Keresés

Részletes keresés

Fecus Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1943
Jöhet magánba is ha más nem érdeklődik.
foldif@my-deja.com
Kösz,
Feri
Előzmény: Bender Oszi (1938)
Fecus Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1942
Még mindig XtrkCad. Valaki írta, hogy át kell írni a fájlban a méretet ha nagyobb asztalt szeretnék. Átírtam egy kicsit nagyobbra mint a demo max., erre letiltotta az összes parancsot. Valakinek tapasztalata?
Köszi
Feri
crash__override Creative Commons License 2000.12.06 0 0 1941
Szia!

Nekem a WinTrack a legszimpatikusabb, de nem tudok belole fullt szerezni (199 markat meg nem adok erte, inkabb mozdonyt veszek az aran :-) )

Bar most jol megszivatott, mert a default turesekkel elb@szta az allomasterveket, es sakkozhattam, mire a bevasarolt sinekbol rendes allomast tudtam fabrikalni.

Crash_

Előzmény: Fecus (1934)
Bender Oszi Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1940
Szia Gyurmosz!

NOHAB, E69, SNCF CC7001 mozdonyoknak egyforma és a V100, V200, Szergejeknek is egyforma a kereke, mind megy rajta. Váltón még nem próbáltam. Nagyon-nagyon kicsit surrog, lehet, hogy csak képzelem a surrogást. Nem is a sínleszorító lemezhez imitációhoz, hanem a leszorító csavar imitációhoz érhet hozzá egy kicsit, de egyáltalán nem zavaró.

gyurmosz Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1939
A NOHAB neked megy rajta???
Az enyém nem ment :-(
Én egyébként Roco ",1-est használok, és tökéletesen megvagyok vele elégedve.
Előzmény: Bender Oszi (1937)
Bender Oszi Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1938
Régebben szó volt a reed-relés kapcsolósínről, én kb. 15 éve használok egy általam kitalált kapcsolósín megoldást, semmilyen mozgó alkatrésze nincs, csak egy relét működtet, ami kapcsolja a blokktérköz rendszert. A relé helyett bármi mást be lehet tenni. BMP fáljban megrajzoltam az egészet, ha valaki segítene, hogyan tudom a ide a fórumba bemásolni, közzétenném.

Oszi

Bender Oszi Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1937
A 2,1-2,5 mm-es sín dilemmához mondanám, hogy kipróbáltam néhány PIKO mozdonyt 2,1 mm-es ROCO sinen és remekül mentek (V200, V100, Szergej, E69, NOHAB, BR 55, BR84). A nagyon-nagyon vájtfülűeknek ajánlott egy keveset, talán 1-2 tized mm-t lecsiszolni a karimából, de csiszolás nélkül is működik. Az Erkel utcában fikázták a PILZ (TILLIG) kitérőket, hogy állítólag nem jó a csúcssín és a tősín érintkezése, ezért akad rajta a vonat és a PILZ állítómű sem jó, a "profik" a PILZ kitérőhöz ROCO állítóművet használnak. Van valakinek tapasztalata ez ügyben? Vajon a jövő a 2,1 mm-es sineké (?), mert akkor még most áttérnék a 2,1-es sinekre. Nekem régi PILZ-es terepasztalom van, a rezezett sinekkel és kitérőkkel, és régebben jól működtek. Költözés óta a padláson van, nincs összerakva, ezért nem tudom még kipróbálni.
etwg Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1936
A Liliput tönyleg egy BACHMANN cég, mégpedig a koncern egyik csucsvállalata. A BACHMANN ma már majdnem mindent Kinában csináltat, és sok modell vonala nagyon jo minöségü. (A LILIPUT, a G-Scale, Om stb.).
Előzmény: rezgaras (1932)
Fecus Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1935
Bocs. Hamar írtam. Megvan.
Feri
Fecus Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1934
Sziasztok!
Letöltöttem az XtrkCad-et de egy árva sínt sem tudok letenni. A DEMO miatt? A Help alatt fut a demó, de ha kijelölöm a letett sínt akkor eltűnik, ha egy másikat hozok be az előző eltűnik. A WinTrack jobb?
Feri
crash__override Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1933
Sziasztok!

Az iment eltevedtem a wintrack honlapjara. S mit lattam ? Kijott az 5-os verzio, iszonyatosan jo 3d kepessegekkel.

Nincs valakinek esetleg fullos ?

