rosszul tudod a Klein ügyet. Igenis nagyon szét váltak, annyira, hogy kb. 10 éve még a gyárat (1 volt) átvágták egy berlini fallal. Mind a két cég csak a saját üzlethálozatba szállit, tehát olyan bolt nem is fordulhat elö, ahol mind a két terméket megkapod. A KLEIN egy kicsit liberálisabb, már van neki Németországban is egy képviselete, mig a KLEINBAHN megy a maga megszokott játék vonalán. A KLEIN már a NEM-nek megfelelöen késziti a modelleket (van egy-két magyar szempontbol is érdekes modell....) a Kleinbahn a mai napig hü a felfogásáshoz, azaz a modellek csak a gyári szabványoknak felelnek meg (hála az Istennek, nem annyira eltéröek, hogy ne lehessen öket egy kis átalakitás után használni). Ezért pl. a mozdonyok ellenkezö polaritásuak, sokszor nagyon primitiv felépitésüek, a kerekek sem mindig NEM formájuak (a belsö távolság szokott kilogni a sorbol, és a mozdonyok ugrálnak a NEM válton). A vagonoknál könnyü ezen segiteni -kerékcsere- a mozdonyokon már több balhé szokott lenni.
Beszerezni külföldön a modelleket alig lehet, mert nem exportálnak (kivéve a KLEIN - Németországba), nincs még elgondolásuk sem a viszonteladok kivánságairol sem, ezért csakis privát modon szerezhetök be a modellek. Még jo, hogy a gyár Bécsben egy helyen van, ahol az egyik udvarban KLEIN modelljeit lehet megvenni a másikban a KLEINBAHNét. Ahogy öket ismerem nem hiszem, hogy WEB oldalat tartanának fenn (hacsak ezt nem csinálja valaki privátban). A KLEIN-nél aránylag sok alkatrészt is lehet venni, de elöre be kell jelenteni a listát, és a néni összeszedi a gyártosorokbol a dolgokat. A KLEINBAHN-hoz nem járok, igy nem tudom mi ott a szokás.
A cimük.WIEN Gatteredergasse - a bevásárloközponttal szemben.
Mi a KleinBhan weboldalának a címe???
Egyébként nem váltak ketté, hanem az egyik modell minőségben gyár (borsos áron), a másik meg kevésbé élethű de elfogadható minőségben gyárt kvázi gyerek játékokat. De azért ez sem rossz. Nekem van egy Kleinbhan alvázra épült PIKO kasznis BR 80-asom. Az eredményt meg lehet tekinteni a webzinen.
Sziasztok !
Meg szeretném kérdezni, hogy az idén mikor és hol lesz még vasútmodell kiállítás, valamint a Lángban mikor lesznek a vasútmodellbörzék?
Más: vásároltam egy NOKIA 3210-es vibramotort, a tengelyéről sikerűlt lereszelnem és lehúznom az excentert is. A tengelye 0,7 mm-es átmérőjű, erre szeretnék egy csigát és egy csigakereket készíteni vagy vásárolni. Mit javasoltok, mekkorára érdemes venni az áttételi viszonyt, hogy lehet ilyet fabrikálni, vagy hol lehet készen kapni? Egy HOe-s leendő kismozdony hajtásrendszerét szeretném elkészíteni vele. Előre is köszönöm mindenkinek !
Nos hát a Roco gyárt átmenő papucsot 2,1-2,5 re!
A modul 2,5-ös oldala a NEM szabványú a másik a te szabványod szerint készül!
Eyébként elfelejtettem modani lehet szélesebb is a modul 500mm-nél ha van hozzá átalakító modul /Lásd: Kispest /
A csalakozó részze 500mm a többi 700mm a vége megint 500mm
A sín egyébként a középen /Geometriai középen fut/
A legkisseb ív min 1000mm az ajánlás szerint!
a legnagyobb amekkorát te akarsz de kisebb nem lehet mint 800mm !
A furatok mérte ha jól emlékszem 12mm a csavar 10mm szárnyas csavar!
Folyt. Köv
Köszi rezgaras, de lehet, hogy mégsem kell csiszolnom. Most megint elbizonytalanodtam vágányügyben. A katalógus szerint a Fleischmann PROFI-track rendszere 2.5mm-es és nem sárgarézből hanem nikkel-ezüstből készült. Ez azt hiszem ugyanaz az anyag amiből a ROCO LINE van. Ágyazat is van rajta. Gyerekek, van aki már próbálkozott evvel? Ja, még valami; Auhagen és Faller katalógusok a szokásos boltokban kaphatók? Bocs a sok kérdésért de, hát próbálom képbe helyezni magam. Befejeztem.
