Keresés

Részletes keresés

vsanci Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1897
Mi a KleinBhan weboldalának a címe???
Egyébként nem váltak ketté, hanem az egyik modell minőségben gyár (borsos áron), a másik meg kevésbé élethű de elfogadható minőségben gyárt kvázi gyerek játékokat. De azért ez sem rossz. Nekem van egy Kleinbhan alvázra épült PIKO kasznis BR 80-asom. Az eredményt meg lehet tekinteni a webzinen.
Előzmény: luc72 (1888)
zakat Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1896
Sziasztok !
Meg szeretném kérdezni, hogy az idén mikor és hol lesz még vasútmodell kiállítás, valamint a Lángban mikor lesznek a vasútmodellbörzék?
Más: vásároltam egy NOKIA 3210-es vibramotort, a tengelyéről sikerűlt lereszelnem és lehúznom az excentert is. A tengelye 0,7 mm-es átmérőjű, erre szeretnék egy csigát és egy csigakereket készíteni vagy vásárolni. Mit javasoltok, mekkorára érdemes venni az áttételi viszonyt, hogy lehet ilyet fabrikálni, vagy hol lehet készen kapni? Egy HOe-s leendő kismozdony hajtásrendszerét szeretném elkészíteni vele. Előre is köszönöm mindenkinek !
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.03 0 0 1895
Szia gyurmosz!

Nos hát a Roco gyárt átmenő papucsot 2,1-2,5 re!
A modul 2,5-ös oldala a NEM szabványú a másik a te szabványod szerint készül!
Eyébként elfelejtettem modani lehet szélesebb is a modul 500mm-nél ha van hozzá átalakító modul /Lásd: Kispest /
A csalakozó részze 500mm a többi 700mm a vége megint 500mm
A sín egyébként a középen /Geometriai középen fut/
A legkisseb ív min 1000mm az ajánlás szerint!
a legnagyobb amekkorát te akarsz de kisebb nem lehet mint 800mm !
A furatok mérte ha jól emlékszem 12mm a csavar 10mm szárnyas csavar!
Folyt. Köv

Zsolt

Előzmény: gyurmosz (1892)
Yakshee Creative Commons License 2000.12.03 0 0 1894
Köszi rezgaras, de lehet, hogy mégsem kell csiszolnom. Most megint elbizonytalanodtam vágányügyben. A katalógus szerint a Fleischmann PROFI-track rendszere 2.5mm-es és nem sárgarézből hanem nikkel-ezüstből készült. Ez azt hiszem ugyanaz az anyag amiből a ROCO LINE van. Ágyazat is van rajta. Gyerekek, van aki már próbálkozott evvel? Ja, még valami; Auhagen és Faller katalógusok a szokásos boltokban kaphatók? Bocs a sok kérdésért de, hát próbálom képbe helyezni magam. Befejeztem.
Előzmény: rezgaras (1881)
gyurmosz Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1893
Bocsi, rosszul tudtam. A Kleinbahn kettévált; egyik fele lett a Klein MB, a másik meg maradt Kleinbahn.
Előzmény: gyurmosz (1889)
gyurmosz Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1892
Mármint a 2,1-es és a 2,5-ös rendszer közötti modulra gondoltál? Ilyet hogy lehet építeni?
Előzmény: by az ex bhv (1891)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1891
Szia Gyurmosz!

Átmenő sínnel lehet használni, Ha építesz egy átmenő modult!
Üdv: Zsolt

Előzmény: gyurmosz (1887)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1890
Szia az oldal címe:
http://extra.hu/lava_egyesület!
Jelző ügyben egyszerűen:
amortizáció !
Volt mindenünt !

Talán a héten a vgy a jövő héten fenn lesz!