Crash_

rezgaras Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1932
luc72 írta:

> a márkája liliput.... Made in China

Úgy tudom, Liliputot az utolsó összeomlása után megvette Bachmann, aki pedig nem más, mint a hong-kongi játékmulti, Kader.

Előzmény: luc72 (1930)
fitt Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1931
Üdv Mindenkinek!

Szép Mikulás ünnepet Nektek, különösen a gyermekeseknek!

luc72 Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1930
Hello

Ma megint betévedtem egy modell boltba és meg leptem magam mikulásra két négy tengelyes tartályvagonnal, a márkája liliput. Itthon megnéztem van e esetleg a dobozra írva a honlapjuk, és ekkor vettem észre hogy Made in China, na ez jó átb….s darabja 4000 Ft-ért. Ki vetem a dobozból, elég szép, a feliratok élesek, olvashatóak, viszont a számomra döbbenetes Rugózik az ütközője. A hét vége jó valakinek?

Csá

vsanci Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1929
Szasztok!
Két újabb linkkel bővült a webzin, valamint átnéztem a cikkeket helyesírás szempontjából is. Ha van még kifogás kérem írjátok meg továbbra is. Továbbá várom a cikkekekt, képeket, beszámolókat (remélhetőleg a kiállításról is lesz majd!!! kedves pg54)
Üdv:
Vsanci
etwg Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1928
Lehet, hogy a motorok kibirnak talán 2-3V, akkor aránylag egyszerüen lehetne 4 motoros mozdonyt késziteni (4 motort sorba kötni). Igy még talán menne is a mozdony, amennyiben a motorok szorása (elektromechanikus) nagyon kicsi, különben a könnyebben futo motor leég, mert a többi még állni fog, azaz nem lesz rajtuk feszültség esés.
Az áttételt még talán meg lehetne oldani, ha igen finom fogaskerekeket használsz (kisebb modullal mint 0,3 , gyakorlatilag oramü alkatrészek. Valamikor a villanyorában is voltak igen finom áttételek. Mindenképpen kb. 1:20 -1:30 áttétel kellene, azaz egymenetü csiga, és kb. 20-30 fogu fogaskerék. Ekkora kerék meg csak 0,2 modullal jön H0 nagyságba (30x0,2=6 mm átmérö).
Előzmény: Törölt nick (1922)
pg54 Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1927
Erről nekem is van egy régi történetem... Azóta nem is megyek oda, nagy ívben elkerülöm!
Előzmény: Carpy (1925)
pg54 Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1926
Köszi!
Kb. 12 és 2 között leszünk ott (7-8 fős csapattal).
Előzmény: Törölt nick (1921)
Carpy Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1925
A Sziv utcai boltot iskolapeldakent lehetne emliteni a "Hogyan legy bunko a vevokkel?" c. orakon.
Előzmény: Törölt nick (1911)
fitt Creative Commons License 2000.12.05 0 0 1924
Sziasztok!

luc72 hozzászólását annyival egészíteném ki, h. találtam egy portált, ahonnan 8 óra késéssel én is megtaláltam a Klein Modellbahn honlapját:

http://pfau.informatik.uni-kl.de/marder/model.htm

Üdv Mindenkinek

Előzmény: luc72 (1923)
luc72 Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1923
Vsanci

Az oldal neve WWW.KLEINMB.AT

Egyébként nagyon szépen futnak a kocsik, az egyik egy MÁVos fedet teher, személy vagon hosszúsággal tolható ajtókkal meg a már említet koszolással. A másik kettő négy tengelyes nyitotkocsi az egyik MÁVos A MÁSIK Gyeseves. A vagonok oldalán szokott lenni egy rácsos ablak amibe a menetlevél kerül, na ez külön alkatrész úgyhogy akár egy kis papiral szebbé lehet tenni, a korlátok is különáloak plusz még egy kis zacsi alkatrészt adnak hozzá. Egyébként a Roco kocsiknál menyire sűrű probléma hogy némely kerék egy kicsit szorul? Mert nálam nagyon sűrű.
Kedves mindenki a most következő börzén lehetne találkozni és így személyesen meg lehet beszélni sok kérdést. Plusz mivel én mint mondottam H0-ban még nem vagyok nagyon otthon, és megint egy kisebb összeget szándékozok elkölteni jól jönne a segítség, hogy mi menyit ér. Most tolató mozdonyokat keresek meg vagonokat egyébként már 3-ra bővült az M62-es flottám. Jut eszembe gyermekkorom áhítót mozdonya volt és én akkor azt a becenevet halottam, hogy „kockadiesel”.
Remélem a hétvégi börze jó lesz mindenkinek

Na csá nektek.

