Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2000.12.15 0 0 2053
Igen, igaz.
Tehát revideálom álláspontomat: az említett "gőzös" szintén ROCO, a BR50-esről van szó. A négytengelyes szerkocsi két hátsó kereke hajtott fogaskerékkel (a szerkocsiban levő motorral), és a "gépes" hátulról MÁSODIK tengelye kardánnal a szerkocsiból, majd a többi a csatlókkal. Az áramfelvétel viszont az összes keréken történik, a két rész között két (dugó+aljzat) vezeték veiszi át az áramot, alig lehet észrevenni őket!

A lyukbővítéssel kapcsolatosan leírtak igazak: minél nagyobb modellt építünk, annál inkább bejön az a geometriai probléma, amit a torzított vágányívek okoznak. A kerekek oldalirányú elmozdulása, és esetleg a tengelyek ívbe állása miatt a két oldal csatlóinak különböző hosszúnak kellene lenniük (ívben), ezt csak a kotyogások növelésével lehet kompenzálni. 1:87-nél még nem állnak ívbe a tengelyek, így itt szorosabb illesztés mellet is futóképes marad a jármű, de azért ilyenkor sem javasolják a kisebb íveket, pl. az említett BR50-esnél legalább R=500 mm-t ír a modell papírja. (PIKO 380-as ívvel nem illik kísérletezni, de saját tapasztalatom szerint a 440-ben már elmegy... lassan...

(Egyébként a Krokodilomon még soha nem hallottam hogy hangosabb lenne az áttétel, de a hét végén megvizsgálom a dolgot. Tetszene, ha így lenne...)

Előzmény: etwg (2047)
NO1 Creative Commons License 2000.12.15 0 0 2052
Sziasztok,

TT vagonok kb.30 db, 12 mozdony, sinek, trafok, terepasztaltartozekok, makettek, stb. egyben elado.

noone

zakat Creative Commons License 2000.12.15 0 0 2051
Szia pg54 !

A neonfólia meghajtó áramkör engem is érdekel, írd meg légyszives pontossan milyen újság hanyadik oldalán található az "érdekes cikk" , mert az "em 2000/12" alapján az ezermester újságra gondoltam, de abban nem találtam. Előre is köszönöm! ( Talán lemaradtam valamiről ? ) Szia !

Előzmény: pg54 (1993)
zakat Creative Commons License 2000.12.15 0 0 2050
Szia Rézgaras és Mindenki !

Megvettem a Nokia 3210-es vibramotorokat (1500Ft/db), ha még mindig érdekel írj, addig is félretettem neked 2 darabot. Négy motor még gazdát keres! Valamelyik börzére beszéljünk majd meg egy találkozót, ha lehetséges.

Előzmény: rezgaras (1966)
GEORGIE Creative Commons License 2000.12.15 0 0 2049
Mindne Topicolvasonak Kellemes Unnepeket kivanok!

januarban ismet leszek. Sziasztok!

Előzmény: vsanci (2048)
vsanci Creative Commons License 2000.12.15 0 0 2048
Most beszéltem a Vasút$Modell szerkesztőségével és azt a fülest kaptam, hogy a 2.3. szám egybevonva jövő hét elején jelenik meg. Többet nem tudok mert elfelejtettem rákérdezni mi lesz benne. De érdekes lesz az biztos.
Bár az első számot még nem láttam. Szegeden nem lehet kapni!!!! :-(az első számot) de postai utánvéttel megrendeltem. Azt az ígéretet kaptam, hogy az új számokat már lehet kapni újságosoknál és elő is lehet fizetni rá.
Ja megjelent a Makett és modell újság is. Bemutatkozik a Liszt Ferenc Eurocity Vasútmodellező Klub, riport a Nemzeti Vasúti Múzeum York Anglia cimmel szép képekkel és kétoldalas cikk a Pellédi vasútállomás modul rendszrű építéséről első része. Érdekes elgondolás, hogy egy már nem létező állomást és környékét modellezik, már alig várom a folytatást.
Kellemes hétvégét mindenkinek.
Üdv:
Vsanci
etwg Creative Commons License 2000.12.15 0 0 2047
Szia John Howard

