Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1928
Lehet, hogy a motorok kibirnak talán 2-3V, akkor aránylag egyszerüen lehetne 4 motoros mozdonyt késziteni (4 motort sorba kötni). Igy még talán menne is a mozdony, amennyiben a motorok szorása (elektromechanikus) nagyon kicsi, különben a könnyebben futo motor leég, mert a többi még állni fog, azaz nem lesz rajtuk feszültség esés.
Az áttételt még talán meg lehetne oldani, ha igen finom fogaskerekeket használsz (kisebb modullal mint 0,3 , gyakorlatilag oramü alkatrészek. Valamikor a villanyorában is voltak igen finom áttételek. Mindenképpen kb. 1:20 -1:30 áttétel kellene, azaz egymenetü csiga, és kb. 20-30 fogu fogaskerék. Ekkora kerék meg csak 0,2 modullal jön H0 nagyságba (30x0,2=6 mm átmérö).
Előzmény: Törölt nick (1922)
pg54 Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1927
Erről nekem is van egy régi történetem... Azóta nem is megyek oda, nagy ívben elkerülöm!
Előzmény: Carpy (1925)
pg54 Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1926
Köszi!
Kb. 12 és 2 között leszünk ott (7-8 fős csapattal).
Előzmény: Törölt nick (1921)
Carpy Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1925
A Sziv utcai boltot iskolapeldakent lehetne emliteni a "Hogyan legy bunko a vevokkel?" c. orakon.
Előzmény: Törölt nick (1911)
fitt Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1924
Sziasztok!

luc72 hozzászólását annyival egészíteném ki, h. találtam egy portált, ahonnan 8 óra késéssel én is megtaláltam a Klein Modellbahn honlapját:

http://pfau.informatik.uni-kl.de/marder/model.htm

Üdv Mindenkinek

Előzmény: luc72 (1923)
luc72 Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1923
Vsanci

Az oldal neve WWW.KLEINMB.AT

Egyébként nagyon szépen futnak a kocsik, az egyik egy MÁVos fedet teher, személy vagon hosszúsággal tolható ajtókkal meg a már említet koszolással. A másik kettő négy tengelyes nyitotkocsi az egyik MÁVos A MÁSIK Gyeseves. A vagonok oldalán szokott lenni egy rácsos ablak amibe a menetlevél kerül, na ez külön alkatrész úgyhogy akár egy kis papiral szebbé lehet tenni, a korlátok is különáloak plusz még egy kis zacsi alkatrészt adnak hozzá. Egyébként a Roco kocsiknál menyire sűrű probléma hogy némely kerék egy kicsit szorul? Mert nálam nagyon sűrű.
Kedves mindenki a most következő börzén lehetne találkozni és így személyesen meg lehet beszélni sok kérdést. Plusz mivel én mint mondottam H0-ban még nem vagyok nagyon otthon, és megint egy kisebb összeget szándékozok elkölteni jól jönne a segítség, hogy mi menyit ér. Most tolató mozdonyokat keresek meg vagonokat egyébként már 3-ra bővült az M62-es flottám. Jut eszembe gyermekkorom áhítót mozdonya volt és én akkor azt a becenevet halottam, hogy „kockadiesel”.
Remélem a hétvégi börze jó lesz mindenkinek

Na csá nektek.

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1922
Hello!

Probaltam utanaerdeklodni az akkumlator-motoroknak, de sokalltam a 3500Ft-os arat. En egyebkent H0 modellre gondoltam, Co`Co` modellre, amiben sorosan vannak kotve a motorok - de szamitasokba es egyeb dolgokba nem merultem bele, pusztan elmeleti vonalon gondoltam :-)
Egyebkent, amit meregettem is, a Faller Car System motorjaibol az egykori PIKO BR118-at at lehetne epiteni, 4 motorosra - minden tengelyre egy motor. Bar, ez csak direkt meghajtassal lehetne, tehat a motor tengelyen levo csiga mar a mozdony tengelyen levo fogaskereket hajtana, ami ugye kb. TGV sebesseg es nullahoz kozelito vonoerot eredmenyezne - vagy nem?

