Nekem van H0 BoBo-m by Süveges Attila, kép róla a honlapomon (extra.hu/joem) most nem tudok linkelni, mert az extra épp' halott.
BoBo van még a Dom Modelsnél, Szegeden, a Körúton már láttam boltban is.
A BR52-520 témához annyit, hogy a PIKO verzió és az általam fellelt 520 fénykép (MÁV Vontatójármű Album 1868-1993 72-73. o.)alapján a két gépnek nem sok köze volt egymáshoz. A legszembeötlőbb különbség a PIKO oldalán, és a kabin előtt végighúzódó qrva vastag cső. A szerkocsi az említett képen ívelt oldalfalú, ilyet még a Roco-ban sem láttam. Úgyhogy nem lesz könnyű dolgod. A Roco gyártotta az 52-est, illetve az 50-est rengeteg verzióban, de a szerkocsival ott sem tudom, mit lehetne kezdeni (meg "egy kicsivel" drágábbak). Ha érdekel a kép a MÁV 520-ról, bescannelem.
A Bz hajtás engem is erősen érdekel, mégpedig sorozatgyártás méretben.
A WINRAIL nem megy anélkül, hogy printert definiálnál hozzá. Az újratelepítés után ez valószínűleg elmaradt.
Albertus 2000-12-29 23:17:54 (2133):
A plakáton szereplő Nohab a DSB MY-nak az eredeti festése. Ezen a tolólap megegyezik az M61-ével (később kicserélték hóeke-szerűre). Annak idején a PIKO is ezt csinálta meg.
Képek róla ITT és
Én először azt mondtam magamban, hogy "Micsoda hasonlóság... olyan, mintha Nohab lenne!" Ugyanis barna színe volt. A plakát háttere meg sárga, szóval nem igazán illett a jármű színéhez, akár narancs, akár vörös színű volt az eredeti fényképen. Különben se jöttem tőle izgalomba, ugyanis az én mellékvonali témámhoz úgyse illene egy olyan b*zi nagy mozdony. Akkor se, ha Ungarische Lokomotif.
Ha szakaszolni akarsz, akkor azt digitális vezérléssel is lehet. Elég persze az egyik sínszálat megszakítani két helyen a jelző előtt. Valami relét kell a jelzővel párhuzamosan bekötni. Ha a jelzőn továbbhaladást engedélyező jelzés van, a relé is zár, és a vágányban folyamatosan megy a jel. "Megállj!" jelzés esetén pedig a vontatójármű ráfut a kiszigetelt szakaszra, és mivel elveszíti a jelet és a vontatáshoz szükséges áramot is. Ahhoz, hogy újra elinduljon, nem elég visszakapcsolni az áramot, hanem "meg kell moccintani" az egeret, hiszen a vezérlés nem folyamatos, hanem a változásokat közvetíti a digitális központ a dekóderek felé.
Ha a jelző mögül érkezik a vonat, akkor is be kell viszont kapcsolni a relét. Egy sima egyenirányító ezen már nem segít. Lehet, hogy érdemesebb akkor egy nagyobb darabot egyben kiszigetelni (egy teljes váltókörzetet, és a vágányokat a jelző előtti részig...?
Biztosan megint jól meg leszek köpködve, hogy kalapács van a kezemben és ezért szöget látok, akárhová nézek, de szerintem a digitális vezérlés előbb-utóbb számítógépet és szoftvert igényel.
Én is jártam arra nemrég. A NOHAB lehet, hogy kisszériás (MK sorozatban) kijön MÁV festéssel is, persze ez még nem biztos. Viszont ha igen, akkor sajnos elég magas áron...
Az Erkel utcai üzletben ma láttam egy plakátot, amely szerint a ROCO 2001 nyarára kihozza a Nohabot H0 méretarányban. Természetesen digitális interfésszel. Lássuk-lássuk!
A Fuggerth járművekhez külön lehet fém tengelyeket venni. (200 Ft/tg.) Tényleg normáisabban futnak. Nem zörögnek, és nem fogják vissza a mozdonyt az ívekben sem.
A napokban kint jártam a vasúti emlékparkban, és kicsit mászkáltam a mozdonyokon, elmélkedtem, csodáltam, fotókat is készítetem, és ott láttam egyik mozdonyom BR52, magyar változatát 520-as jelzéssel, na eldöntöttem, hogy át magyarosítom és így át is festem, ez utóbbi számomra nem nehéz lévén repülőmodellezéssel is foglalkozom. Annyi színben a különbség hogy nem piros az alja hanem fekete és ezüst, viszont hol van olyan művészbolt ahol még lehet kapni LETRASETet?
Kint van még 5 db Nohab és sajnálattal olvastam az egyik orrán „2000-12-22 az utolsó menetrendszerinti személyvonat Nohabal”
Senkinek nincs M44-e H0-ban?
Lejjebb kérdeztem, hogy BzMothoz milyen alváz és meghajtást ajánlanátok?