sajnos már nincs meg a PIKO mozdonyom, de én ugy emlékszem, hogy a PIKO nem vetemedett ilyen bonyolult megoldásra, és csak a szerkocsi volt meghajtva (Gützold mechanika).
A ROCO-nál igazad van. Nekem elég jo tapasztalataim vannak a csatlos meghajtással. Immár 5 (H0-ban) és egy 1-es méretü mozdonyom van ezzel a meghajtással eredményesen felszerelve, és még a nagyobb lyukak ellenére sem szokott komolyabb probléma elöfordulni. A mostani mozdonyom az emlitett ROCO krokodil 1-es méretü változata (1:32), kb. 70 cm-es darab, és szintén ugyanigy van meghajtva (de nem gumiáttétellel mint azt a ROCO tette évekkel ezelött). A nagyobb lyukak azért is kellenek, mert a kerekeknek kell bizonyos mozgást engedélyezni (sokkal nagyobbat mint az eredetiben). Az 1-es modellen még rugozás is van amit a csatlok további felosztásával (akár csak az eredetiben) kell kompenzálni. H0-ás méretben erre nincs szükség, ott tényleg elég egy - két tized milliméterrel nagyobb lyukat furni. Az magában nem rontja az eröátvitelt, csak "hangosabbá" teszi azt, mert a csatlok zörögni fognak. Amennyiben a kerék osztás (90 fok) igen pontosan be van tartva, akkor nincs holt pont még a nagyobb lyukak ellenére sem, csak van egy bizonyos holt járat (2-szer fordulatonként és oldalanként) mikor a csatlok nem visznek át energiát - tehát nem mozgatják a kereket, csak kompenzálják a lyuk nagyságát. Ez ez kis csattanással szokott járni (hasonloan az eredetihez, ha nincsenek a csatlocsapágyak utánna állitva - ez csak a fehér fémü csapágyokra vonatkozik a golyoscsapágyas mozdonyokon az ilyesmi már nem szokott elöfordulni). Nekem kimondottan tetszik, ahogy a Krokodilom megy, mert ütnek a kerekek (azaz csattanak a csatlok miatt) akár csak az igazi, mig a barátaim által készitett ugyanilyen mozdony minden kerék fogaskerekes meghajtással teljesen simán fut (igaz, hogy nekik még nagyobb lyukat kellett furni a csatlokba a fogaskerék áttételek játéka miatt). Az ilyen mozdonyon a csatlo tényleg csak disz, és ugy kell kialakitani, hogy az soha se vigyen át energiát (mert az szoruláshoz vezet).

Üdv

Előzmény: John Howard (2046)
John Howard Creative Commons License 2000.12.14 0 0 2046
Csatló kontra fogaskerék: már a szép emlékű PIKO is alkalmazta a BR52-es modellen (kondenzációs, "Afrika-típus"), hogy a meghajtás a szerkocsiban volt. A "gépes" hátsó kerekére kardánnal hajt át, a többi kerekét a rudazat forgatja (meg a sín :) ).
A ROCO Krokodilja pedig kizárólag csatló-hajtású: a motor csak az előtéttengelyt hajtja, onnan az ÖSSZES kereket csak a rudazat mozgatja. Ennél persze nagyon precíz a mechanika, szó nincs "nagyobb lyukat fúrunk" megoldásról. Nagyon szép, nyugodt a futása, és teljesen megegyezik az eredetiével a meghajtás!
Előzmény: etwg (2016)
etwg Creative Commons License 2000.12.14 0 0 2045
Szivesen megtenném, de sajnos nem figyeltem annyira oda, mert mással voltam elfoglalva. Majd ha legközelebb arra járok, viszek ceruzát és felirom mi volt a boltban.