Viszont, ha sikerulne megepiteni, akkor a belsejet is kialakithatnam: vezetoallas, etc... (na, bilibe log a kezem :-((( )

udv!

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1921
"Tudtommal a szombathelyi modellvasúti kiállítás december 2-től 17-ig tart.
Tudna-e valaki segíteni:
mikor van nyitva?
hol található?
(Csütörtökön szakkörös gyerekekkel szeretnék elmenni!)"
Nincsen fix információm, csak tippem, mert itt szokott lenni:
MMIK (Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ), Ady tér (a távolsági buszpályaudvarnál). Nyitvatartás szerintem 10-18 óráig. Ha csütörtökön mész, még találkozhatunk is!

Macibb

Előzmény: pg54 (1916)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1920
Szia Rézgaras!

Rosszúl értetted a 2,1-2,5 átmenő papucs nem a szélen van hnem magán a modulon van!

Tehát az A oldal 2,1 a B oldal már 2,5 mm-es sín van rajta!
Zsolt

Előzmény: rezgaras (1903)
Fecus Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1919
Sziasztok!

Nem akarok FAQ-t kérdezni. Most találtam Rátok és a listára, sajnos nem találtam forrást, hogy egyben letölthetném az eddigi levelezést és még nem tudtam végigolvasni teljesen az archívumot. Jöhet magánban is a válasz. Tudtok-e tanácsot adni a (újra)kezdéshez H0 méretben, magyar nyelven pl. könyv, neten fájl, amelyben bővebben kifejtenek néhány alapvető trükköt azokról a dolgokról amiről a leveleitekben írtok és nektek evidensek. (Terepasztal anyaga, sínméretek,hegyek és egyéb tereptárgyak, rögzítések, ...)
Olvastan a PC-s vagy uC-s vezérlésekről. Valószínűleg egy idő után én is eljutok a Ti szintetekre. Addig is ha az említett ötletek (foglaltság érzékelés, jelzővezérlés) nem képezik kereskedelmi tevékenység alapját (na ezt hogy tudtam így megalkotni), akkor közzé lehetne-e tenni valamelyik web oldal ftp részeként?
Köszi,
Feri

rezgaras Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1918
joem írta:

> a DOM models honlapján (http://www.dom-models.de)
> valamennyi mozdony (Csörik, Szilik, Szöcske, BoBok) AC
> verziója is szerepel

Meg kéne kérdezni, hogy hányat adott már el belôlük.

(az ördögbe is, ma nagyon rossz a májam)

Előzmény: joem (1908)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1917
raki írta:

> ( nikkel silver - mondta az eladó)

Ez az angol neve az alpakkának ;-)
De az öregebbek néha German Silver-nek is hívják. Azt hiszem, régen Magyarországon is hívták "német ezüstnek".
Németül meg "Neusilber", katalógusokban NS-nek szokták rövidíteni. 62% réz, 23% cink, 15% nikkel. Kilóra egyébként ugyanannyiba szokott kerülni, mint a sárgaréz, mire sín lesz belôle, valami miatt mindig drágább ;-)

Nem egészen értem, hogy miért kerül a 2,1mm-es ennyivel többe, mint a 2,5mm-es. Amerikában pl. ugyanannyiba kerül. Azt hiszem, egyszerüen üzletpolitikai okai vannak, az eladók lassan meg akarnak szabadulni a 2,5mm-es sinektôl.

Pedig a 2,1mm-es szebb. Szônyegvonatozáshoz azonban szerintem jobb a 2,5mm-es, mert ha véletlen rálépsz, kevésbé görbül el. Azt is szokták csinálni, hogy a terepasztal látható részét 2,1mm-es sínnel készitik, az alagutakban meg a háttér állomáson viszont berakják a 2,5mm-eseket.

Előzmény: Törölt nick (1911)
pg54 Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1916
Tudtommal a szombathelyi modellvasúti kiállítás december 2-től 17-ig tart.
Tudna-e valaki segíteni:
mikor van nyitva?
hol található?
(Csütörtökön szakkörös gyerekekkel szeretnék elmenni!)
etwg Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1915

Szia crash__override

Azért, ha már valamire hivatkozol jobban is megnézhetted volna a dolgokat. Az elsö képen ahol a motorok vannak, van mindenféle motor, csak éppen a telefenbol valo nincs ott. Ismerem a kiteket, és azok zinkötvözetböl készülnek, olyan nehezek, hogy még az Arnold N mozdony alváz is tönkrement alattuk. (eddig két darabot épitettem megbizhato sárgaréz alvázra).

