A PIKO modellekkel kb. a 70-es évek közepétöl nem is voltak nagyok problémák, mert a PIKO eléggé élen járt a szabványok betartásában. Föleg az akkori mozdonyok már rendszerint kisebb nyomkarikával voltak ellátva. A vagonoknál szokott baj lenni (öregebb kerekek, nem a PIKO áltatt gyártott csak forgalmazott modellek).
A mozdonyokon a kerekek közötti távolság nem szokott rendben lenni (14,3 mm), de az csak a váltokon érezhetö. Ezen csak a kerekek széthuzásával segithetsz. (lásd a már fentebb leirtakat a rézgarastol meg tölem).
Még mindig XtrkCad. Valaki írta, hogy át kell írni a fájlban a méretet ha nagyobb asztalt szeretnék. Átírtam egy kicsit nagyobbra mint a demo max., erre letiltotta az összes parancsot. Valakinek tapasztalata?
Köszi
Feri
Nekem a WinTrack a legszimpatikusabb, de nem tudok belole fullt szerezni (199 markat meg nem adok erte, inkabb mozdonyt veszek az aran :-) )
Bar most jol megszivatott, mert a default turesekkel elb@szta az allomasterveket, es sakkozhattam, mire a bevasarolt sinekbol rendes allomast tudtam fabrikalni.
NOHAB, E69, SNCF CC7001 mozdonyoknak egyforma és a V100, V200, Szergejeknek is egyforma a kereke, mind megy rajta. Váltón még nem próbáltam. Nagyon-nagyon kicsit surrog, lehet, hogy csak képzelem a surrogást. Nem is a sínleszorító lemezhez imitációhoz, hanem a leszorító csavar imitációhoz érhet hozzá egy kicsit, de egyáltalán nem zavaró.
Régebben szó volt a reed-relés kapcsolósínről, én kb. 15 éve használok egy általam kitalált kapcsolósín megoldást, semmilyen mozgó alkatrésze nincs, csak egy relét működtet, ami kapcsolja a blokktérköz rendszert. A relé helyett bármi mást be lehet tenni. BMP fáljban megrajzoltam az egészet, ha valaki segítene, hogyan tudom a ide a fórumba bemásolni, közzétenném.
A 2,1-2,5 mm-es sín dilemmához mondanám, hogy kipróbáltam néhány PIKO mozdonyt 2,1 mm-es ROCO sinen és remekül mentek (V200, V100, Szergej, E69, NOHAB, BR 55, BR84). A nagyon-nagyon vájtfülűeknek ajánlott egy keveset, talán 1-2 tized mm-t lecsiszolni a karimából, de csiszolás nélkül is működik. Az Erkel utcában fikázták a PILZ (TILLIG) kitérőket, hogy állítólag nem jó a csúcssín és a tősín érintkezése, ezért akad rajta a vonat és a PILZ állítómű sem jó, a "profik" a PILZ kitérőhöz ROCO állítóművet használnak. Van valakinek tapasztalata ez ügyben? Vajon a jövő a 2,1 mm-es sineké (?), mert akkor még most áttérnék a 2,1-es sinekre. Nekem régi PILZ-es terepasztalom van, a rezezett sinekkel és kitérőkkel, és régebben jól működtek. Költözés óta a padláson van, nincs összerakva, ezért nem tudom még kipróbálni.
A Liliput tönyleg egy BACHMANN cég, mégpedig a koncern egyik csucsvállalata. A BACHMANN ma már majdnem mindent Kinában csináltat, és sok modell vonala nagyon jo minöségü. (A LILIPUT, a G-Scale, Om stb.).
Sziasztok!
Letöltöttem az XtrkCad-et de egy árva sínt sem tudok letenni. A DEMO miatt? A Help alatt fut a demó, de ha kijelölöm a letett sínt akkor eltűnik, ha egy másikat hozok be az előző eltűnik. A WinTrack jobb?
Feri
Ma megint betévedtem egy modell boltba és meg leptem magam mikulásra két négy tengelyes tartályvagonnal, a márkája liliput. Itthon megnéztem van e esetleg a dobozra írva a honlapjuk, és ekkor vettem észre hogy Made in China, na ez jó átb….s darabja 4000 Ft-ért. Ki vetem a dobozból, elég szép, a feliratok élesek, olvashatóak, viszont a számomra döbbenetes Rugózik az ütközője. A hét vége jó valakinek?
Szasztok!
