A kövezet jobban mutat ha vilagos (a modellek amugy is sötétebbek mint a valoság).
A ragasztonak nem szokott ártani a mosogatoszer, és eddig csak akkor maradt fehér ha nagyon vastag volt a réteg (függ a ragasztotol). Ezt higitással el lehet kerülni.
Bármilyen papírragasztót használtam eddig (Henkel, Nebuló) amelyiknek szivacsos a teteje (tubusos), mind jó lett, de a legjobb talán a "Nebuló" . Néha-néha szoktam én is porszívózni az asztalt, eddig még bírják a ragasztott részek.
> Vannak "kövek" amellyek tényleg nagyon megsötétednek
Egyébként azt hiszem, hogy ez Magyarországon nem nagy probléma, mert általában elég sötét követ (bazalt) használtak a MÁV-nál. Tudomásom szerint pl. mészkövet sohasem használtak, amit pedig a németek néha szükséghelyzetben alkalmaztak. Vagy tud valaki más kôröl? (leszámítva a kisvasutakat).
> A ragasztoba lehet szintén egy-két csepp mosogatoszert is
> tenni, meg higitani is jo, hogy folyékonyabb legyen.
A mosogatószer nem árt a ragasztónak, ha egyenesen beleteszed?
Higítani mindenképpen kell szerintem, mert a fehér ragasztó, ha összegyűlik a mélyedésekben és úgy keményedik meg, akkor fehér marad!
Nos az ágyazat problémához:
Tökéletes a higitott MOZAIK FAIPARI SPECIÁL RAGASZTÓ!
Kb. addig kell higitanni míg tej szerű lesz.
Nálam bevált a technológia ahogy a Rézgaras irta!
Az ágyzat matt marad és tökéletesn ragaszt utána lehet festeni a síneket és a kersztaljakat matt barna és fekete festék keverékével!
Nagyon szép lesz!
A parafa azért jó mert csökkenti a mozdonyok általt keltett rezgést!
/Tapasztalat/
Hátránya:
Költséges!
érdekesség képpen csak kiegészitésnek szánva. Vannak "kövek" amellyek tényleg nagyon megsötétednek (sajnos nincs meg az eredeti csomagolás, igy nem tudom melyik micsoda), de azt hiszem a FALLER kö nagyon szép és világos maradt, a NOCH meg teljesen sötét lett (lehet, hogy pont forditva van, nem tudom.)
A legjobb egy kis mennyiséget venni és kiprobálni.
A ragasztoba lehet szintén egy-két csepp mosogatoszert is tenni, meg higitani is jo, hogy folyékonyabb legyen.
Vigyázni kell az igazi kövekre (Woodland, stb.) mert ezek pora igen árt a modelleknek (nagyon kemény kvarcpor. Ilyenkor szinte elengedhetetlen az egész sinrendszer lakkal beszorni, ráadásul, ha ezt szoropisztollyal teszed (természetesen nagyon finom szerszámrol van szo, mert különben holdtáj az eredmény), akkor még utolagosan is lehet a szintonuson változtatni (enyhe rozsda stb). Persze utánna a sinfejeket tisztitani kell, de nagyon szép lesz a vágány. A festék teljesen megköti a köport meg az ágyazatot is.
Vigyázz a sinek tisztitásánál, smirgli, ROCO gumi, stb. csak alpakka (uj-ezüst, neusilber) sinekre használhato, minden más sint inkább higitoval vagy vastagabb ronggyal (jeans) kell tisztitani, különben lecsiszolog az esetleges védöréteget (nickel, réz stb.).
Mindenkinek Kellemes karácsonyt és boldog uj évet kivánok.
Én a kőzűzalékot teljesen hagyományos papírragasztóval fogtam meg. Színtelen, szagtalan, szinte nyom nélkül szárad - csak lassan. Nekem ez tűnt a legegyszerűbb megoldásnak. (Eredményét képekben Vsanci feltette a webzinre.)
> Vetem parafa lapokat a sínek alá, és azt szeretném meg
> kérdezni, hogy milyen ragasztót használjak a zúzalékhoz?
Röviden: higított fehér faragasztót, pipettából csöpögtetve. Elôtte be szokás szórni a pályát mosogatószeres vízzel (azzal a permetezôflakonnal, amivel a feleségek a szobanövények leveleit spriccelik), hogy a ragasztó tapadjon a kövekre.
Problémák:
- Száradás után enyhén fényes lesz. Ezen szvsz csak úgy lehet segíteni, hogy utólag befújod szintelen mattlakkal. Utálatos munka.
- A kô sötétebb lesz, mint ragasztás elôtt. Errôl a napokban hosszú vita volt a német Newsgroupban, mert egyesek azt állították, hogy van olyan csodaszer, ami ezt megakadályozza. De a többségi vélemény az volt, hogy az egyetlen megoldás az, ha világosabb követ szerzel be.