Ök csak hivatkoztak ezekre a motorokra ( a második kép), de nem láttam valamilyen beszámolot, hogy hogyan oldották meg a problémát. Lehet, hogy csak nem bukkantam rá, esetleg szolj, hogy hol van ha van.

Az egyetlen probléma, hogy valamennyi más motor egy többé-kevésbé modellvasutra tervezett és használt motor (8-12V), tehát ezekkel nincs is probléma (kb. 10-20szor nagyobb teljesitményüek).

Az ajánlott áramlimitelö rendszer nem rossz, csak van egy probléma, hogy csak egy polaritásra müködik, azaz kettö, meg egy pár dioda is kell, ami megoldatlan probléma egy olyan mozdonyban, ahol a motor méretei miatt maga a kazán....

Ennek ellenére, kérlek probáld ki, és esetleg tanácsokkal segithetek is, hogy hogyan csökkentsd a feszültséget, de hogy hova tedd majd az áramkört az csak TT-ben vagy H0-ban lesz megoldhato.

Előzmény: crash__override (1913)
etwg Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1914
A 2,1 mm-es sinek szebbek, élethüebbek, különben semmi más különbség nem szokott lenni. Az egyetlen probléma az öreg kerekek tul nagyok ezekhez a sinekhez, és a sinszögeken futnak. Ezt azonban már megbeszéltük.

A kocsiszétkapcsolo meg egy speciálisan kialakitott, mágnessel vezérelt sindarab, ami ha felette vannak a kapcsolok, és megnyomod a nyomogombot, akkor szétkapcsolja a szerelvényt.
A kapcsolok között két fajta szokott lenni.

A: az egyszerü kapcsolo, amit ha szétkapcsolsz akkor a vagon ott marad, és ha ujra neki mész a mozdonnyal az azzal összekapcsolodik.

B: A modernebb elökapcsolási rendszer. Ez szintén szétkapcsolodik a fennt emlitett vágányon, azonban, ha a mozdonnyal innen továbbtolatsz (csak tolatni!) akkor eltudod tolni a vagont oda ahova akarod, majd a mozdony visszamehet oda ahonnan jött. Csak ha a mozdony teljesen elhagyta a vagont, áll a kapcsolo az eredeti helyzetbe, azak kapcsolodik a odatolt szerelvénnyel.

Az A.tipusu kapcsolok pl. a Fuggerth, a régebbi PIKO, a Tillig=Zeuke (ugy az öreg mint az uj tipus), valamennyi N kapcsolo.

A B. tipusu kapcsolok legelterjedtebb példánya az amerikai KADEE és annak mai változatai (McHENRY, EZ-MATIC, stb.), MICRO-TRAINS (N változata a KADEE-nek), de valamennyi modern europai kapcsolo is:
ROCO Kurzkupplung (ha benne van az a kicsi ives dolog)
A ROCO Profi Kupplung
A MAERKLIN, valamint a FLEISCHMANN Profi kapcsoloi.
(Németül Vorentkuppler-nek nevezik)

A Maerklin/Trix, meg az ARNOLD ezenkivül gyártanak távvezérelt kapcsolokat is, ahol a távvezérlés magán a mozdonyon van (TELEX stb.) Ezek vezérlése egy kicsit bonyolultabb, ezért föleg digitális modellekbe vannak beépitve, ahol az egyik funkcio lett erre kihasználva (F4).

Előzmény: Törölt nick (1911)
crash__override Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1913
Nezz be az emlitett weboldalra, es csodalkozz.
En is azt tettem.

Eleg hihetetlenul hangzik, de a nyomtav 6mm, es itt nincsennek akkora tomegek, amit ne lehetne megmozgatni. Tenyleg hihetetlen, amit muvelnek, de muxik...