A Klein Modellbahn az egykori Kleinbahn utódja. Tényleg szép dolgokat gyárt, nekem egy Es, egy Eas és egy Gbgs kocsim van tőlük (és egy ÖBB 2143-ra vágyakozom...). A Fuggerth jelzőkről: én is ezeket használo. Szerintem jól néznek ki, szépen is ilágítanak, az egyetlen gond az, hogy itt már 3 elsötétült (bár ez valszeg nem a jelző hibája).
Kőzuzalák: én Rocot használok, ez valódi kő. Gyönyörű, csak vigyázni kell, nehogy kiszóródjon :-)
A mai börzén találtam egy számomra ismeretlen márkát, mégpedig a „KLEIN MODELLBAHN”. Nagyon szép MÁV-os vagonjai vannak gyárilag koszolva, van honlapja is. Mi a véleményetek a Fuggert jelzőkről? Ebből rendeltem 21 db-ot. Az épületeim nagy része már megvan úgyhogy beindult az asztal építés. Egyébként az AUHAGEN katalógusban van a sínek közé szórható zúzalék, erről mi a véleményetek?
Az állomások vágányzata engem is érdekelne (Keszthely, Balatonakali-Dörgicse, Balatonalmádi).
És ha már Keszthely: nem tudja valaki, hogy hol és milyen áron lehet beszerezni MAGYAR rendszerű felsővezetéket? (Fontos, hogy az állomásokon keresztgerendás vezetéket lehessen építeni).
Navégre!
Hol is van az az oldal?
Tekintve a jelenlegi bérelt lakást, ahonnan a költözés idővel biztos, nekem is a modulrendszer jelenti a megoldást, ráadásul az 1x 2m es körbe körbe terepasztal nem szimpatikus, legyenek szép hosszú egyenes pályaszakaszok, közben egy két (magyar) állomással, fejpályaudvar stb.
Most a modulrendszer saját érdekeimet szolgálja, de ki tudja, pár év múlva beszállnék velük egy kiállításba...
Jut eszembe nincs valahol magyar állomások vágányrajzairól info? (Engem Eger érdekelne)
Én használok 2 db fénysorompóhoz való villogtatót, úgy 1 éve. Tökéletesen működnek, csak az a fura, hogy az egyik úgy kétszergyorsabban villogtat, mint a másik :-)
Teljesen igazad van úgy néz ki , hogy jövő vagy két hét múlva fenn lesz az oldalunkon!
Bocsi de most van változás alatt a vill szabvány!
Pár szó:
200mm magas min. 500mm széles a modul a hossz teszőleges!
200mm-n van a sín alja a sín Roco 2,5 sín /régi Roco!/
A táp 12v a relé táp 16-22v !
Színek:
Kék + táp /Látogató felöli oldal/
Fehér :- oldal!
Szürke : Relé táp
Sárga: érintkező sín
Piros: Váltó kitérő, jelző vörösre állító vezeték
Zöld Váltó egyenes, jelző szabad
Egybként a az MSZ. vonatkozó szabályi alapján Pl:
MSZ.172, MSZ.170 stb!
A nyiltvonali modulnak nincs saját tápja, állomási modul-nak van!
A modulon van egy megkerülő vezeték / Lásd villamos vontatást a mávnál/
Így több trfó. áthídalható /Z kapcsolás/
Ja igen csak a nullával vezérlünk /lásd gk./
mert a nulla mindik marad nem mászkál el !
Sziasztok.Most jut eszembe,hogy hétfőn láttam a Deákéknál olyan Fuggerth-jelzőt,ami önmüködően visszavált a vonat elhaladása után.Hasonlit a régen volt keletnémet térközjelzőkhöz,csak kisebb a szerkezet.2000 huf alatti áron.Még van fénysorompó működtető ,kapcsolási rajzzal 700huf alatt (a Lurdyban 2000)Ha valaki kipróbálta ezeket ,írja meg a taapasztalatait.Köszi san
> ...marad a minifúrógép vagy a csere. De ti milyen koronggal
> esnétek neki?
Hát ha jól értettem, két minifúrógép kell hozzá. Egy, amiben a kerék forog meg egy mésik, amiben a csiszolókorong.
Az elsôt szerintem feltétlen rögzíteni kell, satuba vagy más fix felerôsítéssel. Csiszolókorongnak pedig én mindig a pici vágókorongot használom. Nagyon finoman dolgozik. Az élével a durvább vágásokat lehet csinálni, a lapjával pedig, nagyon óvatosan a legfinomabb csiszolásokat. Mindenképpen, különösen az elején, hordjál védôszemüveget, mert a korongok rettenetesen könnyen törnek, és akkor szerteszét repülnek. Szerencsére huszasával lehet ôket kapni. (kevesebbel hozzá se fogj :-)
Zsolt, a mindenségét, már legalább öten kértük, hogy publikáljátok a modulszabványokat. Semmit nem ér az olyan szabvány, amit csak egy pár bennfentes ismer. A többiek meg kérdezôsködnek, nem találnak információt, de amikor felmerül, hogy egy másik szabványt használnának, akkor mindig akad, aki rájukdörög, hogy az nem érvényes.