- Vigyázni kell, hogy a sín ne legyen ragasztós. Ha mégis az lett, le kell csiszolni.
Tudsz németül? Ha igen, akkor nézd meg a MOBÁ-ban:
http://www.der-moba.de/
Itt a "Gleissysteme FAQ" linken találsz leírásokat - igaz, nem túl bô lére eresztve.
Mindez csak elmélet. Sajnálattal be kell vallanom, hogy még soha egy centi modellsínt sem köveztem életemban :-((
Következőkben kérném a segítségeteket.
Vetem parafa lapokat a sínek alá, és azt szeretném meg kérdezni, hogy milyen ragasztót használjak a zúzalékhoz?
A börzén láttam műgyanta mozdony karosszériákat BzMot, Interpicit, magyar mozdonyokat és jólnéztek ki, de milyen alvázt lehetne használni hozzájuk?
Holnap meglesz minden fa anyag az asztalhoz, és akkor elkezdhetem a terepasztal építését, amiről fokozatosan fényképeket fogok készíteni. Majdnem minden meg van hozzá de még egy pár épület hiányzik. Milyen modell fákat ajánlotok, és hol lehetne beszerezni őket azért ne csillagászati összeg legyen.
Kedves Kollégák és Modellező társak!
Ezúton kívánok mindenkinek nagyon Boldog Karácsonyt és mégboldogabb, eredményes új évet (évezredet)!!
Most elmegyek szabadságra, egy picit töltődni, modellezni és ami a legfontosabb, hogy szertnék írni egy két cikket, ami valószínűleg január elején felkerül a webzinre. Téma lesz egy svájci Re 4/4-es mozdony teszt képekkel. Ha minden igaz akkor lesz egy pár szó és kép a Vasút and modellből is. No és persze szertnék írni egy két terepasztal építési tanácsot trükköt ha összejön akkor képekkel ha nem akkor almás.
Mégegyszer kellemes ünnepeket kívánok.
Vsanci
U.I.
Ja és persze ti se unatkozzatok addig, fotózzatok és írjatok és küldjetek cikkeket, képeket, híreket és ami eszetekbe jut mindent!! Valamivel elkell kápráztatni azt a havi 5500-6000 látogatót és olvasót!!!!
Nekem van egy Szergej kasznim és keresek alá egy futóművet. Megfelelne Morfondir hibás alváza is, motort és kardánt tudnék beletenni. Ezt kellene hármasban megbeszélni.
Te mennyiért adod a futóművedet?
"Nos, az az igazság, hogy szeretném működőképessé tenni, eredeti Szergejem még ugyanis nincsen. Ezért érdeklődtem a hiányzó cuccok pótlása után."
Akkor nézzük a másik oldalról: van egy jó karban lévő M62 gépem, amelyről csak a szekrény hiányzik. Mit kínálsz érte, illetve mi ennek az eszmei értéke?
Szia!
Nos, az az igazság, hogy szeretném mőködő képesé tenni, eredeti Szergejem még ugyanis nincsen. Ezért érdeklődtem a hiányzó cuccok pótlása után. Egyszer már voltam fennt bőrzén - Matiz kollégával volt szerencsém - és akkor mintha láttam volna emlékeim szerint egy asztalt ahol ilyesmiket - motorokat - árultak. Ennyi infóm van, remélem valaki tud segíteni hol lehet venni alkatrészt a hiányok pótlására. Üdv: Zsolt
"Kaptam egy kissé hiányos Piko Szergejt - cseh festésűt - sajna motor és kardánok nélkül, illetve az egyik oldalnál hiányzik a világítás fényvezető műanyag része. Érdeklődőm szerintetek milyen motort lehet beépíteni illetve hol lehet szert tennira illetve a hiányzó részekre - bőrze, stb. Itt Pécsen nem találtam cuccot hozzá. Előre is köszönöm a segítséget. Üdv:Zsolt"
Megközelíteném a problémádat a másik oldalról: mit kérsz a gépért? Engem főleg a jó állapotú szekrény érdekelne.
Nos semmi akadálya , hogy használd!
Csak a modul geometriai közepén legyen a vágányközép!
Az újság 760Ft annyi amennyi a mi újságunk!
Ne feledd a szabványos vezeték színezést !
Azt szeretném megtudni, hogy a H0-ás modulokon lehet-e használni a Pilz 2,5mm-es sínjeit, vagy csak a Roco 2.5-öse a jó? Mivel ahol lakom nem lehet kapni csak a Pilzet, ezért nem ismerem a Roco geometriáját. Ki tudna nekem erről felvilágosítást adni?
A Vasút&modell mennyibe kerül?
Kellemes Ünnepeket és Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!
Igen, IHC-gyártmányok voltak a modellek. Egykori Mechano-készletem jó pár darabját megtaláltam köztük. (kék, Conrailos SD40, piros nyitott vagon, sárga RioGrande zárt vagon...azt hittem, ezeket már nem gyártják.)