Előzmény: etwg (1912)
etwg Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1912
Nem volt szándékomban lehuzni, de ez még nem jelenti azt, hogy jol használhato.
Majd benézek az oldalukra. Engem is érdekel, hogy ha tényleg nem 1,5 Voltos táppal járnak, akkor hova épitik be ezekbe a miniatür gépegbe az egész csomo alkatrészt, amivel csökkentik a normál tápfeszt a kivánt 1,5 V. Nem tudom mennyit fogyasztanak a motrok, de szerintem kb. 100 mA, 12V -1,5V=10,5V x 0,1A = 1W az a teljesitmény amit "meleggé" kell tenni - hát nem egyszerü.(Egy ellenállással ne is probálkozz mert a motor valoszinüleg terhelés alatt el sem fog indulni.)
Majd ird meg, hogy mire jutottál. Szerintem egy ilyen motor a maga 1,5Vx0,1A = 0,15W elektromos felvett teljesitménnyel tényleg csak egy-két fogaskeret tud szabadon megmozgatni (mégha 100% is a hatásfoka).

Előzmény: crash__override (1909)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1911
Közben végeztem egy telefonos piackutatást sín ügyben.
Nekem ugye még nincs sínem ( vagyis csak kb 20 darab u profilú H0, még gyerekkoromból ).

A felsoroltak mindegyike I profilu H0, kb 90-97 centi hosszu flexibilis sin.

Deák Modellsport , 1089 Bp, Kálvária tér 19. Tel:210-3021
Csak 2.5 mm magas van, 430 forint. ( nikkel silver - mondta az eladó).

Modell & Hobby Kft, Vasútmodell bolt, 1134 Budapest, Váci út 47/b, Tel:329-0606
2.1mm-es 1500 forint
2.5mm-es 500 forint

Kisvasút játékbolt GMK 1056 Bp, Váci u 71. Tel: 318-2407
2.5mm-es olasz 498 forint
2.7mm-es (Fleischmann)1800 forint

Lokomotív vasútmodell bolt, 1063 Budapest, Szív u.38., Tel:332-1302
2.1 mm, 2.5mm es 2.7 mm-es is 800 forint korul.
A pasi kiemelte, hogy nem acelbol van, hanem alpakkabol, szoval nem rozsdasodik.
( Egyebkent eleg bunko mondjara rakta le a telefont, "na ennyi, viszlatasra" szoveggel ).

Szóval egyelőre a Deák 430 forintos ára tűnik a legjobbnak.

rezgaras, kosz az ismertetest. Azt mar tudom, hogy azt a 3 sines rendszert nem valasztom.
A 2.7-mm-es I profilt sem, mert eleg ritka es tul magas.
A 2.5 es a 2.1 mm kozott gondolkozom. Esetleg vegyítés.
Mivel írtatok itt a döcögésről 2.1-es síneken, asszem nem azt fogom választani, mert nincs kedvem azzal foglalkozni, hogy vajon az adott mozdony döcög-e vagy sem.

Egyáltalán minek 2.1-es sín? Az az élethűbb?

Matiz ezt írtad az 1758-es hozzászólásban: "Van a sinrendszerhez kocsiszetkapcsolo is," Mi az a kocsiszetkapcsolo?

etwg Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1910
Sineket külön nem, de több semleges gyár szállit egy különlegesen hajtogatott bronzlemez csikot, ami egyenáramu sinek talpfái alá helyezhetök, és a talpfák között kissé kiállva biztositják az áramellátást. Balhé, csak a váltok körül szokott lenni, mert ott meg kell emelni a kontaktusokat, hogy azok felemeljék az áramszedöt a sinkorona fölé. Igy az, ha minden jol megy zárlat mentesen csuszik át a keresztezödö sinek felett. Hát nem egyszerü megoldás, meg nem is szép. Elönyökröl alig hallani, tehát jobb ha mindjárt el is felejted.
A nem Maerklin által gyártott mozdonyok csak nagyon körülményesen vethetök be egy Maerklin terepasztalon, rendszerint futási kulturájuk évtizedekkel elözi meg a Maerklinét, azaz nem lehet öket egy lapra (sinre) tenni.