Manapság pedig a publikációhoz hozzátartozik az Interneten való publikáció is!
Sziasztok.Gyuri, de kicsi a világ...:-)A fuggerth kocsinak az oldalát probáld huúzni kifelé óvatosan.A kék(vagy piros)ház elég rugalmas nem pattan el olyan könnyen.Bár mikor én probálkoztam már úgy volt ,hogy feláldozom az egyik kocsimat a tudomány oltárán,de végül simán ment :-)Szétszedés elött ajánlatos a forgóvázakat kivenni,csak húzni kell lefelé.Én Roco fém kerekeket használok ezekhez a kocsikhoz.Bp Erkel utca,Modell&Hobby kft Lurdy- ház,Váci út 47/b,Vagy ha arra járok a debreceni boltjukban.500 huf körül van az ára(2 kerék-pár)Tehát a személykocsihoz 2 csomag kell.Ez az állando erősségű világítás szuper ötlet kár ,hogy én hülye vagyok a magasabb szintü elektronikához.:-)Most már megjött az emiled,csak a Gyalogló postagalambjai lassúk.:-)De lehet Hogy nem is vagy te olyan messze...? Egyenlőre ennyi most sietek. San
Hello mindenkinek.
Kicsit OFF topic:
Sansan legyélszives meg adni az E-mail cimedet mert a sansan@egon.gyaloglo.hu
cimröl hibával vissza jön a levél.
Régebben modelleztem HO meretben (BR 130 110) Egy tüz alkalmával megsemmisultek.
Most kezdtem ujra jelenleg egy CORA Fuggerth alapkeszlet van meg nemi sin.
A fuggerth kocsik kivilágitása engemet is erdekel.
Sziasztok
Hello By . Ha még akkor olvasom a z irásod, már valószínű,nálad lenne az egyik By kocsim.Hozzászólásodból látom ,hogy a Láng mv kőzpontban előfordulsz.Én sajna vidéken lakom,de hetente többször is járok a fővárosban.Ebben csak az a baj,hogy a leglehetetlenebb időpontokban.Esetleg,ha a Lángban a portásnak odaadnám? Persze ha éjjel és hajnalban is ott vannak.Szerintem így eljutna hozzád,hiszen nem 10kg aranyat bízik rá, "csak" egy Fuggerth- kocsit:-)Esetleg van más ötleted?Ha ez sikerül,javaslom tegyünk fel egy képet az így elkészült kocsiról.Szerintem mindenkit érdekelne :Fuggerth kocsi világítással és berendezéssel!(étkező,vezérlő stb.)Jó ötlet? Üdv san
Valóban nem lesz egyszerű. Cserekereket mindenféleképpen keresek, mert - mivel ilyet még sosem csináltam - lehet, hogy tönkrevágom az egészet és akkor muszáj kicserélni. Szóval asszem elugrok Vsanci webzinjére és feladok egy aprót.
Üdv
esztergapad nélkül veszélyes munka lesz. Akkor inkább keress cserekereket, vagy lehet, hogy van valaki a topikban, aki ezt neked meg tudná tenni.
A Csörgö fut a ROCO sineken.
KI tudna nekem felvilágosítást adni a magyar H0-ás modulszabványról/méretek,csatl. felületek kialakítása, villamos kapcsolások,.../?
Milyen újságcímeket tudtok, amik vasútmodellezéssel foglalkoznak?
Na, kössz az ötleteket mindenkinek!
Mivel esztergapad nincs a közelben, marad a minifúrógép vagy a csere. De ti milyen koronggal esnétek neki? Egyébként tervezem, hogy veszek egy Fuggerth Csörgőt a közeljövőben, azzal ugye nincs ilyen gond?
Yakshee
én nem kommentáltam Schnitzer ur eljárását, és mint irtam nem is használom. Teljesen igazad van. Lehet, hogy sárgaréz karimáknál müködne.
Én miota be tudom fogni az esztergámba a furogépet, minden ilyen munkát inkább csiszolok, egyszerübb, pontosabban lehet kezelni, és nem olyan veszélyes mint a kés. Vigyázni kell arra is, hogy a karima nehogy felmelegedjen ( a késnél sajnos már elöfordult), mert akkor az leválik a müanyag kerékagyrol.
A másik dolog a kerék, föleg fogaskerék lehuzasoknál, hogy ha müanyag a kerékanyag, akkor rendszerint a tengely különlegesen van kiképezve (háromszöggé köszörülve, stb.) hogy a müanyag kerék, fogaskerék elfordulásmentesen üljön a tengelyen. (Ez nagyon fontos gözmozdonyok esetén, vagy csatlos meghajtásnál). Ilyen kereket ha lehuzod, csak ujra perselyezés után lehet használni. (Vagy még ugy sem).