Nekem az a bajom, hogy mindig buherálok valamit a kocsin.
Utólag kerülnek bele gyári vagy gyárilag nem elérhető extrák.
Így lett tempomatom, kilépőfényem a tükörben, sárvédő gumim, hátsó szárny a csomagtartófedélen, bőrkormányom, szemüvegtartóm, így lesz hamarosan fényszórómosóm és guminyomás ellenőrzőm valamint beépített kapunyitóm.
Lehet ezek nélkül élni, de én ezen élem ki magam.
Azt szoktam mondani, jobb, mitha dohányoznék vagy kocsmáznék, de a párom szerint ez is túlzás.
Az új kocsi ellen is az a fő érve, hogy kezdődne előlről a buhera-időszak. :-)
Az egyes extrák hasznossága persze egyénileg eltér, de pl. a fűthető ablakmosó fúvóka is csak 5 eFt volt anno és ha csak egyszer segít, már megérte :-)
Ezt aláírom, nagyon is megnyugtató a tudat, h bőven van tartalék még, még akkor is, ha pl többnyire szabályos tempóval megy az ember fia...!!! Mennyivel jobb érzés úgy előzni meg a pótos ifát egy forgalmas alföldi úton !!! :-)))) úgyhogy csak a ménest keveslem mindössze...!!!
Nekem annyira nem hiányzik a többi, a toldó full extra volt anno, DE.... - útáltam az esőérzékelőt benne, csepegő esőben pláne! - kb 2-szer használtam a fényszórómosót - hátsó ablakot sosem húzkodtam magam előlről, az utas meg mé ne tekerhetne :-) Najó, ott le lehetett zárni pl, h a gyerek ne tudja letolni az ablakokat, hiába volt ott a gomb. - tempomat igazán hosszú pályázás alatt jön jól, de én nem szeretem, elalszom, ha semmit se kell csinálni :-) - tolatóradar hasznos igaz, de ha megszokod a méretet, már nem gond, ha nincs
Szóval lehet azé ezek nélkül is jönni menni :-))))
Mit szólna hozzá az asszony, ha nem férne el az űlésen? :-)
Nekem sem sok minden hiányzik a kocsiból, de azért a motorházba kellene az a 70-100 plusz lóerő, tetszene egy napfénytető, és a hátsó ablakok elektromos mozgatása valamint a Maxi-DOT és a Columbus navi.
A sportosabb, deréktámaszos vezetőűlés is jól jönne.
A 18'-os kerék túlzás, de nagyon szép lenne a könnyedebben tartott 160-as utazósebesség.
Most is tudok annyival utazni, de onnan már erőlködik a gép, ha gyorsítani kell.
Az RS-sel sem mennék gyorsabban, de jó lenne érezni a tartalékot és -ritkán, magányos utakon- ki is használni azt.
zöldek ide vagy oda, én nem húzom addig a olajcserét
Megnyugtatlak, a faradt olaj csaknem teljes egeszeben ujrahasznositasra kerul :-)
Es a varosi legendaval ellentetben nem lesz mar belole ujra kenoanyag, hanem bitumen meg muanyagipari alapanyag.
A másik, ami még tetszik, az a dátumra való csere.. hát persze. lejár a szavatossága és megromlik :-))
Ha megnezel egy olajos flakont, azon is van "szavatossagi ido." Az olajban levo adalekanyagok levegovel erintkezve oxidalodnak, megvaltozik a kemiai osszeteteluk, ezzel parhuzamosan csokken a hatekonysaguk.
Nekem is volt már 4,5-5 l fogyasztásom, de akkor jeges volt az út, és nem lehetett 30-40 -től gyorsabban menni. Viszont ennak meg nincs értelme. Amúgy 9 alatt sose volt. :-))
Az 1,4 TSI se enne sokkal kevesebbet, és nekem nem is a +20 LE miatt kellene, sokkakl inkább az a +50NM érdekelne benne :-)))) Kb olyan lehet, mint párom OFF bravoja 1,4 t-jettel .... fincsi!!!! És kb súlyban egyeznek, de nagyon nagyon, ha taposod... !!! Najó, akkor az is bekéri városban a 9-10 lityit....
Fogyiban valahol itt az igazság az 1,6 MPI-vel, minden más afféle az enyém jobban fogyaszt szépítés :-))) Nekem is olyan 9 átlagban itt nagyfaluban, hosszú távon pályán, országúton kb 7-7,5 légkondizva is akár, megpakolva. Persze ebbe az is befér, h bedugul a város, és akkor megvan akár a 13-15 is komp szerint....
Egy ekkora vastól nem is várok mást, pláne ha nem dízel.... Toledóm is 1,6 16V volt, kb egy súlycsoport ezzel, mégis átlagban kb +1 lityi volt városon belül. Úgyhogy szerintem nem egy tragédia az 1,6 octi étvágya sem, persze van korszerűbb meg jobb moci is ennél, de nekünk spec most ez jutott :-)))))
Be kell valjam, én rég nem 30.000 ként cserélem az olajat a jó öreg mociban. Először én is kivártam míg a gép beszólított cserére, és ezt a szervizben meg is tették. Hát mit mondjak, nem nagyon tetszet a leengedett olaj minősége, és akkor megfogattam, változó intervallum ide vagy oda, zöldek ide vagy oda, én nem húzom addig a olajcserét. Mivel van lehetőségem magamnak lecserélni az olajat, így meg spórolom a szervíz költséget, és ezt inkább, a sűrűbb olajcserére költöm. A légszűrőm se 60.000-nél lett cserélve. :) addigra már vagy a második csere figyelt benne. Én ilyen téren maradi vagyok. Azt elhiszem hogy ezek az olajak más sokkal jobbak mint a régi olajak, ezért nem is 10.e ként cserélem, de hogy nekem nem fog koszolni olyan sokáig, az is biztos. A másik, ami még tetszik, az a dátumra való csere.. hát persze. lejár a szavatossága és megromlik :-))
Nekem is sok város, kevés hosszú táv, mégis eddig mindkét kötelező szervizt úgy jelezte, hogy simán elmehetnék 30.000 km-t, csak lejárt a 2 év.
14-15 nap ráhagyás meg valamennyi km (asszem' nagyvonalúan 100 km-t ad még hozzá) van a szervizek időpontjára, ennyi csúszást "engedélyez", mint bekalkulált késést (a MaxiDOT kijelzőn le lehet kérdezni, mennyi km vagy hány nap van hátra a következő szervizig. Ott a megkezdett 100 km-t nem veszi figyelembe).
Nekem rendszeresen 8xx a megteheto km tankolas utan. Es olyan 7l kotuli az atlagfogyi pesten. Igaz reggel 7 korul megyek Megyeri-Szentendrei, es a Csiki-Begenel lemegyek a dunapartra a Grafi parkig. Kb 15 km. Es kifejezetten nyugisan vezetek. Szoval ez is kihozhato a kocsibol. :) Volt multheten egy pest-villany-pest az M6-t kihasznalva es 6.8 volt az atlagfogyi 4 szemellyel + legkondi.
öreg konstrukció ez. nemrég mentem 200 km-t, javarészt 130-150 közt, de voltak 90-es szakaszok is. Alig maradt 9 alatt :( (két felnőtt, egy gyerek+csomagok)
1,6 CR TDI szerintem 1,4 TSI+500n lesz. Ha több, akkor az öngól.
3 hónap tutti, h nincs, pontosan nem tom, mennyi lehet, de nem sok az biztos. És persze igazán jó kibúvó a gari alól, nem vitted időben, tehát ezé romlott el ez meg az, így nem garis....