Üdv

Előzmény: GEORGIE (2044)
GEORGIE Creative Commons License 2000.12.14 0 0 2044
Szia etwg,

Bocs, hogy jobban tapadok, mint egy 3/3-as ugynok, de azt az egyet aruld el- felteve, ha lesz ra idod- hogy Zabszentol milyen szemelykocsik vannak conradeknal? Elsosorban az EPIV/V negytengelyes gyrosvonati kotsik erdekelnek. Nem is tudom, hogy miert:-)

Udv:

georgie

Előzmény: etwg (2041)
BoGar Creative Commons License 2000.12.13 0 0 2043
Szia Zsolt!
2 apró kérdésem lenne: Hol szoktál lenni a börzén, miről ismerlek fel, ha kimegyek?
BoGár
Előzmény: by az ex bhv (2038)
sansan Creative Commons License 2000.12.13 0 0 2042
Sziasztok!Zsolt,ha járok felétek, tudatom előző napon.Én is csak előző napon tudom meg,hova szólít a munka.Te is olvasod mindennap a fórumot? Más.A ROCO Es kocsinak ugye érdemes feketére festeni,vagy koszolni az ütközőjét, ugyanis az rozsdabarna mint az egész kocsi.Az igaz,hogy az életben olyan színű,de csak a vadonatúj kocsik nézhetnek ki mint a modell. Üdv san
etwg Creative Commons License 2000.12.13 0 0 2041
Szia Georgie,

én is megnéztem, és tényleg nincsenek az olcso modellek a WEBen. Ma rohanva átfutottam az egyik áruhazukon (SCS) ott viszont tele volt az egyik polc vagon kitekkel (tehervagonok) de semmilyen lista vagy leirás nem volt. A másik polcban csupa személyvagon volt (nem kitben) többnyire speciális CONRAD kivitel, tehát nem hiszem, hogy valamelyik katalogusba is megtalálhato. Volt Sachsenmodell, LIMA, ARNOLD, BRAWA,TRIX meg KATO is. Ezek az árak már nem voltak olyan érdekesek mint a kitek-é.
Az eladok éppen azon dolgoztak, hogy egy másik polcot üritsenek ki, mert állitolag egy kontejner ROCO modell érkezett (ne kérdezd, hogy mi.). Sajnos a modellboltok igy mőködnek, ma van valami, holnap meg már megint valami egészen más.

A váltáramu modellek mindig drágábbak (nincs nagy konkurencia, tehát a Marklin azt csinál amit akar a többiek meg hozzá igazodnak).

Előzmény: GEORGIE (2040)
GEORGIE Creative Commons License 2000.12.13 0 0 2040
Szia etwg,

beneztem a conrad.de-re de nem talaltam a "Most a CONRADnál PIKO, SACHSENMODELLE stb. eredetü dolgok vannak (kb 1/3 árban)." termekeket.

Biztos, hogy meg nem raktak fel oket, mert arban egyebkent nem olcso dolgokat kinalnak:-((

Egy kerdes:
Miert dragabbak a valtoaramu gepek, mint az egyenaramu tarsaik?

Előzmény: etwg (2036)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.13 0 0 2039
Ugye a Lángos vasútbörze lesz ezen a héten szombaton is? ( Modellbörze, Láng Művelődési Központ, 1139 Budapest, Rozsnyai u.3. , szombat
9-12 óráig)
by az ex bhv Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2038
Szia Sansan!

Nos mindegy én a régi el....szott kocsiaimat építettm át!
Nem lehetne estetleg személyesen megbeszélni egy találkozót?
Mind a kettőneknek jobb te látod a kész modellt én meg tudok árat mondani arra amit akarsz a modellre!

