A Faller Car Systemet anno még én kérdeztem. Gyárilag megkaptam hozzá a kutyulós-szettet, de ezt nem használtam, inkább megvettem a kevésbé látványos de nagyságrendekkel egyszerűbb pályadarabokat és abból építettem meg. Most már nem vennék ilyet, mert egy ilyen kicsi asztalon nem látványos, inkább csak érdekes. Egy nagyobb asztalon, komplett rendszerrel viszont jól mutathat. Sok lehetőség van benne.
Most jön a "hamuszórás a fejre" !
A pályaszámot még nem néztem meg.
Ár:1.950 Huf.(műanyaggal)
Fémkerékkel +400 Huf/vagon.
Egyébként ALTAVIZSLA/modellvasut/keress (sok-sok BYG !)
Nekem nem mondták, hogy lehet fém kerékkel is kapni. Meg azt se, hogy a magyar mozdony, ami iránt érdeklődöm, egyszerűen le fog égni, ha felteszem a szintén akkor vásárolt digitális ICE2 vezérlésével. Én kérdeztem rá, hogy mi az ábra. "Ja, ne-e-em, az nem megy vele."
Mondtam, hogy kéne még egy pár váltó. "Hát az nincsen." És kiegészítő készletben? "Ja, úgy va-a-an."
joem
Az Sv Szombathely rövidítése a la MÁV. Mindennek van, a Keltei pu. pl. Su (akkor még - már - nem volt Szovjetunió, csak az SU)Nos a szombathelyi vasjármű a Bz specialista.
Kezdetben vala a Studenka - cefet ernya motorrral - abból lett a Rába motoros Bzmot (amit fiaim csak bűzmotnak becéznek)ez eddig ugye - mert volt némi picur változtatás két rajzcsomag. Aztán jött a 200 sor (már három) majd a 300 sor, a szegletes festésű. InterPicy, később Interpici első verzió, majd a legújabb a teljesen új építésű - nem átalakított, mert eddig mind Bz középkocsi - jele x- vagy rakteres - jele d - átépítés volt. Az új new Studenka design, némi Sv beütéssel. A sorozat egyelőre lefutott. Forgovázas iksrmotorkocsik jönnek, de csitt , nert ez a "világotrengető" info még nem publikus. Miért, tudja fene!
Nos ha Bz-t akartok döntsdétek el melyiket, aztán rajz találva, "csak" meg kell csinálni. Süveges Szegeden kiöntötte az első Interpicy verziót. Szép!
Matiznak: tervezésre a Winrail-t ajánlom. Elkövetője Blumert. Ez minden tesztben a legjobb program. Joggal! Mondtam - azaz írtam, honnan kérd. A neten csak demok vannak, aztán méhány száz DEM leperkálása után megkapod a teljeset.
A Winrailban még az épületek is szerepelnek, cég és gyártási szám szerint.
Többszintes és rejtett pályaudvar is rajzolható vele, kábelhálózatostól.
Pozitív agyrém. A program legális áron is a legolcsóbbak egyike. A nyugati polgár nem tudja, hogy az ma már nem értékmérő, hát a drágát veszi.
Nem emlékszem kinek, de kérdés volt: gipszből Faller Car Systemhez útfelület, jaj! Nem O.K.
sajna, meg kell venni a szóróporos kutyulom-kavarom dobozt. Sokra elég.
SÚGÁS: tavasszal a Faller Car Systemről sorozat indul a Vasut&Modellben (a pasik közvetlenül a céggel vannak kapcsolatban. Reméhetőleg hosszabb életű lesz - mint a Vasútbarát, amiért kár - és így a végére érnek)
Olyat is olvastam már valahol, hogy az alap ragasztáson kívül a zúzalékba bekevernek tapétaragasztót, majd a felvitel után megpermetezik az egészet vízzel. (Szintén elméleti versenyző...)