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1922
Hello!

Probaltam utanaerdeklodni az akkumlator-motoroknak, de sokalltam a 3500Ft-os arat. En egyebkent H0 modellre gondoltam, Co`Co` modellre, amiben sorosan vannak kotve a motorok - de szamitasokba es egyeb dolgokba nem merultem bele, pusztan elmeleti vonalon gondoltam :-)
Egyebkent, amit meregettem is, a Faller Car System motorjaibol az egykori PIKO BR118-at at lehetne epiteni, 4 motorosra - minden tengelyre egy motor. Bar, ez csak direkt meghajtassal lehetne, tehat a motor tengelyen levo csiga mar a mozdony tengelyen levo fogaskereket hajtana, ami ugye kb. TGV sebesseg es nullahoz kozelito vonoerot eredmenyezne - vagy nem?

Viszont, ha sikerulne megepiteni, akkor a belsejet is kialakithatnam: vezetoallas, etc... (na, bilibe log a kezem :-((( )

udv!

Törölt nick Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1921
"Tudtommal a szombathelyi modellvasúti kiállítás december 2-től 17-ig tart.
Tudna-e valaki segíteni:
mikor van nyitva?
hol található?
(Csütörtökön szakkörös gyerekekkel szeretnék elmenni!)"
Nincsen fix információm, csak tippem, mert itt szokott lenni:
MMIK (Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ), Ady tér (a távolsági buszpályaudvarnál). Nyitvatartás szerintem 10-18 óráig. Ha csütörtökön mész, még találkozhatunk is!

Macibb

Előzmény: pg54 (1916)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1920
Szia Rézgaras!

Rosszúl értetted a 2,1-2,5 átmenő papucs nem a szélen van hnem magán a modulon van!

Tehát az A oldal 2,1 a B oldal már 2,5 mm-es sín van rajta!
Zsolt

Előzmény: rezgaras (1903)
Fecus Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1919
Sziasztok!

Nem akarok FAQ-t kérdezni. Most találtam Rátok és a listára, sajnos nem találtam forrást, hogy egyben letölthetném az eddigi levelezést és még nem tudtam végigolvasni teljesen az archívumot. Jöhet magánban is a válasz. Tudtok-e tanácsot adni a (újra)kezdéshez H0 méretben, magyar nyelven pl. könyv, neten fájl, amelyben bővebben kifejtenek néhány alapvető trükköt azokról a dolgokról amiről a leveleitekben írtok és nektek evidensek. (Terepasztal anyaga, sínméretek,hegyek és egyéb tereptárgyak, rögzítések, ...)
Olvastan a PC-s vagy uC-s vezérlésekről. Valószínűleg egy idő után én is eljutok a Ti szintetekre. Addig is ha az említett ötletek (foglaltság érzékelés, jelzővezérlés) nem képezik kereskedelmi tevékenység alapját (na ezt hogy tudtam így megalkotni), akkor közzé lehetne-e tenni valamelyik web oldal ftp részeként?
Köszi,
Feri

rezgaras Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1918
joem írta:

> a DOM models honlapján (http://www.dom-models.de)
> valamennyi mozdony (Csörik, Szilik, Szöcske, BoBok) AC
> verziója is szerepel

Meg kéne kérdezni, hogy hányat adott már el belôlük.

(az ördögbe is, ma nagyon rossz a májam)

Előzmény: joem (1908)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1917
raki írta:

> ( nikkel silver - mondta az eladó)

Ez az angol neve az alpakkának ;-)
De az öregebbek néha German Silver-nek is hívják. Azt hiszem, régen Magyarországon is hívták "német ezüstnek".
Németül meg "Neusilber", katalógusokban NS-nek szokták rövidíteni. 62% réz, 23% cink, 15% nikkel. Kilóra egyébként ugyanannyiba szokott kerülni, mint a sárgaréz, mire sín lesz belôle, valami miatt mindig drágább ;-)

Nem egészen értem, hogy miért kerül a 2,1mm-es ennyivel többe, mint a 2,5mm-es. Amerikában pl. ugyanannyiba kerül. Azt hiszem, egyszerüen üzletpolitikai okai vannak, az eladók lassan meg akarnak szabadulni a 2,5mm-es sinektôl.