Előzmény: Mocsári Pokróc (1885)
gyurmosz Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1889
A Klein Modellbahn az egykori Kleinbahn utódja. Tényleg szép dolgokat gyárt, nekem egy Es, egy Eas és egy Gbgs kocsim van tőlük (és egy ÖBB 2143-ra vágyakozom...). A Fuggerth jelzőkről: én is ezeket használo. Szerintem jól néznek ki, szépen is ilágítanak, az egyetlen gond az, hogy itt már 3 elsötétült (bár ez valszeg nem a jelző hibája).
Kőzuzalák: én Rocot használok, ez valódi kő. Gyönyörű, csak vigyázni kell, nehogy kiszóródjon :-)
Előzmény: luc72 (1888)
luc72 Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1888
Hello mindenkinek

A mai börzén találtam egy számomra ismeretlen márkát, mégpedig a „KLEIN MODELLBAHN”. Nagyon szép MÁV-os vagonjai vannak gyárilag koszolva, van honlapja is. Mi a véleményetek a Fuggert jelzőkről? Ebből rendeltem 21 db-ot. Az épületeim nagy része már megvan úgyhogy beindult az asztal építés. Egyébként az AUHAGEN katalógusban van a sínek közé szórható zúzalék, erről mi a véleményetek?

Köszike Luc72

gyurmosz Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1887
A 2,1-es Roco rendszer tehát seemmiképpen sem használható?
Előzmény: by az ex bhv (1883)
gyurmosz Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1886
Az állomások vágányzata engem is érdekelne (Keszthely, Balatonakali-Dörgicse, Balatonalmádi).

És ha már Keszthely: nem tudja valaki, hogy hol és milyen áron lehet beszerezni MAGYAR rendszerű felsővezetéket? (Fontos, hogy az állomásokon keresztgerendás vezetéket lehessen építeni).

Előzmény: Mocsári Pokróc (1885)
Mocsári Pokróc Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1885
Navégre!
Hol is van az az oldal?
Tekintve a jelenlegi bérelt lakást, ahonnan a költözés idővel biztos, nekem is a modulrendszer jelenti a megoldást, ráadásul az 1x 2m es körbe körbe terepasztal nem szimpatikus, legyenek szép hosszú egyenes pályaszakaszok, közben egy két (magyar) állomással, fejpályaudvar stb.
Most a modulrendszer saját érdekeimet szolgálja, de ki tudja, pár év múlva beszállnék velük egy kiállításba...

Jut eszembe nincs valahol magyar állomások vágányrajzairól info? (Engem Eger érdekelne)

A Lángos modulokon mért nincsenek jelzők?

Előzmény: by az ex bhv (1883)
gyurmosz Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1884
Én használok 2 db fénysorompóhoz való villogtatót, úgy 1 éve. Tökéletesen működnek, csak az a fura, hogy az egyik úgy kétszergyorsabban villogtat, mint a másik :-)
Előzmény: sansan (1882)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1883
Szia Rézgaras !

Teljesen igazad van úgy néz ki , hogy jövő vagy két hét múlva fenn lesz az oldalunkon!
Bocsi de most van változás alatt a vill szabvány!
Pár szó:
200mm magas min. 500mm széles a modul a hossz teszőleges!
200mm-n van a sín alja a sín Roco 2,5 sín /régi Roco!/
A táp 12v a relé táp 16-22v !
Színek:
Kék + táp /Látogató felöli oldal/
Fehér :- oldal!
Szürke : Relé táp
Sárga: érintkező sín
Piros: Váltó kitérő, jelző vörösre állító vezeték
Zöld Váltó egyenes, jelző szabad
Egybként a az MSZ. vonatkozó szabályi alapján Pl:
MSZ.172, MSZ.170 stb!
A nyiltvonali modulnak nincs saját tápja, állomási modul-nak van!
A modulon van egy megkerülő vezeték / Lásd villamos vontatást a mávnál/
Így több trfó. áthídalható /Z kapcsolás/
Ja igen csak a nullával vezérlünk /lásd gk./
mert a nulla mindik marad nem mászkál el !

egyenlőre ennyi!
Zsolt

Előzmény: rezgaras (1880)
sansan Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1882
Sziasztok.Most jut eszembe,hogy hétfőn láttam a Deákéknál olyan Fuggerth-jelzőt,ami önmüködően visszavált a vonat elhaladása után.Hasonlit a régen volt keletnémet térközjelzőkhöz,csak kisebb a szerkezet.2000 huf alatti áron.Még van fénysorompó működtető ,kapcsolási rajzzal 700huf alatt (a Lurdyban 2000)Ha valaki kipróbálta ezeket ,írja meg a taapasztalatait.Köszi san
rezgaras Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1881
Yakshee írta:

> ...marad a minifúrógép vagy a csere. De ti milyen koronggal
> esnétek neki?

