A gépsárkány megint nagyon jól teljesített. A család leköltöztetve Balatonra, és hétvégenként, mint egy menetrendszerinti járat, oda-vissza. Valaki(k) a családból mindig jöttek le vagy fel velem. Tényleg mint egy busz :))
A strandra menetelnél feleség, gyerekek, nagyszülők, nővéremék, valamint x köbméter felfújt vízialkalmatosság be 1 autóba! (egy hely még így is szabad maradt :))) )
Néztem arcokat, akik "úgyiscsakastrandramegyünk" alapon 6-7 emberrel és egyéb strand-cuccokkal megérkeztek valamilyen 3 ajtós szupermini kocsival és vésővel szabadították ki magukat az autóikból. Rémálom...
Elvittem a szétesett turbot a turboszervízbe. Kiderült, hogy nem javítható. (nem lepett meg) Azt mondta a szaki, hogy ilyen hiba akkor fordul elő, ha a gyári ajánlás szerint cserélünk olajat. Én szigorúan 10 000 -ként lecseréltem (autószerelő a szakmám, van itthon aknám...) mégis szétesett... A lényeg: 157 000 ft -ért van gyári turbó. Tiszta öröm az élet! Arra leszek kíváncsil, mi lesz, ha az autó 10 éves lesz? asszem tyúkól!
picit rá kell segiteni kezifekkel:)) a focust is ugy lengettem be anno, h jobb-bal-jobb-pici fek, és mar sodrodott is:) A trafic most kb 20-25fokba allt keresztbe, szerpentinen, az mar eleg felelmetes volt:))
Áááá ! Én kimentem a repülőtérre csúszkálni, megküldtem azt hadmennyen, de nem egy nagy szám. Havon jégen nagyon alulkormányzott. Próbáltam úgy is, hogy a raktér hátuljába pakoltam az árut, de akkor csúnyán Porschés, mert tolja az elejét mégjobban, azt egyszer csak hirtelen megy a hátulja, de ha ez a dolog nem tervezett, és nem egy 30x100 méteres placcon megy, akkor helló van.
Igen, en vettem meg, allnak a garazsban és nyárik.
Ha hazajon az auto, akkor teszem fel, akkro esetleg eladoak lesznek az ugyanolyan nyarik esetleg eladoak, ami elol van az kb 85-90%-os, és nagyon jok, a hatsok sulyozas elott picit utottek, de most mar nem, azok kb 70%-osak. és nyárik.
A mérce csak a megbizhtaosagban van, és foleg a bosszanto hibakra ertem. Sztem pont egy teherautonak kéne tartosabbanak lennie.:)
Amugy szeretem, erejéhez képest jol megy, 1000km is kenyelmes benne (Dubrovnik - Pécs, kozben 3-4 ora motorozas is volt:))). Szerpentinen is stabil, bár egyszer esőben a Mecsekben elindult a segge, az meleg volt:) par méter keresztbe csuszas utan visszacsapott, de sokkel kisebbet, mitn vartam, egesz hamar lenyugodott. Akkro jol jott a BMW-s tapasztalat, és imadkoztam, h ne serujon a tukor (azzal, h raesik az auto:)))) A vicc az, h nem mentem igazan gyorsan, talan 60-al, és nem az eleje billent, hanem ekezdett sodrodni.. Máskor még nem volt vele ilyen elmenyem, semlegesebb, mint egy szemelyauto..
Igen működik, legfeljebb azt nem tudom, hogy minek, hiszen ott nem is nézek hátra :-) Arra van kívül két tükör.
Azt hiszem magasra tetted a mércét, a Bömös sokkal jobb autó, mint a Renya, ráadásul itt még beszól a személy-teher ellentét is. Ráadásul valljuk be ez a széria első volt az újabb kasznis Trafic-Vivaro-Primastar családból, tehát ennél jöttek ki legjobban a gyerekbetegségek.
Olcsó volt, viszonylag fiatal, keveset futott, és kellett. Ennyi...
