások,.../?
Milyen újságcímeket tudtok, amik vasútmodellezéssel foglalkoznak?

Köszi, Tamás

Yakshee Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1870
Na, kössz az ötleteket mindenkinek!
Mivel esztergapad nincs a közelben, marad a minifúrógép vagy a csere. De ti milyen koronggal esnétek neki? Egyébként tervezem, hogy veszek egy Fuggerth Csörgőt a közeljövőben, azzal ugye nincs ilyen gond?
Yakshee
Előzmény: etwg (1869)
etwg Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1869
Szia rézgaras,

én nem kommentáltam Schnitzer ur eljárását, és mint irtam nem is használom. Teljesen igazad van. Lehet, hogy sárgaréz karimáknál müködne.

Én miota be tudom fogni az esztergámba a furogépet, minden ilyen munkát inkább csiszolok, egyszerübb, pontosabban lehet kezelni, és nem olyan veszélyes mint a kés. Vigyázni kell arra is, hogy a karima nehogy felmelegedjen ( a késnél sajnos már elöfordult), mert akkor az leválik a müanyag kerékagyrol.

A másik dolog a kerék, föleg fogaskerék lehuzasoknál, hogy ha müanyag a kerékanyag, akkor rendszerint a tengely különlegesen van kiképezve (háromszöggé köszörülve, stb.) hogy a müanyag kerék, fogaskerék elfordulásmentesen üljön a tengelyen. (Ez nagyon fontos gözmozdonyok esetén, vagy csatlos meghajtásnál). Ilyen kereket ha lehuzod, csak ujra perselyezés után lehet használni. (Vagy még ugy sem).

Előzmény: rezgaras (1868)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1868
etwg írta:

> Schnitzer ur valamikor a puha kerekeket magán a
> mozdonyon csiszolt le...

Ne haragudj, de ezt egy elég barbár módszernek tartom. Csak olyan nemzeteknek ajánlom, akik a facsavart is kalapáccsal verik be (oroszoktól és franciáktól láttam ilyet :-) ).

A művelet túlterheli a motort és a hajtóművet. De a legnagyobb baj szerintem, hogy a lecsiszolt anyag meg a csiszolópor belemegy a fogaskerekek közé. Pfuj. :-)

> igen kemény anyagbol készültek... ezeket csak csiszolni
> lehet

Megy az esztergakéssel is, csak acélhoz kell köszürülni. (Ott voltam, kipróbáltam...)

Előzmény: etwg (1867)
etwg Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1867
Ha van jo esztergapadotok, akkor csak egy befogopofát kell szerezni, csinálni, amivel be tudod pontosan fogni az egyik kereket. A másikat meg kell támasztani a csuccsal, és ezt nagyon ovatosan leesztergályozni. A valamikori NDK kerekek néha igen kemény anyagbol készültek (a mai napig sem tudom milyenböl) ezeket csak csiszolni lehet. Fogj be egy kézi minifurogepet (12V) egy csiszolokoronggal a szupportba, és azzal remekül le lehet csiszolni a karimát. (kell hozzá egy befogo szerszám). Ha az egyik kerék kész meg kell forditani.
A NSWL (meg egy néhány europai szerszámcég) szállit kerékbefogot, de elég drága, igy olcsobb a házi gyártás.
A legjobb duraluminiumba vagy esetleg kemény müanyagba beesztergályozni egy lyukat amibe jol szorul a kerék. Ezt pontosan befogni az esztergapadba, majd a csuccsal benyomni a kereket, ugy hogy az ütésmentesen forogjon.
Schnitzer ur valamikor a puha kerekeket magán a mozdonyon csiszolt le, mégpedig ugy, hogy a mozdonyt egy lapos köszörü kövön egy helyben járatta. Én ezt pont akkor akartam megprobálni, mikor azokra a kemény kerekekre bukkantam. Nem müködött az eljárás, igy kerestem másikat. Amugy is probléma van, ha nem minden kereke van a mozdonynak meghajtva.
Előzmény: Yakshee (1865)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1866
Bender Oszi írta:

> Szerintem nehéz ügy a kerékcsere

Nem olyan vészes... ;-)

> ha kapsz is megfelelő kialakítású (átmérő, forma) kereket,
> még mindig ott van a fogaskerék hajtás, mert ez szinte
> biztos, hogy nem fog egyezni.

Manapság a legtöbben 2mm-es tengelyeket használnak (H0), a PIKO tengelyek 2,5mm átmérôjűek. Nem nagy gond a csere, csak egy pár apróságra kell vigyázni.

Ha kalapáccsak és tüskével ütöd ki a tengelyt a kerékbôl, SOHA ne a kerék pereme támaszkodjon le! Az ütéstôl a műanyag keréktárcsa morzsává törik! Még könnyebben törik a küllôs kerék. Én készítettem egy kis alátétet két fél csôbôl, azt fogom a kerék alá, és ez a kereket közvetlenül a tengely körül támasztja alá. Ott, ahol a PIKO kerekeknek a réz betétje van.

A kereket meg a fogaskerekeket úgy kell felhúzni a tengelyre, hogy mindig merôleges maradjon. Ha nem ezt teszed, olyan nyolcast kapsz bele, hogy csak úgy kacsázik a sínen. Ez ráadásul javíthatatlan, el lehet dobni az ilyen kereket. A felhúzás különösen nehéz gôzmozdony modellnél, mert ott a hajtókar csap alatt a kerekek rendszeint egy picit magasabbak, az öntvény jobban kiáll, mint a kerék közepén. Legjobban egy elegendôen párhuzamosan futó satuval lehet a kerekeket felhúzni, vigyázva arra, hogy a hajtókar csap lyuk környéke már ne legyen a satupofák között.