Hát ha jól értettem, két minifúrógép kell hozzá. Egy, amiben a kerék forog meg egy mésik, amiben a csiszolókorong.

Az elsôt szerintem feltétlen rögzíteni kell, satuba vagy más fix felerôsítéssel. Csiszolókorongnak pedig én mindig a pici vágókorongot használom. Nagyon finoman dolgozik. Az élével a durvább vágásokat lehet csinálni, a lapjával pedig, nagyon óvatosan a legfinomabb csiszolásokat. Mindenképpen, különösen az elején, hordjál védôszemüveget, mert a korongok rettenetesen könnyen törnek, és akkor szerteszét repülnek. Szerencsére huszasával lehet ôket kapni. (kevesebbel hozzá se fogj :-)

Előzmény: Yakshee (1870)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.02 0 0 1880
by az ex bhv írta:

> Nálam lehet érdeklődni a szabványokról!

Zsolt, a mindenségét, már legalább öten kértük, hogy publikáljátok a modulszabványokat. Semmit nem ér az olyan szabvány, amit csak egy pár bennfentes ismer. A többiek meg kérdezôsködnek, nem találnak információt, de amikor felmerül, hogy egy másik szabványt használnának, akkor mindig akad, aki rájukdörög, hogy az nem érvényes.

Manapság pedig a publikációhoz hozzátartozik az Interneten való publikáció is!

Ez lenne az én magánvéleményem az ügyben.

Előzmény: by az ex bhv (1878)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1879
Szia Sansan!

Nos igazán az lenne a legjobb ha Pénteken vagy Szombaton a börzén engem keresnél!
Üdv: Zsolt

Előzmény: sansan (1875)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1878
Szia cst!

Nálam lehet érdeklődni a szabványokról!
A villamos szabvány most van átdolgozás alatt így még az nem él!
Üdv: Zsolt

Előzmény: cst (1871)
sansan Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1877
Sziasztok.Gyuri, de kicsi a világ...:-)A fuggerth kocsinak az oldalát probáld huúzni kifelé óvatosan.A kék(vagy piros)ház elég rugalmas nem pattan el olyan könnyen.Bár mikor én probálkoztam már úgy volt ,hogy feláldozom az egyik kocsimat a tudomány oltárán,de végül simán ment :-)Szétszedés elött ajánlatos a forgóvázakat kivenni,csak húzni kell lefelé.Én Roco fém kerekeket használok ezekhez a kocsikhoz.Bp Erkel utca,Modell&Hobby kft Lurdy- ház,Váci út 47/b,Vagy ha arra járok a debreceni boltjukban.500 huf körül van az ára(2 kerék-pár)Tehát a személykocsihoz 2 csomag kell.Ez az állando erősségű világítás szuper ötlet kár ,hogy én hülye vagyok a magasabb szintü elektronikához.:-)Most már megjött az emiled,csak a Gyalogló postagalambjai lassúk.:-)De lehet Hogy nem is vagy te olyan messze...? Egyenlőre ennyi most sietek. San
NGyuri Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1876
Hello mindenkinek.
Kicsit OFF topic:
Sansan legyélszives meg adni az E-mail cimedet mert a sansan@egon.gyaloglo.hu
cimröl hibával vissza jön a levél.
Régebben modelleztem HO meretben (BR 130 110) Egy tüz alkalmával megsemmisultek.
Most kezdtem ujra jelenleg egy CORA Fuggerth alapkeszlet van meg nemi sin.
A fuggerth kocsik kivilágitása engemet is erdekel.
Sziasztok
Előzmény: sansan (1875)
sansan Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1875
Hello By . Ha még akkor olvasom a z irásod, már valószínű,nálad lenne az egyik By kocsim.Hozzászólásodból látom ,hogy a Láng mv kőzpontban előfordulsz.Én sajna vidéken lakom,de hetente többször is járok a fővárosban.Ebben csak az a baj,hogy a leglehetetlenebb időpontokban.Esetleg,ha a Lángban a portásnak odaadnám? Persze ha éjjel és hajnalban is ott vannak.Szerintem így eljutna hozzád,hiszen nem 10kg aranyat bízik rá, "csak" egy Fuggerth- kocsit:-)Esetleg van más ötleted?Ha ez sikerül,javaslom tegyünk fel egy képet az így elkészült kocsiról.Szerintem mindenkit érdekelne :Fuggerth kocsi világítással és berendezéssel!(étkező,vezérlő stb.)Jó ötlet? Üdv san
Yakshee Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1874
Szia etwg,

