Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1965
"Láttam az első fuggerth-es Csörgőt is (két helyen is), ha jól emlékszem 5000-6000HUF körül.
Egyébként mi a nagy különbség közöttük? A második generációsba tudom, hogy a német Brühler motor van. És az elsőben mi van? Tud valaki erről pontosabb infot?"

En annyit tudok, hogy eleinte forgovazra szerelt motorral kinaltak a Csorit, az egymnotoros 2500, a 2motoros 4000 penz volt. A masodik generacio mar kardanos.

Előzmény: eszgézsé (1959)
vsanci Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1964
Az állam le volt szakadva!!! Ilyet még nem láttam...szerintem a németeknél sincs ehez hasonló. Nagyon állat volt (bár a Sziszi tényleg hülyén mutat a nyugatiban, de ne legyünk ilyen szőrözőek...)Hiányoltam a magyar gépek bemutatását úgy tudom van két 424-ese is amit a Süveges Ati csinált neki megrendelésre...
Előzmény: Csokis (1963)
Csokis Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1963
Latta valaki tegnap este a Szorenyi Szabolccsal keszitett riportfilmet a kiralyin? Az a terepasztal, ami mogotte volt (komplett Nyugati), nem volt piskota. Ez tenyleg sznvedely.
zakat Creative Commons License 2000.12.08 0 0 1962
Szia CRASH_OVERRIDE és Mindenki!

A rezgőaksi motort Székesfehérváron vettem az Ősz utcai Pannon GSM rádiótelefon mintabolt és szervízben 2000 Ft-ért, de az eladó megigérte, hogy ha 10 darabot veszek, akkor 1500 Ft-ért is ideadja. Várom a jelentkezőket aztán majd megbeszéljük,hol tudom átadni,ha érdekel benneteket. Egyébbként a motor adatai: vasmgnélküli, forgóserleges tekercselésü, teljes hossza a tengellyel 14 mm, ebből a háza 10 mm plussz a kiálló csapágyház kb 1,5 mm , a motor átmérője 5 mm, a csapágy háznál kb 2mm. Egyoldat kivezetett tengelyű, a tengely átmérője 0,7 mm. A másik oldalon egy matricával van leragasztva, de alatta látható a forgó belsőrész. Ezen az oldalon egy az egyik rövidebb oldalánál a motorátmérőre lekerekített téglalap zárólapban végződik, melynek a hossza 6 mm, belőle lóg ki a két aranyozott kivezetés 7 mm hosszan. Az áramfelvétele üressen 43, megállítva 61 mA 1,25V-os tápfeszről.

Előzmény: crash__override (1899)
pg54 Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1961
Hahó! Menjetek Szombathelyre! Szuper!
Röviden: Zalalövő állomás N-ben, sokrészes modul H0-ban, PV-anyag 0-ban remek házakkal, és az 1:10-es kisvasút. Meg még egy csomó minden apróság.
Vsancinak megírtam emailban részletesen az élményeimet a webzin számára.
Cratoni Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1960
Udv!
Vsancinak: irtam mailt a webaproval kapcsolatban. Osszedobtam par scriptet, hogy ne e-mailen keresztul es manualisan kelljen szerkeszteni, hanem formokon keresztul kenyelmesebben.
Itt lehet tesztelni. A kepfeltoltest lehetoseget melloztem, mivel tulsagosan sok problemat vetne fel, marad az az eset, amit itt a forumon is lehet hasznalni (vhol a kepet netre tenni es a hirdetes szovegeben HTML-linkelni)
eszgézsé Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1959
Hi fiúk, ha Csörgőt akartok venni, menjetek a HO-KI-ba, a Teréz körútra, múlt hét pénteken vettem egy standard MÁV-osat 9450HUF-ért.
Egyébként a szombati börzén a bordó-ezüst festésűt 7000HUF-ért árulták (novi új).
Láttam az első fuggerth-es Csörgőt is (két helyen is), ha jól emlékszem 5000-6000HUF körül.
Egyébként mi a nagy különbség közöttük? A második generációsba tudom, hogy a német Brühler motor van. És az elsőben mi van? Tud valaki erről pontosabb infot?
Gábor
Előzmény: Törölt nick (1958)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1958
Közben a http://web.matavnet.hu/bygcmode/vasutmodellek.htm oldalon már új árak vannak. Lehet, hogy olvassák ezt az oldalt? :-))