Mára elkészült mindegyik M62 belső festése a vezetőállásban lévő két irattáska meg a fejhallgató jó ötlet. Viszont a motor nem túl bizalom gerjesztő.
A WINRAILt régen használtam és most újra akartam, letöltöttem, telepítetem erre azt írja
Exception EreadError in module WINRAIL.EXE at 0000CC7F.
Error reading PrintDialog1.Copies: There is no default printer currently selected.
Na mi a fene történt mikor régen működött?
Matiz
Most a WinTrackot használom én is, nekem benne van a Roco már a bekapcsolás után is, viszont nem tudom hogy lehet a váltót forgatni.
Hát, azt hiszem, tisztában vagyok az árakkal (azoknak már utánajártam). És ezért írtam lejjebb, hogy _ha_ áttérek digitálisra, még a jelenlegi kocsktól is megválok majd, teljesen újra kezdem.
Haat, akkor kosd fel a gatyot, mert eleg dragak az ilyen jellegu dolgok.
Elfelejtheted a regi mozdonyaidat, vagy fordithatsz rajuk ugyanannyit, mint amennyiert a borzen vetted, hogy dekodert epits bele(ha egyaltalan tudsz talalni helyet neki). Nem beszelve a vezerlokrol....
Ezert maradtam az analognal.
Tenyleg, anno etwg emlitette, ha jol emlexem, hogy kidolgozott egy soros portos, modularis, bovitheto vezerlest a valtok/jelzok/relek vezerlesehez. Ez a projekt elsullyedt ?
Néhány épületet adok vele, nem mindet. A modellek egyenlőre maradnak. Ha végleg a digitális mellett döntök, akkor azok is mennek.
Tegnap nézegettem a weboldalakat, és egy kérdésem lenne: a digitális rendszerben hogyan oldják meg a szakaszolást, vonatbefolyásolós jelzőket? Minden van, váltóállítás, egyebek, de jelzőket nem találtam sehol.
Sziasztok!
Most szeretném elkezdeni a vasútmodellezést,és szeretnék vásárolni vonatokat,és vagonokat.Akinek van feleslegessé vált,és eladó modellje,azt megkérném hogy írjon nekem a Tuning@warez.hu email cimre.Szivességeteket előre is köszönöm!
Sziasztok
Boldog újévet kívánok mindenkinek!!
Igazabol egyik sem es mindketto egyszerre. Mar napok ota gondolkodom (es mint irtam, tervezek) egy uj asztalon. Az uj asztal mindenkeppen ROCO alapu lenne. A mostani palyatervet atepiteni ROCO-ra nem tul jo, bar flex sinekkel megoldhato lenne, de az mar nem az igazi. Egyenlore ugy all a dolog, hogy meghirdetem. Kitalalok ra egy elfogadhato arat. Ha elviszik, minden OK, elkezdem az uj ROCO cucc beszerzeset. Addig gyujtogetem a penzt. Ha sikerul eladni az asztalt, akkor esetleg egy gyari digitalis rendszert epitenek, ha nem, maradok az analognal. Meghirdettem par helyen, a heten meg megprobalom az Expressz-ben is meghirdetni.
Kérdés:
1.Hely hiány?
2.Anyagi probléma?
Mert nézve a képtárat, szép munka.
Én inkább megpróbálnám beilleszteni
mellékvonalként (modulként) az új,
tervezett- tervezendő "rendszerbe".
(Bocs, de én szeretek nosztalgiázni,
látni egymás mellett a kezdetetés és
a folytatást.Nem is beszélve arról,
hogy időnként illik "negfuttatni" a
GÉPEKET valahol.)
A Faller Car Systemet anno még én kérdeztem. Gyárilag megkaptam hozzá a kutyulós-szettet, de ezt nem használtam, inkább megvettem a kevésbé látványos de nagyságrendekkel egyszerűbb pályadarabokat és abból építettem meg. Most már nem vennék ilyet, mert egy ilyen kicsi asztalon nem látványos, inkább csak érdekes. Egy nagyobb asztalon, komplett rendszerrel viszont jól mutathat. Sok lehetőség van benne.
Most jön a "hamuszórás a fejre" !
A pályaszámot még nem néztem meg.
Ár:1.950 Huf.(műanyaggal)
Fémkerékkel +400 Huf/vagon.
Egyébként ALTAVIZSLA/modellvasut/keress (sok-sok BYG !)
Nekem nem mondták, hogy lehet fém kerékkel is kapni. Meg azt se, hogy a magyar mozdony, ami iránt érdeklődöm, egyszerűen le fog égni, ha felteszem a szintén akkor vásárolt digitális ICE2 vezérlésével. Én kérdeztem rá, hogy mi az ábra. "Ja, ne-e-em, az nem megy vele."
