Megint csúfolódsz, gúnyolódsz. Nem az volt a kérdéd, hogy mi vonatkozik a lévitáknak adott előírásokból egy keresztényre, s mi nem, hanem az, hogy homályosít-e, vagy élénkít-e a "mértékletes" szeszfogyasztás...?
"Nem "propagálom:" nem buzdítok senkit a borivásra."
A szeszhez való hozzáállásával a gyengéket kísértgeti kend, megerősíti őket abban a tudatban, hogy a szesz fogyasztása Jézus által legalizált. A példamutatás propagálás...
"Már elmondtam, hogy azok számára, akik "beletévednek," akik "keresik," és így tovább. "
Hogy kend mit mond, az egy dolog, s az egy másik, hogy mennyire áll az köszönőviszonyban az Igével...
"a bor megvidámít, jókedvvel lehet inni, mert a Prédikátor is ajánlja"
Kend keményszívűsége mián nem képes elfogadni, hogy a bor nemcsak erjedt italt jelölhet...
"hol" ismertem én el, hogy a szesz rabja vagyok"
Kend elismerte, hogy nemrég ivott szeszt, tehát nem tudott neki ellenállni, minek állítólag nem rabja...
"az "oinosz" túlnyomó többségében bort jelent"
Az oinos nemcsak erjedt italt jelölhet, tehát nem kétséges, hogy az apostol milyen italt ajánl szeretett tanítványának; nyilván nem olyat, mi elveszendőnek való...
"Ilyet én sose mondtam"
Kend csak nem azt akarja mondani, hogy a papokon kívül a "mértékletes" italozás nem zavarja senki koncentrálóképességét...?
"De ha kend az ószövetségi papi ténykedések aprólékosságát és a tisztátalanság dologi felfogását tartja olyasminek, amit az Újszövetségben meg kell valósítanunk, akkor csak hajrá."
Nem ez volt a kérdés, hanem az, hogy a "mértékletes" italozás valóban frissít-é, élénkít-é, ahogy kend állítja? Úgy látszik, nem. Léviták könyve szerint már a "mértékletes" italozás is zavarja a tiszta és tisztátalan, szent és a közönséges közötti különbségtételre való alkalmasságunkat (nyilván nemcsak a papokét). A szent és a közönséges, a tiszta és tisztátalan között az elméjével tesz különbséget az ember - nemcsak a pap. Tehát a "mértékletes" italozás nem élénkít, frissít, hanem zavarja az elmét - nyilván nemcsak a papokét...
"S kend megzavarja őket a szeszfogyasztás propagálásával..." - Nem "propagálom:" nem buzdítok senkit a borivásra. Igaz, ezt már mondtam egyszer.
"A bor csúfoló, megcsal, elveszendőnek való..." - Már elmondtam, hogy azok számára, akik "beletévednek," akik "keresik," és így tovább. De tudom azt is (amit kend felekezeti okból nem foghat fel), hogy a bor megvidámít, jókedvvel lehet inni, mert a Prédikátor is ajánlja.
"Melyikre...?" - Hát arra, amire kend már napok óta nem felel. Hogy "hol" ismertem én el, hogy a szesz rabja vagyok. Na hol?
"Kend következetesen figyelmen kívül hagyja, hogy az oinos nemcsak erjedt italt jelölhet." - Nem: kend siklik át rutinszerűen azon a tényen, hogy az "oinosz" túlnyomó többségében bort jelent, tehát aki mustot akar mögéképzelni, az tartozik bizonyítással.
"Léviták könyve szerint már a "mértékletes" italozás is zavarja a szent és közönséges, tiszta és tisztátalan közötti különbségtételre való alkalmasságunkat - kend szerint koncentrálóképességünket..." - Ilyet én sose mondtam. De ha kend az ószövetségi papi ténykedések aprólékosságát és a tisztátalanság dologi felfogását tartja olyasminek, amit az Újszövetségben meg kell valósítanunk, akkor csak hajrá.
"Kevés bor (Timóteusból következően) nem homályosít elmét"
Kend következetesen figyelmen kívül hagyja, hogy az oinos nemcsak erjedt italt jelölhet. Arról sem hajlandó kend tudomást venni, hogy Léviták könyve szerint már a "mértékletes" italozás is zavarja a szent és közönséges, tiszta és tisztátalan közötti különbségtételre való alkalmasságunkat - kend szerint koncentrálóképességünket...
"Itt propagálja a szeszfogyasztást kends, egy nyilvános fórumon, mit gyengék is olvas(hat)nak, így tőrt vet nekik..." - 1. Nem "propagálom," azaz senkit nem szólítok fel rá. 2. A gyengék olvassák a kend ilyen-olyan színvonalú ellenvéleményeit is, tehát van módjuk dönteni. 3. Nem vetek tőrt nekik: ez csak akkor történhetne meg, ha pusztán innám a bort, és nem szolgálnék mellé igei magyarázattal.
"Kendnek melyik Úr hagyta szabadságában, hogy homnályosíthatja elméjét?" - Kevés bor (Timóteusból következően) nem homályosít elmét, ez csak a kend rögeszméje.
P.s. Válaszoljon kend a "Hol?" kérdésemre azonnal, vagy ismerje el, hogy nem tud, szintén azonnal. Tudja, melyik "Hol?"-ra gondolok.