Csörgő tuning az sajana nem megy nem az én asztalom de talán tudok segíteni ha írsz az e-mail címemre!
/Szekszárdiak építik át a Csörgőket, ők építik át az én Csörgőmet/
Zsolt

Előzmény: sansan (2037)
sansan Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2037
Sziasztok! Zsolt! Légyszi írjál valami hozzávetőleges árat és miből áll pontosan a dolog.Zsír -új kocsival dolgozol könnyebben ,vagy mindegy ?Aztán ha a cégtől is úgy akarják megprobálom eljuttatni hozzád. Üdv san
etwg Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2036
Megprobáltam, és eljutottam már a 70. modellig a listán, de le van védve a másolás, igy nem tudom idetenni a listát.

Nem marad más hátra mint hogy bemész conrad.de shopba, kiválasztod a modelleisenbahn -t és utánna válogathatsz a mozdonyok meg a vagonok között nagyság és tipus szerint.

Sajnos többet nem tudok segiteni.

Üdv

Előzmény: GEORGIE (2035)
GEORGIE Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2035
estleg szabad kernem egy listat?

Konkretan Zabszemnek milyen szemelykocisjai vannak fent most?

udv:

georgie

Előzmény: etwg (2032)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2034
etwg írta:

> nagyon szépek a mozdonyaid meg a rajzok is.

Kösz. Mint már egyszer írtam, a teljes lap angolul:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/hobby.htm

Magyarul - még nincs készen:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/hobby_m.htm

A honlap NEM publikus, mindenkit arra kérek, ne tegyen rá linket. Itt láthatod majdnem az összes modellt és elolvashatod, hogyan készültek.

Előzmény: etwg (2031)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2033
etwg írta:

> http://www.newsgroup.de/
> Die Newsgroup de.rec.modelle.bahn konnte auf dem
> Newsserver lnews.rz.hu-berlin.de leider nicht gefunden
> werden.

Jóllehet, ez nem ide tartozik, megpróbálom röviden elmagyarázni.

A Newsgroup igazából NEM www szolgáltatás, azaz a normális használat során nem egy honlapon kell az üzeneteket megtalálni.

A Newsgroup, teljes nevén Usenet Newsgroup az NNTP protokoll szerint működik. Nincs szervere, hanem az üzenetek terjesztésében a világon található összes szerver résztvesz, amiben az NNTP-t installálták. Ha írsz egy üzenetet, akkor azt az a szerver, amire be vagy jelentkezve, szétküldi az általa ismert összes NNTP szervernek. Ezek megvizsgálják, hogy az üzenet már megvan-e rajtuk, és ha nem, feljegyzik és továbbküldik az általuk ismert NNTP szervereknek. Egy viszonylag bonyolult mechanizmus gondoskodik arról, hogy az üzenetek ne jöhessenek vissza, amikor már megkerülték a földet.

Neked ezzel az a dolgod, hogy utánanézzél, hogy a szervereden működik-e Newsserver. Ha igen, akkor a Netscape-en (vagy Exploreren) a konfigurációban megadod ennek a szervernek a nevét. Aztán kinyitod a Newgroups ablakot és aláírod (subscribe) a listáról azokat a Newsgroup-okat, amiket olvasni akarsz. Mármint ha rajta vannak. Nem minden szerver járat minden Newsgroup-ot, miután van már belôlük egy-két tízezer. Ettôl kezdve a böngészô programod gondoskodik arról, hogy megkapjad az üzeneteket és ha úgy akarod, ne lássad azokat, amiket már olvastál.

Van egy honlap Amerikában, ahol gyűjtik és archiválják a Newsgroup üzeneteket. De csak 1999 közepe utániakat, mert nekik sincs annyi helyük, amennyi üzenet megjelenik.

http://www.deja.com/home_ps.shtml

Itt megnézheted a de.rec.modelle.bahn kimaradt számait is.