Két újabb linkkel bővült a webzin, valamint átnéztem a cikkeket helyesírás szempontjából is. Ha van még kifogás kérem írjátok meg továbbra is. Továbbá várom a cikkekekt, képeket, beszámolókat (remélhetőleg a kiállításról is lesz majd!!! kedves pg54)
Üdv:
Vsanci
Lehet, hogy a motorok kibirnak talán 2-3V, akkor aránylag egyszerüen lehetne 4 motoros mozdonyt késziteni (4 motort sorba kötni). Igy még talán menne is a mozdony, amennyiben a motorok szorása (elektromechanikus) nagyon kicsi, különben a könnyebben futo motor leég, mert a többi még állni fog, azaz nem lesz rajtuk feszültség esés.
Az áttételt még talán meg lehetne oldani, ha igen finom fogaskerekeket használsz (kisebb modullal mint 0,3 , gyakorlatilag oramü alkatrészek. Valamikor a villanyorában is voltak igen finom áttételek. Mindenképpen kb. 1:20 -1:30 áttétel kellene, azaz egymenetü csiga, és kb. 20-30 fogu fogaskerék. Ekkora kerék meg csak 0,2 modullal jön H0 nagyságba (30x0,2=6 mm átmérö).
Egyébként nagyon szépen futnak a kocsik, az egyik egy MÁVos fedet teher, személy vagon hosszúsággal tolható ajtókkal meg a már említet koszolással. A másik kettő négy tengelyes nyitotkocsi az egyik MÁVos A MÁSIK Gyeseves. A vagonok oldalán szokott lenni egy rácsos ablak amibe a menetlevél kerül, na ez külön alkatrész úgyhogy akár egy kis papiral szebbé lehet tenni, a korlátok is különáloak plusz még egy kis zacsi alkatrészt adnak hozzá. Egyébként a Roco kocsiknál menyire sűrű probléma hogy némely kerék egy kicsit szorul? Mert nálam nagyon sűrű.
Kedves mindenki a most következő börzén lehetne találkozni és így személyesen meg lehet beszélni sok kérdést. Plusz mivel én mint mondottam H0-ban még nem vagyok nagyon otthon, és megint egy kisebb összeget szándékozok elkölteni jól jönne a segítség, hogy mi menyit ér. Most tolató mozdonyokat keresek meg vagonokat egyébként már 3-ra bővült az M62-es flottám. Jut eszembe gyermekkorom áhítót mozdonya volt és én akkor azt a becenevet halottam, hogy „kockadiesel”.
Remélem a hétvégi börze jó lesz mindenkinek
Probaltam utanaerdeklodni az akkumlator-motoroknak, de sokalltam a 3500Ft-os arat. En egyebkent H0 modellre gondoltam, Co`Co` modellre, amiben sorosan vannak kotve a motorok - de szamitasokba es egyeb dolgokba nem merultem bele, pusztan elmeleti vonalon gondoltam :-)
Egyebkent, amit meregettem is, a Faller Car System motorjaibol az egykori PIKO BR118-at at lehetne epiteni, 4 motorosra - minden tengelyre egy motor. Bar, ez csak direkt meghajtassal lehetne, tehat a motor tengelyen levo csiga mar a mozdony tengelyen levo fogaskereket hajtana, ami ugye kb. TGV sebesseg es nullahoz kozelito vonoerot eredmenyezne - vagy nem?
Viszont, ha sikerulne megepiteni, akkor a belsejet is kialakithatnam: vezetoallas, etc... (na, bilibe log a kezem :-((( )
"Tudtommal a szombathelyi modellvasúti kiállítás december 2-től 17-ig tart.
Tudna-e valaki segíteni:
mikor van nyitva?
hol található?
(Csütörtökön szakkörös gyerekekkel szeretnék elmenni!)"
Nincsen fix információm, csak tippem, mert itt szokott lenni:
MMIK (Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ), Ady tér (a távolsági buszpályaudvarnál). Nyitvatartás szerintem 10-18 óráig. Ha csütörtökön mész, még találkozhatunk is!
Nem akarok FAQ-t kérdezni. Most találtam Rátok és a listára, sajnos nem találtam forrást, hogy egyben letölthetném az eddigi levelezést és még nem tudtam végigolvasni teljesen az archívumot. Jöhet magánban is a válasz. Tudtok-e tanácsot adni a (újra)kezdéshez H0 méretben, magyar nyelven pl. könyv, neten fájl, amelyben bővebben kifejtenek néhány alapvető trükköt azokról a dolgokról amiről a leveleitekben írtok és nektek evidensek. (Terepasztal anyaga, sínméretek,hegyek és egyéb tereptárgyak, rögzítések, ...)
Olvastan a PC-s vagy uC-s vezérlésekről. Valószínűleg egy idő után én is eljutok a Ti szintetekre. Addig is ha az említett ötletek (foglaltság érzékelés, jelzővezérlés) nem képezik kereskedelmi tevékenység alapját (na ezt hogy tudtam így megalkotni), akkor közzé lehetne-e tenni valamelyik web oldal ftp részeként?
Köszi,
Feri