Pedig a 2,1mm-es szebb. Szônyegvonatozáshoz azonban szerintem jobb a 2,5mm-es, mert ha véletlen rálépsz, kevésbé görbül el. Azt is szokták csinálni, hogy a terepasztal látható részét 2,1mm-es sínnel készitik, az alagutakban meg a háttér állomáson viszont berakják a 2,5mm-eseket.

Előzmény: Törölt nick (1911)
pg54 Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1916
Tudtommal a szombathelyi modellvasúti kiállítás december 2-től 17-ig tart.
Tudna-e valaki segíteni:
mikor van nyitva?
hol található?
(Csütörtökön szakkörös gyerekekkel szeretnék elmenni!)
etwg Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1915

Szia crash__override

Azért, ha már valamire hivatkozol jobban is megnézhetted volna a dolgokat. Az elsö képen ahol a motorok vannak, van mindenféle motor, csak éppen a telefenbol valo nincs ott. Ismerem a kiteket, és azok zinkötvözetböl készülnek, olyan nehezek, hogy még az Arnold N mozdony alváz is tönkrement alattuk. (eddig két darabot épitettem megbizhato sárgaréz alvázra).

Ök csak hivatkoztak ezekre a motorokra ( a második kép), de nem láttam valamilyen beszámolot, hogy hogyan oldották meg a problémát. Lehet, hogy csak nem bukkantam rá, esetleg szolj, hogy hol van ha van.

Az egyetlen probléma, hogy valamennyi más motor egy többé-kevésbé modellvasutra tervezett és használt motor (8-12V), tehát ezekkel nincs is probléma (kb. 10-20szor nagyobb teljesitményüek).

Az ajánlott áramlimitelö rendszer nem rossz, csak van egy probléma, hogy csak egy polaritásra müködik, azaz kettö, meg egy pár dioda is kell, ami megoldatlan probléma egy olyan mozdonyban, ahol a motor méretei miatt maga a kazán....

Ennek ellenére, kérlek probáld ki, és esetleg tanácsokkal segithetek is, hogy hogyan csökkentsd a feszültséget, de hogy hova tedd majd az áramkört az csak TT-ben vagy H0-ban lesz megoldhato.

Előzmény: crash__override (1913)
etwg Creative Commons License 2000.12.04 0 0 1914
A 2,1 mm-es sinek szebbek, élethüebbek, különben semmi más különbség nem szokott lenni. Az egyetlen probléma az öreg kerekek tul nagyok ezekhez a sinekhez, és a sinszögeken futnak. Ezt azonban már megbeszéltük.

A kocsiszétkapcsolo meg egy speciálisan kialakitott, mágnessel vezérelt sindarab, ami ha felette vannak a kapcsolok, és megnyomod a nyomogombot, akkor szétkapcsolja a szerelvényt.
A kapcsolok között két fajta szokott lenni.

A: az egyszerü kapcsolo, amit ha szétkapcsolsz akkor a vagon ott marad, és ha ujra neki mész a mozdonnyal az azzal összekapcsolodik.

B: A modernebb elökapcsolási rendszer. Ez szintén szétkapcsolodik a fennt emlitett vágányon, azonban, ha a mozdonnyal innen továbbtolatsz (csak tolatni!) akkor eltudod tolni a vagont oda ahova akarod, majd a mozdony visszamehet oda ahonnan jött. Csak ha a mozdony teljesen elhagyta a vagont, áll a kapcsolo az eredeti helyzetbe, azak kapcsolodik a odatolt szerelvénnyel.

Az A.tipusu kapcsolok pl. a Fuggerth, a régebbi PIKO, a Tillig=Zeuke (ugy az öreg mint az uj tipus), valamennyi N kapcsolo.

A B. tipusu kapcsolok legelterjedtebb példánya az amerikai KADEE és annak mai változatai (McHENRY, EZ-MATIC, stb.), MICRO-TRAINS (N változata a KADEE-nek), de valamennyi modern europai kapcsolo is:
ROCO Kurzkupplung (ha benne van az a kicsi ives dolog)
A ROCO Profi Kupplung
A MAERKLIN, valamint a FLEISCHMANN Profi kapcsoloi.
(Németül Vorentkuppler-nek nevezik)

A Maerklin/Trix, meg az ARNOLD ezenkivül gyártanak távvezérelt kapcsolokat is, ahol a távvezérlés magán a mozdonyon van (TELEX stb.) Ezek vezérlése egy kicsit bonyolultabb, ezért föleg digitális modellekbe vannak beépitve, ahol az egyik funkcio lett erre kihasználva (F4).

Előzmény: Törölt nick (1911)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!