> a kereket fúrógépbe téve, leszedni, lecsiszolni a felesleges
> kb 0,4mm-t a karimából?

Persze. Sôt, lehet a saját tengelyt is használni a befogáshoz. A PIKO kerekek felnije azonban ACÉLBÓL (!!!) van. Igen rövid idô alatt kikészíti a reszelôt.

Ha hozzájutsz esztergához, azzal még könnyebb. Csak meg ne próbáld a kereket az esztergatokmányba befogni, mert örökre háromszögletű marad! Kell elôször esztergálni rézbôl egy gyürüt, aminek a külsô átmérôje 3-4mm-rel nagyobb, mint a kerék futófelület-átmérôje, a belsô pedig nagyon pontosan ugyanannyi. Ezzel be tudod fogni a kereket a tokmányba még akkor is, ha le sem szeded a tengelyrôl. Le lehet esztergálni a nagyját, sajnos a tokmány közelsége miatt nem lehet szépen lekerekíteni. Azt aztán reszelôvel meg egy kis lapra ragasztott csiszolópapírral lehet elkövetni. Így szedtem le eddig minden modellemrôl, amibe PIKO kereket tettem, a nyomkarimát. Normális sínen tisztességes mozdonyok 0,7-0,8mm-es nyomkarimával simán elmennek. Ha nem, ott más baj van.

Előzmény: Bender Oszi (1859)
Yakshee Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1865
Hello Oszi, és a többiek.
Erre a lecsiszolásra már én is gondoltam, mint végső megoldásra de elég durva megoldásnak tűnik. A végrehajtás módján is gondolkodnom kell...

Yakshee

Előzmény: Bender Oszi (1859)
fusi Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1864
Sziasztok!
Még egy tipp a vágányok rögzítésére. TT-s terepasztalomnál a vágányzatot asztalra helyezése után körberajzoltam, majd leszedtem. A körberajzolt részt beragasztóztam és a méretnek megfelelően kívágott kartoncsíkot ragasztottam rá. Majd azt is beragasztózva megszórtam parafadugó reszelékkel. Igy alakítottam ki az ágyazatot.
A vágányzat rögzítésére vékony lecsupaszított (telefon)drótot használtam. A talpfa két oldalán az asztalba átmenő 1mm-es lyukakat fúrtam, a drótot ‘U’ alakban meghajlítva a talpfa melletti lyukakba fűztem és az asztal hátoldalán (alján) összecsavartam. A csavarás mértékét ki kell tapasztalni, néha eltörött a drót, ilyenkor ismételni kell.
Remélem segítettem a vágányzat rögzítsi megoldásában.
Előzmény: fitt (1852)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1863
van felul egy menu amit hasznalhatsz.
Nem miattam hianyzik a csapat.
Azert csinaltam igy hogy te azt irhass amit akarsz.
Előzmény: by az ex bhv (1861)
ho Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1862
Sziasztok!
Eddig csak olvastam a topicot, végre sikerült olyan témát találni amihez hozzá is tudok szólni, és nem bírom magamban tartani. Egyébként nem vagyok nagyon "büfé" a vasutazásban, de érdekel, föleg az asztalok építése. TT vasutam van otthon, évek óta félkész állapotban, a megboldogult NDK-ból származik a 99%-a.
A vágányok rögzítését úgy oldottam meg anno, hogy a sínek talpfáin levö lyukakon keresztül, 0,8 esetleg 1 milis fúróval átfúrtam az alapot, ami farostlemez. Ezen keresztül gombostüt szúrtam, ami már eleve megszorult a furatban, és az asztal alatt elhajtottam a túlnyúló részt. Megfelelö sürüséggel végezve ezt stabilan rögzíthetö a sínrendszer. Óriási elönye, hogy bármikor szétkapható (ez nálam fontos szempont). A gombostük fejét fekete festékkel álcáztam.

Vsanci! Szuper a WebZin! A sokezer látogató között vagyok én is.

Előzmény: fitt (1852)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.11.30 0 0 1861
Szia Lajos!

Tetszikaz oldald, de mi hiányzunk róla:
http://www.extra.hu/lava_egyesulet

Üdv: Zsolt

Láva Egyesület nevében!

Előzmény: Szucs Lajos (1841)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.11.30 0 1 1860
Szia sansan!

Ha gondolod építek bele besőt, nekem most készült el nem rég a vezérlő, és a büfé kocsi belseje világítással!

Ha érdekel valakit írjon az emilre!

Üdv Zsolt

Előzmény: sansan (1853)
Bender Oszi Creative Commons License 2000.11.30 0 0 1859
Szia, Yakshee!

Szerintem nehéz ügy a kerékcsere, ha kapsz is megfelelő kialakítású (átmérő, forma) kereket, még mindig ott van a fogaskerék hajtás, mert ez szinte biztos, hogy nem fog egyezni. Van ötlete valakinek, hogyan lehet átteni a fogaskereket egyik tengelyről a másikra. Vagy van-e értelme annak, hogy eseteleg egy spéci befogót kialakítva, a kereket fúrógépbe téve, leszedni, lecsiszolni a felesleges kb 0,4 mm-t a karimából?

Előzmény: Yakshee (1858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!