Mászrészt a Deáknál és a Váci utcában 12e egy M41, ami a BYG-nél 11.3e. +postaköltség + a várakozási idő. ( Kár, hogy nem járnak fel a börzére ).

etwg Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1957
Szia Matiz,

elméletileg igen, gyakorlatilag lesz egy-két probléma. A Car_system csak egy pehelykönnyü jármü meghajtására lett méretezve (esetleg egy utánfutoval). A mozdonynál ez ugyebár nem áll fenn - kivéve valami hasonlo sinautobuszt, stb.
Mint már emlitettem a több motor beépitése és azok sorbakötése egy mozdonyban nagyon körülményes, mert az egész rendszer pontosan ellenkezöleg müködig, mint azt elvárnánk. (ha valamelyik kerék, alváz nem tud mozogni, ahelyett, hogy ez a motor kapna több energiát a forgo motor fog még gyorsabban forogni, tehát még nagyobb lesz a különbség közöttük, ami majdnem biztosan leégéshez vezet. Ezt be lehet határolni megfelelö elektronikával, ami a motort megvédi a leégéstöl, de ettöl még mindig nem lesz jobb a mozdony, söt rosszabb.
A FALLER által használt áttétel szerintem még nem elegendö egy mozdony meghajtására (azt hiszem az áttétel 1:20 alatt van). Ez jo a FALLERnek, mert ott az aksik gyakorlatilag 2,8-2,4 V között dolgoznak, azaz a motoron csak a max. teljesitmény 80-90% van, igy a motorok relative lassan forognak (erötlenül). Ismét nem elöny egy mozdony számára.
Ennek ellenére egy barátom egész jol futo modellt gyártott keskenyvágányu erdei vasutjához FALLER CAR SYSTEMböl, meghagyván az egész rendszert, azaz a motort, az aksikat meg a vezérlést -azaz nem a traforol vezérli a motorkocsit, hanem kapcsolokkal meg mágnesekkel. Igy remekül megy a kocsi, ráadásul független a sinekben levö feszültségtöl meg a kosztol a sineken. Menet után a kocsi beáll egy a számára kialakitott sinre, hogy feltöltödjenek az akkuk (külön áramszedök).
Különben nem egészen értem miért piszkáljuk már napok ota ezt a motor témát, mikor állitolag 4500 Ft-ba kerül egy ilyen apro motor (valaki irta a topicban). Ettöl csak egy kicsit drágábbak a ROCO stb. N méretü motorjai, és ha szerencséje is van az embernek, olcsobban tud MASHIMA=TENSHODO stb. motorokat beszerezni (MEHANO apro motorjai csigával együtt -M0,3- is olcsobbak szoktak lenni,). Elöfordult már, hogy komplett mozdonyt (N, vagy keskenyvágányu) lehet használtan ennyi pénzért venni, és azok a motorok legalább 12V-osak, tehát nincs probléma beillesztésükkel (meg bennők van az áttétel nagyobbik része is).
A CONRAD szokott évente 2-3szor kiárusitást tartani, de sok más helyen is hozzá lehet jutni jobb motorokhoz. (Igaz, hogy nem nagy rendszerességgel, de hát a mi hobbynk már ilyen.)

Előzmény: Törölt nick (1955)
crash__override Creative Commons License 2000.12.07 0 0 1956
Sziasztok!

A webzin-en olvastam Bogar leirasat egy Auhangen allomas kit-rol.

A hobby-shop.cz -n lattam egy par nagyon szimpatikus epuletet, es meg szeretnem oket off-line vasarolni (az aruk es a kepuk is tetszett :-)) ). Hol lehet boltban Auhangen epuleteket kapni ?

Thx : Crash

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1955
Hello!