Azt nem tudom, hogy miért ment csak 30k-t, de van a Renaultnál ismerős, aki alvázszám alapján lenézte mennyit, és miért töltött szervízben.Lehet, hogy ennek ellenére kamu a dolog, és 300k-t ment, de ez számomra megállapíthatatlan (jó, jó a 300 azért már látható lenne, inkább képletesen gondoltam.)
Igen nekem is felettébbb gyanus volt a 30 de az ismerős, akinek nem érdeke, hogy az autót megvegyem, ráadásul az ismeretség sem autós berkekből való, megerősített.
Meglátjuk...egyelőre vizsga, meg 30k-s szervíz, meg pici furikázás, aztán szeptembertől havi 4-5k lesz az adagja. Legalábbis remélem:-)
Hogyan lehet az , hogy egy négyéves munkára használt tranyó csak 60 000 -et ment? Vagy a kollégáé kevesebb idő alatt 30 000-at ? Gyanúús. Én ilyen naftaár mellett odafigyelek , csak akkor indítom be, ha tényleg muszáj menni, tavaly mégis összejött 40 000 km, az idén is már 20 felett járok. Ha nem nagy távra megy, pl. néhány kisebb várost terít egy nap min. 150 km. Haverom kenyeret hordott 18 000 fős városban, és napi 130 km volt átlag. Ha mondjuk Pesten terít a cigis , akkor is megvan a százas símán.
Szóval azok a cigis autók többet mentek szerintem, azért jönnek elő a hibák, de a használat módja is rengeteget számít. Nekem soha nem volt komoly gondom autókkal. Egy üzlet miatt, pl komolyan gondolkodtunk, hogy visszavásároljuk az egy éve eladott T4-est, mert ismerem az előéletét.
Azt úgy adtuk el piaci ár felett, hogy a vevő /aki az egyetlen érdeklődő is/ volt , elmondta, hogy elege van az autókeresgélésből. És ezt veszi meg , mert látja , hogy jobb, mint a többi, és én is becsületes voltam. Nem járt rosszul.
A hitelből alkudtam, a vételárból nem. Nekem sok javitanivalo nem volt rajta. A hatsoablaktorlo neked mukodik???
Ami kijott hiba, az kesobbrol szarmazik, illetve az tuti, h kapott az auto alulrol valahol egy utest, emiatt razott a kerek, ill a Renultosok cserelnenek ki mindent.:) Menetközben viszotn nem érezni, és fuggetlen szerelo szerint sem surgos semmi csere. A muszakin, siman atment
Az elvarasaim mindig a 10 eves min. 200.000-et futott BMW_hez igazodnak, ugy gondoltam, egy 4 eves, 60.000 futott teherautonak jobbank kell lennie. Na ez az, ami nem egyertelmu:))
Az enyém kb. 30.000-t ment (utánanéztünk a Renaultnál -ismerős- és tényleg)
Ami a tapasztalatokat illeti, nos az még nincs, de megírom ha lesz. Azt csak remélni tudom, hogy nem lesz annyira rossz mint pl. neked. Ami azt illeti voltak itt sokkal sárkányosabb gondok is, majd meglátom.
A fogyasztás jó, főleg ahhoz képest, hogy csak 80 ló.
Tudtál alkudni? (Ezt csak kiváncsiságból kérdem) Én alig, az is igaz, hogy egy csomó dolgot megcsináltattam rajta (repedt tükör, felni, akksi, hátsó albkatörlő, ilyeneket) ingyé'
A kartámaszt nem tudom, de azt igen, h bár az ottani állapotfelmérés alapján jó volt az auto, a Renault szervyben a fél első futomuvet ki akartak cserelni, merthogy anelkul nem megy at a muszakin. Átment:)
Voltam vele Horvatorszagban, 6,4 lett az atlagom, kb 250kg+ket szemely terhelessel:) Autopalyan 110-el, 500kg terhelessel mar inkabb 8 korul fogyaszt. Most öcsém ment vele europai korutra, kivancsi leszek az eredményre:)
Mondjuk az biztos, h ez volt az utolso francia autom, amiert 500.000ft-nal tobbet adtam: a jobb oldali ablakemelo nem mukszik még most sem (elsore nem talaltak a hibat), a magno elnelyet egy kazettat, se ki, se be, szerencsere a hangszorok is kontakthibasak:) csupa bosszanto elektromos berendezesekkel kapcsolatos hiba:)
Kivancsi vagyok, h a korabban emlitett komoly hibak kozul nalam mi johet elo, 65,000km utan még semmi jele a váltó vagy motor problemanak...