Mondtam, hogy kéne még egy pár váltó. "Hát az nincsen." És kiegészítő készletben? "Ja, úgy va-a-an."
joem
Az Sv Szombathely rövidítése a la MÁV. Mindennek van, a Keltei pu. pl. Su (akkor még - már - nem volt Szovjetunió, csak az SU)Nos a szombathelyi vasjármű a Bz specialista.
Kezdetben vala a Studenka - cefet ernya motorrral - abból lett a Rába motoros Bzmot (amit fiaim csak bűzmotnak becéznek)ez eddig ugye - mert volt némi picur változtatás két rajzcsomag. Aztán jött a 200 sor (már három) majd a 300 sor, a szegletes festésű. InterPicy, később Interpici első verzió, majd a legújabb a teljesen új építésű - nem átalakított, mert eddig mind Bz középkocsi - jele x- vagy rakteres - jele d - átépítés volt. Az új new Studenka design, némi Sv beütéssel. A sorozat egyelőre lefutott. Forgovázas iksrmotorkocsik jönnek, de csitt , nert ez a "világotrengető" info még nem publikus. Miért, tudja fene!
Nos ha Bz-t akartok döntsdétek el melyiket, aztán rajz találva, "csak" meg kell csinálni. Süveges Szegeden kiöntötte az első Interpicy verziót. Szép!
Matiznak: tervezésre a Winrail-t ajánlom. Elkövetője Blumert. Ez minden tesztben a legjobb program. Joggal! Mondtam - azaz írtam, honnan kérd. A neten csak demok vannak, aztán méhány száz DEM leperkálása után megkapod a teljeset.
A Winrailban még az épületek is szerepelnek, cég és gyártási szám szerint.
Többszintes és rejtett pályaudvar is rajzolható vele, kábelhálózatostól.
Pozitív agyrém. A program legális áron is a legolcsóbbak egyike. A nyugati polgár nem tudja, hogy az ma már nem értékmérő, hát a drágát veszi.
Nem emlékszem kinek, de kérdés volt: gipszből Faller Car Systemhez útfelület, jaj! Nem O.K.
sajna, meg kell venni a szóróporos kutyulom-kavarom dobozt. Sokra elég.
SÚGÁS: tavasszal a Faller Car Systemről sorozat indul a Vasut&Modellben (a pasik közvetlenül a céggel vannak kapcsolatban. Reméhetőleg hosszabb életű lesz - mint a Vasútbarát, amiért kár - és így a végére érnek)
Olyat is olvastam már valahol, hogy az alap ragasztáson kívül a zúzalékba bekevernek tapétaragasztót, majd a felvitel után megpermetezik az egészet vízzel. (Szintén elméleti versenyző...)
Van az utolso elotti menuben valami library nemetul.. (symboldatei ???? passz, keves vagyok a nemethez :-) )
Ott kivalaszthatod a vaganycsaladot, es amikor epitessz, akkor oldalt csak a vele komaptibilis tipusokat hozza fel.
Én most kaptam egy komplett szettet.
1xM41
3xBhv
1xBDt
"BYG"-éktől.
A vagonokat fém kerékkel kértem (mert kivánságra igy is kapható!)
Tapasztalat:Sima,csöndes futás (tolt üzemben is).
Érdemes kereket cserélni!
Visszatérve a régi csonthoz: letöltöttem a Wintrack-ot. Default-ból nem tudom betölteni a Roco 2.5-ös síneket, csak ha megnyitok egy elmentett tervet. Amikor elindítom, csak Maerklin meg Bemo sínkészlet van benne. Hogy kell megcsinálni, hogy indításkor is benne legyen a Roco?
Tervezgetek egy új asztalt, aztán lehet, hogy csak a meglévő asztalomat építem át Roco pályával :-||||
Én a Roco 9 mm-es kerekeit tettem be (katalógusszám:40194), tökéletesek.
OFF
nagyon kicsi voltam, amikor azzal szórakoztam, hogy a kocsit direkt kisiklatva tologattam, mert élveztem a "kerregő" hangot. Apám - helyesen - kijelölt számomra egy lepukkant kocsit (valami amerikás festetlen volt, amit úgysem lehetett használni) erre a célra. Amikor a FUGgERth kocsikat először futtattam Roco pályán, ez jutott eszembe.
ON
Szia JSB,
Lehet, hogy illene tudnom, miről is van szó, de bevallom férfiasan, hogy
>a Sm Vasjármű új építésű dobozai doksiját
kifejezés nem tudom mit takar. Mindenesetre látatlanban kérem.
Thanx: Joe
Nem kell visszaküldeni. A kocsit műanyagkerékkel 2,5 mm (pl régi Pilz)sínhez készítették. Ha 2,1 pl. Roco anyag áll rendelkezésre, akkor a kerékkarima a sínszeget veri, és katt-katt, maszek disco. Cserélhető a kerékpár(lehetőleg fémre, mert máshonnan GySEV nincs. Kínos sziszifusz, a műanyag kerekek centirozott csiszolása. A szöszmött helyett munkával egy új szerelvényre valót megkereshetünk.