Ez mi? A tankra gondolsz? Mármint arra, hogy a Fuggerth M41-esen nem látszik az igazi Csörgôk egyik legfôbb jellegzetessége, hogy a tank jól észrevehetô módon szélesebb, mint a kaszni. Én új tankot csináltam neki..
A Szergej ára német (nem olcsó) modellboltokban 240 Márka. Ez tényleg szemtelenül drága, igaz, a modell elég jó. Átszámítva 34000 Ft, tehát Magyarországon csak valamivel drágább. Hogy ennek mi az oka, azt már nem tudom. Az igaz, hogy a magyar ÁFA 25% a német meg csak 16%, de a német kiskereskedelmi árrés 100% fölött van! Talán a magyar kereskedôk többet akarnak rajta keresni, mint a németek.
Nekem az a véleményem, és ezt már a német Newsgroup-ban is hangoztattam egy párszor, hogy a modellvasút ipar és -kereskedelem ezzel az árpolitikával a saját jövôjét szünteti meg. Ezek a jóemberek még mindig nem jöttek rá, hogy itt nem egymásnak jelentenek konkurrenciát, amit a jól működô kartell-rendszerrel ki lehet vasalni. Nem, az ô konkurrenciájuk a Nintendo, a Playstation és a többi hasonló játék. Csak a felnôtt modellezôknek van annyi pénzük, hogy megvegyék a mai modelleket, de az összes felnôtt modellezô, akit ismerek, játszott vasutakkal gyerekkorában is.
A mai gyerekek nem játszanak modellvasúttal, és így nem is lesz belôlük felnôtt korukra vasútmodellezô. Szvsz ezt hívják rövidlátó üzletpolitikának.
Nagyon szomorú azt látni, hogy Fuggerth, aki 7 évvel ezelôtt még elmagyarázta, hogy ô a magyar piacra gyárt, ennek megfelelô minôségben és árral, szintén erre az útra lépett. Az M41-es már itt-ott 13000-14000 Ft-ba kerül. A Roco legolcsóbb dízelmozdonyát kb. 100 Márkáért lehet megkapni, és szerintem mechanikusan sokkal jobb, mint a Fuggerth modell. Amerikában már ennek a feléért lehet egész jó modelleket kapni.
Tehát úgy tűnik, itt megint egyfajta piacletarolás indult meg, "utánunk az özönvíz" jelszóval.
Ünnepélyes bejelentésem van elérte a webzin a 10 000-ik látogatót!!!! VIVÁT!!!!!
Várom a cikkeket, képeket, és mindent ami vasútmodellezéssel kapcsolatos....
Le van megint esve az állam az áraktól. Ugyanis tegnap itt Szegeden beadtam a Mikinek egy picit lelakott de működő Szergelyt 6 000 Ft-ért és 13 000 Ft-ot fizettem rá egy, ugyan átfestett de kiváló minőségben átfestett, és feliratozott MÁV M62 156 os magyar Szergelyre. Dolog pikantériája, hogy az ütközők rugóznak (és nagyon finom vékonyak az ütközők nem vastagodtak meg emiatt). Azt ,hogy hogyan működik az ütköző ne kérdezzétek nem to'm...jól. Az ára a fenti 38000-hez képest fődíj!
Nem, nem!
Azért kell bele a két elem, hogy független legyen az üzemfeszültségtől. Az elektronikával éri el az áramátalakítást, úgy ránézésre egy rezgőkör rejlik benne.
Engem épp az gondolkodtatott el, hogy nem lehetne-e elemek nélkül megoldani... mondjuk a mozdonyt működtető egyenáram mellé bevinni egy stabil 3 V váltófeszültséget, ezeket nem lenne nehéz szétválasztani...
Ha érdekel, szívesen elküldöm postán a kapcsolási rajzot!
Gondolom, akkor a neon-vilagitas csak valtakozo-aramu modellekhez alkalmazhato?
Ma epitettem egy diorama-felet: kb. 25 cm hosszu egyenes sin egy 13cm szeles terepen. Hungarocellbol faragtam ki az alapot, erre jott a fu-mintazat, az agyazatko, aztan a sinszal, aztan megint agyazatko. Mindenfele maradek anyagbol keszitettem meg par dolgot: taviro poznakat vezetekkel, km-kovet (kemenybol reszeltem! :-) ) rozsdas sinszal van teve a talpfakra...szerintem nagyon szep lett - ahhoz kepest, hogy most csinaltam eloszor ilyet. (Kene meg vagy 12 meter ilyen, es lenne egy szep asztalom :-)) ). Fenykepek lesznek, majd beteszem ide is.
Új Szergejt cseh kivitelben pénteken láttam az Alkotás u-ban a Beleznay féle boltban, ott 38000 HUF-ba kerül (cseh, ha jól láttam, de semmiképpen sem magyar), és ha jól emlékszem szintén pénteken láttam cseh Szergejt a Váci úti boltban, az ára szintén ez a nagyságrend.
Igen, ezek kocsitípusok (Bhv a sima, középajtós kocsi, Wry az büfé, a Bdt pedig vezérlő). Valahol van egy lista, ahol ezek részletesen le vannak írva, de a címet sajna nem t'om.
Magyar Szergej nem hiszem, hogy rendelhető, úgy emlékszem, hogy összesen 120-120 darabot adtak ki...
A német változatok folyamatosan kaphatóak? Esetleg cseh mozdony?