Van az utolso elotti menuben valami library nemetul.. (symboldatei ???? passz, keves vagyok a nemethez :-) )
Ott kivalaszthatod a vaganycsaladot, es amikor epitessz, akkor oldalt csak a vele komaptibilis tipusokat hozza fel.
Én most kaptam egy komplett szettet.
1xM41
3xBhv
1xBDt
"BYG"-éktől.
A vagonokat fém kerékkel kértem (mert kivánságra igy is kapható!)
Tapasztalat:Sima,csöndes futás (tolt üzemben is).
Érdemes kereket cserélni!
Visszatérve a régi csonthoz: letöltöttem a Wintrack-ot. Default-ból nem tudom betölteni a Roco 2.5-ös síneket, csak ha megnyitok egy elmentett tervet. Amikor elindítom, csak Maerklin meg Bemo sínkészlet van benne. Hogy kell megcsinálni, hogy indításkor is benne legyen a Roco?
Tervezgetek egy új asztalt, aztán lehet, hogy csak a meglévő asztalomat építem át Roco pályával :-||||
Én a Roco 9 mm-es kerekeit tettem be (katalógusszám:40194), tökéletesek.
OFF
nagyon kicsi voltam, amikor azzal szórakoztam, hogy a kocsit direkt kisiklatva tologattam, mert élveztem a "kerregő" hangot. Apám - helyesen - kijelölt számomra egy lepukkant kocsit (valami amerikás festetlen volt, amit úgysem lehetett használni) erre a célra. Amikor a FUGgERth kocsikat először futtattam Roco pályán, ez jutott eszembe.
ON
Szia JSB,
Lehet, hogy illene tudnom, miről is van szó, de bevallom férfiasan, hogy
>a Sm Vasjármű új építésű dobozai doksiját
kifejezés nem tudom mit takar. Mindenesetre látatlanban kérem.
Thanx: Joe
Nem kell visszaküldeni. A kocsit műanyagkerékkel 2,5 mm (pl régi Pilz)sínhez készítették. Ha 2,1 pl. Roco anyag áll rendelkezésre, akkor a kerékkarima a sínszeget veri, és katt-katt, maszek disco. Cserélhető a kerékpár(lehetőleg fémre, mert máshonnan GySEV nincs. Kínos sziszifusz, a műanyag kerekek centirozott csiszolása. A szöszmött helyett munkával egy új szerelvényre valót megkereshetünk.
Van valaki, akinek van Fuggerth GySEV vagy MÁV személykocsija? Hát én most kaptam egyet. Olyan hangja van, mintha kisiklott volna, és húzná a mozdony, az meg bukdácsol az aljakon. Szemmel láthatóan szitál a kocsi, kb. 1 mm-t. Ez típushiba, vagy küldjem vissza, mert selejt?
Matiz
Ajánlom a vasutandmodell@matavnet.hu címet. Biztosan adnak tervező programot.Na bumm legfeljebb lefprdítják magyarra. Milyen géped van?
Az sem lesz nehézség, ha több fajta sínanyagból kívánsz variálni.
Ami a Bz-mot actiont illeti, a Sm Vasjármű új építésű dobozai doksiját prezentálom, a többi is negvan ha kell, plusz állomásítás.
Tulajdonkeppen en nem csinaltam mast, mint bescanneltem a PIKO-palyatervek utolso oldalat, ahol a sinek voltak abrazolva. Azokat egy rajzolo-programmal osszeraktam, tologattam amig kijott belole egy tervrajz. Mivel ezek a fileok mar nincsenek meg, csak az van, ami honlapomon van....
A Modellbahn Schule 2-es szamabol probalok mostanaban terveket lopni.Ez a szam a rendezopalyaudvarokkal foglalkozik kifejezetten. Rajzoltam egy-ket palyatervet, vazlatot, majd feltennem ide mert lesz ezekkel kapcsolatban kerdesem.