Előzmény: etwg (2030)
etwg Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2032
Szia Georgie,

sajnos nincs komplett angol verzio a CONRAD-nak. (Az angol verzioban alig van modellvasut). Modellvasut föleg a conrad.de -n van (több 100 modellel) sajnos nincsenek fennt az aktuális kinálatok (kivéve 3 modellt). Németországban van külön modellvasut katalogus is (söt megy egy reklám a müholdas adokon). Ausztriában ez a katalogus még késik (legalábbis eddig még nem kaptam). Az osztrák CONRAD áruházakban viszont van egy pár regál vasutmodell, és sokszor egészen érdekes akciok (ilyen volt a JATT V60-as is, miután a TT nem fut nagyon Ausztriában itt azt 200 sillingért adták, Németországban kb ennek a 10-szereséért).
Ilyen a már emlitett HOPPER is a KATOtol. Nem tudom, hogy Németországban kaphato-e, de itt van egy csomo, és elég olcso. Minden benne van a vontato horogtol kezdve a feliratokig.
Sajnos be kell rendszeresen járni az áruházba, ami mostanában nem is olyan egyszerü mert sokszor nem férek be a parkoloba. Most nyitottak egy harmadik áruházat GRAZban, állitolag ez még nagyobb mint a két bécsi (ami nem aproság).

Előzmény: GEORGIE (2019)
etwg Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2031
Szia rézgaras,

nagyon szépek a mozdonyaid meg a rajzok is.
Gratulálok

etwg

etwg Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2030
Szia rézgaras,

én eddig mindig a MIBA oldalrol szálltam be a newsgroupba, most pedig ezt irja ki.
http://www.newsgroup.de/
Die Newsgroup de.rec.modelle.bahn konnte auf dem Newsserver lnews.rz.hu-berlin.de leider nicht gefunden werden.

Sajnos nem csináltam linket, és azota keresem öket.
Irj meg legy szives egy müködö cimet:

Köszönöm.

Nekem semmi kifogásom nincs az Athearn modellekkel, inkább a németeknek van, no meg persze, hogy egyik modelljük sem hasonlit a német jármüvekre. (De lehet, hogy az egész csak a német ipar lobbyjának köszönhetö).
A LIMA is csak német modellekkel meg árban tudta bevenni részben a piacot.

Nekem is az a nézetem, hogy a tradicionális német gyárak sokszor bizony nagyon gyatra modellekért kérik a csillagászati összegeket, de nem lehet nagyon kinyitni a németek szemét. Meg persze a német szakirodalom is a német gyártok malmára hajta a vizet. Nézz meg néhány tesztet, ahol a Marklint vagy a Fleischmannt hozzák ki gyöztesnek egy ROCO-val szemben, mikor pl. az egyik utobbi példában a Marklin S3/6-osa kb 1 cm-rel hosszabb mint kellene, sokkal rosszabbul megy mint a ROCO ugyanilyen modellje, (ráadásul még többe is kerül, hogy olyan dolgokat ne is emlitsek, hogy sok minden hiányzik a mozdonyrol, ami a ROCOn megvan).
Egyik korábbi tesztben, ha jol emlékszem PIKO kontra Marklin volt a tét, a PIKO rovására nyomták, hogy nem ugy világitanak a lampák mind elvárták, hogy Marklin hogyan vilagitott azt csak a boltban láttam, mégpedig ugy, hogy a hengerek közül a mozdony alá áramolt ki a lámpa fénye. Erröl a tesztekben valahogyan megfeledkeztek. Stb.
Ilyen piacon igen nehéz gyökeret verni, és ráadásul az amerikaiak nem is nagyon törnek Europába. Szrintem ha nem lettek volna itt állomásoztatott csapatok, akkor a mai napig is csak amerikai forrásbol jutnánk informáciokhoz meg modellekhez. Lehet, hogy valakinek a KFOR közül is majd egyszer eszébe jut Magyarországra modelleket hozatni. (Amerikában pont a hadseregböl származik sok vasut-modellezö).
Az biztosan feldobja majd a piacot nálatok is.