A motorok 3V koruli feszultsegrol mennek, ket db. 1.5V-os akksi van a Car System jarmuveiben. Elvileg lehet alkatreszeket rendelni ezekhez a modellekhez, tehat a fogaskerekek beszerezhetoek; megprobalok utanaerdeklodni. Mi lenne, ha 1-az-1-ben a Car System kocsibol atultetnenk a meghajtast (motor+csiga+tengely-fogaskerek) a mozdonyba?
A motor meretei: szelesseg: 8mm
hosszusag:kb 15,6mm
magassaga: kb 10mm
a fogaskereken 1 fog magassaga: kb 0,4-0,6mm
Masik dolog, ami ekozben eszembe jutott; lehet epiteni akar Ikarus 260-ast is, mukodot, csak a Car System alvazanak nehany reszet kell beultetni!

udv.

Előzmény: etwg (1928)
pg54 Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1954
Még néhány érdekesség a friss MIBA-ból:

Immár 11. résznél tart a Ruhr-vidék leképezéséről szóló sorozat...

Régi modellek:
5 oldalas, érdekes és látványos cikk szól a régi Marklin és Trix H0-s (pontosabban 00-ás) modellekről (1935-től).

Újdonságok (néhány árral):
DB 18.3 gőzmozdony H0 (Liliput/Bachmann) 390 DM
Bajor S 3/6 gőzmozdony H0 (Roco) 600 DM (Marklin/Trix) 460 DM
Kézihajtány H0 (Marklin) 160 DM
SBB-CFF Re 6/6 villanymozdony H0 (Roco) 380 DM
DB 01.220 ill. 01.180 gőzmozdony N (Lemaco) 5600 DM
SBB-CFF Ae 4/6 villanymozdony N (Lemaco) 1100 DM
DRG 39 gőzmozdony posta- és 4 személykocsival H0 (Fleischmann) 760 DM

stb.

pg54 Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1953
Mire ideírtam, már meg is válaszoltad... Kösz!
Előzmény: pg54 (1952)
pg54 Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1952
Vsanci!
Email ment. pg
Előzmény: vsanci (1929)
dzsig Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1951
A börzéken milyenek az árak? Elkeserít mert én is felhívtam a boltot és az eladó azt mondta, hogy az árak nem érvényesek. Csak azt tudnám miért nem irják át.

valaki tud olyan helyről ahol használt modelleket hirdetnek? (interneten)

Előzmény: dzsig (1945)
ho Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1950
Jól látod Raki, hogy kedvezőbbek a BYG Computer árai, csakhogy felhívtam őket és a weben levő árak nem jók (ahogy a telefonszámuk is megváltozott) az eladó elmondása szerint. Az M41 8900 helyett már 11500 Ft, bár még ez is kedvezőbb mint a Fuggerthen... :)
Előzmény: Törölt nick (1949)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1949
Jol latom, hogy a http://www.fuggerth.de oldalakon levo modellek ugyanazok, mint a http://web.matavnet.hu/bygcmode/fuggerthj.htm oldalon csak sokkal dragabbak?

Előzmény: ho (1946)
ho Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1948
Ja, a www.eurotrain.de kimaradt, pedig itt nagy a választék!
Előzmény: dzsig (1945)
etwg Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1947
A PIKO modellekkel kb. a 70-es évek közepétöl nem is voltak nagyok problémák, mert a PIKO eléggé élen járt a szabványok betartásában. Föleg az akkori mozdonyok már rendszerint kisebb nyomkarikával voltak ellátva. A vagonoknál szokott baj lenni (öregebb kerekek, nem a PIKO áltatt gyártott csak forgalmazott modellek).
A mozdonyokon a kerekek közötti távolság nem szokott rendben lenni (14,3 mm), de az csak a váltokon érezhetö. Ezen csak a kerekek széthuzásával segithetsz. (lásd a már fentebb leirtakat a rézgarastol meg tölem).

Előzmény: Bender Oszi (1937)
ho Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1946
Modellek vehetők pl. a www.fuggerth.de és a www.hobby-shop.cz oldalakon.
Előzmény: dzsig (1945)
dzsig Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1945
Tud valaki internetes vasútmodell bolto?