A Maerklin piacrészesedése pedig nemcsak az általa gyártott H0-as váltoáramu modellekböl jön ki, hanem mindenböl, amit gyárt (ma már a TRIX meg a MINITRIX is ide tartozik, meg a MAXI, stb.). Ezek a modellek sokszor sokkal drágábbak, tehát többet nyomnak a statisztikában.
A H0-ás Maerklinesek egy furcsa társaság, mert azzal etetik a világot, hogy ök az igazi modellezök, annak ellenére, hogy sok modell még csak nem is hasonlit az eredetire, a sinek katasztrofális geometriával rendelkeznek a modellek akkora ricsajt csapnak, hogy a klubban még beszélgetni sem lehet, de a börzén sok gyüjtö vagyonokat ad egy öreg Maerklin modellért.

Előzmény: joem (1908)
crash__override Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1909
Nem kell azert ennyire lehuzni...

Nem tudom hallottatok-e mar az NN3-rol. Ott azert a sracok igen eloszeretettel hasznaljak ezeket a motorokat.

Az NN3 a 3 lab nyomtavu kisvasutak brit N (1:153) meretaranyu modellezesi iranyelve.
A sracok ilyen motorbol epitettek mozdonyt, es meg senki sem panaszkodott ra. Ket-harom kocsit szerintem azert elbir.

Egyebirant 1.5v-al megy.

Ha valaki bovebben kivancsi az NN3-ra, nezzen el a www.nn3.org -ra.

Crash_

Előzmény: etwg (1905)
joem Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1908
A témához még csak annyit, hogy a ROCO majd' minden mozdonya kapható váltakozóáramú kivitelben is. Sőt a DOM models honlapján (http://www.dom-models.de) valamennyi mozdony (Csörik, Szilik, Szöcske, BoBok) AC verziója is szerepel. Hogy vágányt gyárt-e a Märklinen kívül valaki, azt nemtom.
Előzmény: rezgaras (1907)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1907
raki írta:

> sínt, ami H0-s volt és középen fogak voltak minden talpfán.
> Az mire jó?

Azt hiszem, olyat kérdeztél, ami a FAQ (Frequently Asked Questions) kategóriába esik, a legtöbben triviálisnak tartják, talán ezért nem kaptál eddig választ rá.

Märklin sint láttál. Abban a két sín azonos póluson van, és a középsô pucukák adják a másik pólust. A Märklin rendszer nem egyenáramot, hanem váltóáramot használ. A mozdonyok irányváltására egy rövid, nagyobb feszültségű impulzus szolgál. A Märklin rendszer egyáltalán nem kompatibilis a többi modellvasúttal. Miután a kerekek nincsenek szigetelve, a kocsik rövidzárlatot okoznak. Leszigetelni sem érdemes ôket, mert a kerék kialakítása is más. Kocsikhoz rendszerint lehet cserekereket kapni, mozdonyokhoz csak ritkán.

A Märklin modellek igen robusztusak, általában nem igényesen részletezettek és a cég monopoljellegánek megfelelôen igen drágák. Németországban és Svájcban azonban a modellvasuti piac több, mint 50%-át ôk adják. Mi nagyon szerencsések vagyunk, hogy nálunk ez a kis piac legalább nincs felosztva két inkompatibilis rendszer között.

Előzmény: Törölt nick (1900)
vsanci Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1906
Köszi a helyreigazításokat klein ügyben, ezekszerint rosszul tudtam....mégegyszer köszi!!
Üdv:
Vsanci
etwg Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1905
A másik dolog meg a motor feszültsége. Egészen biztos, hogy nem 12V -ra készült. Sajnos még a legmodernebb elektronikával sem egyszerü ilyen motor tápját megvalositani (illetve majdnem annyiba fog majd kerülni mint egy jo 12Vos motor).

Engem is érdekelne, hogy mire jutsz a motorral.

Előzmény: rezgaras (1904)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1904
zakat írta:

> vásároltam egy NOKIA 3210-es vibramotort

Majd számolj be róla, hogy hogyan fut vele a mozdony. Engem érdekelne, hogy le tudja-e húzni a falról a tapétát :-)

Az az igazság, hogy vannak fenntartásaim ezekkel a motorokkal kapcsolatban. Végülis egy 6mm átmérôjű motortól nem lehet sok forgatónyomatékot elvárni. Gondolj bele, a forgórésze jó esetben 4mm ármérôjű! És nem is arra készült, hogy nyomatéka legyen, mert hiszen egy excenterhez nem sok kell :-(

Dehát lehet, hogy kellemes meglepetést okoz...