Én egy külföldről behozott Traficra tettem szert, amiben be van szerelve GPS is.
Ehhez szeretnék segítséget kérni. Van-e valakinek infója, használati utasítása a készülékről. Nekem annyit sikerült kideríteni, hogy VDO Dayton tipus. Még a Renault márkakereskedők se tudnak hozzászólni. A menüje és a hangirányítás pedig sajna csak németül hablatyol, abból meg semmit sem értek.
Más..
A Laguna fórumon olvastam a kipufogó visszavezető szelepről ( asszem EPG).
Van-e valakinek tapasztalata ez ügyben a Traficnál. A vásárlás óta mintha fokozatosan csökkenne a motor teljesítménye.
Pár napja vettem egy Traficot, pont mint ernie, volt BAT-os kocsit, és ezzel kapcsolatban lenne egy-két kérdésem:
Nem tudjátok véletlenül, hogy utólag lehet a vezetőülésbe kartámaszt építeni, vagy az ülésváz más a kartámaszos autók esetén? Ha lehet, hol kapható (nyilván valami utángyártottra gondolok), kb, mint a Totalcar áruházban a személyautós, utólag beépíthető kartámaszok?
Kösz a választ, és majd én is megírom a tapasztalatokat! (Meg még kérdezek is sztem...)
155.000km ... kis kopogás jobb elölről - akna. a Jobb gömbcsukló a hibás, persze, csak lengőkarral egyben kapható. Akkor már a másikat is ki kell csrélni, meg a két szélső kormányösszekötöt, meg a stb.bekötőket. Mindez olajcserével, szűrőkkel egy százas.... Ezek után két nappal leégett a generátor forgórésze, állítólag a fesszabályzó rátöltött - újratekertetem: 50kHUF.
Ekkor olvastam az Opelnél ingyenes átvizsgálás van, plusz ingyen ablaktörlőgumik. Na, mondom, mostmár szinte új a kocsi, nézzék át, ebben hiba nincsen. Dehogynem , jobb hátső kerékcsapágy-csere, és hátsó féktárcsák és fékbetétek csere. Ez azért jó, mert a csapágy egybe van építve a féktárcsával. Meg a jobb kézifékkötelet is cserélni kell....
Mindez nem baj, a kocsi teherautó, havi 4-5000 km-t megy, csak ugyanolyan alkatrészekből van, mint a személyváltozat, amit nem terhelnek. Egyébként a kocsit normálisan vezeti a sofőr, tehát még extrém hajtással sem magyarázható a sok cserlénivaló. Még szerencse, hogy van egy srác, aki eredeti Opel alkatrészeket hoz, gyári csomagolásban, számlával, kb. 25% kedvezménnyel....
Ez máshol is így van. Egy legendás terepjárónál is a tökig érő sarazás után telemegy kosszal a generátor. Normálisan ki kellene húzni a drótot az oldalából, megpucolni , aztán hajts tovább. Ehelyett kötelet csomózunk az elejére, elhúzzuk egy szeerelőhöz, ő szétszedi a fél autót. Kipucolja visszarakja ,és már indulunk is :))) Ez van.
Ezek a skacok ott francia földön még nem sok jóval ajándékoztak meg minket.
Én barom nekiálltam kiszerelni a turbót. a dologhoz tudni kell, hogy autószerelő a szakmám és sajna már van 17 év szakmai gyakorlatom. Valahogy elfelejtettek számolni azzal, hogy esetleg javítani is kell az autót. Sehzol egy centi hely a szerszámnak...