Valóban nem lesz egyszerű. Cserekereket mindenféleképpen keresek, mert - mivel ilyet még sosem csináltam - lehet, hogy tönkrevágom az egészet és akkor muszáj kicserélni. Szóval asszem elugrok Vsanci webzinjére és feladok egy aprót.
Üdv

Előzmény: etwg (1873)
etwg Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1873
Szia Yakshee

esztergapad nélkül veszélyes munka lesz. Akkor inkább keress cserekereket, vagy lehet, hogy van valaki a topikban, aki ezt neked meg tudná tenni.
A Csörgö fut a ROCO sineken.

Előzmény: Yakshee (1870)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1872
Most az előbb láttam először I profilú sínt. Sokkal jobb, mint az U profil. Gondolom, drágább is...
cst Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1871
Üdv!

KI tudna nekem felvilágosítást adni a magyar H0-ás modulszabványról/méretek,csatl. felületek kialakítása, villamos kapcsolások,.../?
Milyen újságcímeket tudtok, amik vasútmodellezéssel foglalkoznak?

Köszi, Tamás

Yakshee Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1870
Na, kössz az ötleteket mindenkinek!
Mivel esztergapad nincs a közelben, marad a minifúrógép vagy a csere. De ti milyen koronggal esnétek neki? Egyébként tervezem, hogy veszek egy Fuggerth Csörgőt a közeljövőben, azzal ugye nincs ilyen gond?
Yakshee
Előzmény: etwg (1869)
etwg Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1869
Szia rézgaras,

én nem kommentáltam Schnitzer ur eljárását, és mint irtam nem is használom. Teljesen igazad van. Lehet, hogy sárgaréz karimáknál müködne.

Én miota be tudom fogni az esztergámba a furogépet, minden ilyen munkát inkább csiszolok, egyszerübb, pontosabban lehet kezelni, és nem olyan veszélyes mint a kés. Vigyázni kell arra is, hogy a karima nehogy felmelegedjen ( a késnél sajnos már elöfordult), mert akkor az leválik a müanyag kerékagyrol.

A másik dolog a kerék, föleg fogaskerék lehuzasoknál, hogy ha müanyag a kerékanyag, akkor rendszerint a tengely különlegesen van kiképezve (háromszöggé köszörülve, stb.) hogy a müanyag kerék, fogaskerék elfordulásmentesen üljön a tengelyen. (Ez nagyon fontos gözmozdonyok esetén, vagy csatlos meghajtásnál). Ilyen kereket ha lehuzod, csak ujra perselyezés után lehet használni. (Vagy még ugy sem).

Előzmény: rezgaras (1868)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.01 0 0 1868
etwg írta:

> Schnitzer ur valamikor a puha kerekeket magán a
> mozdonyon csiszolt le...

Ne haragudj, de ezt egy elég barbár módszernek tartom. Csak olyan nemzeteknek ajánlom, akik a facsavart is kalapáccsal verik be (oroszoktól és franciáktól láttam ilyet :-) ).

A művelet túlterheli a motort és a hajtóművet. De a legnagyobb baj szerintem, hogy a lecsiszolt anyag meg a csiszolópor belemegy a fogaskerekek közé. Pfuj. :-)

> igen kemény anyagbol készültek... ezeket csak csiszolni
> lehet

Megy az esztergakéssel is, csak acélhoz kell köszürülni. (Ott voltam, kipróbáltam...)

Előzmény: etwg (1867)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!