Előzmény: rezgaras (2027)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2029
pg54 írta:

> a rúd nemcsak hosszanti erőt kell átvigyen (pl. a holtpont
> közelében)

De, de! Ha nemcsak hosszanti erôt visz át, akkor valami baj van. Ha a kerekek rugóznak, vagy - ahogy szokásos - oldalirányban elmozdulhatnak, akkor a rudazatnak éppen úgy, mint az igazi mozdonyoknál, csak két-két kereket szabad összekötni, azaz egy 424-es csatlórúdjai 3-3 darabból kell, hogy álljanak.

Előzmény: pg54 (2021)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2028
pg54 írta:

> No, ilyent még nem hallottam, és kérdezem, ha valaki
> tájékozott ez ügyben: tényleg így van-e?

Gyakori megoldás, fôleg azok körében, akik maguk építenek. Az elônye az, hogy nem kell elvacakolni azzal, hogyan passzintja be az ember a motort a hosszkazánba a hajtóművet meg az állókazánba. Ráadásul így a mozdonyt ki lehet tömni ólommal, amitôl jobban vontat. Ha a szerkocsi tolja a mozdonyt, akkor mindig az a baj, hogy egy szokásos szerkocsiba nem fér el a motor meg a hajtómű mellett elég súly.

Sajnos a kardántengelyt nem könnyű álcázni. A tengeren túlon minden valamirevaló mozdonyban volt Stoker, annak lehet a kardántengelyt álcázni.

> Azokat a rudazat hajtja meg? H0-ban kibír ennyit a
> modellrudazat?

Az amerikai modellgôzösöket mindig is így konstruálták. A motor egy csigával a leghátsó vagy esetleg hátulról a második kereket hajtja, a többit meg a rudazat. Pontos munka kell hozzá, hogy simán menjen, és műanyag kerekekkel nem egyszerű. De nézd csak meg:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Drawing/342/342ARRA.GIF
http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Drawing/342/342AR13.GIF
http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Model/342/HEU1.JPG
http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Model/342/HEU3.JPG

Előzmény: pg54 (2015)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2027
etwg írta:

> melyik cimen szallsz be a newsgroupba?

A munkahelyi szerveren.

> nem hiszem, hogy Németországban el-e lehet adni egy
> Athearn mozdonyt

Miért, mi a bajod velük? Sajnos az újabb modelleket nem ismerem, de szerintem a régebbi Fleischmannok mechanikája sokkal gyengébb volt az Athearnoknál. A Limák pedig nincsenek egy lapon velük - persze itt sem ismerem a legújabbakat.

A modern Roco-k persze jobbak, azok szerintem a P2K-val meg az Atlasokkal vannak egy szinten. Bár nekem van egy régebbi Atlas/Roco mechanikám, és nem vagyok nagyon oda tôle. Az még szvsz. nem P2K szinvonal.

> mert a te 100% alulrol felfele van, azaz, gyakorlatilag fél
> áron veszik a kereskedök a modelleket

Pontosan így gondoltam.

Előzmény: etwg (2012)
rezgaras Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2026
crash__override írta:

> nem tudsz olyan ingyenes nem webes, hanem nntp-n
> keresztul elerheto newsszerverrol, amin van
> alt.binaries.pictures.rail group ?

Sajnos nem. Nálunk a CERN-ben az alt.binaries csoportok mindenestül ki vannak tiltva.

Csak tudnám miért... :-))))

Előzmény: crash__override (2011)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2025
Hello!

Szerintem a régi PIKO rudazat is elég tűrhetően bírja. A lentebb már sokat emlegetett 52-es is fogaskerekek nélküli. Igaz, a hajtás a szerkocsiban van (és csak azt hajtja) szerintem bírná a rudazata is.

üdv.

Előzmény: etwg (2023)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2024
Hello!

Anyagok: hulladék/maradék, papírragasztó
Technológia: AS szabvány szerint

(Ahogy Sikerül)

VSancinak elküldtem a leírást, ha minden igaz, felteszi az oldalára.

üdv!

Előzmény: Fecus (2020)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!