A "bhv", "Wry", "Bdt" mit jelent, talán személyvagon típusok (netán amit a Fuggerth gyárt)? Homályosítsatok fel légyszíves, hol lehet ennek utána nézni.
Találtam egy érdekes cikket az em 12/2000 számában: hogyan lehet egy személykocsi-modellben a neonvilágítást utánozni. Az írás szerint mindössze 2 db 1,5 V-os ceruzaelem kell hozzá, meg nem csekély elektronika (kapcsolási rajz és méretezés van!), amivel 100 V-ot állít elő (néhány mikroA az áram!), meg valami "neonfólia", és máris működik a dolog (60 üzemórát ígér).
Csörgőtuningra van lehetőség?
Én amit lehetett, megtettem (sötétszürke alváz, élethű homoktárolók, a festés módosítása, új psz, más lemezkivágás elöl), de még nem vagyok elégedett. A további tuningkisérleteim pedig kudarcba fulladtak :-(
Úgy látszik, kétféle ROCO 2,1-es sín van. A teljesen flexibilis sínnek kicsit alacsonyabb a sínleszorító lemez utánzata, ezen nem zörög a régi PIKO. Van ágyazatos, nem flexibilis sinem, és azon zörög. Ez lehet a magyarázata eltérő tapasztalatunknak. Egyébként az új GÜTZOLD Szergej kerekek 2,1 mm-es sínre készültek, viszont a rajtuk levő fogaskerék megegyezik a régi gyártmányon levővel, gond nélkül ki lehet cserélni, csak az a baj, hogy egy kerék cca. 1200,-HUF-ba kerül. Ez a kerék egyébként jó a régi V100, V200, V180, BN150 mozdonyokba is.
Ja, Kedves 101 ÜDV itt!Köszi a pozitív hozzáállást a topichoz.Most lehet,hogy tévedek,és nem akarok senkit megsérteni,úgy érzem ellenben Deákék nem nézik ilyen egyértelműen pozitívan a mi társaságunkat.Ha véletlenül tévedek,nagyon kérem ,ha olvassák itt cáfolják meg ezt. Bocsi sziasztok
Sziasztok!Ha már Pécsre szólitott a munka,megnéztem az általam ismert modellboltokat is.Armada Modellcentrum:Rengeteg auto,hajó,repülő modell kiegészítőkkel,különféle méretarányban.Voltak HO -ás figurák is ,ami minket érdekelhet.Menesztő forgalmista,mozdonyvezető stb.Volt néhány PIKO és ROCO szett ,néhány használt kocsi és mozdony ,javarészt Faller épületek.Ami viszont feltűnt! Volt Bz mellékkocsival TT-ben 31 500 pénzért.Ha ugyanez HO lett volna már itt nézegetném a vitrinemben, de sorry. Jó ez megvolt. Tom Cat játékbolt:Még szerényebb választék,Néhány használt piko jármű, néhány új Roco kocsi ,flex sínek egy-két kiegészítő.( millio lego,repülő és katona,hajó)Nincs Pécsen több hobby-bolt? san
Több hozzászólásban megemlítetétek a boltunkat /BYG/ sajnos néha elmarasztalóan, de teljesen jogosan.
Elnézést kérünk, hogy nem frissítettük a lapunkat, ezután igyekszünk napra készen lenni. A postán érkező üzeneteket naponta kétszer megnézzük, tehát ha valakinek kérdése van ott hamar választ kap. A csomagküldésre kitaláltunk egy viszonylag olcsó megoldást, eddig működött.
Kellemes Ünnepeket és jó vasutazást kívánun!
Bedőcs György /BYG/
De még milyen hosszú!!!
Az első villamosítás 1932.
Első komoly, vonalon is használt dízel: M44, 1954
Utolsó menetrendben közlekedő gőzösök a 80-as évek közepe (Na ennek még utánna keéne néznem, mert nem tudom)
Tehát testvérek között is 30 év az az időtartam, ami az elképzeléseidnek így elsőre megfelel...
ilyen meghajtásokra az ilyen motorok kivaloak, söt a FEATHER váltomotor is hasonlo alapon dolgozik. A motor olyan jo hatasfoku, hogy egy nagy ellenállással behatárolják az átfolyo áramot (kb. 50 mA) igy a motor állandoan áram alatt maradhat, és nyomja a váltot a megfelelö állásba. Áttételk nélkül!!!! Én is ilyen megoldáson dolgozom most a mozdonyom áramszedöinek a mozgatására. Elnézést mondenkitöl, akinek esetleg nekiestem, de mindig ugy tetszett, hogy mozdonyhajtásrol dumálunk.
Én amikor végiggondoltam a terepasztalomat: olyan 19xx évek, magyar szerelvények, néhol kis csalás, H0. Engem érdekel. Azt szerettem volna ha ráférne gőzös, dízel, villany. Van ilyen kor?
Feri
> A második generációsba tudom, hogy a német Brühler motor
> van. És az elsőben mi van?
Úgy tudom, abban is Bühler motor volt, egy vagy kettô.
Egyébként szvsz. EZ a Bühler motor nem egy nagy lövés. Eleve, ha jól tudom 3 pólusú, és mégcsak nem is ferde tekercs réses. Egy tisztességes modellmotor manapság ötpólusú, ferde réssel és kis átmérôjű kommutátorral. A Rocoban ilyen van. Az igazán tökös motorokban pedig gyűrű formájú szintermágnes van, nem két mágnes kétoldalt. A legfelsô lépcsô pedig a Faulhaber (vas nélküli forgórészes) motor.