Az itt javasolt tervezoprogramok kozul eddig egy sem mukodott a gepemen..... vagy pedig nemet nyelvu volt, abbol meg semmit nem ertek :-((
Ano kaptam egy emilt különböző pályarajzokkal és köztük volt egy FUGgERthes is, ami mint láttam a te terepasztalod pályaterve. Azt szeretném meg tudni, hogy ezt te csináltad, vagy van ilyen progi? Ha te csináltad el tudod küldeni a rajzodat normál méretben, mert ez kicsinyítet és így elég homályosak a sínek, előre is köszönöm várom válaszod.
Más
Sikerült az utóbbi börzén 6 db önürítős vagonhoz hozzájutnom MÁVos festéssel, PIKO gyártmányok állítólag 20 db körül készült, már mint átfestés most.
Van valakinek tapasztalata a DOM modell tolatómozdonyáról M44
Én teljesen kezdő vagyok a vasútban. Most szeretnék csinálni vagy csináltatni egy terepasztalt, csak nem tudom, hogy kezdjek hozzá (mivel kevés időm van ezért merült fel a készittetés gondolata). Megvettem a Hobbi magazin ide vágó kiadványát, ill. van néhány pályatervem )kigondoltam a sajátomat is). A vezérlésről, bekötésekről azonban semmit sem tudok.
Kb 1,5 * 2 m helyem van, TT nagyságra gondoltam.
Az alábbiakban kérem, hogy aki tud segitsen:
- eladó alkatrészek, mozdonyok, vagonok
- pályatervek
- eladó kész terepasztal
- terepasztal készités megrendelésre
- szakirodalom
- hasznos ötlet
- boltok cime
Előre is köszönök bármifajta segitséget. A válaszokat, ha kérhetném a ghorvath@cib.hu cimre küldjétek.
A zúzottkő-ágyazathoz:
Sokat gondolkodtam, hogy leírjam-e, de megteszem, mert a tapasztalatom ellentmond az általános véleménynek. A '80-as évek közepén építettem egy H0-ás asztalt, 2 x (135cm x 255cm) méretűt, ahol zúzottkőként kristályragasztóval lerögzített mákot használtam.
Sokan óvtak tőle, hogy megavasodik, megpenészedik, büdös lesz stb. stb.
Jelentem, immár túl a 15. éven, nem avasodott meg, nem lett büdös. Sőt nagyon jól néz ki most is (az asztal nem az enyém, de néha megnézem). Lehet, hogy a ragasztó konzerválta, ezt nem tudom, de bevált.
Egyetlen hátránaya, hogy a mákszemek nem rücskösek, hanem gömbölyűek, de ez ebben a kicsinyítésben elmegy.
A kövezet jobban mutat ha vilagos (a modellek amugy is sötétebbek mint a valoság).
A ragasztonak nem szokott ártani a mosogatoszer, és eddig csak akkor maradt fehér ha nagyon vastag volt a réteg (függ a ragasztotol). Ezt higitással el lehet kerülni.
Bármilyen papírragasztót használtam eddig (Henkel, Nebuló) amelyiknek szivacsos a teteje (tubusos), mind jó lett, de a legjobb talán a "Nebuló" . Néha-néha szoktam én is porszívózni az asztalt, eddig még bírják a ragasztott részek.
> Vannak "kövek" amellyek tényleg nagyon megsötétednek
Egyébként azt hiszem, hogy ez Magyarországon nem nagy probléma, mert általában elég sötét követ (bazalt) használtak a MÁV-nál. Tudomásom szerint pl. mészkövet sohasem használtak, amit pedig a németek néha szükséghelyzetben alkalmaztak. Vagy tud valaki más kôröl? (leszámítva a kisvasutakat).
> A ragasztoba lehet szintén egy-két csepp mosogatoszert is
> tenni, meg higitani is jo, hogy folyékonyabb legyen.
A mosogatószer nem árt a ragasztónak, ha egyenesen beleteszed?
Higítani mindenképpen kell szerintem, mert a fehér ragasztó, ha összegyűlik a mélyedésekben és úgy keményedik meg, akkor fehér marad!