Hali.Akkor nektek is nagyon tuti a gép. Tegnap visszakaptam a gépet váltó megjavszerolva , nagyon tuti hajrá szállítás. Reggel fél nyolc M5 lehorkan ,hibaüzenet,anyázás stb. Tömören :számítógép szerint üzemanyagellátás körül van a bibi hurrá holnaptól ismét áll a taliga. Úgy érzem nagyon jól bevásároltunk ezekkel a sz................
Üdv mindenkinek.
(lehet hogy venni kellene egy zuk-ot vagy egy barkast nem voltak se kényelmesek se szépek de mentek és kicsi pénzből fent lehetett tartani,nem úgy mint ezeket az elektronikával telepakolt drága vackokat amiken a tervezők már szétagyalták a maradék eszüket is)
Sziasztok! Nekem is van egy Vivaro-m, röviden a tapasztalatok:
93000 -el vettem egy barátomtól , ismerem az előéletét. 2005 februárban került hozzám, 95000- nél szinkrongyűrük és váltó csapágyak cseréje, 99000 szervó szivattyú atomjaira hullott (trélerel haza bajáról) 110000 Passauban a benzinkútnál úgy döntöött, hogy meleg motorral nem indul... a lendkeréknél lévő fordulatszám jeladó cseréje megoldotta a gondokat. 120000 a kinyomó csapágy darabokra hullott a Hungária Krt közepén a pénteki csúcsban. 129000 (most, péntek este) turbó darabokra esett szét, beködösítettem a Szentendrei utat.
Az autó mikor megy endkívül jól használható. Mi egy önkéntes mentő szervezet vagyunk, az autó nékül mozdulni sem nagyon tudunk, ugyanis azzal vontatjuk a mentőhajót, ha szükség van rá. Most ott áll a telephelyen, törjük a fejünket, hogy miből veszünk új turbót???
tényleg !Nem tud valaki olcsón egy bontott turbót???
Nos nekem 135 000 nél jött ez a hang, harmadik negyedik fokozatban .Szétszedettem mivel az egyik ismerősömnek ugyan ez volt a váltóval csak ő nem foglalkozott vele,szét is ba.......tt mindent a belsejében.szóval szétszedték és kiderült hogy három csapágy már igen csak a végét járja,csere.Itt jön a meglepi,a 8 daraból 6 darabot gond nélkül szinte a polcról megkaptam ,de a másik kettő valami különleges hetyemótya nincs illetve van de nem olyan mondták a renault-nál.Szerintük nem is lehet benne olyan hogy érthetőbb legyen a váltóban a kérdéses csapágy 54 mm-es a katalógusban 52 mm-es .Na mondom mindegy adjonak a katalógus alapján hátha csak el van írva a méret (mivel kínomba bevittem nekik a váltót hogy ne nézzenek már teljesen analfabétának mérjék meg ők is) erre azt mondják nincs meg kell rendelni.Na mondom faja nem elég hogy veszel nem kevés forintért haszongépet aminek 135 000 km-nél kifekszik egy fődarabja de még arra sem képesek hogy nyomorult 5000-10000 ft-os alkatrészt raktáron tartsanak. Kérdem nem lehetne gyorspostával vagy futárral ugyanis már második hete áll az autó (mire nagy nehezen rájöttek hogy mi is kéne bele)nekem meg már nagyon kellene,válasz :ez nem kívánságműsor. Összességében:van egy autóm aminek a váltója alul van méretezve (szerelőm szerint) várhatóan ezek a csapágyak sem fognak sokkal többet bírni, az alkatrészellátás olyan amilyen, a renault hozzáállása az meg még olyan sem (ha nem nálluk szervizeltetsz 5-6000-ft-os rezsi órabérért le vagy sz......... vegyél alkatrész ahonnan akarsz) Ugyhogy lessz nemsoká egy eladó Renault Tafic(a) :-)) ha valakit érdekel. Üdv mindenkinek ,és figyeljétek a hangokat :-))