Előzmény: zakat (1896)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1903
by az ex bhv írta:

> Nos hát a Roco gyárt átmenő papucsot 2,1-2,5 re!

A modulok között használtok sínösszekötôt?

Ha jól értettem, Németországban mostanában az a gyakorlat, hogy a modulok között nem használnak semmilyen összekötôt. A sinek ki vannak vezetve a modul pereméig, és a modulok dobozát a szárnyascsavarokkal úgy összehúzzák, hogy nem tud elcsúszni. Így marad a sinben egy 0,5-1mm-es rés, de az nem számít.

Ha viszont ezt így csinálják, akkor az esztétikai szempontoktól eltekintve tökmindegy, hogy milyen magasságú sín van a szomszédos modulokon! (csak a sínfejek tetejének kell egy szintben lenniük)

Előzmény: by az ex bhv (1895)
Carpy Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1902
Kleinbahn:

Most akkor a Mariahilfertol egy utcasarokra levo bolt melyik cege?

Előzmény: rezgaras (1901)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1901
etwg írta:

> rosszul tudod a Klein ügyet. Igenis nagyon szét váltak,
> annyira, hogy kb. 10 éve még a gyárat (1 volt) átvágták egy
> berlini fallal

Még azt a pletykát hozzáteheted, hogy - ha jól tudom - testvérek, és örökölték a gyárat. Aztán összevesztek az üzletpolitikán, konkrétan azon, hogy inkább minôségi terméket gyártsanak drágán, vagy olcsóbb játékárut. Ezért kettéváltak, és az egyikük ezt gyártja, a másikuk azt.

Ha jól tudom, Kleinbahn csak a saját üzlethálózatán keresztül árul, ilyen üzletek csak Ausztriában vannak, nagyobb városokban. Volt egy bolt Németországban is, ha jól emlélszem Münchenben, de nem tudom, megvan-e még.

Klein a szokásos úton értékesít.. Szerintem nemcsak Németországba exportál, hanem mint a legtöbb gyártó, mindenhová, ahol megveszik. Németországban minden nagyobb modellboltban, az Internetes boltokban is lehet kapni Klein Modellbahn terméket.

Nem tudom, hogy néz ki manapság egy Kleinbahn mozdony, de a régebbiek, amelyekben a csiga egy, a motor tengelyére felcsavart drótból volt, mechanikailag a "szemét" kategóriába esnek. A kerekek régebben pedig egy viszonylag puha fémötvüzetbôl voltak, ami arról volt nevezetes, hogy már 3 méter futás után is annyira koszos lett, hogy a mozdony nem kapott áramot. Szóval, ahogy a németek mondják, "Finger weg" (el a kezekkel) a Kleinbahn termékektôl.

Előzmény: etwg (1898)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1900
Nemrég láttam olyan sínt, ami H0-s volt és középen fogak voltak minden talpfán. Az mire jó?
crash__override Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1899
Szia zakat!

Eloszor is : hol es mennyiert vetted a motort ?

A masik : En anno ugy oldottam meg a tengelyrehuzos dolgot, hogy egy roncs mozdonybol kiberheltem a csigat. A furat a csigan viszont tul nagy volt, ezert a motor tengelyere varrocernat tekertem szepen sorban, jol lelapitva, es a cernakoteget atitattam mugyantaval.

Amikor megszaradt (1 nap), egy tolomerovel lemertem a tengely atmerojet, es befogtam a furogepbe, hogy a kapott tengelyvastagitast egyenletes feluleture es atmerojure csiszoljam 1200-as papirral (nagyon figyelni kell, hogy ne legyen excentrikus).

Sajna elsore nem jott ossze a dolog, de meg egy reteg mugyanta, csiszolas utan eleg jol passzolt. Barbar modon pillanatragasztoval rogzitettem.

Kokanyolas, de muxik, es nem a mozdony belsejet kell nezegetni :-)

Crash_

Előzmény: zakat (1896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!