A fiam elővette régi PIKO HO készletemet és kitalálta, hogy szeretne rá új szerelvényt és váltókat. Ezeket keresek. Talán lehet használt is?.

pg54 Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1944
Többször szó volt bizonyos trafószállító kocsiról.
Most a legújabb MIBA-ban (12/2000) lehet bőven csemegézni:
"19 Seiten Tiefladewagen"
Fecus Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1943
Jöhet magánba is ha más nem érdeklődik.
foldif@my-deja.com
Kösz,
Feri
Előzmény: Bender Oszi (1938)
Fecus Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1942
Még mindig XtrkCad. Valaki írta, hogy át kell írni a fájlban a méretet ha nagyobb asztalt szeretnék. Átírtam egy kicsit nagyobbra mint a demo max., erre letiltotta az összes parancsot. Valakinek tapasztalata?
Köszi
Feri
crash__override Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1941
Szia!

Nekem a WinTrack a legszimpatikusabb, de nem tudok belole fullt szerezni (199 markat meg nem adok erte, inkabb mozdonyt veszek az aran :-) )

Bar most jol megszivatott, mert a default turesekkel elb@szta az allomasterveket, es sakkozhattam, mire a bevasarolt sinekbol rendes allomast tudtam fabrikalni.

Crash_

Előzmény: Fecus (1934)
Bender Oszi Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1940
Szia Gyurmosz!

NOHAB, E69, SNCF CC7001 mozdonyoknak egyforma és a V100, V200, Szergejeknek is egyforma a kereke, mind megy rajta. Váltón még nem próbáltam. Nagyon-nagyon kicsit surrog, lehet, hogy csak képzelem a surrogást. Nem is a sínleszorító lemezhez imitációhoz, hanem a leszorító csavar imitációhoz érhet hozzá egy kicsit, de egyáltalán nem zavaró.

gyurmosz Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1939
A NOHAB neked megy rajta???
Az enyém nem ment :-(
Én egyébként Roco ",1-est használok, és tökéletesen megvagyok vele elégedve.
Előzmény: Bender Oszi (1937)
Bender Oszi Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1938
Régebben szó volt a reed-relés kapcsolósínről, én kb. 15 éve használok egy általam kitalált kapcsolósín megoldást, semmilyen mozgó alkatrésze nincs, csak egy relét működtet, ami kapcsolja a blokktérköz rendszert. A relé helyett bármi mást be lehet tenni. BMP fáljban megrajzoltam az egészet, ha valaki segítene, hogyan tudom a ide a fórumba bemásolni, közzétenném.

Oszi

Bender Oszi Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1937
A 2,1-2,5 mm-es sín dilemmához mondanám, hogy kipróbáltam néhány PIKO mozdonyt 2,1 mm-es ROCO sinen és remekül mentek (V200, V100, Szergej, E69, NOHAB, BR 55, BR84). A nagyon-nagyon vájtfülűeknek ajánlott egy keveset, talán 1-2 tized mm-t lecsiszolni a karimából, de csiszolás nélkül is működik. Az Erkel utcában fikázták a PILZ (TILLIG) kitérőket, hogy állítólag nem jó a csúcssín és a tősín érintkezése, ezért akad rajta a vonat és a PILZ állítómű sem jó, a "profik" a PILZ kitérőhöz ROCO állítóművet használnak. Van valakinek tapasztalata ez ügyben? Vajon a jövő a 2,1 mm-es sineké (?), mert akkor még most áttérnék a 2,1-es sinekre. Nekem régi PILZ-es terepasztalom van, a rezezett sinekkel és kitérőkkel, és régebben jól működtek. Költözés óta a padláson van, nincs összerakva, ezért nem tudom még kipróbálni.
etwg Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1936
A Liliput tönyleg egy BACHMANN cég, mégpedig a koncern egyik csucsvállalata. A BACHMANN ma már majdnem mindent Kinában csináltat, és sok modell vonala nagyon jo minöségü. (A LILIPUT, a G-Scale, Om stb.).
Előzmény: rezgaras (1932)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!